Holgers Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Indlæg: 27152
Sted: Hørsholm

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 29. aug 2018, 12:33

MrBacon skrev:Gamer du på en Mac, Holger?


Mig bekendt på PS4
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Indlæg: 7850
Sted: Vind / Holstebro

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 29. aug 2018, 12:34

Ja mener også PS4
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 9 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Indlæg: 33061
Sted: Fyn

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 29. aug 2018, 12:52

PS4 er min primære konsol, ja. Overvejer lidt at købe en PS4 Pro just because. Spiller alle mulige slags spil, dog ikke online mulitplayer.

Add mig gerne, Lagerfeldt1974, men jeg tilføjer kun folk der viser deres fulde navn.

Har spillet en smule på Mac'en, men det er meget begrænset.

Så spiller jeg en del på min iPad Pro, mest hovedbrud som The Room-serien, Gorogoa, Monument Valley, Thimbleweed Park og Superbrothers: Sword & Sworcery EP.

Derudover har vi PS3, PS2, Xbox One, Xbox 360 og Nintendo SNES samt en 70-i-1 arkademaskine med lige under 70.000 emulerede spil. Mine helt gamle konsoller er desværre smidt ud.

Endelig har jeg 9 x Commodore 64, 128 og Amiga computere, hvoraf to er maxede ud og er sat til skærme.
Brugeravatar
MrBacon
Executive Producer
Executive Producer
Indlæg: 902

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 29. aug 2018, 13:05

Holger skrev:PS4 er min primære konsol, ja. Overvejer lidt at købe en PS4 Pro just because. Spiller alle mulige slags spil, dog ikke online mulitplayer.

Add mig gerne, Lagerfeldt1974, men jeg tilføjer kun folk der viser deres fulde navn.

Har spillet en smule på Mac'en, men det er meget begrænset.

Så spiller jeg en del på min iPad Pro, mest hovedbrud som The Room-serien, Gorogoa, Monument Valley, Thimbleweed Park og Superbrothers: Sword & Sworcery EP.

Derudover har vi PS3, PS2, Xbox One, Xbox 360 og Nintendo SNES samt en 70-i-1 arkademaskine med lige under 70.000 emulerede spil. Mine helt gamle konsoller er desværre smidt ud.

Endelig har jeg 9 x Commodore 64, 128 og Amiga computere, hvoraf to er maxede ud og er sat til skærme.

Fedt, så mangler du bare Atari og en fed PC, så har det perfekte værelse :)

Check Machinarium hvis du ikke kender det, og mangler lidt hovedbrud på iPaden ... koster vist $5 når der ikke er tilbud
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Indlæg: 3929
Sted: Valby

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 29. aug 2018, 13:13

Machinarium er ret fint. Deres stil er så fed. Soundtracket er også lækkert. Et andet spil, Tiny Bang, kan også anbefales hvis man er til Machinarium, men det er vidst lidt mere børneorienteret, så vidt jeg husker.

Holger skrev:Gorogoa


Cool det kendte jeg ikke til. Skal prøves.

Kan også anbefale Obduction til ps4. Et mesterværk. Det er folkene bag myst og riven etc.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Indlæg: 33061
Sted: Fyn

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 29. aug 2018, 13:23

MrBacon skrev:
Holger skrev:PS4 er min primære konsol, ja. Overvejer lidt at købe en PS4 Pro just because. Spiller alle mulige slags spil, dog ikke online mulitplayer.

Add mig gerne, Lagerfeldt1974, men jeg tilføjer kun folk der viser deres fulde navn.

Har spillet en smule på Mac'en, men det er meget begrænset.

Så spiller jeg en del på min iPad Pro, mest hovedbrud som The Room-serien, Gorogoa, Monument Valley, Thimbleweed Park og Superbrothers: Sword & Sworcery EP.

Derudover har vi PS3, PS2, Xbox One, Xbox 360 og Nintendo SNES samt en 70-i-1 arkademaskine med lige under 70.000 emulerede spil. Mine helt gamle konsoller er desværre smidt ud.

Endelig har jeg 9 x Commodore 64, 128 og Amiga computere, hvoraf to er maxede ud og er sat til skærme.

Fedt, så mangler du bare Atari og en fed PC, så har det perfekte værelse :)

Check Machinarium hvis du ikke kender det, og mangler lidt hovedbrud på iPaden ... koster vist $5 når der ikke er tilbud

Har haft Atari ST. PC får jeg ikke frivilligt, men konens PC laptop får lov at blive...
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Indlæg: 33061
Sted: Fyn

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 26. sep 2018, 14:53

Izotope RX Advanced :love: :clap: :bow:

Nogle gange er det fandme magisk hvad det kan fixe. Ikke mindst hvordan det ofte kan kende forskel på fx en hi hat og en kort sibilant... det fatter man ikke helt.

Selvfølgelig skal man lige holde øjne og ører åbne for evt. overreaktioner/fejlændringer, men rimelig vildt hvordan de-esserens relative threshold "intelligent" tager højde for omgivelserne. Kan også indstilles absolut (old skool).

Det meste af tiden må jeg manuelt fixe alle spots, men der er nogle sange som har en produktion, hvor man bare kan trykke på auto-piloten efter lidt initial testing.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Indlæg: 27152
Sted: Hørsholm

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 26. sep 2018, 17:07

Havde du opdateret eller hvilken version er du på?
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Indlæg: 33061
Sted: Fyn

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 26. sep 2018, 17:44

Stadig RX6 Advanced
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Indlæg: 27152
Sted: Hørsholm

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 26. sep 2018, 17:53

Selvom der er en masse fede features m.m. i 7, så tror jeg at jeg hopper fra 5 til 8 på tilbud, når den tid kommer..
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Indlæg: 33061
Sted: Fyn

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 26. sep 2018, 21:24

6'eren fik et par gode nye features, men 4+5 sprang jeg over.

Umiddelbart ikke noget vildt i 7'eren for mig, men jeg er da lidt nysgerrig efter den der re-mix feature.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Indlæg: 8844
Sted: Frederiksberg

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 27. sep 2018, 01:40

Holger skrev:6'eren fik et par gode nye features, men 4+5 sprang jeg over.

Umiddelbart ikke noget vildt i 7'eren for mig, men jeg er da lidt nysgerrig efter den der re-mix feature.

Den er sandelig også forbløffende. Om det er godt nok til produktion, ved jeg ikke rigtigt - men anvendelig til mange ting.
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar
Indlæg: 7394

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 27. sep 2018, 13:03

Holger skrev:Izotope RX Advanced :love: :clap: :bow:

Nogle gange er det fandme magisk hvad det kan fixe. Ikke mindst hvordan det ofte kan kende forskel på fx en hi hat og en kort sibilant... det fatter man ikke helt.

Selvfølgelig skal man lige holde øjne og ører åbne for evt. overreaktioner/fejlændringer, men rimelig vildt hvordan de-esserens relative threshold "intelligent" tager højde for omgivelserne. Kan også indstilles absolut (old skool).

Det meste af tiden må jeg manuelt fixe alle spots, men der er nogle sange som har en produktion, hvor man bare kan trykke på auto-piloten efter lidt initial testing.

Så NU er vi nået det punkt hvor plugins begynder at blive intelligente og reelt set kan løse problemer på egen hånd (ud fra de gængste tommelfingerregler)?

Bliver spændende hvordan det kommer til at påvirke sequencere etc. :roll:
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Indlæg: 27152
Sted: Hørsholm

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 27. sep 2018, 13:10

Der har vi nu været i et par år eller mere, men ja, det er meget interessant.
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar
Indlæg: 7394

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 27. sep 2018, 13:15

Christoffer I. N. skrev:Der har vi nu været i et par år eller mere, men ja, det er meget interessant.

Hvilke plugins og funktioner tænker du på? :)
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Indlæg: 3121
Sted: Søborg

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 27. sep 2018, 13:26

TDR Nova GE har flere af den slags funktioner. Du kan lade den analysere et stykke audio, og så kan du bede den om at sætte sine dynamiske bånd op automatisk baseret på flere forskellige 'targets'. Du kan lade det EQ og dynamik matche et andet stykke audio, du kan matche til pink noise, du kan også bede Nova identificere og undertrykke (statisk eller dynamisk) resonanser. Jeg er godt klar over det ikke er rigtig AI, men jeg har været meget imponeret af, hvor godt det virker.

Nu har jeg godt nok kun RX 6 elements, men jeg er vanvittig imponeret over, hvor godt dets adaptive noise suppression virker. Det er superskarpt til at identificere, hvad der er støj, og hvad der er kanel.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Indlæg: 27152
Sted: Hørsholm

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 27. sep 2018, 13:50

Accusonus laver også "intelligente" plugins.
Derudover har Zynaptiq lavet Intensity plugin'et der benytter teknikker/algoritmer brugt til ansigts-genkendelse.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Indlæg: 33061
Sted: Fyn

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 27. sep 2018, 14:00

Mike-air skrev:Så NU er vi nået det punkt hvor plugins begynder at blive intelligente og reelt set kan løse problemer på egen hånd (ud fra de gængste tommelfingerregler)?

Bliver spændende hvordan det kommer til at påvirke sequencere etc. :roll:

Altså, det er så småt på vej.

Jeg tror nu der kommer til at gå meget, meget lang tid før det kan klare tingene helt selv på niveau med en professionel.

Et skud vil være ikke i min levetid, da det ikke bare vil kræve en AI på højde med et menneske, men et specialiseret/talentfuld et af slagsen.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Indlæg: 8844
Sted: Frederiksberg

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 27. sep 2018, 14:42

Og et menneske der tænker ud af boksen og netop ikke gør, hvad der forventes.
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar
Indlæg: 7394

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 27. sep 2018, 15:23

Holger skrev:
Mike-air skrev:Så NU er vi nået det punkt hvor plugins begynder at blive intelligente og reelt set kan løse problemer på egen hånd (ud fra de gængste tommelfingerregler)?

Bliver spændende hvordan det kommer til at påvirke sequencere etc. :roll:

Altså, det er så småt på vej.

Jeg tror nu der kommer til at gå meget, meget lang tid før det kan klare tingene helt selv på niveau med en professionel.

Et skud vil være ikke i min levetid, da det ikke bare vil kræve en AI på højde med et menneske, men et specialiseret/talentfuld et af slagsen.

Det er en lang diskussion, som jeg ikke skal spamme din blog med (menneskehjerne vs AI), men visuel perception kan klares på super-human niveau pt. Og det er gået vanvittigt stærkt med udviklingen på det område de seneste år. Nu ser det ud som om fokus spredes lidt mere på andre problemer, som eks. lyd.

Er man tosset nok til at påstå at lyd-data reelt set bare er en sekvens af billeder, så er der ikke så lang vej til at lære funktionen af hvordan 9/10 teknikere vælger at sætte parametre på en enhed, givet nogle features for de billeder (karakteristikken af musikken eller samples).

Kreativitet er lidt det som er "problemet", men det er der vidst ikke helt enighed om, for AlphaGo var åbenbart ret innovativ i sin måde at slå verdensmesteren. Og når selv en idiot som mig begynder at rode med AI, så vidner det vel om at teknologien er mere og mere tilgængelig, og at udviklingen måske vil fortsætte i samme tempo eller endda tage til i fart.
Brugeravatar
KTAS
Bag pulten
Bag pulten
Indlæg: 203
Sted: Farum

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 28. sep 2018, 00:16

Undskyld for at spamme Holger's blog med ting der intet har med Holger at gøre, men må jeg tillade mig at sige at jeg ikke kan se noget fantastisk i AlphaGo. I mine øjne er det et marketing stunt fra Google af dimensioner de har igangsat. Hvem kan blive imponeret over at en maskine kan spille Go bedre end et menneske? Ja, nu har de fundet en ny og bedre måde at spille Go på, men hvis det ikke var for Googles spin (og kontrol over vores informationsveje online) ville ingen da være særligt interesseret. De har ikke gjort noget overraskende, blot hvad alle forventede ville ske på et tidspunkt.

Bemærk iøvrigt at det som Google tjener penge på er reklamer. Alt det machine learning hejs de brander sig på er ikke det de tjener pengene på.

Hvis du havde spurgt en person i 80'erne hvad computer teknologien ville give os i 2020 have de sagt robotter der gik iblandt os, og ikke kunne skelnes fra mennesker, men nu har vi fået en computer der kan spille Go.. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab!!!

Og nej, lyd er ikke bare en sekvens af billeder (spektrogrammer). Du glemmer fasen ;)

og ja, dette er en kontroversiel holdning blandt ingeniører (som jeg og mine primære kolleger er).

nå, nu kom det til at lyde surt og (for) konservativt. Jeg har selv en stor interesse i machine learning indenfor lyd og følger aktivt med i forskningen indenfor området. Lad os måske diskutere det i en anden tråd?
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar
Indlæg: 7394

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 28. sep 2018, 08:23

KTAS skrev:Undskyld for at spamme Holger's blog med ting der intet har med Holger at gøre, men må jeg tillade mig at sige at jeg ikke kan se noget fantastisk i AlphaGo. I mine øjne er det et marketing stunt fra Google af dimensioner de har igangsat. Hvem kan blive imponeret over at en maskine kan spille Go bedre end et menneske? Ja, nu har de fundet en ny og bedre måde at spille Go på, men hvis det ikke var for Googles spin (og kontrol over vores informationsveje online) ville ingen da være særligt interesseret. De har ikke gjort noget overraskende, blot hvad alle forventede ville ske på et tidspunkt.

Bemærk iøvrigt at det som Google tjener penge på er reklamer. Alt det machine learning hejs de brander sig på er ikke det de tjener pengene på.

Hvis du havde spurgt en person i 80'erne hvad computer teknologien ville give os i 2020 have de sagt robotter der gik iblandt os, og ikke kunne skelnes fra mennesker, men nu har vi fået en computer der kan spille Go.. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab!!!

Og nej, lyd er ikke bare en sekvens af billeder (spektrogrammer). Du glemmer fasen ;)

og ja, dette er en kontroversiel holdning blandt ingeniører (som jeg og mine primære kolleger er).

nå, nu kom det til at lyde surt og (for) konservativt. Jeg har selv en stor interesse i machine learning indenfor lyd og følger aktivt med i forskningen indenfor området. Lad os måske diskutere det i en anden tråd?

Jeg syntes du fejer tingene lidt for let af vejen. Der er langt flere aspekter i det end bare at vinde i Go. Eller hvad google laver som virksomhed.

1 n-dimensionelt billede per digitale sample = så har jeg alt hvad jeg skal bruge.

Det du inviterer til, er en akademisk diskussion, men selve dit oplæg; altså din kritik af mit postulat ligger lang under det niveau. Hvorfor skulle jeg bruge min tid og energi på at diskutere noget så kompliceret med dig, når dit oplæg er af så (undskyld mig) ringe kvalitet? Altså, hvad får jeg ud af det. Bliver jeg klogere? Nok nærmere frustreret.
Brugeravatar
KTAS
Bag pulten
Bag pulten
Indlæg: 203
Sted: Farum

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 30. sep 2018, 09:47

At blive frustreret er ofte første skridt på vejen mod at lære noget nyt :)
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Indlæg: 33061
Sted: Fyn

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 1. okt 2018, 12:42

Så de her suckers har rippet mit billede fra mit gamle studie og sat deres eget logo på og postet det på Instagram.

https://www.instagram.com/p/BoUz9-rH_hg ... cnqos4e11t

Jeg har desværre ikke Instagram, men hvis nogen har en konto, skal de da være velkommen til at sende en høflig sviner i deres retning...
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Indlæg: 8980
Sted: Brøndby

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 1. okt 2018, 12:50

Har indrapporteret det. Men ved ikke hvor meget de gør ved det. Der er shitloads af Instagram-profiler der gør det samme.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tilbage til "Blogs"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster