Holgers Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Re: Holgers Blog

Indlæg af Holger »

Så kom der endelig fibernet i studiet!
Screen Shot 2016-07-21 at 16.14.05.png
Screen Shot 2016-07-21 at 16.14.05.png (26.55 KiB) Vist 1716 gange
Fik trukket et skærmet Cat 6 kabel fra hovedhuset ved at bore ned gennem gulvet fra serverrummet (aka. Harry Potters rum under trappen), trukket ned gennem krybekælderen ud i den normale kælder, boret ud gennem fundamentet/soklen, gravet ned i installationsrør i jorden hen over gårdspladsen ind til sidebygningen, boret ind i sidebygningen, trukket op på en loftsbjælke og trukket og fastgjort over 17 meter hen i den modsatte ende, hvor det kører ud på loftet til studiet og ned gennem et elektrikerrør ind i studiet og endelig ud af et stik og ind i routeren og computeren. 50 meter i alt (med to kabler, et i reserve).

Alt sammen gjort i dag, puha.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Hvor meget har du fået? 50/50?

Medlemsavatar
Internalized Sun
Forum Donator
Indlæg: 842
Sted: Faxe

Indlæg af Internalized Sun »

Hold da op et stykke arbejde!

Nice med 8ms ping ;)
[b]HVEM [/b]har lagt en kage på min computer?!!?!!

Min musik: http://soundcloud.com/internalized-sun

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

4-8 ms ping kablet og 9-10 ms ping trådløst. Ærgerligt at jeg ikke gider spille multiplayer online ;-)

50/50 forbindelse som måler til ca. 57/57. Waoo har garanteret minimumhastighed, hvorfor realhastigheden er højere.

Fra fiberboksen kører signalet ind i en Cisco RV325 Small Business Switch, som jeg blev anbefalet her på LM, og Hippo aka. Rune Borup hjalp med at indstille mens vi masterede Det Glemte Kvarter forleden. Ciscoen spytter pt. signalet videre over i studiet til en Apple Airport Extreme, samt over i en meget kraftig Asus RT-AC88U wireless i hovedhuset.

Asusen har et 5G og et 2.4G netværk, hvor sidstnævnte kunne nås 215 meter væk ude på pløjemarken i min test! Der er ingen nabonetværk. Meeen hønsenet i væggene (huset er fra 1914) kan reducere signalet kraftigt afhængig af hvor man befinder sig.

Alle stationære enheder med 5G-kompatibilitet kører på 5G netværket og de opnår generelt fuld 57/57 udnyttelse, så jeg gider ikke kable dem. 5G er superhurtigt, men rækkevidden er kortere.

Mobile enheder kører vi normalt på 2.4G så vi kan bruge dem i haven, men udnyttelsen kan være helt nede på halvdelen visse steder i huset og haven, men det er mere end respektabelt til surf og endda HD streaming. Overvejer at extende det trådløse med endnu en Asus, men det kræver noget seriøst kabeltræk op på første sal.

Næste trin er at opgradere til 100/100 fiber og købe en server til at hoste lydfiler og måske mine html websites, selvom jeg ikke er meget for at skulle stå for emails selv. Lydmaskinen vil fortsat hostes eksternt.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Holger skrev:...

Næste trin er at opgradere til 100/100 fiber og købe en server til at hoste lydfiler og måske mine html websites, selvom jeg ikke er meget for at skulle stå for emails selv. Lydmaskinen vil fortsat hostes eksternt.
Det ville jeg ikke gøre - mail serverer er det værste at vedligeholde...

Jeg forstår udemærket du vil hoste den "store" trafik inhouse, det er også relativt nemt og billigt (du kan gøre det via billigt raspberry pi setup der bruger meget lidt strøm)...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Jeg hoster min egen mailserver. Kører på en ældre HP MediaSmart server med WHS2011 og Hmail server. Funger glimragende.

Men Holger - Hvorfor vil du hoste din egen filserver? Det er som sådan ikke et problem, førend det skal være hurtigt, stabilt og med backup løsning. Så bliver det først rigtig tricky og dyrt, Er du ligeglad med det (hvis dataerne ikke er så vigtige), så er det nemt og prisen forholdsvis lav. Den største udgift er oftest strømmen i et 24/7 server setup. Min server trækker ca. 90watt 24/7. Og pt kører den KUN mail. Reelt kan det slet ikke svare sig for mig, da det ville være billigere at få det hostet ude i byen, plus at jeg så ikke behøver at bekymre mig om backup, oppe tid, udstyr osv.. Jeg gør det kun fordi, det er en hobby for mig :-)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Det skal du ikke være ærgelig over, Holger. Jeg gider sgu heller ikke spille multiplayer online :D
Deaktiveret

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Det er nu meget sjovt med et spil Counter Strike eller Team Fortress 2 i ny og næ. Det holder ligesom reflekserne og blodtrykket i gang :-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg vil hoste filer selv fordi det er meget hurtigere at uploade for mig.

P.t. skal jeg uploade til Megahost server, dvs. jeg er begrænset af min egen båndbredde.

Med egen server til filer kan jeg bare smide dem over med gigabit hastighed fra studiecomputeren. Kunderne mærker ingen forskel på hastigheden.

Den næste ting er, at jeg på et tidspunkt kommer til at hoste en kæmpe fil med 250 sange, som vil blive downloadet rigtig ofte. Der er ingen hosts der accepterer f.eks. 1 terabit fildownloadtrafik om måneden uden væsentlig ekstrabetaling.
AnotherDan skrev: Det ville jeg ikke gøre - mail serverer er det værste at vedligeholde...

Jeg forstår udemærket du vil hoste den "store" trafik inhouse, det er også relativt nemt og billigt (du kan gøre det via billigt raspberry pi setup der bruger meget lidt strøm)...
Right, i første omgang går jeg også kun efter filhostingen. Økonomisk er der ikke så meget at spare ved at hoste selv, slet ikke fordi jeg har en fin aftale med Megahost.

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Holger skrev:Jeg vil hoste filer selv fordi det er meget hurtigere at uploade for mig.

P.t. skal jeg uploade til Megahost server, dvs. jeg er begrænset af min egen båndbredde.

Med egen server til filer kan jeg bare smide dem over med gigabit hastighed fra studiecomputeren. Kunderne mærker ingen forskel på hastigheden.

Den næste ting er, at jeg på et tidspunkt kommer til at hoste en kæmpe fil med 250 sange, som vil blive downloadet rigtig ofte. Der er ingen hosts der accepterer f.eks. 1 terabit fildownloadtrafik om måneden uden væsentlig ekstrabetaling.
Jeg forstår godt hvad du mener. Og ja, fildata er dyrt.
Når du har fiber hos Waoo kan du jo få højere hastighed end 50mbit. (Jeg har selv fiber hos Waoo).

Jeg har har i mange år drevet min egen serverpark. Til hygge/hobby forbrug, der kan det fungere. Men så snart det bliver tungt, belastet og ikke mindst seriøse data, der ikke må gå tabt, så begynder kasseapparatet at tælle rigtig højt.
Alene det at lave en tilpas hurtig filserver, det kan snildt rende op i adskillige tusende kroner, hvis det skal gøres ordentligt. Og nej, jeg kan ikke anbefale en Ras.pi.. Skal den samtidig håndtere flere brugere på filniveau, så tror jeg altså at den hejser det hvide flag. Og hvis du så samtidig sidder på den interne side og flytter filer, så er jeg slet ikke i tvivl, så er den færdig. Ras.pi er til underholdning/streaming, ikke som tung fil server.
At flytte store filer internt på et Gigabit net, det trækker altså en hel del på processerne, hvis det skal gøres i en høj hastighed.

Husk - 1TB flowtrafik om måneden for en udenbys host, det er også 1TB flowtrafik for din egen host, såfremt du hoster.. Det lyder som et ret stort projekt.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

kandersen skrev:Jeg har har i mange år drevet min egen serverpark. Til hygge/hobby forbrug, der kan det fungere. Men så snart det bliver tungt, belastet og ikke mindst seriøse data, der ikke må gå tabt, så begynder kasseapparatet at tælle rigtig højt.
.. mjaaa ;) .. En Intel NUC + SSD med Ubuntu eller lign kan meget nemt klare opgaven. Og .. et hæderligt NAS med hæderlige diske .. plus en ekstern backup engang imellem; så kan det ikke gå helt galt. Der går meget lidt cpu-krudt på at serve en fil over http med 50mbit .. eller 100 for den sags skyld. Holger skal jo have en backup af sine ting under alle omstændigheder - ikke kun af serveren, så det behøves jo ikke at være en merudgift som sådan ..

Mail er en lidt længere historie, men trods alt ikke umuligt. Jeg hoster selv alt www / mail / ftp til vores studie. Lige præcis mht. mail bruger jeg gratisdns' mx forward service (som dog ikke er gratis); den fungerer som mail-relay hvis noget går ned, som spam-filter (via greylisting) og som en port-forwarder, så jeg kan holde port 25 lukket og ikke skulle bekymre mig om det pjat .. det er en nogenlunde overskuelig løsning synes jeg ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

En Intel NUC er noget helt andet end en Ras.Pi.
En hæderlig NAS er et vidt begreb. Jeg har haft et par stykker (har stadigvæk en ældre QNap TS-110, som blot står og ikke rigtig laver noget). Denne Qnap er langt fra hæderlig, tværtimod er den ekstrem langsom. Har haft en Synology 207+, den var endnu værre. En hæderlig NAS i dag, det er en server der er bygget på Intel x86/64bit struktur og så skal den kunne fyldes så meget med RAM, så man nærmest svømmer rundt i det. Specielt hvis der er tale om en server der skal håndtere mange (flere) brugere på een gang.

En linux løsning er også langt mere optimal. Problemet er bare, at langt de færreste kender nok til Linux til at kunne drive sig egen server, uanset om det er web, mail eller ftp. Personligt orkede jeg ikke at skulle sætte mig ind i Linux.
Jeg har selv i mange år drevet web, mail og ftp, (på Windows servere). Jeg har været DNS registrator og drevet min egen DNS server. Pt bruger jeg dog gratisdns, da jeg har nedlagt de fleste af mine domæner og kun har et tilbage. Af disse tre servere, så er det mail-serveren der har været det mindst belastende på ressourcerne. Så jeg undre mig lidt over den "frygt" der er for egen mail server.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Uden at ville blande mig i den fine serverdiskussion, så ville jeg bare lige benytte dette sted til at takke for lydmaskinens fine FAQ. Der er rigtig mange gyldne godbidder af information, som jeg har haft glæde af mange gange.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hey Holger

Affødt af denne tråd:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1&t=70781
Som ikke ligefrem er ny viden for mig, kom jeg alligevel til at tænke på:
Hvordan håndterer du det med at masterere til iTunes eller de her loudness standarder, hvor du ikke må overskride en bestemt LUFS måling?
- Bruger du mindre/ingen limiter?
- Bruger du mindre compression?
- Og endelig, bruger du mindre/ingen forvrængning?
- Eller skruer du bare filen ned efter din processering?

Jeg forestiller mig at du bare undgår limitering, men det har jeg et indtryk af at du allerede gør i forvejen. Evt. mindre clipping i så fald.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Uhh spændende spørgsmål - jeg lytter med :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger, jeg tillader mig lige at følge op på det med Bax hi-shelf'en.
Jeg spurgte til hvor langt ned i frekvensspektret shelf'en starter, når den er sat til eksempelvis +5dB ved 18kHz.

Det jeg egenligt mest fisker efter er:
Hvis du får noget der er mere indelukket, hvad for en EQ shelf rækker du så efter hvis Bax'ens +5 ved 18k ikke er nok?
Næste frekvens-trin på den er jo 10k lavere, og må fremhæve ting du ikke nødvendigivs vil have.
Bliver det så et shelf på en af de andre EQ's?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev: Affødt af denne tråd:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1&t=70781
Som ikke ligefrem er ny viden for mig, kom jeg alligevel til at tænke på:
Hvordan håndterer du det med at masterere til iTunes eller de her loudness standarder, hvor du ikke må overskride en bestemt LUFS måling?
Almindelig iTunes har intet krav til loudness, ej heller Mastered for iTunes. At det så er en god idé at have lidt ekstra headroom eller i teorien bruge oversamplet limiting til lossy encoding/streaming er en anden sag. Mastered for iTunes (MFiT) har dog krav om ingen clipping/lossy encoding overs, selvom de har ændret ordlyden og dermed reelt samtidig har slækket kravet til clipping nu.

Til MFiT check bruger jeg et script man kører fra Terminalen på Mac'en i stedet for det AU plug-in Apple leverer, da det ikke er præcist nok. Det viser om der er lossy encoding overs i WAV>AAC processen. Hvis man bruger et mindst 4x oversamplet meter, f.eks. NuGen Vis-LM, til at måle på outputtet og lige lægger 0.3 dB til i extra headroom, så er man også home free hvad angår MFiT og svjv alle kvaliteter af MP3 og AAC.

Til SoundCloud, som bruger meget lav kvalitet MP3 (128 kbps og sandsynligvis VBR), kan det i princippet være nødvendigt med en nærmest vinylagtig tilgang fordi S(ide)/difference signalet ikke bør indeholde hverken for meget bund eller især top.
- Bruger du mindre/ingen limiter?
Til MFiT kan du i princippet slippe af sted med samme mængde clipping/limiting og så bare sænke output efter clip/lim, så længe inter-sample peaks og encoding overs ikke går over 0 dBTP (TruePeak ved min. 4x oversampling). Det er dog imod de gamle regler, men tilsyneladende ikke de nye regler.

Til Spotify er der reelt ikke noget at vinde ved at limitere mere end op til ca. -11 LUFS da Spotify bare sænker niveauet, så der bruger jeg normalt mindre limiting/clipping til visse sange, ja.
- Bruger du mindre compression?
Nej, det er meget sjældent, da jeg stort set altid bruger compressoren til at justere ting som ikke har med egentlig loudness at gøre. Mere shaping eller dynamisk kontrol - mere musikalske eller subjektive valg. Limiting går meget hurtigt hen og bliver en ren loudness ting.
- Og endelig, bruger du mindre/ingen forvrængning?
Nej, hvis der er bevidst harmonisk forvrængning eller lign. så er det uændret, da det så er (eller er blevet) en vigtig del af udtrykket.
- Eller skruer du bare filen ned efter din processering?
Nej, det er meget sjældent, da der intet er at vinde ved det på Spotify og til MFiT er det i mod de oprindelige regler (selvom nogle gør det og har gjort det fra starten uden at blive opdaget). Det kan være lidt meningsløst at bare smadre lyden og så droppe det bagefter for at slippe igennem nåleøjet.
Jeg forestiller mig at du bare undgår limitering, men det har jeg et indtryk af at du allerede gør i forvejen. Evt. mindre clipping i så fald.
Se diverse svar længere oppe. Men ja, der kan være mindre soft clipping, ingen clipping, mindre limiting eller i visse tilfælde limiting med oversampling. Jeg er ikke en fan af lyden af oversampling i limiters helt generelt fordi det er umusikalsk (dvs. urytmisk og mere sløvende), så det er noget jeg stort set kun bruger i tilfælde af protection, hvor andre løsninger ikke er stabile nok eller det er meget sporadisk nødvendigt.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev:Holger, jeg tillader mig lige at følge op på det med Bax hi-shelf'en.
Jeg spurgte til hvor langt ned i frekvensspektret shelf'en starter, når den er sat til eksempelvis +5dB ved 18kHz.

Det jeg egenligt mest fisker efter er:
Hvis du får noget der er mere indelukket, hvad for en EQ shelf rækker du så efter hvis Bax'ens +5 ved 18k ikke er nok?
Næste frekvens-trin på den er jo 10k lavere, og må fremhæve ting du ikke nødvendigivs vil have.
Bliver det så et shelf på en af de andre EQ's?
Ja, det kan blive et andet shelf eller beholder 18k liftet og supplerer med et bredt parametrisk boost fra MEA'en eller jeg kombinerer 7.1 kHz boostet med et parametrisk medium smalt cut i et evt. resonant område omkring f.eks. 8 - 9 kHz, altså sådan lidt Pultec/Gerzon agtigt.

Jeg tror lige jeg laver nogle grafer af alle shelves i BAX'en i morgen, hvis jeg har tid! Kunne være sjovt at se.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Takker for dine svar.

Der kommer en limiter fra Boz Digital Labs som du måske får lyst til at prøve:
http://www.bozdigitallabs.com/name-this ... free-copy/

Og her facebook posten hvor han uddyber ting omkring oversamplingen som er lavet uden anti aliasing filtre m.m.:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

I denne uge har jeg bl.a. lavet Nadia Gattas og Fresh-I. Senere i dag og i morgen skal jeg færdiggøre et nyt album for Rasmus Walter på Playground Music. Som altid pro mixet i Medley af Søren Mikkelsen (og måske Jakob Groth, ved jeg ikke). Jer som var med til Lydmaskinen grill party hørte nok det første nummer med Rasmus Walter og Nik (fra Nik & Jay).

Dagen i dag begyndte med et vokalrestaureringsjob, hvor jeg fjernede vejrtrækninger og spektral reparerede kliks o.a. i RX3 Advanced. Vokal sendt tilbage til producer, som lægger den ind i mix og bouncer mix til mastering senere. Ikke mastering, men en kunde er en kunde ;-)

I morges fik jeg masteret et nyt track for Adrian Sykus & DJ Dex, som lyder fuldstændigt vanvittigt godt. Det hæver altid humøret at få reference-klasse tracks ind. Ikke at det er nemmere/hurtigere at arbejde med, for meget vellydende tracks kræver mindst ligeså meget attention to detail for at bevare og fremhæve det gode, men det er altid en fornøjelse at kunne lægge et track over i folderen med ref. tracks.

Brugte marginal statisk EQ på subbassen, som jeg fik i en stem for sig, og et marginalt sidechainet dyk i subbassen ved kickets egenresonans via fri filtreret sidechain input fra main tracket (dvs. reelt kicket, som jeg ikke havde separat) i FF Pro-MB. Kompenserede subben op 0.5 dB bagefter. Derudover bestod min kæde af minimal stereoprocessering, ca. 1 dB analog komprimering, nærmest lidt atypisk analog limiting med hurtig attack og langsom release, i feed back mode, og så loudness behandling. Så less var more.

Undervejs eksperimenterede jeg dog med forskellige ting, som jeg alle afviste, men det ved man jo ikke altid før man har prøvet det af.

Mht. feedback mode i P3S ME compressoren, så bruger jeg næsten altid feed forward. En gang i mellem, når jeg ikke kan få den helt på plads, f.eks. hvor jeg synes den pumper en smule på udvalgte steder og et HPF eller ændret attack/ratio ikke er løsningen, så skifter jeg til feed back mode. Det giver en lidt anderledes reaktion i forhold til min/max udslag. Så sætter jeg ofte ratioen et hak op samtidig, dvs. feed back + fx 0.2 eller 0.5 op i ratio, så den samlede mængde GR er det samme som før, men det ligger lidt anderledes.

Hvis man prøver at slå lydforskellen op på nettet mellem feed forward og feed back, så finder man oftest en sludder for en sladder eller direkte vrøvl. Ikke så mærkeligt, da det er ekstremt svært at forklare - det skal høres.

Desuden har jeg fået et meget smigrende jobtilbud et andet sted i lydbranchen. Det er desværre på fuld tid, og selvom lønnen er særdeles attraktiv for at sige det mildt, så er mit hjerte her i min egen virksomhed. Jeg prøver at sende jobbet videre, hvis jeg kan komme i tanke om en kvalificeret person i nærheden af Odense.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Et lille trick om de-essing i mastering, som jeg postede på Facebook i dag:

Sibilance in vocals is one of the trickiest things for a mastering engineer to fix in a stereo mix. De-essing affects the full song and is usually falsely triggered by the snare drum, hi hats, cymbals or other transients.

Sometimes the mix engineer will supply an instrumental and a cappella stem as well as the stereo mix. In those cases it's sometimes possible to de-ess the a cappella and merge it with the instrumental, and master the stereo sum.

However, when the stereo mix and stems have been subjected to stereo bus processing, such as hard compression or intentional clipping during the mix stage - which unfortunately is very common even among top tier mix engineers - stems are often completely useless for quality mastering compared to the stereo mix: The stems won't blend properly and they'll overload, causing a loss of comparative loudness and add more distortion. Most mastering engineers will go with the stereo mix instead and find a compromise which could include painstakingly automating the threshold of the de-esser on all sibilants or sharp consonants.

The better solution for de-essing in that case is to use an output muted version of the a cappella stem as the external side-chain input in a dynamic EQ and set the free side-chain filter range as well as the dynamic high shelf to the relevant de-ess area. This avoids all false triggers.
14589942_10154185238038655_1992732820736497876_o.jpg
14589942_10154185238038655_1992732820736497876_o.jpg (87.45 KiB) Vist 784 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, FabFilters sidechain system efterlader ikke mange ønsker. :)
Blev du klogere på TDR Nova?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror, Nova kan det samme, men mit audio-tekniske engelsk er ikke helt godt nok til,at Jeg helt kunne svare på Holgers spørgsmål.

Her er videoen, jeg lavede
https://www.dropbox.com/s/pysj6qpw0ugkx ... 9.mov?dl=0

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Og her er min beskrivelse af, hvad man ser i videoen

OK - I will try to explain
I just set up nova to illustrate, how it works - not as a de-esser.
I have one band that senses and ducks at 500 Hz, and another band that senses and ducks at 2000 Hz.

The Yellow curve is the frequency transfer curve at any given time, so when it is flat, it does not change the input

The blue line is the frequency dependent compressor threshold

The under-the-graph-filled parts that come up are the frequency analysis of the side chain input.

When the pink noise generator is active, both bands are activated and compress the output within their bands.

When the 500 Hz generator is active, only the 500 Hz band is compressed.

And when the 2000 Hz tone generator is active, the 2000 Hz band compresses

Does it make sense?

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg kan desværre ikke forstå din forklaring eller video. :) Men det virker til at split funktionen kan opnå den effekt, selvom den ikke er frit indstilbar.

Jeg kan måske downloade en demo og teste Nova ved lejlighed.

Nyt svar