Sidelmanns Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Sidelmanns Blog

Indlæg af sidelmann »

Så ruller jeg mig ud som blog skribent. Mit borgerlige navn er Jesper, jeg bor i Flauenskjold i Nordjylland og har produceret over hundrede udgivelser. På remix cv'et står blandt andre Shakira, Avicii, Agnes, Guru josh m. fl. Jeg er fast producer på Ida Corr og producerer derudover forskellige udenlandske navne såsom Gerald G, Terri B m. fl.
Udover musikken er jeg uddannet soc.pæd. og driver en fond der har opholdssted for unge socialt udsatte. Så jeg er en travl mand. Jeg har altid holdt mig langt væk fra rampelyset for det har aldrig været min intention at være popstjerne. Jeg trives glimrende med at være den kreative nørd bag skærmen.

Pt. Arbejder jeg på et release med en stor Amerikansk rapper der er gæst på en kommende Ida Corr single. Den er lige afleveret til Holger som skal lave masteren :)

Mere om mig senere, skal nok poste lidt om mit gear og studio mm.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Yeah jeg glæder mig til at følge med her! :-D

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Christoffer I. N. skrev:Yeah jeg glæder mig til at følge med her! :-D
+1
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har modtaget tracket. Lyder sgu som et hit på alle fronter, glæder mig til at give den smæk på torsdag.

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Tusind tak for interessen gutter! Holger, det er jeg sgu glad for du syntes :-)

Medlemsavatar
Woopex
Medlem
Indlæg: 467
Sted: Viborg

Indlæg af Woopex »

Det er jo lige i omegnen! :-)

+1 følger her! :dollargrin:

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Cool! Nabo :-)

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Ja, så har jeg været afsted i en uge for at skrive og indspille nye tracks sammen med Ida Corr. Vi stillede studio op i et lille aneks til sommerhuset vi boede i, og så blev der ellers arbejdet igennem. Derudover er jeg gået igang med at producere et track med en fyr, der tidligere har landet skriv til bla. Rihanna, jeg havde ingen anelse da jeg startede med at arbejde med ham, tror sgu det bliver ret godt. I fht. Kommende udgivelser er der flere ting på vej. Bla. Den nye Ida corr single, hvor vi har selveste Fatman Scoop på. Jeg kan afsløre at han er med på een mere.. Hvis i er interesserede, kan man deltage i en remix-konkurrence på Ministry of Sound Tyskland, hvor singlen udgives her i efteråret. Sig til så hooker jeg jer op med dem. Derudover har jeg produceret den nye Gerald G single, der kommer nu her, Han ligger pt. I toppen af de tyske hitlister med en feature, og skal nu ud med eget materiale, det tyske svar på Usher :)

Jesper

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Her er så mit lille laboratorium :-) Der er 2 tilstødende lokaler, et med soveplads og en box på 12 m2 med mikrofoner mm.
Vedhæftede filer
Mit ydmyge værksted :-)
Mit ydmyge værksted :-)
Mit Studio (mod).jpg (141.35 KiB) Vist 7624 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

BEHRINGER :shock: :-D

Du bruger dem jo tydeligvis fordi kan du kan li' dem og det du laver lyder jo konge fedt. Jeg havde bare ikke lige forventet at se Behringer monitors. :) Jeg tror også at mange, inklusiv mig selv, har en eller anden ubegrundet skræk hvad angår Behringer, fordi man har hørt en eller anden historie om en eller anden der havde et eller andet behringer som ikke var topklasse noget..... Har selv kun ejet en ADA8000 men den blev solgt videre inden jeg nåede at høre den i brug.

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Hehe ja, jeg har haft dem i over 11 år, og kender ALLE de frekvensområder, hvor de ikke leverer og har efterhånden fået et solidt venskab med dem. Jeg tror det er mere en trust-ting end en go to-ting (hvis det giver mening). Jeg tager dog afstand fra praktisk taget alt andet fra Behringer.

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Det er helt sindsygt det her!!! Jeg har nu to tracks med to forskellige artister på den tyske dancechart på samme tid !! :shock:

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

sidelmann skrev:Det er helt sindsygt det her!!! Jeg har nu to tracks med to forskellige artister på den tyske dancechart på samme tid !! :shock:
Sådan! - Tillykke med det!! :jam:

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Tak, det er sgu lidt syret :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Cool :-D Det er vist ikke alle og enhver der kan blære sig med den slags

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Hehe nej det sker vist sjældent at det er en dansk producer fra Flauenskjold der rammer sådan een :-D

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Så har X-Factor rundet 2 auditions, og som de fleste ved, er vi "i realtime" længere fremme i processen. Ida og jeg sidder med vores hold og er igang med at forberede sange til Live-shows. Jeg skal arbejde i 2 forskellige studier i Kbh samt hjemmefra. Jeg vil opdatere tråden her omkring de processer der foregår bag tæppet, beskrive arbejdsprocessen fra producerens vinkel. Så hæng på :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt! Jeg følger som altid med i programmerne, så det bliver sjovt at høre mere om. :)

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Fedt :wink: man kan også følge min instagram hvis man vil lure billeder på: jesper_sidelmann

Medlemsavatar
Martin Frederiksen
Medlem
Indlæg: 991
Sted: Odense

Indlæg af Martin Frederiksen »

Hvilke 2 tracks er der tale om på den tyske dancechart ? Og fedt/tillykke. :-D

Er selv en stolt dansker med et track på den tyske chart, som nu har ligget der i 12 uger. (Hitmakers & Kna Connected - Fire)
Og vi nåede da et peake som #31

Sidste år havde vi også et track på charten med et peak på (Mener det var #28)

Det ER bare lidt federe at være på den tyske chart :-D
Venlig hilsen
Martin Almind // Producer & Sangskriver
https://www.facebook.com/MartinAlmindMusic

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Tak Martin,

Det er ida corr "tonight i'm you dj (feat. Fatman scoop) lå #11 før nytår og gerald g! feat. mr. freemen "dreaming on the dancefloor" (ved ikke om den stadig er på) kan kun se årscharten pt. men lå i 30'erne før nytår.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Fedt at se et studie fra en prof som viser at det er mennesket og ikke udstyret som laver musikken. Ikke fordi du ikke har en del lækkert gear, men du har tydeligvis truffet et valg om ikke at poste alle dine penge i grej som visse andre herinde (Hrr-hmmmm, kigger lige ind i min egen hule og på min tomme bank konto :lol: ).
Men må jeg i den anledning lige spørge hvad du synes om din JDK r22? Har længe haft et lille godt øje til den.

Og stort tillykke med succesen, det er jo det mange af os herinde drømmer om :)

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Tak unicite. Ja, jeg har ligesom de fleste en kriller i maven, hver gang jeg ser en manley eller en chandler. Men jeg syntes at plugins kan nå temmeligt langt, hvis man er omhyggelig med dem, så gode convertere, lidt analog varme og high end plugins, ja, så kommer man langt. :)

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Jeg syntes den har flere styrker, eksempelvis som buscomp. Den gør stereobilledet mere levende og kan også compe tight, hvis nødvendigt. Har compet hele trommebussen på denne her med jdk'en:

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Og her der den som mixbus comp:

Nyt svar