Københavns Brunette - På iTunes Nu !!

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
kokken4800
Medlem
Indlæg: 2511
Sted: Nykøbing Falster

Re: Københavns Brunette - På iTunes Nu !!

Indlæg af kokken4800 »

Vi har ytringsfrihed - så din følelse af sangen er helt velkommen.
Vi laver ikke store hits - men vi prøver at lave noget nyt.

Enten synes man det er vildt fedt - ellers hader man det som pesten.

Personligt tager jeg imod alt det kritik jeg nu kan, for at forbedre mig fremover. Tænker ikke så meget over det..

Tænker mest på hvordan det blir modtaget af lytterne - og pt har det kun været super positivt - så det er jo dejligt!

Men jeg takker for din kommentar :D
http://www.diximusic.com - [b]International site for our label, and recording studio[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]

Default avatar
Italian Rockaz
Medlem
Indlæg: 8

Indlæg af Italian Rockaz »

PPN skrev:Skal dog lige siges at der os er en club version af den, dog ikke udkommet endnu :)

Du kan sikkert finde den på youtube.com
Ja der kommer et vildt Club mix af den inde længe ;)
Italian Rockaz, Glozzi, Masch Music

[url]http://www.italianrockaz.dk/[/url]
[url]http://www.myspace.com/italianrockaz[/url]
[url]http://www.myspace.com/maschmusic[/url]

Medlemsavatar
Martin Winther
Medlem
Indlæg: 678
Sted: Midtsjælland

Indlæg af Martin Winther »

Jeg synes vokalen er super fed! Produktionen er ganske flimrende! Jeg kan godt lide nummeret. Der er god rytme i beatet og jeg kan sagtens forestille mig det her rykke rundt omkring!

Jeg kan godt det touch der ligger "imellem linjerne" på vokalens udtryk.

:clap: og stort :thumbup: fra mig! Held og lykke med det drenge!

Det er spild af tid at begynde at diskutere med visse elementer herinde. lad dem bare komme af med noget brok! Lad være med at tage det personligt.
Senest rettet af Martin Winther lør 12. dec 2009 12:55, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
kokken4800
Medlem
Indlæg: 2511
Sted: Nykøbing Falster

Indlæg af kokken4800 »

Merci
http://www.diximusic.com - [b]International site for our label, and recording studio[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]

Medlemsavatar
fjolle
Forum Donator
Indlæg: 1369
Sted: Amsterdam

Indlæg af fjolle »

Martin Winther skrev:Jeg synes vokalen er super fed! Produktionen er ganske flimrende! Jeg kan godt lide nummeret. Der er god rytme i beatet og jeg kan sagtens forestille mig det her rykke rundt omkring!

Jeg kan godt det touch der ligger "imellem linjerne" på vokalens udtryk.

:clap: og stort :thumbup: fra mig! Held og lykke med det drenge!

Det er spild af tid at begynde at diskutere med visse elementer herinde. lad dem bare komme af med noget brok! Lad være med at tage det personligt.
Synes også at vokalen passer perfekt til det nummer her. Plejer at være virkeligt irriteret over den slags musik (er et trancehead, heh), men ville sagtens kunne holde ud at høre det nummer her i byen :thumbup:
PPN skrev: Men hvis vi snakker ny og anderledes så lyt her: Muri & Mario - Mio Amore



Det nyt og styre og burde være noget der skulle have en hånd! ;)
Mener du det seriøst? Tror du skulle tænde for radioen ind imellem hehe

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Om ikke andet, så er der da kommet godt gang i debatten om det nummer ;-) Det bliver først kedeligt når ingen gider at kommentere.

Medlemsavatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Indlæg: 2450
Sted: Aarhus V, Danmark

Indlæg af Lars von Qualen »

Jamen jeg vil da også lige på banen, med min holdning..
Først over fremmest siger jeg +1 til SLL's overvejelser omkring mix, så det synes jeg i skal tage med i posen til næste single!

Hvis jeg selv skal sige noget jeg savner.. Well.. Da det nu er dance (ikke?) så savner jeg virkelig noget mere synth.. Virkelig en eller anden lækker saw synth ting, ikke at det i har brugt er dårligt, på ingen måde! Men jeg savner bare lidt fylde :)

Slutteligt må jeg desværre erkende at sangen på ingen måde fanger mig, minder alt for meget om det utal af andre sange i den stil, omend selve lyden er okay unik, men konceptet.. I ved hvad jeg mener ;D

Og til aller aller sidst.. Så burde den kære Kasper/KLN tage kritikken som en mand. Ikke alle har samme smag, og du kan jo trøste dig med at du har en kunstnerisk frihed, så hvis i mener at nummeret er perfekt, så er det fandme også perfekt ;) men derfor begynder man ikke at bashe folk pågrund af deres holdninger ;)
Lars von Qualen
LydSky - [url]https://soundcloud.com/lars-von-qualen[/url]
LydSky Alter Ego - [url]https://soundcloud.com/schwarz-child[/url]
Random - [url]http://www.facebook.com/larsvonqualen[/url]
Web - [url]http://larsvonqualen.dk[/url]

Default avatar
KLN
Medlem
Indlæg: 15

Indlæg af KLN »

s
Senest rettet af KLN tors 17. dec 2009 23:46, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Indlæg: 2450
Sted: Aarhus V, Danmark

Indlæg af Lars von Qualen »

Problemet ligger i den tone hvormed du får dig formuleret. Det virker meget agressivt, da du nærmest siger: jeg vil ikke høre jeres mening fordi den er negativ. Min opfattelse bliver også underbygget af denne quote:
(den ene klogere end den anden) og har også hørt fra flere mennesker at den her side er generelt fyldt med folk der alle gerne vil lyde klogere end den anden med hvad der er rigtigt og forkert (;
Jeg er sikker på du ikke mener noget sådan specielt negativt, men du må forstå at det der rammer rigtig mange mennesker, og det lyder ekstremt arrogant, det er måske også det op til flere personer reagere på.
Lars von Qualen
LydSky - [url]https://soundcloud.com/lars-von-qualen[/url]
LydSky Alter Ego - [url]https://soundcloud.com/schwarz-child[/url]
Random - [url]http://www.facebook.com/larsvonqualen[/url]
Web - [url]http://larsvonqualen.dk[/url]

Default avatar
KLN
Medlem
Indlæg: 15

Indlæg af KLN »

s
Senest rettet af KLN tors 17. dec 2009 23:47, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Denne tråd er efterhånden Off Topic nok, til at jeg kan skrive dette her
KLN skrev: Jeg kan sagtens tage kritik, bare der er hold i det :)

Og det andet jeg skrev ER jo noget jeg har hørt fra flere, og min egen opfattelse, så det er vel i orden jeg skriver hvad jeg har hørt og selv har opfattet . (:
1. Der er jo hold i kritikken - især når flere er enige om det samme, så må det være din opfattelse af det, der skal tages op til overvejelse. Alle mennesker opfatter ting anderledes. Man må derfor indstille sig på at man, som skaberen af et kreativt værk, opfatter sine ting på en helt anden måde end andre - folk på dansegulvet og folk der bruger deres tid på at være lige så kreative! fx. - Man kan lære af begge gruppers kritik, hvis man indser at man skal ændre sin opfattelse, for at se hvordan modtageren opfatter det.

2. Man er ikke god til at modtage kritik, hvis ikke man kan ændre sin opfattelse. En virkelig ødelæggende måde at modtage kritik er at skyde den tilbage på kritikkeren: 'Hvorfor gjorde du det ikke bare selv.', 'Hvorfor skal du altid tro du er bedre end mig.' osv.

Dette er ikke specifikt møntet på dig, men er generelle overvejelser man kan gøre sig mht kritik.

Lige en historie fra det virkelige liv:

To slagskibe havde været på øvelsesmanøvre i flere dag. Jeg tjenstgjorde på det største og havde vagten på broen, da det begyndte at blive mørkt. Der var dårlig sigt med spredt tåge, hvorfor fartøjets kaptajn blev på broen for at holde øje med alt.

Kort efter, at mørket var faldet på, meldte udkiggen på broen: "Lyd forude." "Ligger det stille, eller bevæger det sig?" spurgte kaptajnen.

Udkiggen svarede: "Stille, hr. kaptajn." Dette betød, at vi var på kollisionskurs med det andet fartøj.

Kaptajnen råbte til sin signalmand: "Send signal til det andet fartøj: Vi er på kollisionskurs. De bør lægge kursen om 20 grader."

Som svar fik vi følgende signal: "Det er Dem, der skal lægge kursen om 20 grader."

Kaptajnens svar var: "Send til ham: Jeg er kommandørkaptajn. Læg kursen om 20 grader."

"Jer er kun sømand af anden fra," kom svaret, "alligevel anbefaler jeg, at De lægger kursen om 20 grader."

Nu var kaptajnen rasende. Han råbte: "Send: Jeg er et slagskib. Læg kursen om 20 grader."

Som svar blinkede det: "Jeg er et fyrtårn."

Vi lagde straks kursen om.
Stephen Covey, De 7 vaner
skriver noder

Default avatar
KLN
Medlem
Indlæg: 15

Indlæg af KLN »

s
Senest rettet af KLN tors 17. dec 2009 23:47, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev:Det bliver først kedeligt når ingen gider at kommentere.
Så det er den ultimative tilsvining fra min side, at jeg ikke har sagt noget til nummeret endnu :-P .

Men OK så; jeg kan heller ikke lide det. Men det er nu ikke fordi, I ikke kan det I prøver at gøre. Det er da bare fordi jeg ikke er i målgruppen.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru
Indlæg: 1245
Sted: The World

Indlæg af deMib »

God historie, Bryla :)
Men den endte dog bedre end ham den fulde kaptajn der for mange år siden sejlede et kæmpe skib helt op på land på Kullen fordi han nægtede at lytte på sine folk, der gjorde ham opmærksom på den forkerte kurs ...

Kenneth, jeg tror du skal lære at lade være med at blande dig i de debatter der naturligvis vil være om din musik, når du alligevel ikke rigtig ønsker den. Det får dig bare til at fremstå lidt dumt og det er der jo ingen grund til.

Ligesom du naturligvis ikke behøver at lytte på kritik, ligeså håbløst er det at forsøge at overbevise musiknørder som os her på Lydmaskinen om, at din vokal er bedre end vi synes den er. Jeg synes ikke den er specielt stærk, og det har andre også nævnt. Det får du ikke ændret på ved at komme ind og virke sådan lidt forsmået.

Det er også vigtigt at huske på, at min kritik - som det sikkert også gælder andres, ikke har noget med din person at gøre, Kenneth. Du er sikkert en fin fyr. Jeg kender dig ikke. Jeg har bare forholdt mig til et enkelt nummer, som din "medsammensvorne" ville have os andre her til at lytte på.

Jo mere musik du får ud jo mere debat vil der være. Lad dem der vil debattere gøre det, glæd dig over opmærksomheden og koncentrer dig så om det der gør dig glad - hvilket jo helt tydeligt ikke er deltagelse i en debat som denne :)

Default avatar
KLN
Medlem
Indlæg: 15

Indlæg af KLN »

s
Senest rettet af KLN tors 17. dec 2009 23:47, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
octo
Medlem
Indlæg: 714

Indlæg af octo »

Dermed vil du kun høre positiv feedback? Kan i ikke aftale sådan noget inden i poster sangen på et forum som dette?

Default avatar
KLN
Medlem
Indlæg: 15

Indlæg af KLN »

s
Senest rettet af KLN tors 17. dec 2009 23:47, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
octo
Medlem
Indlæg: 714

Indlæg af octo »

Ok, det var vist mig der ikke læste det ordentligt. Det må være sent :-)...

Anyway, jeg hader nummeret, men ønsker jer alt held og lykke med det. Det virker som om at i tager det ret seriøst, og det er jo altid godt med musik...

Default avatar
KLN
Medlem
Indlæg: 15

Indlæg af KLN »

Tak skal du have :) og ja det gør vi (:

sov godt.

Medlemsavatar
Malthelm
Medlem
Indlæg: 581
Sted: København

Indlæg af Malthelm »

kokken4800 skrev:Vi laver ikke store hits - men vi prøver at lave noget nyt.
Så er der desværre langt endnu :-) Hvis det er ny musik du vil skabe, tror jeg ikke det er dancecharten du skal gå efter.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Jeg tror at noget af det man som musiker/sanger finder negativt ved at læse kommentarerne er den nogengange meget nedladende måde tingene bliver skrevet på når man skal kommentere... det er DET der får skaberen af musikken eller sangen til at hidse sig op hvis man spørger mig.

Kritik kan gives på mange måder, men ønsker man at den opfanges korrekt, så skal man altså liiige tænke sig om engang inden man bare høvler sine meninger ud i æteren... man kan selvfølgelig også lade være, men så må man også regne med at nogen bliver fornærmede og opfatter kritikeren som arrogante snob, hvilket jeg vil tilkendegive at jeg oplever flere steder i denne tråd.

På den anden side kan man heller ikke bede folk om deres mening, og så freak'e totalt ud fordi nogen giver sit bud på forbedringer som jeg bestemt synes sangeren i denne tråd gør. Det behøver ikke være et tegn på snobbethed, blot fordi man siger, at en Kickdrum kunne være bedre osv... det er netop den slags kritik JEG har opfattelsen af man gerne vil have når man poster det her. Man får i hvert fald ikke megen lyst til at kommentere noget, hvis man bliver høvlet ned på den måde over at give konstruktiv kritik.

Jeg tager hatten af for Kokken4800... du tager sgu' det hele meget meget MEGET diplomatisk! :dollargrin:

Men nu har jeg skrevet, og så skal jeg vel også komme med MIN mening.


Det er ikke min stil alt det dersens nymoderne party-frække musik... men det er nok fordi jeg snart er 40 hehe... jeg synes bare det bliver lige lidt for skoletaske agtigt, men det har jo intet med musikken at gøre, det er bare min personlige mening.

Jeg kan dog godt lytte udenom min egen personlige smag... det lærer man jo med tiden, og sådan rent produktionsmæssigt er det efter mine ører, sådan "standard"... jeg kan ikke høre hvad det er der stikker ud må jeg erkende, og heller ikke ved sangeren... det lyder dog ganske flot... fint sunget og alt det der, men som demib skrev, kan jeg ik lige finde det der får hårene til at rejse sig på armen i det her nummer... men igen; det er nok pga. det bare slet ik er min stil, hvilket charts'ne jo også tyder på, og dem ville jeg stole mere på end mig for at være ærlig :dollargrin:

Det bedste jeg egentligt kan give af feedback, er nok at sige hvad JEG ville gøre anderledes, hvis jeg skulle lave "touch-up" på det nummer og samtidigt holde det i den stil jeg ved i ønsker (sådan helt mastering engineer agtigt :dollargrin: )... jeg ville forsøge at gøre beat'et lidt mere afvekslende, og jeg ville give omkvædet et bredere stereoperspektiv, sådan at omkvædet for ALVOR trækkes frem og sætter sig fast på trommehinderne hos lytteren... måske noget kor effekt f.eks.... som omkvædet er lige nu, så har det samme "feel" som versene, hvilket får det til ikke helt at "trænge igennem" som et omkvæd i mine ører.

Det var så MIN vurdering... og husk nu, at din kunst aldrig bliver perfekt... den udvikler sig hele tiden igennem hele livet, og begiver vi os derud hvor det skal være perfekt, så bliver det aldrig færdigt.

Hvad angår kritikken... lyt til det folk skriver... lyt efter, og se om DU også kan høre "den er gal"... hvis ja, så lav det om... kan du IKKE høre problemet, så har i bare forskellig mening, og så lad det blive, for så er det muligvis lige DET der er DIT personlige præg... DIN musik.

Vi kan ikke tilfredsstille alle da musik heldigvis er en smagssag... og gud ske lov for det da! :wink:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Default avatar
soren.lauridsen
Medlem
Indlæg: 1

Indlæg af soren.lauridsen »

Ej sry, men det er altså noget usmageligt møg. JORDEN GÅR UNDER!!!!! :-x

Medlemsavatar
Tau Gundersen
Medlem
Indlæg: 2075
Sted: Nansensgade

Indlæg af Tau Gundersen »

Holger skrev:Om ikke andet, så er der da kommet godt gang i debatten om det nummer ;-) Det bliver først kedeligt når ingen gider at kommentere.
Det kan jo også være det er fordi nummeret er kedeligt, men brugeren er god for en underholdende diskussion.. Debat på et fagforum er ingen blåstempling. Havde det været det mest debatterede nummer på YouTube, Arto eller noget havde sagen været en anden.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Svært at sige. Tag nu Klunker nummeret på YouTube, det har over 1 million views og 1.500 comments. Men det siger stadig ikke noget om kvaliteten uanset hvordan du vender det (udover at jeg har været med til at lave det ;-)).

I min erfaring så er ingen respons den kedeligste respons.

Medlemsavatar
Tau Gundersen
Medlem
Indlæg: 2075
Sted: Nansensgade

Indlæg af Tau Gundersen »

Holger skrev:Svært at sige. Tag nu Klunker nummeret på YouTube, det har over 1 million views og 1.500 comments. Men det siger stadig ikke noget om kvaliteten uanset hvordan du vender det (udover at jeg har været med til at lave det ;-)).

I min erfaring så er ingen respons den kedeligste respons.
YouTube er heller ikke et fagforum..

Nyt svar