1337 G33K - Datamining og lidt tækno.

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.

Hvad syntes du denne afstemning skal handle om?

Hvilken afstemning der er bedst at holde en afstemning om?
3
38%
Hvorfor man bør afholde en afstemning om at afholde en afstemning?
0
Ingen stemmer
Hvorfor man bør afholde en afstemning om at afholde en afstemning som omhandler hvorfor man afholder en afstemning?
2
25%
Hvordan man bør afholde en afstemning om at afholde en afstemning som omhandler hvorfor man afholder en afstemning?
3
38%

Afgivne stemmer: 8
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Aarhus C

1337 G33K - Datamining og lidt tækno.

Indlæg Skrevet: 22. maj 2013, 22:44

-
Senest rettet af Mike-air 7. dec 2016, 23:03, rettet i alt 101 gange.
"The weight of evidence for an extraordinary claim must be proportioned to its strangeness." - Simon Laplace
Brugeravatar
bryla
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Re: ANALYSE: Økonomi og Marketing

Indlæg Skrevet: 23. maj 2013, 11:14

Fedt! Det bliver spændende at følge med i!
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Re: Market intelligence

Indlæg Skrevet: 9. jun 2013, 21:59

Så fik jeg et svar fra avid, og de har desværre ikke en dato på hvornår årsregnskabet kommer.

Derfor har jeg valgt at flytte mit fokus over på at skrive en artikel her i bloggen omkring konkurrenceforhold og efterspørgsel på musikmarkedet.

Har du en anden virksomhed det kunne være interessant at dykke ned i regnskabet på? Så skyd løs.
"The weight of evidence for an extraordinary claim must be proportioned to its strangeness." - Simon Laplace
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Re: Market intelligence: Musikbranchen

Indlæg Skrevet: 17. jun 2013, 16:55

Lige en kort update, som ikke har SÅ stor relevans for indholdet her på bloggen..

Meeeeen,
-var idag oppe at forsvare min hovedopgave omkring internationalisering og det gav simpelthen et 12-tal.

Så nu er jeg den gladeste ny-uddannede Markedsføringsøkonom her på forum'et er jeg helt overbevist om.

Fortsat god dag til jer der ude,

-Mike
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 17. jun 2013, 17:28

Mange gange tillykke! :)
Brugeravatar
bryla
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg Skrevet: 17. jun 2013, 17:37

Teløk! :Denmark:
Brugeravatar
jawin
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Holstebro

Indlæg Skrevet: 17. jun 2013, 18:27

:clap: :thumbup:
Two wrongs don't make a right - however, tree lefts do.

:) Jakob
Brugeravatar
Preben Friis
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: CPH

Indlæg Skrevet: 17. jun 2013, 21:09

Tillykke :denmark:

.... og Avid har kørt med underskud siden 2007 ifølge det du postede tidligere i en anden tråd.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 17. jun 2013, 23:00

Tak alle sammen! :-D

Preben Friis skrev:.... og Avid har kørt med underskud siden 2007 ifølge det du postede tidligere i en anden tråd.

Helt klart- Men er det ikke interessant lige at følge op på den og finde ud af om de har vendt tendensen sidste år? Jeg ku godt tænke mig at skrive det som en artikel, og så prøve at gøre det lidt mere spiseligt for dem som ikke har den store viden/interesse for økonomi :)
Senest rettet af Mike-air 19. jun 2013, 10:35, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 19. jun 2013, 10:32

Tingene går stærkt for tiden.
Jeg er lige blevet opfordret af en tidligere arbejdsgiver at starte et dj-firma med 6 ansatte djs til at fylde hans vagtplan på hans diskotek. Og det siger man jo ikke nej til når man hedder Mike og blot venter på at skulle videre i uddannelses systemet. Forretningsplan, budget, implementeringsplan og et tilbud til ham blev bikset sammen og vi er allerede nu igennem forhandlingens første faser(tilbud accepteret med få rettelser). Så pt. er jeg ved at indhente forsikrings tilbud på medarbejder forsikring, og så skal jeg satme til at være arbejdsgiver. Spændende.

Det var så lige lidt fra den private skuffe.

En facebook ven er $176 værd!
For at holde det relevant er der defor her et link til en artikel omkring værdien af fans på Facebook. Artiklen kommer med nogle meget brugbare tips til engagering af såkalde "mavens" som er superfans der kort sagt deler alt de kan komme i nærheden af. Dem vil du gerne have fat i.
http://www.forbes.com/sites/theyec/2013/06/13/superfans-the-secret-weapon-in-marketing/

Artiklen er fundet igennem facebook siden for "de nye fans" som man helt klart også bør checke op på:
http://www.nyefans.dk
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 19. jun 2013, 11:28

Jeg synes sådan noget viden er super spændende, men jeg har svært ved at se mig selv gå så heftigt til den hvad angår de sociale medier..
For mig virker det lidt som om at det i dag mere er reglen end undtagelsen at artisterne selv tager fat om marketing, også selvom man har et "relativt" stort pladeselskab i ryggen som også gør et arbejde på den front. Ved du noget om det Mike?
Vagn Hollund

Indlæg Skrevet: 19. jun 2013, 11:39

Subscribed
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 19. jun 2013, 12:09

Christoffer I. N. skrev:Jeg synes sådan noget viden er super spændende, men jeg har svært ved at se mig selv gå så heftigt til den hvad angår de sociale medier..
For mig virker det lidt som om at det i dag mere er reglen end undtagelsen at artisterne selv tager fat om marketing, også selvom man har et "relativt" stort pladeselskab i ryggen som også gør et arbejde på den front. Ved du noget om det Mike?

Nej det er faktisk lige netop den front jeg mangler en smule viden på. Jeg ved en masse om mange andre brancher, men netop hvordan det fungerer pt. og har fungeret i musikbranchen indtil nu, ved jeg ikke forfærdeligt meget om (overvejede faktisk at lave en markedsundersøgelse på det, her over sommeren, men nu må vi lige se hvor meget tid der er til overs til det).

Så min tilgang er lidt at se på hvad der fungerer i andre brancher(som jeg ved noget om), og så tage det bedste af det og bruge det i musikbranchen. Det ku måske også være en fordel i forhold til at tænke lidt ud af boksen..

Men ihvertfald vil jeg gerne fortsætte med at komme med nogle gyldne input til marketing her inde, hvis det er interesse for det :)
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 19. aug 2013, 23:22

Lige lidt personligt igen..
I sidste uge var jeg på et innovations-kursus med IDEA house fra hhv. Esbjerg og Vejle, en uge på University of London. Et utroligt spændende forløb over et par dage sammen med andre unge iværksættere som enten stod i idéfasen eller direkte havde en virksomhed der er flere millioner værd. Super inspirerende at høre hinandens historier og erfaringer med div. virksomheder samtidigt med at man lærte nye teorier, og fik en pint eller to.

Vi var blandt andet ude og besøge andre opstarts-virksomheder i London, som for eksempel to fyre der havde startet et rengørings-selskab a la just-eat modellen(og jeps, det er der marked for i en by med flere indbyggere end der er borgere i DK). En anden iværksætter havde startet et tøjbrand der lavede bokseshorts, veste m.m. af spildprodukter fra andre skrædder-virksomhederhttp://www.sirplus.co.uk.. Og nogle helt 3. lavede promotionfilm for de store brands via konkurrencer + en app + brugere der sendte videoer ind for at vinde konkurrencen.. Ikke dumt - især ikke når man får pepsi i mellemøsten i første hug. Noget siger mig de traditionelle reklamebureauer får svært ved at slå den her slags medie virksomheder i fremtiden..

Nu er jeg så hjemme i DK igen, og max inspireret + motiveret for at give den gas med min nye virksomhed som jeg bliver nødt til at fortælle om på et senere tidspunkt.
Vedhæftede filer
IMG_0840.png
oplæg v. chefen for væksthuset
IMG_0840.png (599.61 KiB) Vist 11080 gange
IMG_0841.png
væksthuset i london
IMG_0841.png (531.44 KiB) Vist 11082 gange
IMG_0832.png
udsigt fra mit værelse
IMG_0832.png (455.87 KiB) Vist 11075 gange
Senest rettet af Mike-air 5. dec 2013, 17:04, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 9. sep 2013, 23:52

Hvor meget får man pr. afspilning hos Spotify?

Som indie-label er det ikke altid helt gennemskueligt at se, hvad de populære stores/streamingtjenester tager for distributionen af din musik, derfor har jeg her med excel og google ved hånden, lavet et sjovt lille(men desværre meget hypotetisk) regnestykke.

Jeg faldt nemlig over nogle konkrete tal på hvordan fordelingen mellem artist/label og spotify ser ud:

Kode: Vælg alt

Label/Artistens Spotify indtjening = (artistens antal afspilninger / samlede afspilninger spotify) * (Spotify Omsætning * 0,70)

^ Som i nok kan regne ud, ser det tvivlsomt ud hvis man som indie label skal ligge og slås med de tracks der har millioner af plays.

Men ser man på ligningen ovenfor vil min beregning kun være retvisende såfremt alle artister havde lige mange plays på deres sange (man kunne evt. lave en statistisk stikprøve på x antal tilfældige sange for at finde en fornuftig sandsynlighedsfordeling på afvigelsen i antal afspilninger - men det er for omfattende til at lave en gennemsnitsberegning).. Så i denne model er vi nødt til at antage at du som kunstner vil tjene UNDER det jeg er kommet frem til:

Skærmbillede 2013-09-10 kl. 00.51.28.png
Skærmbillede 2013-09-10 kl. 00.51.28.png (34.34 KiB) Vist 10981 gange

Så vi kan med udgangspunkt i ovenstående model sige at man som nyopstartet/ukendt artist vil tjene under 3 øre pr. afspilning på sine numre.

Og det forudsætter jo så at man som artist ejer sit eget pladeselskab og vil få 100% af indtjeningen.

Kilder:
Spotify-fordeling: https://www.spotify.com/dk/about-us/artists/get-paid-from-spotify/
Spotify-omsætning: http://techcrunch.com/2013/07/31/spotify-doubles-revenues-in-2012-while-losing-money-highlighting-royalty-squeeze/
Antal Streams i US: http://mediadecoder.blogs.nytimes.com/2012/07/25/digital-notes-spotify-reveals-some-numbers-but-hides-much-more/?_r=0
Andel af katalog der bliver streamet: http://www.quora.com/Spotify/How-many-songs-does-Spotify-stream-in-a-year
Katalogstørrelse: http://www.wired.co.uk/news/archive/2012-12/06/spotify
Antal brugere worldwide: http://bgr.com/2012/12/06/spotify-paid-subscribers/
Flere tal: http://www.hypebot.com/hypebot/2012/07/spotify-releases-us-figures-sees-more-than-13-billion-streams-.html
Senest rettet af Mike-air 8. jul 2014, 16:04, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Re: Økonomi i musikbranchen

Indlæg Skrevet: 11. dec 2013, 22:36

Lidt kort om konkurrencesituationen på streaming/download markedet:
Spotify tilbyder nu gratis musik på alle enheder: http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/12/11/1211201857.htm

Faldt over ovenstående artikel og tænkte: Måske det vil have indflydelse på salgstallene på iTunes?

Inden jeg selv fik Spotify på hhv. computer og min smartphone(abonnement), blev den eneste musik jeg købte via iTunes købt via min iPhone på grund af den lette tilgængelighed. Det er selvfølgelig kun en forbrugers adfærd ud af flere millioner.. Men hvis der er flere i det segment jeg tilhørte(Smartphone-ejere uden spotify abonnement), der har den samme adfærd, kan det jo i sidste ende betyde at det kommer til at rykke ved salget på iTunes.

iTunes streaming-tjenesten(de præsenterede tidligere i år) er mig bekendt ikke oppe at køre endnu, og det ligner lidt at Spotify allerede fra næste opdatering tilbyder gratis-stream på alle apps. Det kan jo godt gå hen og betyde at tiltaget i iTunes bliver tacklet allerede inden det kommer på banen.

=>Alternative forretningsmodeller?
Jeg læste for nogle uger siden en rapport fra Euromonitor omkring det globale musikmarked; kort fortalt er trenden(og samtidigt deres anbefalinger) blevet at man bygger andre produkter og ydelser op omkring musikken, da musikkens økonomiske værdi er dalet meget drastisk i takt med du idag ikke er tvunget til at købe et musiknummer for at høre det.

Ida Corr er måske et eksempel på en lidt anderledes tilgang til forretningsmodellen:
Hun laver en god del promotion for TDC, og skaber så ekstra indtjening på det grundlag, samtidigt med hun spiller live og sælger musik som alle andre musikere. Og så snart hun kan komme til det, medvirker hun også i et hr. og fru Danmark program. Skide smart - for uanset om sidstnævnte giver indtjening, så er der kæmpe promotion-værdi i det, og det er med til at sælge billetter og downloads. Nu kender jeg ikke salgstallene på iTunes, Spotify osv. men jeg vil godt gætte på at TDC, live jobs og airplay giver den største indtægt ifht. brandet Ida Corr's omsætning.

Men tror da helt klart at artister i fremtiden skal til at tænke mere kreativt hvis de vil leve af deres håndværk.
Brugeravatar
the songcabinet
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 12. dec 2013, 08:31

Mike-air skrev:
Ida Corr er måske et eksempel på en lidt anderledes tilgang til forretningsmodellen:
Hun laver en god del promotion for TDC, og skaber så ekstra indtjening på det grundlag, samtidigt med hun spiller live og sælger musik som alle andre musikere. Og så snart hun kan komme til det, medvirker hun også i et hr. og fru Danmark program. Skide smart - for uanset om sidstnævnte giver indtjening, så er der kæmpe promotion-værdi i det, og det er med til at sælge billetter og downloads. Nu kender jeg ikke salgstallene på iTunes, Spotify osv. men jeg vil godt gætte på at TDC, live jobs og airplay giver den største indtægt ifht. brandet Ida Corr's omsætning.

Men tror da helt klart at artister i fremtiden skal til at tænke mere kreativt hvis de vil leve af deres håndværk.

Ja, man må give de unge at det at blive kendt faktisk ER grundlaget for alt det andet, herunder musik. Det er ikke nødvendigvis rigtigt at du skal kunne noget før du bliver kendt, fordi du fra den platform kan udforske andre muligheder og uddanne dig mens du gør det, og derved nå op på et ok niveau, især hvis de forfølger noget de viser sig at have "talent" for (noget de kan li). Fra celebrity platformen kan man så indspille plader, sælge koncertbiletter, sælge musik, medvirke i tv, film, reklamer mv.

Lidt ligesom i lokalsamfundet. En ny håndværker får ikke mange gigs, men når han har været til balle fest et par gange, så ruller ordrerne ind. De små samfund er troværdige miniaturer på hvordan de store fungerer.
sidelmann
Producer
Producer
Sted: Dronninglund

Indlæg Skrevet: 12. dec 2013, 15:52

Ida Corr blev kendt for et verdenshit 7 år før hun lavede X-Factor. Et hit der har solgt mere end nogen anden dansker på verdensplan de sidste 5 år. Det var uden en platform. Medmindre man kalder en fed produktion for en platform.
Reality har vist sig ikke at "virke" i DK. Kun hvis man er etableret i forvejen, dog med undtagelse af få supertalenter. Et godt eksempel på dette er Mads Langer der inden sin medvirken i Toppen af Poppen, var decideret ukendt for de fleste. Til gengæld er kompositioner og popsange brugt i netop reklamer, tv-serier og shows en god mulighed. Men der ingen der i kraft af de unge mødre, for lækker til...eller andre realityserier kommer med et langtidsholdbart act eller musisk virke. Såfremt man mener at kunne dokumentere det modsatte - står jeg klar og kvitterer med en romkugle der er for lækker til bageren...Bevares, der er mange af disse reality-aktører der mislykket har forsøgt med udgivelser, det har bare ikke resulteret i ret meget andet end latterliggørelse.
sidelmann
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 12. dec 2013, 15:53

Og stort tillykke med det flotte 12-tal Mike :-)
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 24. dec 2013, 12:20

sidelmann skrev:Ida Corr blev kendt for et verdenshit 7 år før hun lavede X-Factor. Et hit der har solgt mere end nogen anden dansker på verdensplan de sidste 5 år. Det var uden en platform. Medmindre man kalder en fed produktion for en platform.
Reality har vist sig ikke at "virke" i DK. Kun hvis man er etableret i forvejen, dog med undtagelse af få supertalenter. Et godt eksempel på dette er Mads Langer der inden sin medvirken i Toppen af Poppen, var decideret ukendt for de fleste. Til gengæld er kompositioner og popsange brugt i netop reklamer, tv-serier og shows en god mulighed. Men der ingen der i kraft af de unge mødre, for lækker til...eller andre realityserier kommer med et langtidsholdbart act eller musisk virke. Såfremt man mener at kunne dokumentere det modsatte - står jeg klar og kvitterer med en romkugle der er for lækker til bageren...Bevares, der er mange af disse reality-aktører der mislykket har forsøgt med udgivelser, det har bare ikke resulteret i ret meget andet end latterliggørelse.

Hey Jesper! :) Tak for tilbagemeldingen - nu laver du jo også nogle rimelig fine produktioner, så det skulle da undre mig hvis det ikke også har haft en del at sige :wink: Mit indlæg var egentlig en mellemting mellem et postulat og en analyse af hvad der egentlig genererer størst indtjening for en kunstner som Ida Corr hvis man nu kun kigger på hende som et "produkt / brand".

Ifht. det med TV reklamer, programmer osv. Så er min vinkel på det også at det er en god ting -efter- du har musikken og dermed platformen klar. Den anden vej virker i mine øjne ikke særlig holdbar(men det kan man jo diskutere frem og tilbage, der er jo desværre nogen der bliver ved med at komme igen og igen).

Men må jeg tillade mig at spørge dig lidt direkte(fordi jeg prøver at danne mig et generelt billede, selv om det self. er farligt at generelisere);
det er vel ikke download-køb som i tjener flest penge på vel? Det er vel alle de andre ting rundt om musikken som alt det i laver for TDC, airplay, osv.?

Og tak, og glædelig jul til dig og alle andre her inde :)
Brugeravatar
the songcabinet
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 25. dec 2013, 15:04

Ovenfor kunne det godt se ud som om jeg refererede til at Ida Corr kunne være et eksempel på en der blev kendt før talentet var udviklet. Jeg kender intet til Ida Corr, så det var ikke en intenderet sammenkædning fra min side, og er jo klart heller ikke tilfældet jf. sidelmann's post.

Min påstand var bare at en platform som "kendt" (fx fra reality tv), kan skabe muligheder for både at udforske og udvikle talenter. Der er dog ingen der siger at alle "kendte" nødvendigvis har sådanne talenter eller evner/ønsker at udfolde dem.

Det er bestemt et spændende projekt at prøve at finde nogle årsregnskaber på brands indenfor musikbranchen, og/eller beslægtede kreative brancher, for at analysere deres "indkomst strømme"/ "penge flows", Mike-air!

Det kan muligvis blive svært at finde nogen der vil dele konkrete informationer og tal, men det kan blive interessant at læse, hvis du kan få stykket noget sammen, enten empirisk, delvist empirisk eller mere spekulativt (på en seriøs måde)..
sidelmann
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 27. dec 2013, 13:46

Hej igen,

Det er korrekt, salg er og bliver uinteressant, medmindre der er tale om top 10 hits. Dog spiller salg en rolle for os i udlandet, med licenser til comp's osv. Det er klart at når man sync'er til reklamefilm, skal man leve af indtægterne fra Koda og publishing, men mindre der er tale om et buy out. Ida og jeg har både skrevet for andre i år, lave reklamesyncs, remixes, X-factor og album. Ida har desuden lavet shows både ude og hjemme, mens jeg har taget mig af tekniske opgaver imens. Vi er et team der også arbejder med individuelle projekter, label og sangskrivnings-wise. Vi har et samarbejde via vores publishers med gode folk i US og sluttede året af med en stor sync-aftale på hele hendes nye Album, til en tv-serie solgt til 72 lande. SÅ, hvis man måler et albums succes på salgs-hitlister er man helt galt i byen. Dette album kommer til at omsætte for mange gange mere end et dansk hitalbum, pga. syncs osv. Derfor tænker vi altid i "the big picture" - uanset hvad sladderpressen får ud af en ligegyldig I-Tunes hitliste :-)
Brugeravatar
Holger
The Puppet Master
The Puppet Master
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 27. dec 2013, 13:49

Nej, sync skal man ikke kimse af. Jeg fik i år 150.000 for mine blot 11% af The Whistle Song (en 14 år gammel dance sang) som blev brugt i 30 sekunder i en straight to video film i USA med Christina Milian. De 11% er her 14 år senere stadig mere værd end 100% af et stort hit i DK genererer på rettighedssiden.

Hvem har du som publisher, Jesper? I tilfælde af at det er en subpublishingaftale via DK, hvem er så collector i USA/udlandet? Universal har gjort det glimrende for mig, langt bedre end Warner/Chappell (hvis danske afdeling i øvrigt har kostet mig en formue).
sidelmann
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 27. dec 2013, 14:03

Hey Holger, vi er på Lifted Publishing i Skandinavien, Reservoir og Reverb i resten af verdenen :-)
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 31. dec 2013, 12:52

Kode: Vælg alt

0
1010100011
1010
10111001
101
10100
101
1011100110010000100000011
101000110000
101
101011001000000110011001
10111
1011100100010000001
10100
101
10111001110000011
1010
1011
1010000100000011
1010001
10100
101
1011000010000001
10101001100
10101110010001000000110001001100
1010110011
10110011
101100
10100100000011
1010001
10111100100001001000000100010001100
101011
101000010000001100
10101110010001000000111001
1011
1010
10111000001100
10101110010001000000110011001100
10101100100011
10100001000000110000
1011
1010000100000011001
1011100
101001000000110010001100
10101
101110001000000111001
101
1011000110000
10110011
101110011001000000110011001110010011000010010000001
10100001100
1010111001
1011
1010001100
10101
101110011100110010000001
101
101011
1010
101
10111001100100001000000011
101000
1010010010000000001
1010000
101000001
1010000
101000
101
10100
101
10100
101
10100
101
10100001
1010000
101000001
1010000
1010010011
1011100
101011100100010000001
1011100111100
1011
1010011100
101011100100111001100
101
10101100010011100100110000
101
1011100110010001100
10101110010011
1010001100
10101
1011100010000001
1010000110000
1011100100010000001
1011000110000
10110011
1011
10100001000000111001
101
10100
1011001110010000001
10100
10110011
101100
10101
10111000
10110000100000011
1011001
10100
101
1011000010000001
10101001100
101011001110010000001
1011000110000
1011
1011001100
1010010000001100
10101
1011100010000000100010011100000111001001
10100
10111001100
101
101011
1010
1011001000110010001100
10101
10110001
10100
101
10111001100111001000100010000001
10111
101
101
10101
10101
10111001001
10100
101
101110011001110010000001
10111001
10111
10110011
101
10110001100
101001000000110000
101100110001000000110010001100
1010010000001
101
10101100
1010111001
1011
10100001000000111001
1011
1010
10110001
10110001
101100
1010111001
101100110011
1010
101
1011000110010001100
10100100000011
1011001
10100
10111001001
10101
10111001
101
10111
101
101
10101
10100001100
1010110010001100
1010111001000
10100001
101
10111100
10101
101100011
101000010000001
1010010010000011100
101011100100111001
10111001001100
1010110011
101
1011100111001
101
10101
10110000
10110001001100
101011
1010000
1010010010000001
101001001000000110010001100
10101
10111000100000011001000110000
101
1011100111001
101
10101
101100
1010010000001
101
101011
1010
10111001
101
10100
101
10101
101100010011100100110000
101
1011100110001
101
10100001100
1010010000001
101001001000000011001000110000001100010011001000
101110001000000100010001100
101011
10100001000000110001001
10110001
10100
1011
1011001100
101011100100010000001
101
10101100
101011001000010000001100
10101
10111000100000011
1010001
10111
101110000001
101010010000001100
10101
10110001
10110001100
101011100100010000001100
101011
10110011
1010000
10111000100000011
1010001
10111
10111000000110001001100000010000001
10111
1011
1011001100
1010111001000100000011001000110000
101
1011100111001
101
10101
101100
101001000000110011
10111001001100
10101
101010011100000111001001
10111
101100100011
1010
10110001
101100
10101
101110011
1010001100
1010111001000
1011000010000001
1011000110000
10110001001100
10101
1011000111001100
101100001000000111001
10111000001
10100
101
10110001
10110001100
1010111001
1011
1010001100
1010110010001100
101011100100010000001
10111
1011001110010000001
101
101011
1010
10111001
101
10100
101
10101
101100010011
1010
1011
1010001
10100
101
10101
101
10101
101100
1010111001000
1010000110011
10111001001100
10101
10101000
10100100
10111000001
1010000
101000001
1010000
10100
101
101
1011000100
1011
1010
10100000111001001
10100
10111001
101100
1010111001001
10111001100
1010011
10100
101
101100
10111
1011000100
1011
10100001
1010000
101011000
1010111001001100
101011
10100011100110010000001
10100001
101010011
1010
101
1011000110001001100
10101
1011100010000000
10100001
101000011
1010
101110010011
1010001
10100
10110011
10111001
1011
1010000
101
101011
1011001
10111
101
10101
10111001
101100
10101
1011100110010001100
101001000000111001
101
10111
101
101
10100100000011100000110000
101
101110011001000110000
101
1011100110011100100000011
1010001
10100
101
10110000100000011000
1011111000011100100111001
101100
10101
10111001110011001000000110011
10110000
10111
101001100
10101
10110001
10110001100
10100
10100100001
1010000
101011000
1010111001001100
101011
10100011100110010000001
101100011
1010
101
10101
10111001
1011
1010
10111001
1011001
101110011001
1011000110010001100
1010010000000
1010000111001
1011
1010011111000011100100111001
1011
1010001100
101001000000111001
1011
1010001
10100
10110011
101
10111001
10100
101
101110011001110010000001
1010010010000001
10101
101
10111
101110010011
10100011001100111001001
10100
10111001
1011
1010001100
101011
1010000100000011001111110011001
1011000110010000
10100100001
1010000
101011000
1010111001001100
101011
1010001110011001000000110001001
10100
10110011
10111001
10111000001100
10101
1011100110010001100
101011100100010000000
1010000111001
1011
1011
1010001100
10100100000011001100110000
101
101100011001000010000001
1010010010000001100
1010110011
101100
10101
10111001
10101
10110000
10111000001
10100
1011
101000110000
101
10110000
10100100001
1010000
101011000
1010111001001100
101011
1010001110011001000000111000001100
10101
1011100110011
101100
101011
101000110000
101
10111001
1010110010000000
1010000111001
1011
1011
1010001100
101001000000111001
1011
1010001
10100
10110011
101
10111001
10100
101
101110011001110010000001
1010010010000001100
1010110011
101100
10101
10111001
10101
10110000
10111000001
10100
1011
101000110000
101
10110000
10100100001
1010000
101011000
1010111001001100
101011
1010001110011001000000111001
101
10101
10110000
1011
10100011
1010001100
1010111100
10110010001100
101011100100010000000
1010000111001
1011
1011
1010001100
101001000000111001
101
10101
10110000
1011
10100001000000110000
1011001100010000011100
1010111001001100
101011
1010001110011001000000111001001100
1010111001
1011
1010
101
101100011
101000110000
1011
1010000
10100100001
1010000
101000001
1010000
10100
101001001100
1010110011
101
1011100111001
101
10101
10110000
10110001001100
1010111001001
10111001100
1010010000001100
10101110010001000000111001001100
10101100
10101
101100011
10100001000000111001
101100
101011
101000010000001100
101011
101000010000011100
10101110010001000000110011
10110000
101
101
10101
10110001100
10100
1010000011001000110000001100010011001000
101
1010011001000110000001100010011001100
101001001000000111001111100
101001000000110010001100
101011
101000010000001100
101011100100010000001
10110001
10100
101100100011
101000010000001
101
10101
10100
10111001
1011
1011001
10100
10111001
101100
10101
1011100110010001100
101001000000110000
1011
101000010000001
10101
10110000
101
1011000110010001100
101001000000110010001100
101011
1010000100000001000
1011100
1010111001001100
101011
10100011100110010001000
1011000010000001
101
10101100
10101100
10101
101110001000000111001
101100
1010010000001
10110001
10100
10110011
101100
1010010000001
10100
10110011
101100
10101
10111001
10111001100
10101
101
101001000000110011001
10100
101
1011100110011
10111001001100
10101
10111001100
1010010000001
101
10101100
10101100100001000000110010001100
101011
1010000
10111000001
1010000
101000001
1010000
10100
1011110001000000100010001100
101011
101000010000001100
101100
10101
1011000110011000
1011100010000001
10101
1011
1010
101
101110001000000110010001100
10100100000011
1011001
10100
10111001001
10101
10111001
101
10111
101
101
10101
10100001100
1010110010001100
101
10111
101
101
1010010000001
10101001100
1010110011100100000011001
1011100
1010111001000100000011
1010
101
1011100110010001100
101011100100010000001
10110001
10111
101
10111
10111000001100
10101
101110001000000111001
101
10111
101
101
1010010000001
10101
10110000
101
10111000100000011
1011001
10100
101
1011100110010001100
1010010000001100
10101
10111000100000011100000111001001
10100
10111001100
101100001000000111001111100
1010010000001
10101001100
1010110011100100000011
1011001
10100
101
1011000010000001
101
10101100
1010110011
101100
101011
10100001000000110011
101100
1010111001001
10111001100
1010010000001
101
10101
10111
101100100011
101000110000
10110011
101100
10100100000011
1010001
10100
1011100000010000001
10111
101
101
10100100000011001000110000
101
1011100111001
101
10101
101100
10100100000011
1011001
10100
10111001001
10101
10111001
101
10111
101
101
10101
10100001100
1010110010001100
101
10111
101
101
1010010000001100
101011100100010000001
10100
101
1011100110010001100
10101
1011100110011001
10111
1011100100010000001100
10101
101110001000000110000
1011001100010000001
10101
10110000
1011
1010001100
1010110011
101
10111
10111001001
10100
101100
1010111001001
10111001100
1010011
1010001000000100011
10111001001100
10101
101010011100000111001001
10111
101100100011
1010
10110001
101100
10101
101110011
1010000
10110000100000010011000110000
10110001001100
10101
101100011100110010000001100
10101
10110001
10110001100
10101110010001000000
101001
10111000001
10100
101
10110001
10110001100
1010111001
1011
1010001100
1010110010001100
101011100100010000001
10111
1011001110010000001
101
101011
1010
10111001
101
10100
101
10101
101100010011
1010
1011
1010001
10100
101
10101
101
10101
101100
10101110010001000000111001111100
1010010000001
10101001100
101011001110010000001
10100
101
10101
101
10101
101100
1010010000001
101
10101
10100
10111001
10111001
101100
101011100100010000001
10111001
10111
10110011
101
10110001100
1010010000000
101000011000100110000
10111001001100
101001000000111001
101100
10101
101110011001000010000001100
10101
101110001000000111000001
101
10100
10100100
1011100010000000001
1010000
101000001
1010000
10100100010001100
101011
101000010000001
10101
1011
1010
101
10111001
10111001100
10100100000011
101
10111001100111001001100
101001000000111001
1011
1010
10111000001100
10101110010001000000110011001100
10101100100011
10100001000000110000
1011
101000010000001
1010000110000
1011
1011001100
1010010000001100
10101
101110001000000111001
101
10100
1011001000111001
1011
1010001100
1010010000001
10101
10110000
1011
1010001100
1010110011
101
10111
10111001001
1010010010000001
101
10101100
1010110010000
1011000010000001
101
10111100
1010111001
101
10101
101100
1010010000001
101
10101100
10101100100001000000110010001100
101001000000111001
1011
1010011111000011100100111001001100
101001000000111001
1011
10100011
1010
10110010001
10100
101100
101011100100010000001
10100001100
101011100100010000001
101001001000000110010001
10101100
1010000110000
101110000011100110010000001100
10101
10110001
10110001100
10101110010001000000110000100
10111
10111001100
10100100
1011000010000001
101
10101100
10101
101110001000000111001111100
1010010000001
1010000110000
1011100100010000001
10101001100
101011001110010000001
10100001100
10101
101100011
101000010000001
10101
101
1011000110000
101110010011
10100001000000110001001110010011
1010
101100111001000000110011001
10111
1011100100010000001
10111001
10111
10110011
101
10110001100
10100100000011
1010001
10100
10111000000
101110
Senest rettet af Mike-air 5. nov 2015, 21:44, rettet i alt 3 gange.

Tilbage til "Blogs"