Black Magic S35 med 6K og EF-mount !!!

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Brugeravatar
benjisan
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Østerbro, København

Re: Black Magic S35 med 6K og EF-mount !!!

Indlæg Skrevet: 14. aug 2019, 14:45

Når man snakker manuel fokus, så menes der (i min verden) at man helt manuelt drejer på fokusringen på objektivet og sørger for at billedet er skarpt.
Din måde at fokusere med autofokus i starten er ikke så slem og noget jeg også selv bruger ind i mellem. Der hvor problemerne opstår, er når man bruger de auto funktioner hvor kameraet fx indstilles til at søge efter ansigter i billedet og fokusere på det, eller helt overlader til kameraet om hvad der skal fokuseres på, og kameraet så bliver "forvirret" og skifter mellem at fokusere på vasen i forgrunden, hen på dig, over til træerne i baggrunden, tilbage til vasen, tilbage til dig, osv.
Fx her i Rick Beatos video ved 4 min og 11 sek, hvor kameraet (sandsynligvis et GH4 eller GH5) ikke kan bestemme sig for hvad den skal fokusere på og står og skifter frem og tilbage. Det er til at blive sindsyg og søsyg af at kigge på:

Han plejer vist, så vidt jeg ved, at bruge manuel fokus, men den er vist smuttet her :)
Senest rettet af benjisan 14. aug 2019, 14:47, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 14. aug 2019, 14:47

Yes, tak!
Gravity Assist - Transmission0517 - Mit 2. Ambient nummer/soundscape, fra 2016:
https://youtu.be/ynDEMHINWhI
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 14. aug 2019, 14:57

LÅLÅLÅ endnu mere OT, men jeg fandt lige manuel fokus på mit kamera. Tak for opklaringen. :-D
Gravity Assist - Transmission0517 - Mit 2. Ambient nummer/soundscape, fra 2016:
https://youtu.be/ynDEMHINWhI
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Re: F1.2 er vanvittigt

Indlæg Skrevet: 14. aug 2019, 17:44

Joachip skrev:Christoffer I. N.: Vi mener bare dét kameraet overhovedet har muligheden for at have autofocus i gang mens man filmer, hvilket ret tit bliver noget møg. Folk bør holde sig til manuel fokus i video-mode, synes jeg.

Forstår hvad du mener - men man bliver altså imponeret over autofocus på kameraer som Canon 1DXMk2, C100/200/300, 80D og andre Canon DSLR.
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 15. aug 2019, 11:17

Bridgekameraets forbandelser:

Mit nye FZ1000 optager blændende 4K video, over et kæmpe område, men var måske alligevel ikke så gennemtænkt ,...

Der er en manuel focus og zoom-ring, men den er til at åbne og skide i :(

Derudover kan den KUN fungere som en af tingene af gangen ,... jeg syntes kun det giver mening at have hands on på begge dele samtidigt

Her viser Graham Houghton problemet

Mit eksemplar klarer zoom en smule bedre, og mindre hakkende, til gengæld virker focus vist slet ikke assignet til ringen

Det er åbenbart kun huse med løs optik der duer til video ,... med mindre man optager noget statisk uden zoom

Lesson learned

Og så det der "hak" der tit er når man går fra at zoome ind til ud, eller omvendt, grundet mekanisk slør, det er bare totalt PITA

Jeg kan ikke tåle det :evil: :evil: :evil:

Det hak finder man åbenbart også på et helt nyt bridge-kamera ,... ikke bare på et dårligt eller slidt løst objektiv

SUK :roll:

/Dub

Tilbage til "AV Produktion"