DIRM - første single ude

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Brug http://www.dropbox.com/ til at uploade og linke til din musik i høj kvalitet.

Du kan også indlejre i lavere kvalitet via SoundCloud.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

DIRM - første single ude

Indlæg Skrevet: 23. sep 2016, 19:09

Det er helt underligt at have arbejdet med lyd og musik så længe og så først nu have udgivet vores eget musik online: DIRM - Life's Waiting
Alt optaget og mixet hjemme i det nye studie og øvelokale.

Giv det et lyt, mix og master er overstået men derfor er ris og ros stadig velkommen, der er ting der allerede skal gøres bedre på næste single. :dollargrin:

Det hurtigste er vel at kigge på vores hjemmeside: http://Dirm.dk for links til div. tjenester.

Vi har også en Facebookside for de interesserede: https://www.facebook.com/DIRM.dk/
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 8 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Re: DIRM - første single ude

Indlæg Skrevet: 23. sep 2016, 20:07

Congrats. Dejligt I ikke er med i loudness krigen. Det giver noget dejligt luft i lydbilledet. Jeg savner måske at høre bækkerner og hats mere, når I nu spiller rock.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 23. sep 2016, 23:29

SustainerPlayer skrev:Congrats. Dejligt I ikke er med i loudness krigen. Det giver noget dejligt luft i lydbilledet. Jeg savner måske at høre bækkerner og hats mere, når I nu spiller rock.

Tak fordi du bemærkede det, jeg er stor modstander af Nickleback og Metallica sound'en hvor alt kæmper om opmærksomheden på bekostning af dynamik. Hmm.. og jeg var bange for at der var for mange bækkener i mixet, når jeg nu selv har spillet og mixet frygtede jeg nemlig guitarist sygdommen "more me" så har måske holdt mig lidt tilbage. Tak for feedback.

Sent from my iPhone using Tapatalk
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 8 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

DIRM - første single ude

Indlæg Skrevet: 23. sep 2016, 23:39

.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Jonas K
Røvballemusiker
Røvballemusiker
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 26. sep 2016, 17:08

SustainerPlayer skrev:.

Årets svar. :wink:

Fedt med udgivelsen, BTW... Har I så en EP i støbeskeen? :)
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 26. sep 2016, 17:33

Jonas K skrev:Fedt med udgivelsen, BTW... Har I så en EP i støbeskeen? :)

Jeg ved ikke helt, tror vi smider en single ud fra tid til anden, og måske engang samler vi dem sammen og kalder det en EP eller et album, nu må vi se, der er i hvert fald flere numre på vej. Men forsangeren bor pt i udlandet, så vi skal først have musikken klar, så alt er ready når hun kommer hjem på besøg.
Brugeravatar
Jonas K
Røvballemusiker
Røvballemusiker

Indlæg Skrevet: 27. sep 2016, 18:44

Kender det, kender det... Da jeg flyttede til Grønland, handlede det også om at få alt klar og synkroniseret i bandet til når jeg kom til DK på ferie. :)
Har I selv lavet mix og master af nummeret?
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 27. sep 2016, 19:11

Og hvad står DIRM egenligt for?

http://www.acronymfinder.com/DIRM.html
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 28. sep 2016, 08:42

SustainerPlayer skrev:Og hvad står DIRM egenligt for?

http://www.acronymfinder.com/DIRM.html

Does It Really Matter, jeg ville gerne have et kort navn som MUSE, men det skulle ikke minde om andres bandnavne, så vi var på den lange rejse igennem vrøvl og latterlige forslag, hvor det til sidst lykkedes mig at komme på dette. Heldigvis, nu kan jeg ikke huske hvad second runner up var, men jeg er tilfreds. :)
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 28. sep 2016, 08:52

Jonas K skrev:Kender det, kender det... Da jeg flyttede til Grønland, handlede det også om at få alt klar og synkroniseret i bandet til når jeg kom til DK på ferie. :)
Har I selv lavet mix og master af nummeret?

Ja det er lavet hjemme i studiet :)
Jeg nåede et punkt i mit mix hvor jeg bare ikke var tilfreds, og valgte at starte forfra, tog projektet over på min Macbook air og bragte mine Beyerdynamics DT770 pro med på camping, og en stille aften uden forstyrelser fik jeg rettet det så meget ind at det kun var småting der skulle rettes i mixet.

Mavefornemmelsen var først god da jeg lyttede det hjemme i studiet og så prøvede om jeg kunne master det selv, det er lidt et sats, der er en grund til at f.eks. Holger og flere andre herude kan leve af det, sikke meget man skal vide om den process før man forstår termerne og regnestykkerne der ligger til grund for de beslutninger man tager mens man retter til.

På mix kan man kreativt dreje på knapperne til højre og venstre og se om det blev bedre, men i mastering processen skulle man først kigge på hvad man har, hvad man vil have og så regne ud hvordan man kommer dertil uden at lave skade på mixet. Selv om det er simpelt og måske kun brug af få plugins, så skal man bare have en meget rolig hånd når man ændrer noget.

Dertil kommer, at mit lokale og udstyr er lavet til mix, så om det er præcis nok til mastering kan diskuteres, jeg føler selv at jeg har fået det lavet godt, og har fundet min lytteposition, men har ikke nok erfaring til at kalde mig sikker endnu. Fordelen ved at have det hjemme er at man hurtigt kan sende lyden til stuens Hifi og lytte på et andet anlæg man kender godt.
Brugeravatar
Jonas K
Røvballemusiker
Røvballemusiker

Indlæg Skrevet: 30. sep 2016, 14:00

Spændende at høre om! Og rart at se på din gear-liste, at du ikke udelukkende kører med toppen af kransekagen-dyrt udstyr. Det kan lade sig gøre at lave helt i orden musik med det mere prisvenlige gear. :thumbup:
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 30. sep 2016, 18:25

Jonas K skrev:Spændende at høre om! Og rart at se på din gear-liste, at du ikke udelukkende kører med toppen af kransekagen-dyrt udstyr. Det kan lade sig gøre at lave helt i orden musik med det mere prisvenlige gear. :thumbup:

Tak, ja hvis man bruger det udstyr man har råd til optimalt kommer man meget langt. Selvfølgelig elsker jeg dyr kvalitet, jeg har bare ikke noget da jeg nægter at betale for det. Samtlige producere herinde som er erfaren i et studie, vil sagtens kunne lade fantastiske ting på mit brugte-middelklasse grej, det tager måske længere tid, og kan være på bekostning af lidt krymmel på toppen.. :)

Tilbage til "Din Musik"