Tema til en imaginær Hollywood blockbuster

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Brug http://www.dropbox.com/ til at uploade og linke til din musik i høj kvalitet.

Du kan også indlejre i lavere kvalitet via SoundCloud.
Brugeravatar
K-Bee
Producer
Producer
Sted: Kbh

Tema til en imaginær Hollywood blockbuster

Indlæg Skrevet: 6. dec 2016, 18:22

Jeg tager lige en kort pause fra firserfunken...skulle lige prøve at lege Hans Zimmer eller noget :roll: :lol:

Jeg har ingen anelse om hvordan man mixer sådan noget som det her, og det er da også bare ment som en sjovt ting at spilde en eftermiddag på :-D
https://soundcloud.com/kbeesmusic/cinematic-suite
Brugeravatar
Joachip
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Vesterbro

Re: Tema til en imaginær Hollywood blockbuster

Indlæg Skrevet: 6. dec 2016, 18:51

Haha nice. Det rammer sgu stilen!
Jeg sidder næsten og venter på den der dybe stemme der kommer og siger det sædvanlige bras a'la "In a world of competition and struggle, one must fight to survive." og evt. måske også den der nye... sinus sweep cliché nu vi er i gang. :-D
Brugeravatar
K-Bee
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 6. dec 2016, 19:11

Jo tak for det :-)

Stemmen kommer med i 2'eren :lol: og sweepet ligeså
Brugeravatar
bryla
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg Skrevet: 7. dec 2016, 14:39

På én gang synes jeg, der sker for meget og for lidt. Der er ikke rigtig nogen melodisk og kompositorisk fremgang. Savner også nogle modsvarende melodier og harmonier; det er den samme ene melodi hele tiden. Der kan også bruges forskellige instrumenter til melodierne og de kan oktaveres forskelligt.

Det der er for meget af er taget fra percussion-kassen. Det lyder lidt for meget af start og stop-loops og ikke som noget, der kommer naturligt ud af musikken. Perc er også alt for travl i forhold til, hvad der eller sker. Savner at der kommer noget tilsvarende i strygerne fx.

Mixet kan jeg ikke lige tage stilling til, da jeg sidder på iMac, men selv der, savner jeg lidt rum.
Brugeravatar
K-Bee
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 7. dec 2016, 15:47

Tak bryla,

Det er første gang jeg har prøvet og lave noget i den her dur, så jeg føler mig langsomt frem og lærer (forhåbentligt) af mine fejl. Er vant til at lave noget helt andet, men det er jo også det der gør det spændende. Det skal være spartansk, men også med melodisk og rytmisk fremdrift. Jeg er bestemt ikke færdig med at eksperimentere med genren, om end det nok ikke lige er den jeg er bedst til :-)
Brugeravatar
bryla
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg Skrevet: 7. dec 2016, 22:10

Keep at it! Det er et fint sted at starte.
Brugeravatar
K-Bee
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 8. dec 2016, 12:41

bryla skrev:Keep at it! Det er et fint sted at starte.

I will. Jeg synes faktisk det er rigtig sjovt at lave noget der ligger langt væk fra det vante. Jeg planlægger bestemt at få udviklet mine lidet imponerende kompositoriske evner hen ad vejen :wink:

Tilbage til "Din Musik"