Ray is gay... Nyt elektronisk track - feedback

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Pete Oak
Medlem
Indlæg: 78
Sted: Aalborg

Ray is gay... Nyt elektronisk track - feedback

Indlæg af Pete Oak »

Hejsa. Her er mit nye track "Ray is gay" titlen aner jeg ikke hvor kommer fra, men sangen opstod i en mental koger, i et forsøg på at lave elektro - hip hop et eller andet...

Tracket ville formentlig være en del mere interessant med vokal på, så vis der er nogen som kender nogen, som evt kunne være interesseret i at synge i denne genre, skal i være velkommen til at kontakte mig :)

Og ris og ros modtages med åbne arme! Feedback på selve produktionen ville også være dejligt! Tak :)




PS. det skal lige siges at hele tracket er mixet med headphones :)
Senest rettet af Pete Oak tirs 23. feb 2010 17:37, rettet i alt 4 gange.

Medlemsavatar
SMP
Forum Donator
Indlæg: 2164
Sted: ˙٠•●CPH●•٠˙

Indlæg af SMP »

SoundCloud skrev:Oops, looks like we can't find that page!
“Music is what feelings sound like.”

Medlemsavatar
Pete Oak
Medlem
Indlæg: 78
Sted: Aalborg

Indlæg af Pete Oak »

SMP skrev:
SoundCloud skrev:Oops, looks like we can't find that page!

Okay kigger lige på det!!!

Medlemsavatar
Pete Oak
Medlem
Indlæg: 78
Sted: Aalborg

Indlæg af Pete Oak »

Så virker det!! :)


Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

Jeg kan super godt lide stemningen og programmeringen er der intet i mine øjne at udsætte på. En fed tung mandestemme evt. i noget monolog kunne også gøre det?

Den eneste ting jeg ikke syntes om er Snare lyden. Den er simpelthen for dominerende fra den kommer ind i nummeret relativt tidligt, hvor jeg istedet godt kunne føle at den skulle starte væsentligt mere tørt og underspillet og først stige til max intensitet efter opbygningen til 1.53. Den lyder lidt af Rick Astley :-D
Meget kortere decay som så gradvist øger intensitet og gerne lidt længere frem i billedet i den tørre form og ikke nær så langt tilbage, måske et mere minimalistisk strammere "klik" med et lille kort reverb på, baaare lige sådan at den får lidt mere liv i billedet når den folder sig helt ud :-)
Ellers så fortsæt fortsæt fortsæt!
:sweden:

Medlemsavatar
Pete Oak
Medlem
Indlæg: 78
Sted: Aalborg

Indlæg af Pete Oak »

Furland skrev:Jeg kan super godt lide stemningen og programmeringen er der intet i mine øjne at udsætte på. En fed tung mandestemme evt. i noget monolog kunne også gøre det?

Den eneste ting jeg ikke syntes om er Snare lyden. Den er simpelthen for dominerende fra den kommer ind i nummeret relativt tidligt, hvor jeg istedet godt kunne føle at den skulle starte væsentligt mere tørt og underspillet og først stige til max intensitet efter opbygningen til 1.53. Den lyder lidt af Rick Astley :-D
Meget kortere decay som så gradvist øger intensitet og gerne lidt længere frem i billedet i den tørre form og ikke nær så langt tilbage, måske et mere minimalistisk strammere "klik" med et lille kort reverb på, baaare lige sådan at den får lidt mere liv i billedet når den folder sig helt ud :-)
Ellers så fortsæt fortsæt fortsæt!
Tak for de konstruktive ord :) Jeg kan sagtens se hvad du mener med, at snaren ligger for markant i billedet! Er bare vand til at producere house og så det er sikkert der jeg har det fra :)

Hvor henne er det at du mener jeg skal have det klik på? Jeg tror ikke helt jeg er med :)

Hehe, en Rick Astley stemme ville absolut klæde nummeret! :-D

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

Ja den var ikke helt klar den dér med klik! Det jeg mener er at det måske skulle være en helt anden snare sample, meget mere minimal i sin grundlyd, med et strammere "klik" og væsentligt mindre reverb/delay eller hvad det er du har på :-) Jeg kan høre den i mit hoved, men det er relativt problematisk at transmogriffe til skreven form ;-)

House musik eller ej, der kan snaren netop være "hvorsomhelst" og "hvadsomhelst" ;-)
:sweden:

Medlemsavatar
Pete Oak
Medlem
Indlæg: 78
Sted: Aalborg

Indlæg af Pete Oak »

Furland skrev:Ja den var ikke helt klar den dér med klik! Det jeg mener er at det måske skulle være en helt anden snare sample, meget mere minimal i sin grundlyd, med et strammere "klik" og væsentligt mindre reverb/delay eller hvad det er du har på :-) Jeg kan høre den i mit hoved, men det er relativt problematisk at transmogriffe til skreven form ;-)

House musik eller ej, der kan snaren netop være "hvorsomhelst" og "hvadsomhelst" ;-)
Hehe præcis :lol:

Okay, jamen jeg tror at jeg ved hvor du vil hen af! Hvis jeg siger en snare fra et 808 kit ville det så være helt ved siden af?

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

Det kunne såvel være et slag på en papkasse, men sådan er der så meget! :-D
:sweden:

Medlemsavatar
Pete Oak
Medlem
Indlæg: 78
Sted: Aalborg

Indlæg af Pete Oak »

Furland skrev:Det kunne såvel være et slag på en papkasse, men sådan er der så meget! :-D
Hehe ja okay, det kan jeg vel ikke sige så meget imod! :)

Nyt svar