Trance nummer

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Brug http://www.dropbox.com/ til at uploade og linke til din musik i høj kvalitet.

Du kan også indlejre i lavere kvalitet via SoundCloud.
Brugeravatar
martinleblanc2
Bag pulten
Bag pulten
Sted: Virum

Trance nummer

Indlæg Skrevet: 13. okt 2016, 11:17

Jeg er teamet op med en amerikansk producer om et lille tech-trance projekt: LeBlanc & Silvestri. Vores første nummer blev spillet af Giuseppe Ottaviani i hans seneste podcast episode (216). Det bliver måske udgivet på hans label i 2017.

Vi arbejder på et nyt tech trance nummer som jeg gerne vil høre jeres mening om. Både mht. mix, melodier og arrangement. Jeg er klar over at det ikke er alles kop te, men jeg er stadig interesseret i at høre feedback. :)

https://cl.ly/0w0R2P3x3H3z
Brugeravatar
kandersen
Forum Donator
Forum Donator
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Re: Trance nummer

Indlæg Skrevet: 13. okt 2016, 12:14

Det er min kop the :dollargrin: Ligesom "Hot or Not" på SC er.

Men er det et nyt nummer? Det er jo melodien til "The Martian"!.
Uanset hvad, så er det stadigvæk en vanvittig fed melodi.
Brugeravatar
martinleblanc2
Bag pulten
Bag pulten

Indlæg Skrevet: 13. okt 2016, 12:57

Tak for likes :D

Der er melodien fra The Martian. Originalen var ikke så god og tænke at den passede til et tech trance nummer.
Brugeravatar
kandersen
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 13. okt 2016, 14:00

Hmm synes The Martian var ret godt. Men melodien passer også ret godt ind i det nye.
Brugeravatar
MrBacon
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 13. okt 2016, 22:48

Kicket, der fungerer som buildup, der starter ved 3:38'ish er meget gennemtrængende ift det kick, du bruger i resten af nummeret. Kan ikke høre om det er en master kompressor, der sparker ind, når det hele ryger på, og det er det, der tager noget af energien, eller om det er noget andet, men det taber lidt energi efter break/build efter min mening.
Brugeravatar
martinleblanc2
Bag pulten
Bag pulten

Indlæg Skrevet: 13. okt 2016, 23:05

Ja, det har du ret i. Det skal jeg have justeret. Tak for feedback.

Jeg har en ny version her: https://cl.ly/3z0i3t1e410x
Brugeravatar
kandersen
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 13. okt 2016, 23:14

MrBacon skrev:Kicket, der fungerer som buildup, der starter ved 3:38'ish er meget gennemtrængende ift det kick, du bruger i resten af nummeret. Kan ikke høre om det er en master kompressor, der sparker ind, når det hele ryger på, og det er det, der tager noget af energien, eller om det er noget andet, men det taber lidt energi efter break/build efter min mening.

Kan godt følge hvad du mener her. Tror det er kicket i build up der bliver alt for voldsomt. Resten lyder meget som i starten, bortset fra at leadén er meget kraftigt i den sidste del, (det kan evt være den der drukner det andet).

Og hvis jeg må tilføje.. så synes jeg vokal/voice stemmen skal fortsætte nummeret ud efter buildup, selvfølgelig i passende tone gerne bygget op over en hel oktav.
Så Martin, den klare du da lige :-D
Brugeravatar
martinleblanc2
Bag pulten
Bag pulten

Indlæg Skrevet: 14. okt 2016, 06:19

Jeg har justeret kicket i build-up: https://cl.ly/2R1N1o0k2N0A

"Og hvis jeg må tilføje.. så synes jeg vokal/voice stemmen skal fortsætte nummeret ud efter buildup, selvfølgelig i passende tone gerne bygget op over en hel oktav. "

Det er klart :D
Brugeravatar
Joachip
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 14. okt 2016, 18:45

Det er sgu god gedigen flyder-trance. Jeg ved ikke om jeg måske synes at de dybe frekvenser måske kommer lidt sent i det rent timingsmæssigt. Som om mastersignalet måske har fået nogen justeringer i bassen som driller lidt med fasen. Jeg tror ihvertifald godt man kunne få det lidt mere ud-af-pappet-agtigt hvis man kunne få lidt mere punch under 100 Hz. Men okay, det er måske også en smagssag. Det er meget "cruiser-agtigt" på den her måde (i mangel af et mere passende ord).

Rent tonalt kunne det være awesome med en lidt mere skæv tone et eller andet sted i nummerets akkorder som krydderi, men okay, hvis det er meningen at det skal være ligesom det der The Martian tema (som jeg ikke har hørt), så er det jo ikke en mulighed. ;)
Brugeravatar
martinleblanc2
Bag pulten
Bag pulten

Indlæg Skrevet: 14. okt 2016, 21:56

"Det er sgu god gedigen flyder-trance. Jeg ved ikke om jeg måske synes at de dybe frekvenser måske kommer lidt sent i det rent timingsmæssigt."

Hentyder du til at bassen kommer på for sent? Tracket er lavet til DJ-sets så der skal være en lang intro der gør det let at mixe.

"Rent tonalt kunne det være awesome med en lidt mere skæv tone et eller andet sted i nummerets akkorder som krydderi," Helt enig. Jeg tænker at jeg vil prøve at gøre det med nogle yderligere strygere.
Brugeravatar
martinleblanc2
Bag pulten
Bag pulten

Indlæg Skrevet: 18. okt 2016, 10:59

Her er en ny version af nummeret. Introen har fået et nyt arrangement og der er arbejdet med mixet: https://cl.ly/3m112l120y2J
Senest rettet af martinleblanc2 18. okt 2016, 12:23, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
kandersen
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 18. okt 2016, 12:01

Har svært ved at streame den. Er der run på serveren?

EDIT - Efter en reload får jeg en fejl. Enten fejl på serveren/network eller formatet ikke er understøttet.
Brugeravatar
martinleblanc2
Bag pulten
Bag pulten

Indlæg Skrevet: 18. okt 2016, 12:23

Prøv dette link: https://cl.ly/3m112l120y2J
Brugeravatar
kandersen
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 18. okt 2016, 13:34

Det hjalp tak..

nå.. sidste først:
De sidste 20-25 sekunder er forhåbentlig fordi det skal være mix-bar (fade over i andet) :-)

Sådan overall, så synes jeg jo The Martian er et fantastisk nummer for dens melodi. Jeg er helt oppe og kører over den måde du har fået den til at lyde på, lige fra den første version. Og den bliver bestemt ikke dårligere.
Men den nye du har lagt op nu, så synes jeg indledningen er blevet enormt lang. Måske er jeg bare utålmodig. Der går hele 1:20 førend der går bare en anelse The Martian i den :-)

Intro kan jeg faktisk god li´ selvom den er meget simpel og typisk. Det lyder godt, og så er der netop plads til at en DJ kan lege med den. Men den der panoreret zap/electric effekt ved 0:55, den tror jeg at jeg ville have byttet ud med en mere markant en med et hård punch i. Den kommer igen ved 1:10, (og flere gange efter), og der får den samme "flade" effekt, der ikke helt spiller sammen med kraften i de andre psy effekter.
Men det er nok mere en smags sag.

Og nu jeg nævner de psy lyde/effekter. Imellem 1:10 til breaket ved 1:24, passer de så sammen med resten af teamet, der mere er et trance/uplift? Jeg kan ikke helt beslutte mig :-)
Nogle psy lyde kan man godt presse ind uden at vælte temaet. Men i de her sekunder, så kan man godt blive i tvivl om det er psy/goa eller et trance/uplift nummer. Det reddes helt klart af den sindsyge gode vokal/voice der lige sætter det på plads over breaket. 1:44 kommer det igen. Der havde jeg nok troet du holdt trance/uplift stilen, som du også ender i ved 2:00. Derfra er resten af nummeret båret i mål, med en tilpas afstemning af psy lydene, hvor jeg samtidig er godt mærket af temaet, så du næsten slipper afsted med hvad som helst :-)
Brugeravatar
martinleblanc2
Bag pulten
Bag pulten

Indlæg Skrevet: 18. okt 2016, 13:42

Tak for grundig feedback.

Vi har bevidst valgt at gå efter en hårdere stil end alm. "uplifting". Stilen skulle gerne passe ind i et DJ set med tech-trance numre. Tech-trance har typisk en del mere acids og BPM på 138-142.

Jeg kan godt følge dig på lyden der kommer på 0:55 - den skal nok lige spices up en gang.

Nummeret er en god blanding af min stil og ham jeg har lavet det sammen med. Jeg har lavet det melodiske dele og han står for meget af den mere tekniske produktion af nummeret.
Brugeravatar
kandersen
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 18. okt 2016, 14:00

martinleblanc2 skrev:Tak for grundig feedback.

Vi har bevidst valgt at gå efter en hårdere stil end alm. "uplifting". Stilen skulle gerne passe ind i et DJ set med tech-trance numre. Tech-trance har typisk en del mere acids og BPM på 138-142.

Tech-trance er det "nye sort" kan jeg fornemme :-)
Som sagt kan jeg heller ikke helt beslutte mig for om det er godt eller skidt for nummeret. Det lyder godt generelt set..

martinleblanc2 skrev:Nummeret er en god blanding af min stil og ham jeg har lavet det sammen med. Jeg har lavet det melodiske dele og han står for meget af den mere tekniske produktion af nummeret.

I supplere hinanden godt..
Brugeravatar
martinleblanc2
Bag pulten
Bag pulten

Indlæg Skrevet: 21. okt 2016, 13:08

Brugeravatar
kandersen
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 21. okt 2016, 14:44

Hmm. Lyd og mix vil jeg ikke sætte en finger på mere.. Det lyder kanont og du har langt mere styr på det end jeg har :-)

Arrangementet synes jeg så til gengæld bliver lidt langt nu. Det er ikke fordi nummeret ikke kan holde det, men nok for lidt variation i længere perioder.

Intro er enormt langt. Inden man hører noget der ligner teamet/melodien, så er man 1:20 inde i nummeret. Og det er først reelt 2:00 inde, at man virkelig hører det (der ændre bassen/tone).

4:47 - 5:01 Det blev et lidt tyndt/fladt break. Det falder narturligt at lave et break der. Men måske med noget mere fylde, (massive stringes eller lign der fader væk) eller noget.

5:00 og til slut, det er samme længe som intro - næsten 2 minutter. Men her varieres der meget lidt.
Jeg tror jeg ville have forsøgt at gå "all in" i de sidste 2 minutter og blande stykket mellem 3:51 - 4:47 med både lead og melodi.. Men det kan blive et frygteligt rod fordi det er to meget "konkurrerende" lyde (lead og melodi). Fordelen er at du kan tone ned for filteret på lead og op på melodien, og omvendt, som det passer dig, da du allerede har forskellige variationer.
Det er dog udelukkende et forslag der umiddelbart faldt mig ind, fordi jeg higer efter noget variation i de sidste 2 minutter, (og mine evner er ikke større end til gentagelser og "krydderi" :-)) eller fra 4:47 og frem til 5:57, hvorefter du så tilpasser afslutningen så en DJ kan mixe videre.

Giver det mening? :-)

Tilbage til "Din Musik"