Hvordan renderes sådan noget?

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 3. mar 2019, 14:13

Jeg undrer mig noget over, hvordan de (Terra X) bærer sig ad med at rendere sådanne scener, med tusindvis af højdetaljerede riddere i kamp, som stormer en endnu mere højdetaljeret borg, vel nok det tætteste du kommer på en fotorealistisk 3D-animation.

Jeg har googlet Terra X, men finder kun tysksprogede hjemmesider, som jeg ikke kan forstå. Er der nogen af jer, med forstand på emnet som kan forklare mig hvordan i alverden de bærer sig ad med at lave den slags animationer, og hvordan de giver hver 3D-karakter (der er tusindvis) individuelle bevægelser?

Jeg vil ønske at jeg kunne kopiere deres stil, og lave noget tilsvarende. Men jeg kommer til kort ved både animationsevnerne og renderingstiden.

Bruger real-time rendering (Eevee, Blender 2.8).

Jeg ved godt der er noget der hedder renderfarms, men jeg mener da ellers de er på vej ud, pga. forbedrede real-time renderinger.
mixolydisk
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Re: Hvordan renderes sådan noget?

Indlæg Skrevet: 4. mar 2019, 20:26

Jeg har ikke forstand på emnet, men hvad jeg ser i videoen, bør så absolut kunne laves i blender. Ellers, kan du forsøge dig med en game-engine som fx. Unity. Der vil du kunne finde masser af prefabs på riddere, borge, teksturer, animationer, kamera-føring osv.. Alt sammen til noget du bør kunne afspille real-time.
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 5. mar 2019, 17:49

mixolydisk skrev:Jeg har ikke forstand på emnet, men hvad jeg ser i videoen, bør så absolut kunne laves i blender. Ellers, kan du forsøge dig med en game-engine som fx. Unity. Der vil du kunne finde masser af prefabs på riddere, borge, teksturer, animationer, kamera-føring osv.. Alt sammen til noget du bør kunne afspille real-time.

Det kan så absolut laves i Blender - spørgsmålet er bare, hvor lang tid renderingen tager. Lyssætningen er for god til at kunne klares med real time render.

Blender har Eevee-render (siden 2.8), som er Blender's svar på Unity.

Men hverken Unity eller Eevee kan nå op på dét niveau. Du skal enten køre Cycles eller andre fysiske raytracere.

Medmindre man baker i f.eks. Cycles og derefter renderer resten af animationen i Eevee.

Men Blender har ingen crowd-simulator, der er vist kun Houdini som kan lave ordentlige crowd-sims.
Har dog nul forstand på Houdini.

Men derudover taler vi jo om en scene på flere millioner vertices - måske 50-100 millioner ialt. Det er mere end hvad en gamer PC kan klare.
Brugeravatar
benjisan
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Østerbro, København

Indlæg Skrevet: 5. mar 2019, 18:07

mediumaevum skrev:Det er mere end hvad en gamer PC kan klare.

Men du tror stadig at renderfarms er på vej ud?
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 5. mar 2019, 19:15

benjisan skrev:
mediumaevum skrev:Det er mere end hvad en gamer PC kan klare.

Men du tror stadig at renderfarms er på vej ud?

Det troede jeg, indtil jeg tænkte mig om... men det er også de færreste animationer af den type, som er af SÅ høj kvalitet.
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg Skrevet: 5. mar 2019, 19:44

De benytter nok en crowd generator/controller.

Har ikke erfaring med emnet, men du kan starte her: http://crowdmaster.org/

Her en test lavet med netop crowd master:

Brugeravatar
lakris
Forum Donator
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

Indlæg Skrevet: 5. mar 2019, 19:47

Unity kan sagtens, man kan bruge Octane Render i Unity

Og renderfarms er stadigvæk ikke på vej ud

Tilbage til "AV Produktion"