En stille melodi - orkesterstykke

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Brug http://www.dropbox.com/ til at uploade og linke til din musik i høj kvalitet.

Du kan også indlejre i lavere kvalitet via SoundCloud.
mediumaevum
Producer
Producer

En stille melodi - orkesterstykke

Indlæg Skrevet: 30. okt 2016, 00:54

https://soundcloud.com/mediumaevum-artist/epic-heaven

opdateret link.

Fortæl endelig hvad i synes om den. Har brug for konstruktiv kritik.
Senest rettet af mediumaevum 31. okt 2016, 20:59, rettet i alt 1 gang.
mediumaevum
Producer
Producer

Re: En stille melodi - orkesterstykke

Indlæg Skrevet: 31. okt 2016, 09:09

Det var godt nok mystisk det her. Jeg har postet denne på 3 andre fora, med tavshed til følge, hvilket får mig til at undre mig over om stykket er så ringe at det end ikke fortjener konstruktiv kritik?

I såfald vil det være en stor hjælp hvis man fortalte mig det.
Brugeravatar
bryla
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg Skrevet: 31. okt 2016, 09:50

Lydmaskinens politik er at vente med at bumpe, til der er gået tre dage og der kommer en bump-knap til syne. Tror bare du må væbne dig med tålmodighed :)
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 31. okt 2016, 10:06

Du har 14 lyt på det. Jeg nåede at få 18 lyt på noget jeg lagde op, og lod ligge et par dage, inden jeg gjorde linket privat. 18 lyt og ingen reaktioner. Du behøver ikke tolke stilheden negativt. Du ved ikke om folk synes "det var da fedt" eller "det var elendigt", når nu de overhovedet ikke giver udtryk for noget.
Prøv at tænk på facebook. At gøre sin succes op i rene likes er noget overfladisk skrammel.
Eksempel:
Du poster dit soundcloud link på facebook, du kan se at du får 15 ekstra plays, og din facebook post får 20 likes, men ingen kommentarer, hverken på facebook eller soundcloud. På facebook kan folk sagtens trykke like uden at gå ind på linket, og uden rent faktisk vide en fløjtende fis om hvad det handler om.
Jeg er lige ved at sige at for mig er 1 positiv eller konstruktiv kommentar vigtigere end 50-100 likes eller plays.

Så her kommer nogle lyt fra mig:
Første lyt på "hifi"-højtalerne:
Jeg kan godt li' arrangementet/opbygningen, korets rolle virker godt når det kommer på. Violinen lyder ikke så "naturlig" for mig. Mix virker for dynamisk, altså for stor forskel mellem de højeste elementer og de laveste elementer. Men tag det fra én der producerer elektronisk musik.

Første lyt i hovedtelefoner:
Fløjten i introen virker godt, igen synes jeg den er lidt for høj, men med forbehold for at jeg mixer markant anderledes selv.
Efter vel 1 minuts tid slår det mig, at jeg synes panoreringen af vel ca. "alt" virker meget tilfældigt og flakkende, som om klaver kommer i den ene side, derefter den anden. Det virker forvirrende.

Tager lige et lyt mere i hovedtelefoner:
Jeg kan ikke finde ud af det med den violin. Den lyder for mig sådan "keltisk"/skotsk agtig, og det passer ikke ind i resten af lydbilledet efter min mening. Har stadig samme mening omkring panoreringen.
Ellers har jeg ikke umiddelbart noget at tilføje

Lyt på højtalere igen:
Violin stadig for høj i mixet ja. Men noget automation af volume vil nok hjælpe, den er umiddelbart næsten fin de steder der ikke er så meget knald på.
Ja det virker altså godt når koret kommer ind, det er fedt.
Jeg tror at hvis jeg sad med projektet, så ville jeg skrotte violinen helt. Det kan være et af de andre eller et nyt element kunne erstatte dens rolle helt eller delvist, det kunne også være det lød fint bare uden.

Musikmæssigt er det for mig introen og korstykket jeg husker her efter nogle lyt, det virker godt.
Brugeravatar
bryla
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 31. okt 2016, 10:36

Du kan få meget mere fylde i dybe akkorder (som dem der kommer ind efter et halvt minut) ved at flytte den anden-nederste tone en oktav op.så undgår du mudrede harmonier.
mediumaevum
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 31. okt 2016, 11:32

bryla skrev:Lydmaskinens politik er at vente med at bumpe, til der er gået tre dage og der kommer en bump-knap til syne. Tror bare du må væbne dig med tålmodighed :)

Undskyld, det var jeg ikke klar over. Men jeg er glad for at der nu er kommet noget konstruktiv kritik jeg kan bruge.
Tak for info.
mediumaevum
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 31. okt 2016, 21:00

Christoffer I. N. skrev:Du har 14 lyt på det. Jeg nåede at få 18 lyt på noget jeg lagde op, og lod ligge et par dage, inden jeg gjorde linket privat. 18 lyt og ingen reaktioner. Du behøver ikke tolke stilheden negativt. Du ved ikke om folk synes "det var da fedt" eller "det var elendigt", når nu de overhovedet ikke giver udtryk for noget.
Prøv at tænk på facebook. At gøre sin succes op i rene likes er noget overfladisk skrammel.
Eksempel:
Du poster dit soundcloud link på facebook, du kan se at du får 15 ekstra plays, og din facebook post får 20 likes, men ingen kommentarer, hverken på facebook eller soundcloud. På facebook kan folk sagtens trykke like uden at gå ind på linket, og uden rent faktisk vide en fløjtende fis om hvad det handler om.
Jeg er lige ved at sige at for mig er 1 positiv eller konstruktiv kommentar vigtigere end 50-100 likes eller plays.

Så her kommer nogle lyt fra mig:
Første lyt på "hifi"-højtalerne:
Jeg kan godt li' arrangementet/opbygningen, korets rolle virker godt når det kommer på. Violinen lyder ikke så "naturlig" for mig. Mix virker for dynamisk, altså for stor forskel mellem de højeste elementer og de laveste elementer. Men tag det fra én der producerer elektronisk musik.

Første lyt i hovedtelefoner:
Fløjten i introen virker godt, igen synes jeg den er lidt for høj, men med forbehold for at jeg mixer markant anderledes selv.
Efter vel 1 minuts tid slår det mig, at jeg synes panoreringen af vel ca. "alt" virker meget tilfældigt og flakkende, som om klaver kommer i den ene side, derefter den anden. Det virker forvirrende.

Tager lige et lyt mere i hovedtelefoner:
Jeg kan ikke finde ud af det med den violin. Den lyder for mig sådan "keltisk"/skotsk agtig, og det passer ikke ind i resten af lydbilledet efter min mening. Har stadig samme mening omkring panoreringen.
Ellers har jeg ikke umiddelbart noget at tilføje

Lyt på højtalere igen:
Violin stadig for høj i mixet ja. Men noget automation af volume vil nok hjælpe, den er umiddelbart næsten fin de steder der ikke er så meget knald på.
Ja det virker altså godt når koret kommer ind, det er fedt.
Jeg tror at hvis jeg sad med projektet, så ville jeg skrotte violinen helt. Det kan være et af de andre eller et nyt element kunne erstatte dens rolle helt eller delvist, det kunne også være det lød fint bare uden.

Musikmæssigt er det for mig introen og korstykket jeg husker her efter nogle lyt, det virker godt.

Tusind tak for den konstruktive kritik, som jeg har gjort brug af.

bryla skrev:Du kan få meget mere fylde i dybe akkorder (som dem der kommer ind efter et halvt minut) ved at flytte den anden-nederste tone en oktav op.så undgår du mudrede harmonier.

Igen, tak for den konstruktive kritik og tak for tippet, jeg synes selv mit stykke er blevet noget bedre, men hvad synes i andre?

https://soundcloud.com/mediumaevum-artist/epic-heaven
mediumaevum
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 4. nov 2016, 11:32

Christoffer I. N. skrev:Du har 14 lyt på det. Jeg nåede at få 18 lyt på noget jeg lagde op, og lod ligge et par dage, inden jeg gjorde linket privat. 18 lyt og ingen reaktioner. Du behøver ikke tolke stilheden negativt. Du ved ikke om folk synes "det var da fedt" eller "det var elendigt", når nu de overhovedet ikke giver udtryk for noget.
Eksempel:

Jeg bruger likes som mål for hvor godt stykket er, og trækker dislikes fra, så jeg får "nettolikes".

F.eks. Epic Jutland har 6 likes og 1 dislike = 5 "nettolikes". Ydermere sætter jeg likes i relation til antal views, så jo flere views der er i forhold til likes, desto dårligere er nummeret set i forhold til et nummer med måske kun 10 views og 5 likes, som jeg betragter som værende "godt".

Hvis der tilgengæld er omtrent lige så mange (eller tæt ved) dislikes som likes betragter jeg tracket som "kontroversielt" = dårligt = skal slettes.

Men jeg kan naturligvis have overset noget i den metode.

Noget helt andet, kan jeg få dig til at give det en chance igen, da jeg som sagt har opdateret nummeret?
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 4. nov 2016, 12:12

Jeg mener du giver likes og dislikes for meget magt, du skal ikke lægge så meget vægt i dem. Et like er super overfladisk, om det er på soundcloud (hvor det højest sandsynligt kommer fra en bot, medmindre du har 50.000 faste følgere som alle lytter din upload), facebook eller youtube. Jeg ved ikke hvor mange bots der er på facebook og youtube, men jeg ved at likes på mine soundcloud uploads er 99% præget af bots. Sådan virker det ihvertfald.

Jeg giver gerne et nyt lyt, jeg kan dog ikke huske hvordan det oprindelige lød, så jeg frisker lige op med at læse min første kritik.

Første lyt på højtalere:
Hm er det samme fløjte i introen? kan ikke ordentligt huske den oprindelige, lyder mere oboe agtigt for mig nu(?).
Positivt overrasket over at du har udeladt den tidligere violin.
Jamen, det er jo et helt andet stykke musik uden den violin-lyd. God oplevelse. Mod slutningen virker det noget tæt/pakket i lyden, som om der er lidt rigeligt elementer der spiller, måske har det noget at gøre med det Thomas nævner omkring akkorderne og fordelingen af tonerne, det vil jeg ikke kloge mig yderligere på, heh.

Hovedtelefon-lyt:
Panningen virker stadig ikke helt for mig. Venstre side er for dominerende. Prøv at fordele elementerne mere ligeligt i hele stereobilledet, og måske skal de mixes tættere på hinanden volume-mæssigt. Ellers har jeg faktisk ikke noget at tilføje.

Jeg behøver ikke lytte mere efter ting at kritisere, jeg synes du har forbedret det rigtig godt. Nogle vil måske argumentere for, at det er lidt kedeligt, eksempelvis i stykket ca. 0:30-0:56, der sker ikke såå meget, men jeg synes det er helt fint med den her stille opbygning.
Det minder mig lidt om Michael Kamens musik til serien Band Of Brothers. Det gjorde det også da jeg hørte det første gang dér i mandags, men violinen smadrede oplevelsen for mig.
Iøvrigt, den fløjte i den oprindelige, er den byttet ud med en oboe(?) som jeg hører? Jeg husker det som en anden lyd oprindeligt. Dens rolle og lyd virker ihvertfald rigtig godt nu.
mediumaevum
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 4. nov 2016, 14:08

Christoffer I. N. skrev:Jeg mener du giver likes og dislikes for meget magt, du skal ikke lægge så meget vægt i dem. Et like er super overfladisk, om det er på soundcloud (hvor det højest sandsynligt kommer fra en bot, medmindre du har 50.000 faste følgere som alle lytter din upload), facebook eller youtube. Jeg ved ikke hvor mange bots der er på facebook og youtube, men jeg ved at likes på mine soundcloud uploads er 99% præget af bots. Sådan virker det ihvertfald.

Jeg giver gerne et nyt lyt, jeg kan dog ikke huske hvordan det oprindelige lød, så jeg frisker lige op med at læse min første kritik.

Første lyt på højtalere:
Hm er det samme fløjte i introen? kan ikke ordentligt huske den oprindelige, lyder mere oboe agtigt for mig nu(?).
Positivt overrasket over at du har udeladt den tidligere violin.
Jamen, det er jo et helt andet stykke musik uden den violin-lyd. God oplevelse. Mod slutningen virker det noget tæt/pakket i lyden, som om der er lidt rigeligt elementer der spiller, måske har det noget at gøre med det Thomas nævner omkring akkorderne og fordelingen af tonerne, det vil jeg ikke kloge mig yderligere på, heh.

Hovedtelefon-lyt:
Panningen virker stadig ikke helt for mig. Venstre side er for dominerende. Prøv at fordele elementerne mere ligeligt i hele stereobilledet, og måske skal de mixes tættere på hinanden volume-mæssigt. Ellers har jeg faktisk ikke noget at tilføje.

Jeg behøver ikke lytte mere efter ting at kritisere, jeg synes du har forbedret det rigtig godt. Nogle vil måske argumentere for, at det er lidt kedeligt, eksempelvis i stykket ca. 0:30-0:56, der sker ikke såå meget, men jeg synes det er helt fint med den her stille opbygning.
Det minder mig lidt om Michael Kamens musik til serien Band Of Brothers. Det gjorde det også da jeg hørte det første gang dér i mandags, men violinen smadrede oplevelsen for mig.
Iøvrigt, den fløjte i den oprindelige, er den byttet ud med en oboe(?) som jeg hører? Jeg husker det som en anden lyd oprindeligt. Dens rolle og lyd virker ihvertfald rigtig godt nu.

Tusind tak for den konstruktive kritik. Jeg vil bruge det i de næste numre jeg laver. Har nemlig allerede lagt stykket op på youtube.

Fløjten er den samme, men en oktav dybere.
Brugeravatar
bryla
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 4. nov 2016, 16:01

Jeg tror, du vil få det svært, hvis du kun laver musik for at få likes. Lav noget musik du selv synes er godt og læg det ud til verden, hvis du vil. Så skal folk nok finde det før eller siden, hvis de også er til den slags.
mediumaevum
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 4. nov 2016, 16:57

bryla skrev:Jeg tror, du vil få det svært, hvis du kun laver musik for at få likes. Lav noget musik du selv synes er godt og læg det ud til verden, hvis du vil. Så skal folk nok finde det før eller siden, hvis de også er til den slags.

Ja, men jeg skal have lært hvordan jeg spreder min musik så den bliver mere kendt i offentligheden. Jeg skal lære at tagge, men jeg ved ikke hvordan jeg tagger ordentligt så folk får det, de søger. Af og til tænker jeg på at gøre et stort nummer ud af nogle stykker som allerede er komponeret (men der ikke er copyright på pga. alder) bare for at få folk til at se min kanal. Når de søger på nummeret, vil mit (forhåbentligt) indgå i søgeresultaterne.
Brugeravatar
bryla
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 4. nov 2016, 17:08

bryla skrev:Lav noget musik du selv synes er godt og læg det ud til verden, hvis du vil. Så skal folk nok finde det før eller siden, hvis de også er til den slags.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 4. nov 2016, 19:36

bryla skrev:
bryla skrev:Lav noget musik du selv synes er godt og læg det ud til verden, hvis du vil. Så skal folk nok finde det før eller siden, hvis de også er til den slags.

Det er altså sjovt, det her med at finde sin rette hylde, hvad angår musikstil og lyd. Jeg har altid haft det mere eller mindre besværligt med at høre min egen musik, når jeg var færdig med det, om det var et par dage efter eller et par måneder efter. Det er stoppet efter jeg er begyndt på det chill-out/ambient noget for et års tid siden. Jeg kan høre alle mine numre, selvfølgelig er der nogle der er gode og nogle der er dårlige, men jeg har bestemt ikke noget imod at lytte til dem. Iøvrigt har jeg også været ganske produktiv i perioden, det skyldes evt. udfordringer iform af begrænsninger jeg har sat op for mig selv, men den slags virker jo kun, hvis man er motiveret til at få opgaven klaret så godt som muligt.

Undskyld hvis det bliver for meget off topic, men jeg poster det her i tråden fordi jeg tror nogle måske kan få noget gavnligt ud af det.

Tilbage til "Din Musik"