Rumklangsrock – meninger om miks?

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Brug http://www.dropbox.com/ til at uploade og linke til din musik i høj kvalitet.

Du kan også indlejre i lavere kvalitet via SoundCloud.
Brugeravatar
Gracehoper
Producer
Producer
Sted: Kbh. K

Rumklangsrock – meninger om miks?

Indlæg Skrevet: 4. jul 2017, 16:15

Hej folkens, jeg sidder med noget indierock / shoegazer og prøver at finde rundt i det. Har lyttet mig lidt døv … Det hele er sovset rimelig godt ind i rumklang,men sådan er genren.

Der er smækket en comp og en limiter på masteren for at klemme volumen lidt op, men det er ikke mastereret.

Hvad synes I?

https://www.dropbox.com/s/dcz94q1meyjaa ... r.mp3?dl=0
Senest rettet af Gracehoper 20. aug 2017, 16:49, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Re: Rumklangsrock – meninger om miks?

Indlæg Skrevet: 4. jul 2017, 17:08

Jeg lyttede kun lige hurtigt, og tænker sikke meget mellemtone, det virkede lidt som om ting forvrængede men var ikke sikker på om det var guitaren eller alt der kæmpede om opmærksomheden, jeg tænker du skal prøve at dele det uden de effekter på masterkanalen.

Jeg ville holde lidt igen på rumklangen, og vælge lidt mere hvad der skal have den lyd og hvad der bliver for utydeligt af det.

Forstår det nok egentlig heller ikke.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 8 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
Joachip
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 7. aug 2017, 16:47

Der er et sært peak specielt på vokalen, som forsvinder hvis du dykker 2.7 kHz cirka 8 dB.
Jeg prøvede lige på master-signalet og det hjælper gevaldigt på sammenhængen i helheden. Ikke perfekt, men det fungerer klart bedre på mit setup på den måde.
Brugeravatar
MrBacon
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 8. aug 2017, 01:50

Av, enten har du clippet i indspilningerne, eller også gør de par effekter, du har på masteren intet godt for nummeret. Forvrænger ret meget. Kan du dele uden master effekter?
Brugeravatar
AnotherDan
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 10. aug 2017, 00:32

Hey du er tilbage... Fedt!

Har desværre mistet de gamle mp3'ere af demon drive og warrior (var det ikke det den hed?).
Og du fik vist aldrig udgivet dem, hvis de røg en tur på bandcamp smider jeg gerne mønter afsted for dem...
Brugeravatar
danstanley
Producer
Producer
Sted: Frederikshavn

Indlæg Skrevet: 10. aug 2017, 20:00

Fedt track og sin egen lydmæssige stil. Måske lidt mere styr på mix mht. vocalen, således at de træder tydligere frem?? Men det er dit track.
Brugeravatar
lakris
Forum Donator
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

Indlæg Skrevet: 11. aug 2017, 14:20

Fedt, fik lige lidt flashback til 90erne :-) The Jesus & the Mary chain, Ride osv.

Jeg synes at vokalen forsvinder lidt på mine headphones.
Brugeravatar
Gracehoper
Producer
Producer
Sted: Kbh. K

Indlæg Skrevet: 20. aug 2017, 16:58

Hov, jeg har både været ude at rejse og på hospitalet, så jeg havde slet ikke set, at så mange havde svaret. Tak for kommentarerne!

Jeg har uploadet en ny version, hvor jeg har forsøgt at pille noget mellemtone ud af guitarerne, give det hele lidt mere bund og slappe lidt af med comp + limiter på masteren. Master-effekterne tager meget lidt fat, så hvis der er problemer, ligger de andre steder.

Der er ikke noget, der clipper, men der er masser af grim distortion (20+ distortion-pedaler brugt ...), og når elementerne kæmper om pladsen i mellemtonen, kan det måske godt lyde lidt harsk. Jeg har forsøgt at bløde det lidt op.

Genren er ikke for alle. Ride og The Jesus and Mary Chain er ganske rigtigt inspirationskilder, og hvis man ikke er til den slags støjrock, er det nok heller ikke Grusommer sommer, der får én til at ændre mening.
Vokalens placering er svær for mig, for hvis jeg netop lytter til mine genreforbilleder, er vokalen tit meget lavere i mikset - men jeg vil på den anden side også godt have, at man kan høre nogle af ordene ... I dunno, det er et limbo.

Men lad mig høre, hvad I synes om det nye miks. Og endnu en gang tak for kommentarerne.
Hvis salgstal var kvalitet, ville McDonalds være verdens bedste restaurant og Noma en punchline.

Tilbage til "Din Musik"