Holgers Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Re: Holgers Blog

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev:Har lige fået denne her update til min PayPal konto, men er der nogen der gider at forklare det?

3. Third party rights
Section 14.8 is being updated to clarify that eBay, as a third party, may rely on its rights as specified in the PayPal User Agreement. Section 14.8 will now read as follows:
“14.8 Complete Agreement and third party rights. This Agreement sets forth the entire understanding between you and PayPal with respect to the Service. Sections 1, 7, 8, 10, 14 and 15, as well as any other terms which by their nature should survive, will survive the termination of this Agreement. If any provision of this Agreement is held to be invalid or unenforceable, such provision shall be struck out and the remaining provisions shall be enforced. A person who is not a party to this Agreement has no rights under the Contracts (Rights of Third Parties) Act 1999 to rely upon or enforce any term of this Agreement (except for eBay in respect of its rights as specified in this Agreement) but this does not affect any right or remedy of third parties which exists or is available apart from that Act.”

Jeg gætter på at det tillader dem at røvpule mig endnu mere end er tilfældet allerede. Lortefirma. :puke:
Siden de selv henviser til ebay i begrundelsen for ændringen, gætter jeg på at den er identisk med den tidligere section 14.8 på nær den indskudte parantes om netop ebay. Men det er et rent gæt - hvis du har den gamle aftale liggende kan du jo tjekke efter.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru
Indlæg: 1245
Sted: The World

Indlæg af deMib »

Holger skrev:Jeg gætter på at det tillader dem at røvpule mig endnu mere end er tilfældet allerede. Lortefirma. :puke:
Du har helt ret. Er du jurist? :)

Sørg for kun at bruge PayPal som sidste nødløsning

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Problemet er, at andre løsninger er endnu dyrere eller mere upraktisk. Har du nogle ideer til alternative som faktisk virker og ikke er for dyre?

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru
Indlæg: 1245
Sted: The World

Indlæg af deMib »

Holger skrev:Problemet er, at andre løsninger er endnu dyrere eller mere upraktisk. Har du nogle ideer til alternative som faktisk virker og ikke er for dyre?
På de sites jeg kører nu - i Danmark og USA, bruger jeg bare en international indløsningsaftale med PBS og så en godkendt tredieparts gateway. Det synes jeg ikke er så dyrt.

Det kan fås bedre og billigere hos nogle af de internationale udbydere - f.eks. i USA, men det kræver at du har et selskab der, og det har ikke værert praktisk for mig. Desuden er det mest en fordel hvis omsætningen er meget høj.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

De aftaler jeg har set med PBS er hundedyre synes jeg. PayPal tager trods alt "kun" 4-5% plus en lidt dårlig exchange rate når man overfører til sin bank.

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru
Indlæg: 1245
Sted: The World

Indlæg af deMib »

Jeg har lige modtaget 3.375 via Mastercard via PBS. De tog 42,19 kr. i samlet gebyr.

Jeg kan se at jeg vist betaler lidt mere hvis kortindehaveren er fra udlandet. Modtog 1.500 den anden dag. Det trak de 56,25 kr. for i samlede gebyr.

Så det er i hvert fald en del billigere end PayPal - og så slipper du for fuskede exchange rates og er samtidig sikret af danske banklove.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Men jeg forstår ikke hvordan så.

De eneste løsninger jeg kan finde koster en formue i månedligt gebyr. Men det er måske kun Dankort?

Hvis jeg vil have en VISA/Mastercard/whatever løsning på mit website?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har været lidt busy, men Pilfinger interview/Q&A kommer op snart. :) Muligvis har jeg lidt tid lørdag aften til at lægge det op. Han ligger jo nr. 2 på Billboard i USA lige nu så vidt jeg ved. :-D

Medlemsavatar
TueRoeh
Medlem
Indlæg: 464
Sted: Vanløse

Indlæg af TueRoeh »

Godt gået til Pilfinger :thumbup:

Er det Jordin Sparks sammen m Mich? De har lavet Billboard om så man ikke længere kan se hvem der har skrevet og produceret, skide irriterende.
MacBook Pro Retina 15" 2013 - UAD Twin+Apollo - Logic Pro X - NS10M - Genelec 8050A - Focurite 430 II - TLM103 -

Medlemsavatar
Martin Frederiksen
Medlem
Indlæg: 991
Sted: Odense

Indlæg af Martin Frederiksen »

TueRoeh skrev:Godt gået til Pilfinger :thumbup:

Er det Jordin Sparks sammen m Mich? De har lavet Billboard om så man ikke længere kan se hvem der har skrevet og produceret, skide irriterende.
Yessir :-)
Venlig hilsen
Martin Almind // Producer & Sangskriver
https://www.facebook.com/MartinAlmindMusic

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har måtte aflyse alt i dag pga. sygdom. Dobbelt antibiotikakur i 10 dage og ingen alkohol. Bummer dude! Lige oven den travleste sæson i studiet, Krav Maga graduering og julefrokoster. :roll:

Medlemsavatar
kokken4800
Medlem
Indlæg: 2511
Sted: Nykøbing Falster

Indlæg af kokken4800 »

er du ikk i studiet så?

Ligger der IRSC på den master du sendte ?
http://www.diximusic.com - [b]International site for our label, and recording studio[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Der kan kun ligge ISRC på en fysisk cd (eller embedded i en MP3), ikke i WAV fil. Vi ses senere :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Skod os. Sygdom er noget sten.. :/

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg er normalt ikke så langsom i optrækket, men jeg må sande at jeg har H1N1 og har haft det i fuld flor siden torsdags. Begge unger og konen har det også, så det gav vel sig selv.

A person infected with the 2009 H1N1 virus (also referred to as the swine flu virus) presents with a variety of symptoms;

sneezing... check
fever... check
cough... check
headache... check
chills... check
sore throat... check
fatigue... check
body aches... check

Det forklarer nok hvorfor mine antibiotikapiller ikke virker overhovedet.

Har lukket bixen indtil torsdag d. 3. minimum, men der er selvfølgelig stadig åbent for salg af Hit Kits via hjemmesiden.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mnjaahh .. jeg har også min nuværende tilstand stærkt mistænkt for at hænge sammen med den samme virus. God bedring.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Baaah.... Stenet.

Medlemsavatar
kokken4800
Medlem
Indlæg: 2511
Sted: Nykøbing Falster

Indlæg af kokken4800 »

Samme som både mads og jeg lige har haft..!!

Havde jo lidt snue oppe hos dig. Lidt efternøler af H1N1

Håber da ikke det er mig der har smittet..!! :S
http://www.diximusic.com - [b]International site for our label, and recording studio[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Garanteret, nu kommer der 15% oveni prisen på alt i fremtiden :dollargrin:

Det er nok min første søn som har smittet os andre, da han fik det først og har haft det en rum tid. Han har dog klaret det fint, den mindste på 2 måneder er på hospitalet nu med Sunniva, hele dagen :cry:

Det sutter bare røv og tilmed jeg har en mistanke om at snottet i ørerne er grunden til min flotte tinnitus lige nu. Lad mig håbe at den forsvinder helt når alt snottet er ude af kraniet og det ikke længere trykker løs.

Medlemsavatar
kokken4800
Medlem
Indlæg: 2511
Sted: Nykøbing Falster

Indlæg af kokken4800 »

Argh pis også..

Jeg sender sq lige en pose Matadormix - så må den være ude af verdenen..! :D
Pis også - krydser da fingre for den bette !!

Holger - pebermynthe m/ honning og uanede mængder af alkohol, slår den TOTAL ihjel.
Vores barskab blev tømt efter vores omgang med sygdom..!!
http://www.diximusic.com - [b]International site for our label, and recording studio[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru
Indlæg: 1245
Sted: The World

Indlæg af deMib »

Holger skrev:... er grunden til min flotte tinnitus lige nu.
Tinnitus er også en slags musik ... Prøv med lidt indre beat box, så kan det faktisk godt lyde meget fedt ... Eller find nogle sange frem på iPOD'en som har godt af lidt frisk baggrundssus :)

Intet er så skidt at det ikke er godt for noget

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tinnitus skal man bare tage imod med kyshånd, så ignorerer hjernen det nemmeste.

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

/insert mental compressor, activate sidechaining, 128BPM kick Tinnitus now moving up the dancechart, deadmaus style. God bedring!
:sweden:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg oplevede det med en voldsom hyletone engang jeg var meget syg, jeg kunne ikke koncentrere mig om noget og var ved at blive gal i låget over det.. så kørte bettebror mig til vagtlægen, og der fik jeg en pille.. og så kørte jeg hjem og lagde mig igen.. vågnede op små 24 timer senere, og følte mig frisk uden hoste, snotten, hyletoner eller hovedpine.. Men ved jeg hvad jeg fik.. nope :-( men det virkede!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
YoBilee
Medlem
Indlæg: 333
Sted: Kolding

Indlæg af YoBilee »

Hald skrev:Jeg oplevede det med en voldsom hyletone engang jeg var meget syg, jeg kunne ikke koncentrere mig om noget og var ved at blive gal i låget over det.. så kørte bettebror mig til vagtlægen, og der fik jeg en pille.. og så kørte jeg hjem og lagde mig igen.. vågnede op små 24 timer senere, og følte mig frisk uden hoste, snotten, hyletoner eller hovedpine.. Men ved jeg hvad jeg fik.. nope :-( men det virkede!
Kalktablet?
[color=#808080]Med Venlig Hilsen
Søren :-D[/color]
[color=#808080][url]http://soundcloud.com/soren-larsen[/url][/color]

Nyt svar