I Want you - livesessionish #2

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

I Want you - livesessionish #2

Indlæg af Graceville »

En mere

[soundcloud][/soundcloud]

vokalen er vist mere integreret denne gang

Samme regler gælder som for http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=6&t=71032

og mon ikke jeg skal overveje noget iZotope plugin til at nuppe det der hvide støj, eller hvordan undgår man det?


og gæt en mikrofon (voc)
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Vokalen er betydelig bedre, synes jeg.
Men den kan sagtens bære mere rum. Specielt ved ca. 1:30 og frem, der er arrangementet placeret på en måde, der godt kan bære du smider mere på vokalen, uden at det skal blive for "scene/xfactor-agtigt". Og endnu mere tydeligt bliver det i afslutningen, synes jeg.
Men det er helt klart en smagssag. Og hvis du synes, det er sådan det skal være, så er det sådan det skal være. Jeg er bare stor tilhænger af reverb, eller en passende samhørighed mellem musik og vokal.

Nummeret synes jeg faktisk er ret fedt. Det giver et behagelig break i mit ellers trance univers :-)
Og ja, det der støj (hvide støj), det skal du have fjernet. På den måde må dit nummer godt blive renere. Lige da jeg startede så tænkte jeg, "tak skæbne, lyder som en ekstrem dårlig analog optagelse foretaget på kassettebånd".

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ja - rumklangen må gerne klistre nummeret mere sammen.

Lidt mere comp på din leadvokal - niveauerne hopper lidt rigeligt imo. Og så må der gerne skæres mere ud til vocoder-stemmen til sidst - den drukner lidt.

Fedt stemningsfyldt nummer, der udvikler sig godt.

Nyt svar