Mit ambitiøse hiphop-projekt

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Default avatar
Maarike
Medlem
Indlæg: 153

Mit ambitiøse hiphop-projekt

Indlæg af Maarike »

Efter at have tygget på tanken længe, kom jeg frem til konklusionen, at Odense mangler deres helt egen Trap/Dirty South-rapper, eftersom at Aarhus kan blomstrer sig af Lil Labels Emil Stabil, Loui Valuta, Pattesutter osv. og Københavns stribevis af kunstnere som Sivas, Kesi, Gilli osv osv. Til dette projekt har jeg derfor teamet mig op med en "know how" i Sociale Meder, multimediedesign-studerende og selvfølgelig mig selv på beat-produktionen!
Til forskel for alle de andre (vil jeg selv mene), vil jeg dog mere byde lytteren ind i et tekstunivers der er utrolig plat og ikke særlig gangsta-agtigt, selvom de overdrevne guldsmykker selvfølgelig skal være der, jeg er trods alt født og opvokset på midtsjælland, det er der ikke meget "g" over!

Indtil videre er der kommet denne Mini EP med 3 instrumental-numre ud af det og til det kommer mit spørgsmål:

Er der noget i vil tilføje? Fjerne? Eller er de ved at være klar til den endelige vokalproduktion?

Propellerhead Reason 9.5
Propellerhead Balance
Odenses ukronede Trap-konge, eller sådan noget..

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

ikke dårligt ! skarp produktion

Default avatar
Maarike
Medlem
Indlæg: 153

Indlæg af Maarike »

Tak raoul! :)
Propellerhead Reason 9.5
Propellerhead Balance
Odenses ukronede Trap-konge, eller sådan noget..

Default avatar
FadedMusic
Medlem
Indlæg: 64
Sted: Slangerup

Indlæg af FadedMusic »

Det lyder spændende! :D

Blot som lille fodnote, så er Louis Valuta fra Kbh :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det lyder super fedt!
Jeg gruer dog lidt for om du vil kunne finde en vokal der lever op til det...
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
Maarike
Medlem
Indlæg: 153

Indlæg af Maarike »

Ahh ja okay, troede Louis Valuta var aarhusianer :)
Propellerhead Reason 9.5
Propellerhead Balance
Odenses ukronede Trap-konge, eller sådan noget..

Default avatar
Maarike
Medlem
Indlæg: 153

Indlæg af Maarike »

Joachip skrev:Det lyder super fedt!
Jeg gruer dog lidt for om du vil kunne finde en vokal der lever op til det...
Er ikke helt sikker på hvad du mener Joachip, kan du fordybe det?

Altså umiddelbart er det mig selv der også kommer på vokalen, har efterhånden fået opbygget en kæmpe ordbog i hovedet med platte rim og pudsige referencer. Om det så kommer til at virke, det ved jeg ikke endnu.
Propellerhead Reason 9.5
Propellerhead Balance
Odenses ukronede Trap-konge, eller sådan noget..

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Aha! Jamen jeg aner ikke hvordan du rapper, så jeg skal jo ikke sidde og spille smart. :)

Én ting er teksten, men en anden ting er selve det rytmiske i hvordan man leverer et rap (ligesom, ville det stadigvæk lyde fedt og funky selvom man bare sagde f.eks. "daa-daa-daa" i stedet for den rigtige tekst?) ... Og om ens stemme lyder fedt og fungerer tilfører noget godt. Det er tit dén del jeg godt kan være lidt so-so omkring i meget af det danske rap, jeg har hørt. Jeg har sådan en ting med at jeg bedst kan lide når rap er lige så funky rytmisk som et percussion-intrument. Men det kan godt være jeg bare har en sær mani, og ikke fatter en vind.

Men jeg glæder mig til at høre det samlede resultat. Din produktion er ihvertifald fed indtil videre, så... keep it up!
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
Maarike
Medlem
Indlæg: 153

Indlæg af Maarike »

Ahh på den måde!

Den er sgu svær at svære på, der vil kun en måde at finde ud af det på, og det er at kaste sig over det :)

Jeg sender det endelige resultat så snart det er klart! Og tak for feedbacken, det varmer!
Propellerhead Reason 9.5
Propellerhead Balance
Odenses ukronede Trap-konge, eller sådan noget..

Default avatar
jfbn
Medlem
Indlæg: 1
Sted: Nørrebronx

Indlæg af jfbn »

Har netop oprettet mig som bruger blot for at kunne kommentere at jeg er vild med lyden af numrene på din Soundclou, og helt klart vil opfordre dig til at fortsætte! Fornemmer lidt ens tema i stemningen i hvert af dine tracks. Det må være den 'beskidte syd'-stil. Har du noget uden for denne genre du vil dele? Vil gerne høre mere.

Default avatar
Maarike
Medlem
Indlæg: 153

Indlæg af Maarike »

Ihh dog! Tak skal du have! Sætter virkelig pris på det!
jfbn skrev:Har du noget uden for denne genre du vil dele? Vil gerne høre mere.
Desværre ikke rigtigt mere, lavede også en del EDM tidligere, men mistede alle mine gamle projekter, måske har jeg et enkelt ufærdigt EDM nummer hvis det er?
Propellerhead Reason 9.5
Propellerhead Balance
Odenses ukronede Trap-konge, eller sådan noget..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ryst din fjerdragt erindrer jeg ikke at have hørt før, er den den nyeste af de 3?
Jeg kan skrive under på at det her er gennemarbejdet, og det lyder virkelig også sådan. Super. :thumbup:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Havde jeg stadig haft min drengerøvsbil med vildt anlæg i, ville disse blive brugt dagligt!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Maarike
Medlem
Indlæg: 153

Indlæg af Maarike »

Hold da op, det havde jeg slet ikke regnet med! Forhåbentligt kan vokalen leve op til produktionen :) Tak for det!
Propellerhead Reason 9.5
Propellerhead Balance
Odenses ukronede Trap-konge, eller sådan noget..

Nyt svar