Thomas Høgsteds blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Re: Thomas Høgsteds blog

Indlæg af garcia »

:-D Tak. Det er også lidt skræmmende at springe ud i det igen, uden en backupplan :-D
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Nå, bruger ferien på at designe studie og finde ting, der er til at betale. Roder rundt i rockfon, rockwool, troldtekt, diffusers, absorbers og alt muligt andet. Normalt ville jeg være færdig på dette tidspunkt og bare have betalt mig fra alt. Men det er bare så meget læring ved at være med i processen. Bare det at designe det og læse op på det, har allerede givet mig en masse brugbar viden, om alt fra akustisk regularing til placering af grej og møbler. Samtidig har jeg lige fået mail fra grafiker til mit nye label. Det er et spændende efterår jeg går i møde
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Skal have udvidet mit sangkatalog kraftigt, så tager på nogle forskellige writercamps hen over efteråret. Derudover dukker der hele tiden små projekter op. Nogle gange skal man sgu bare kaste sig ud i tingene og omfavne rollen, så sker tingene af sig selv :)
Deaktiveret

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

garcia skrev:Skal have udvidet mit sangkatalog kraftigt, så tager på nogle forskellige writercamps hen over efteråret. Derudover dukker der hele tiden små projekter op. Nogle gange skal man sgu bare kaste sig ud i tingene og omfavne rollen, så sker tingene af sig selv :)
Mere info tak :) Så du havde fået nyt studie? kommer der nogle billeder?

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg skal nok tage nogle billeder, når jeg er kommet helt på plads. Forhåbentlig indenfor en uges tid. Lokalet her hos mig, var topråddent og fugtig, så valgte at leje mig ind på i et kontormiljø på Dronninglund Slot. Det er jeg super glad for. Rigtig dejlige omgivelser. Man er glad og har lyst til at arbejde. Der kommer en tømrer og ordner nogle ting i forhold til akustik i næste uge, hvis alt går vel. Derfor venter jeg med billeder. Overvejer at opgradere på grej fronten med en controller, men nu ser vi. I forhold til projekter, så er det alt muligt blandet der pludselig dukker op og som jeg nu kan sige ja, til fordi jeg er gået fuld tid. Det er som om at når man siger, man er fuldtids producer og sangskriver, så kommer folk også fordi man netop er det. Det bliver sådan lidt en selvopfyldende profeti
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg er bagud med min bog! Det er jeg pisse træt af, for det handler bare om at finde nogle huller, nogle dage, hvor jeg kan få ordentlig hul på bylden. Men med skolestart for ungerne, nyt studie og en masse arbejdsopgaver der betaler min løn, nu hvor jeg er fuld tid med musikken, så bliver prioriteringen bare anderledes. Med lidt held, får jeg startet op igen om en uges tid
Deaktiveret

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

garcia skrev:Jeg er bagud med min bog! Det er jeg pisse træt af, for det handler bare om at finde nogle huller, nogle dage, hvor jeg kan få ordentlig hul på bylden. Men med skolestart for ungerne, nyt studie og en masse arbejdsopgaver der betaler min løn, nu hvor jeg er fuld tid med musikken, så bliver prioriteringen bare anderledes. Med lidt held, får jeg startet op igen om en uges tid
Nogle gange tager ting bare længere end man forventer- og det kan være en fordel. F.eks. tog det mig en krig at få min survival-analyse færdig, men i den periode jeg var "væk" fra opgaven, dukkede nye idéer op som øgede kvaliteten.

Det kan jo være det også sker med din bog :)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Ja, det er selvfølgelig sandt. Men det nu også nogle gode afbrydelser, det er jo brød på bordet :)
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Skød dronefilm til min kommende writercamp i går. Er ved at finde engelsk talende speaker (ikke gebrokken dansk, en englænder) til at tale henover et 30 sekunders spot. Jeg havde også møde med et par forlag omkring det, så tingene tager hurtigt form. Glæder mig til at se det hele blive realiseret. Efter at have deltaget på så mange, så pludselig stå med sin egen. Det er spændende.
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg var med i de 6 hatte og fik fantastisk sparring: http://www.radio24syv.dk/programmer/de-6-hatte/
Deaktiveret

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Stor fan af de 6 hatte, glæder mig til at høre programmet med dig.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Tak, Morten :D
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Tømrer udsat til næste uge. Ikke min idé. Eller valg. Sådan er det nok bare med håndværkere. Jeg gad godt se Sony's reaktion på jeg udsatte noget et par uger, i forhold til at aflevere op til deadline. Nå, men om ikke andet, så er aftalen lavet og nu burde det snart være færdig. Jeg glæder mig, for rummet har den mest irriterende genlyd, som påvirker vokalindspilningerne usansynligt meget og derfor har jeg måtte udsætte de mest kritiske og nøjes med børnekor og ting som kan close mic'es indtil videre. Men der er bare så fedt ude på slottet og glæder mig til at kunne åbne dørene sådan rigtigt. Har udset mig et lille bord og et setup, som farvemæssigt passer ok. Det må godt se ok ud, når man sidder der hver dag og åbner dørene for kunder. Der var i en periode udsigt til lidt sjove ting at lave, men har intet hørt alligevel. Det er rart lige at blive mindet om, at når man laver kommercielt musik, er der usandsynligt meget snak og støj på linjen. Det holder en på tæerne og minder en om, at man skal fokusere på det foran en og ikke lade sig rive med af drømmesnak.
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Så kom vi i gang. Rammer op i går og loft op i morgen. Bestilt bord til mit grej og mangler bare at finde et par gode stole at arbejde i. I næste uge, burde det hele være på plads. Fundet nye monitorstativer og skal have nye monitors. Derfor sælger jeg mine genelecs, som set i salgstråden. Dronevideo bliver færdig i weekenden og har netop afsluttet 28 produktioner
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Mit bord kommer i morgen. Pakken vejer 73 kg. Det synes jeg er en pæn del!
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Skulle have ny midi keyboard og da jeg så lyttede minilouge gav det hele sig selv. Så nu står Korgs nyeste opfindelse i studiet :P
Deaktiveret

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Pictures or it didnt happen :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja jeg ville sgu os gerne ha' en Minilogue. Det virker som en rigtig sjov synth. :)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Den er fuldstændig for vild. Præcis det jeg har ledt efter så længe. Små støjende perc agtige synth ting, der kan ligge og rulle på produktioner, til bløde bass lyde og almindelige retro poly synth ting. Det eneste jeg har fundet der kommer tæt på, er Moogs sub37, som koster 3 x minilogue
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Med et par coupons i hånden købte jeg den nye harmonizer fra Uad i dag. Logic kan med flex pitch nogenlunde det samme, men deres lyder bedre. Studiet er helt på plads og jeg tænker at tage nogle billeder og smide ud. Sidder og forsøger at klippe dronefilm sammen, så man kan se de dejlige omgivelser jeg sidder i. Jeg har taget et deltidsarbejde i en tidsbegrænset periode, mens jeg får bygget nogle projekter op og udvidet kundekredsen. Det sørger for, at jeg lige kan få det sidste manøvret på plads.
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Nå, ja, så har jeg en finger med i spillet på 2 ud af de 9 navne her: http://www.mx.dk/underholdning/kendte/story/16940603
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Så spiller alt i studiet. Nu skal jeg bare have målt og justeret stativer, monitors, mikrofon osv. Så alt bare spiller maximalt. Måske er der et par områder i studiet, som skal have mere dæmpning. Men allerede nu er det lidt specielt at arbejde længe herinde.
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Så er der lavet prislister, lavet facebook side og en hel masse projekter i gang i kulissen. Det bliver spændende at komme i gang for alvor!
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Deaktiveret

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Fint track. Men jeg synes ikke der er meget hip hop over det(går udfra det skal være det), trommerne især er meget kedelige og lige ud af landevejen :-)

Nyt svar