Feedback til en ny classic

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Default avatar
mmiman
Medlem
Indlæg: 8

Feedback til en ny classic

Indlæg af mmiman »

Hej alle. Er helt ny på forummet her og ville egentlig gerne have lidt feedback på en demo jeg sad og lavede igår.
Jeg bevægede mig lidt ud fra min box i forhold til genre og lyd men jeg synes det lyder rigtig godt.

Det er ikke andet end en instrumental lige nu men det kunne være fedt at få indspillet en fed vokal på. Jeg tænker over i noget engelsk brit pop / Oasis agtigt univers?

Hvad synes i om det og dets potentiale?

Mvh Martin

https://www.dropbox.com/s/kvono58b5hzqi ... X.wav?dl=0


Hvis nogen kommentere på emne så er det kun for opmærksomhed. Jeg påstår slet ikke det er en classic ;)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Efter min mening giver det ikke rigtig mening uden en melodi. Nu er det "bare" en akkordrækkefølge, som du spiller - melodien er det som gør nummeret.

Default avatar
mmiman
Medlem
Indlæg: 8

Indlæg af mmiman »

gs-dk skrev:Efter min mening giver det ikke rigtig mening uden en melodi. Nu er det "bare" en akkordrækkefølge, som du spiller - melodien er det som gør nummeret.
Helt enig i melodien gør nummeret. Men jeg har ikke mulighed for at indspille min vokal og det skal i være glade for :)
Og det var egentligt også helt åben for fortolkninger, hvis nogen blev inspireret. Ville bare høre om det lyder godt i jeres øre og i kunne hører et nummer i det.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Giver gs-dk ret.

Der er IMO intet galt i at lægge en cue vocal - også selvom man ikke kan synge - det gør jeg hele tiden. :-D

Men ok - hvis den skal toplines af en anden, så er man jo så langt i processen.

Det lyder fint og flot - rammer genren helt fint - men mangler også noget, der får det til at stå ud fra mængden.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Jeg syntes, at de 2 ovenstående sure herrer er lidt grove. Det er et fint nummer, der bare mangler vokal og måske et lag mere - det giver da fint mening at uploade det på et forum som lydmaskinen til feedback...? Man må jo gøre det så færdigt, som man kan ... vel.

Anyways, jeg kan sagtens høre et nummer i det - :thumbup:

Mixet kunne trænge til en kærlig hånd.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

MrBacon skrev:Jeg syntes, at de 2 ovenstående sure herrer er lidt grove. Det er et fint nummer, der bare mangler vokal og måske et lag mere - det giver da fint mening at uploade det på et forum som lydmaskinen til feedback...? Man må jo gøre det så færdigt, som man kan ... vel.

Anyways, jeg kan sagtens høre et nummer i det - :thumbup:

Mixet kunne trænge til en kærlig hånd.
Kald mig bare sur - men jeg kan bare ikke se, hvad jeg skriver, der får dig til at ytre dig på den måde. Det er en relevant pointe vedr. manglende melodi, som man kan bruge eller lade være.

Der normalt meget få, der kommenterer på "din musik" - og jeg plejer sjældent at gøre det - når man så bliver kaldt sur for at skrive sin mening, så forstår jeg godt, at mange herinde ikke orker at kommentere.

Og så kald mig bare sur igen:)

PS. Og hvad er forskellen på det, jeg skriver og din bemærkning om mixet?

Default avatar
mmiman
Medlem
Indlæg: 8

Indlæg af mmiman »

Tusind tak for jeres feedback indtil videre ! Much appreciated..

Folk herinde er måske lidt af den gamle skole ala du kan ikke booste så meget 10 khz og det clipper og du kan ikke compe så meget det lyder ikke godt, det må du ikke . I dont know .. Så det var måske til at forvente at nogen nok ikke forstod det helt. Jeg ved da udemærket godt at det mangler en hel del og at melodien er alt afgørende men det fralægger ikke at man ikke kan give feedback fordi det "ikke giver mening uden melodi". Der er vel en masse andet end melodien i kan give lidt feedback på :)

gs-dk du er hel sikkert en mand op i alderen med en masse år på bagen indenfor det her fag, og derfor måske ikke er så åben og velkommen for ting som i din optik ikke giver mening. Det er nye tider i musik branchen og ting behøver ikke at være efter bogen mere eller give mening.

Alt feedback bliver taget i mod med kys hånd ! også selvom det ikke giver mening i jeres øre :)

God dag til alle

Mvh Martin

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Min første tanke var at guitaren var komprimeret meget i introen hvor der ikke var andre instrumenter der skulle gøres plads til, der ville være masser af plads til dynamik og detaljer. Igennem nummeret er der igen steder hvor den nærmest ducker/limitere/dykker.

Nummeret ville klart blive fint med en vokal eller melodi på, men hvis man tænker i onlinevideo eller scene-præsentationer er det også fint med baggrundsmusik som ikke tager opmærksomhed men stadig lyder godt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Ok - som udnævnt sur, lukket gammel mand - så vil jeg gerne kommentere lidt mere.

Jeg synes, at du bør arbejde meget mere med form. Nu kører Fm - Ab - Db - C igen og igen med et par enkelte Db - Eb breaks. Det mangler udvikling og enten et A eller B stykke (alt efter hvordan du oplever det, du har lavet akkorder til). Kunne der være et C-stykke? Skal det overraske lidt mere med akkorderne? Modulation?

Trommerne lyder for mig som et eller andet Logic Drummer plug-in, hvor f.eks. cymbals lyder helt ens altid (samplede?) - og så bliver jeg træt af, at der altid kommer et fill med afsluttende crash på rundgangs-slutningerne. Der kan hentes meget mere ud af de trommer. Spil evt.noget selv oveni.

Der kan sagtens være plads til et andet materiale som supplerer guitaren - hvad der måske også vil fjerne monotonien.

Skal du arbejde med tempo variationer - som i de gode gamle dage, hvor der måske kom lidt mere gang i den på særlige steder - og op til overgange. Prøv at lytte på tilsvarende håndspillet musik - nu ligger dit tempo fast på 88 - det vil være forløsende hvis det bare ville drifte lidt op og ned i tempo - det kunne give liv til et meget statisk univers.

Well - det var ordene - og det kan du så gøre med, hvad du vil. Held og lykke:)

Nyt svar