Sustainerplayer featuring GuitaRasmus: Through The Night

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Sustainerplayer featuring GuitaRasmus: Through The Night

Indlæg af SustainerPlayer »

[soundcloud][/soundcloud]

Så er vi i top-40-segmentet. Alle kommentarer er velkomne! :)
Senest rettet af SustainerPlayer søn 16. okt 2016 13:34, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Den lyder ret meget som New Orders 'True Faith'



også sangæstetisk.

Prøv at droppe (tilsigtet) korrekt ph og th udtale, I det nordlige storbritanien/irland+skotland orker de alligevel ikke at udtale det, sikkert grundet keltiske aner og engelsk som andetsprog.

Altså Through

Læg mærke til hvordan Bernhard Sumner synger 'tink' og ikke 'think', hvis det altså er ham der synger på True faith.

Det kniber osse lidt med pitch, det har selvfølgelig sin charme og hører også lidt til stilarten, men det bliver lidt for meget off nogen steder. Måske fordi der bliver kæmpet lidt med udtalen (?)

Men ellers super fedt! God guitar.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Tak for lyttet og kommentaren.

Jeg skal vist have rystet den New Order-skygge af mig. :-D

Det er sjovt at høre, hvad andre synes det lyder som. Jeg er i gang med et electropop/rock-projekt, hvor jeg sådan har lavet en mental trekant mellem Depeche Mode, New Order og The Cure. Hvis det falder inden for - eller kan sparkes derind, så er det med der.

Det her er (endnu) et af numrene, jeg slet ikke synes passer i ovenstående trekant. Jeg tænker mere noget a la Disclosure - F For You/White Noise-agtigt.

Men jeg er beæret over sammenligningen.

Jeg står nederst på stigen, når det gælder sangstemme og sangteknik.

Men jeg prøver nu ikke at synge som Bernard Sumner. (da jeg var yngre ville jeg være David Gahan - det har jeg droppet :-) ) Jeg tror nok heller ikke rigtigt på, at tillægge sig en fake accent. Selvom jeg er stor fan af Jim Kerr, Dolores O'Riordan, Sharleen Spiteri og andre med skotsk eller irsk accent, så ville jeg ikke kunne gøre det rigtigt alligevel.

Jeg er nu også af den opfattelse, at man godt må synge med den accent osv, man nu har.

Jeg synger nu "bare" som mig selv. Det min "Danglish" - det er så melodynet og vocalsynth'et som ind i helvede. Så det er superprocesseret - og faktisk pænt langt fra min spæde stemme.

Alt det kan selvfølgelig ikke redde min manglende sangteknik, pitching og generelle "anstrengthed".

Jeg er lidt vaklende imellem at prøve at finde en sanger/sangerinde til projektet (ikke det her - men electropop-projektet) - eller bare "leve med" mine små evner og så prøve at maske det til noget tilnærmelsesvis interesant med farvelade-plugs.

Jeg glæder mig nu til en dag at kunne præsentere det electropop-hejs.

Folk må meget gerne skyde videre på det her. Det giver nogle gode, brugbare inputs.

EDIT: Og tak - jeg giver rosen videre til Rasmus, som har tracket guitarene.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Hva' sker der Hans?

Rimelig interessant, jeg har det dog lidt svært med den overprocesserede vokal - Rasmus har lagt nogle lækre rytme guitarspor på.
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

AnotherDan skrev:Hva' sker der Hans?

Rimelig interessant, jeg har det dog lidt svært med den overprocesserede vokal - Rasmus har lagt nogle lækre rytme guitarspor på.
Tak Dan. Måske du skal have støvet dine mikrofoner af? :)

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem
Indlæg: 2559
Sted: Jutland denmark

Indlæg af Søren Bendixen »

Jeg kan ikke lide den der D# i main tema - jeg tror også den er med til at tilte vokalen lidt. ellers er temaet cool
Den ekstra synth fig der kommer i omkvæg roder, men ideen er god nok (der skal være sådan én)
Der er også lidt småklyt i guitaren, men generelt fin og hvidfunket, burde måske være mere "tør"?

Kan godt li´ at vokalen er processeret og jeg er med på NO - B summers hentydningen.
Der jo ingen af de tre sangere fra de nævnte bands der rammer rent pitch, og Summers har én af de mindre stemmer (han ville jo heller ikke synge i starten..) men alle har karakter og sin egen klang.
Det får du så måske frembragt i din med processeringen og din lokale version af engelsk. Det er ok med mig :-)

Den mangler som popsang at stikke af - altså f.eks den store lyd i kvæget . noget især NO og Depeche M og egentlig også Cure er ret gode til. evt. akk. trommer oveni de eller fine elektroniske trommer, måske - højere til loftet i al fald.

syns jeg....

Keep it up

;VH
Søren
Firma: Audiotect
[url]audiotect.dk[/url]
[url]http://twitter.com/SorenBendixen[/url]
[url]http://listn.to/soerenbendixen[/url]

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg synes ikke th lyd har noget at gøre med accent, det findes heller ikke på dansk, så hvorfor ikke bare synge tat's?

Min første engelsklærer lagde meget vægt på korrekt udtale af th lyd , mens han faktisk kæmpede med det selv.

Da jeg så på et tidspunkt var i Irland var det en lettelse at finde ud af at det var fløjtende ligemeget. Nærmest nord for London siger man ikke th alligevel.

Irlændere siger tats grand og ikke thats grand. Det samme gælder Manchester.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

@Søren Bendixen - tak for lyttet og et meget brugbart indlæg.

Undskyld - men jeg er ikke så teoristærk. Jeg er ikke lige med, den D#?
Hvor er den henne?

Kan godt høre, at synth'en kunne graves mere ud.

Småklyt? :-D Den ene guitar er helt tør og den anden - den mest minimalistiske har lidt delay. Jeg vil prøve det mere tørt.

God ide med akustiske trommer - og mere gas på omkvædet.

@Graceville

Jeg hører simpelthen ikke det du siger i det meste talte engelsk.
Jeg siger ikke det, du siger er forkert - men det er måske for irsk/lokalt nordengelsk?

Er nedenstående forkerte - eller er det mig, der slet ikke udtaler det på samme måde, som i videoerne?





Desværre er den sidste irlænder vi havde ansat lige stoppet. Men jeg vil lige runde det med nogle af de englændere vi har, når jeg er tilbage på arbejdet.
Senest rettet af SustainerPlayer tors 6. okt 2016 10:03, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Aldrig har jeg hørt så mange sange igennem for ordet "through". :-D

Gode, gamle Tony Hadley synger med t-lyden:
Han er svjv fra London.



George Michael er på th-



Adam Levine er også th-



Alicia Key også:



Det virker til at alle amerikanere synger th- og blandt briterne er det lidt forskelligt.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg skal ikke kunne sige, hvorfor Hadley synger t og ikke th. Måske noget med at være en uddannet sanger eller bare for viderekommende som undgår konsonanter mere end andre eller kører i et andet gear, altså mere sangstemme end talestemme.

Georg Michaels far kommer fra The Land of ? (theta eller th-lyd), Dvs Grækenland, hvor der er langt flere th-lyde, ved ikke om det har noget at sige.

Det er et interessant fonetisk studie.

Marvin Gaye synger tru

Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem
Indlæg: 2559
Sted: Jutland denmark

Indlæg af Søren Bendixen »

Den der tone(D#): første tone i temaet.
Firma: Audiotect
[url]audiotect.dk[/url]
[url]http://twitter.com/SorenBendixen[/url]
[url]http://listn.to/soerenbendixen[/url]

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem
Indlæg: 2559
Sted: Jutland denmark

Indlæg af Søren Bendixen »

Og den der delay på guitaren må være en stereo(agtig)delay der panner rundt - det roder og dækker samtidig over at det virker somom de to guitarer hver for sig er fine men mangler (om ikke andet at vise) interaktion.
Firma: Audiotect
[url]audiotect.dk[/url]
[url]http://twitter.com/SorenBendixen[/url]
[url]http://listn.to/soerenbendixen[/url]

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Vores egen Engelina klarede "th" lyden så flot i 2001 :)


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Søren Bendixen skrev:Den der tone(D#): første tone i temaet.
Respekt for dit gehør. :bow: Det er i den arpeggio (det blip-båt-agtige), der spiller over temaet, den kommer.

Tak! :)

Nyt svar