Jeg har en kreativ krise og håber at den kan afhjælpes (på den ene eller anden måde) hvis jeg skriver mine grublerier ned, får lidt bedre styr på mine tanker/ ideer - og måske får nogle input fra jer andre lydtosser her på maskinen.
Lidt baggrund:
Fra jeg var 13-14år og frem til ca. 25 var jeg super produktiv indenfor musik - både i bands på trommer, el-bas, kontrabas og guitar, i mit lille bitte hjemmestudie med et Roland JV1010 modul og en PC der kørte Logic Platinium 4 på Win98 og som hygge DJ ved småarrangementer (trancefester) og private fester.
Jeg skrev masser af musik sammen med andre og alene og havde det fedt med det. Jeg overvejede MGK ret seriøst og rytmekons var et sted i mine tanker.
Men... for at gøre en lang historie kort trak de mørkere sider af danse-miljøet med stoffer og fester meget i mig og jeg sad fast. Ikke i stoffer men i situationerne, omgivelserne, festerne hvor der blev taget stoffer og i de mennesker jeg tog stoffer sammen med. Jeg endte med en depression og havde det ret skidt i et lille års tid.
Jeg mødte heldigvis en dejlig, stærk og tålmodig pige og kom overraskende hurtigt væk fra den uheldige bekendtskabskreds og blev glad igen. Vi er sammen på 8.år og har en søn på 3. Hun er meget proaktiv omkring min musik (hun købte en kontrabas til mig på QXL og hentede den på Mors - gav mig en banjo til jul for nogle år siden - stillede op som kropige i et band da vi lige var flyttet, så jeg kunne få nogle kontakter og folk at spille sammen med) og vil gerne at jeg får lavet så meget som overhovedet muligt.
Problemet er at siden starten af derouten blev jeg mindre og mindre kreativ - eller dvs. jeg har masser af tanker og ideer omkring musik og DJ'ing..... det kommer bare ikke videre end mit hoved.
Jeg har hele tiden haft en forklaring: Jeg havde ikke plads til mit grej - jeg havde ikke det rigtige grej - jeg havde ikke tid (børn tager RET meget af ens tid i de første år) - jeg havde ikke penge til det rigtige grej og bla bla bla...

Nu er alle de "problemer" (læs: undskyldninger) væk. Jeg har mit eget studie/værelse - jeg har penge til at købe alt det grej jeg vil (eller med rimelighed kan sige at have brug for) - og junior er i langt højere grad selvkørende.
Men når jeg sætter mig ved min pult kan jeg enten ikke komme i gang med noget der ligner musik eller også bruger jeg al min tid på at skrue på knapper og tænke "Hvorfor faen virker det ikke??" og prøve at overskue mit setup.
Jeg tror ikke at min skabelyst er død men måske har jeg taget munden for fuld mht.grej ? Måske er jeg faldet for de blinkende knapper og lækre funktioner og har forkøbt mig ? Måske skal jeg tilbage til 1 skærm, 1 Lydmodul/sampler/softsynth/etc. og et lille keyboard - eller også glemme alt om elektronisk musik og være tilfreds med at spille covernumre i et hyggeband hver onsdag ?
Det går lidt bedre med at DJe men jeg kommer ikke længere end mit musikværelse

Måske er jeg bare bange ?
Nå - det var vist det for denne gang. Jeg lover/håber at mine næste poster bliver knap så alvorlige

Jeg har planer om at lave nogle racks og studiemøbler til noget af mit grej og bygge DIY midicontrollere og jeg lover at poste billeder og beskrivelser af det hele hvis nogen er interesserede.
..... Og hvis det ender med at jeg sælger hele møllen bliver I de første til at vide det

Hvis folk har noget at spørge om eller tilføje til det jeg har skrevet skal I bare gi den gas.