Hej (orkester)lydmaskinister ..
Her er lidt work in progress på et lille symfonisk stykke jeg arbejder på til en kunst-video - som består af nogle smukke locations i Colombia, hvor der hvirvler en hel masse (cgi) fugle rundt i "sort-sol-formationer".
..
Hvis der er nogle af de professionelle arrangører herinde som har lyst til at skyde med skarpt ville jeg være ganske taknemmelig!
Song for Cyclops - [orkester-heis]
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.
Læs mere om hvordan du indlejrer her
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.
Læs mere om hvordan du indlejrer her
Song for Cyclops - [orkester-heis]
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp
Tak .. og du har fuldstændig ret. Bassen er VSL Dimension Strings - men der skal tydeligvis mixes lidt på det, før det sidder helt pænt. Det kommer jeg til .. indtil nu har det mest handlet om kompositionen og arrangementet ..raoul skrev:rigtigt fedt !!!!
Din bas stikker lidt af hist og her synes jeg ... altså at nogle toner er meget høje/dybe og andre (måske) for lave ?
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp
Fedt stykke!
Hvis jeg skulle gøre noget, ville jeg nok fjerne en af tonerne i strygerakkorderne fra 0:47, når de ligger så dybt. Så kan de også tåle at komme lidt længere frem i mixet.
Resten er nok et spørgsmål om smag:
1:17: doble trompeterne med horn en oktav under og doble lead trompeten med en obo.
1:37-2:00ish: doble melodien i høj træblæs og lægge akkorder i klarinet/fagotter som blød puls og i horn som lange akkorder – basuner med 'power akkord'-lignende klange. Evt. lægge melodien i tre oktaver i strygerne og træblæs og tynde ud som trillerne bliver mere prominente.
I
Hvis jeg skulle gøre noget, ville jeg nok fjerne en af tonerne i strygerakkorderne fra 0:47, når de ligger så dybt. Så kan de også tåle at komme lidt længere frem i mixet.
Resten er nok et spørgsmål om smag:
1:17: doble trompeterne med horn en oktav under og doble lead trompeten med en obo.
1:37-2:00ish: doble melodien i høj træblæs og lægge akkorder i klarinet/fagotter som blød puls og i horn som lange akkorder – basuner med 'power akkord'-lignende klange. Evt. lægge melodien i tre oktaver i strygerne og træblæs og tynde ud som trillerne bliver mere prominente.
I
skriver noder
.. der er virkelig fornemt input! Det er en cello(sektion) som ligger i bunden og spiller en arpeggio / ostinat-agtig ting (der kommer ind ved 0:47) .. den rolle skulle gerne give lidt "uro" og bevægelse (i forhold til billederne), men .. den er ikke specielt elegant realiseret, så måske er det tid til at gentænke den.bryla skrev:Fedt stykke!
Hvis jeg skulle gøre noget, ville jeg nok fjerne en af tonerne i strygerakkorderne fra 0:47, når de ligger så dybt. Så kan de også tåle at komme lidt længere frem i mixet.
Resten er nok et spørgsmål om smag:
1:17: doble trompeterne med horn en oktav under og doble lead trompeten med en obo.
1:37-2:00ish: doble melodien i høj træblæs og lægge akkorder i klarinet/fagotter som blød puls og i horn som lange akkorder – basuner med 'power akkord'-lignende klange. Evt. lægge melodien i tre oktaver i strygerne og træblæs og tynde ud som trillerne bliver mere prominente.
I
Flugenhorn / trompeterne er faktisk en "rigtig" optagelse .. så de er lidt svære at ændre i. Jeg ejer desværre ikke et godt træblæser library, men jeg kan 100% følge idéen om lidt mere krudt på melodien. Når jeg laver orkester-ting er det desværre altid det muliges kunst, og har kun de ting til rådighed jeg har raget til mig gennem tiden for at kunne lave disko-stryg
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp
Du kan stadig få uro ved at udelade hver anden tone i voicingen.
Tænker ikke der skal ændres i trompeten, men bare spille det samme i valdhorn en oktav under. Kræver ikke det bedste bibliotek — har nogle gange gjort det med en synth.
Ligeledes tænker jeg heller ikke træblæset skal være udstillet, så hvis du har Kontakt og det bibliotek der følger med fx, er det længe rigeligt.
PS: det skulle vel ikke være Mikkel, der spiller?
Tænker ikke der skal ændres i trompeten, men bare spille det samme i valdhorn en oktav under. Kræver ikke det bedste bibliotek — har nogle gange gjort det med en synth.
Ligeledes tænker jeg heller ikke træblæset skal være udstillet, så hvis du har Kontakt og det bibliotek der følger med fx, er det længe rigeligt.
PS: det skulle vel ikke være Mikkel, der spiller?
skriver noder
.. lad mig prøve med Kontakt! Det har jeg trods alt!bryla skrev:Du kan stadig få uro ved at udelade hver anden tone i voicingen.
Tænker ikke der skal ændres i trompeten, men bare spille det samme i valdhorn en oktav under. Kræver ikke det bedste bibliotek — har nogle gange gjort det med en synth.
Ligeledes tænker jeg heller ikke træblæset skal være udstillet, så hvis du har Kontakt og det bibliotek der følger med fx, er det længe rigeligt.
Jo .. han står i evig gæld til mig oven på det glemte kvarters pladebryla skrev: PS: det skulle vel ikke være Mikkel, der spiller?
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp
Det er fedt at nogen af tonerne i melodien (klaveret) bliver spillet sent, for ligesom at give det noget føling, men jeg synes det virker lige lidt voldsomt. Måske den halve mængde laid-back ville lyde mere naturligt? Ellers fremragende.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins