Nyt udstyr på Godset

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Nyt udstyr på Godset

Indlæg af Longhorn »

Til alle interesseret!

Vil lige skrive lidt update her, efterhånden som der sker nyt på Godset i Kolding med hensyn til nyt PA og og pult.

Kommunen har bevilliget 1.4 million til nyt PA på Godset og min kollega og jeg er sat til at finde ud af hvad vi vi vil anbefale der skal investeres i.

Vi har været gennem en del pulte og nærmer os en beslutning (detaljer følger)
Har haft to PA systemer på prøve og har stadig det ene hængende weekenden over.
På tirsdag går turen til Frankfurt hvor vi forhåbentlig får flere ting på plads ang. installation og div. plus der skal tjekkes lys ud.

Skriver selvfølgelig en mere detaljeret beretning de kommende dage, men vil ikke skrive så meget nu da nogle ting er lidt hemmelig endnu ;-)
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Sweet. Glæder mig til at spille på det kommende anlæg :-D

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

Lige nu har vi L-Acoustic ARCS II hængende.. 3 stk i hver side plus 2 stk. SB 28 double 18” i hver side.
I aften skal Aura Dione spille på det, så er lidt spændt på hvordan det lyder :-)

Ude i teknikrummet står en Midas Pro 2 som vi har til låns en uges tid.. Håber jeg får tid til at lege med den, så vi kan nå at bruge den på en produktion inden den skal afleveres igen.
Indtil nu har vi kigget på Soudcraft Vi, Avid Venue, Allen&Heath iLive og lige nu Midas Pro 2
Senest rettet af Longhorn søn 18. mar 2012 11:11, rettet i alt 2 gange.
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
mester
Medlem
Indlæg: 1081
Sted: København

Indlæg af mester »

Jeg tillader mig lige at minde om, at der stadig er mulighed for at arrangere noget demo af Danley Sound Labs, hvis I ikke er bange for at blive det første spillested i landet med højttalere konstrueret på den rigtige måde! :censored:

Selvom jeg selvfølgelig mener, at anlægget selvfølgelig skal vælges udfra lydmæssige egenskaber vil jeg da også lige skitsere, at f.eks. et anlæg bestående af 2 stk SH96HO og 4 x TH118 subs vil stå i ca. 156k ex moms plus amps (f.eks. 2 stk. PLM14k fra nordic.dk til i alt 34k?) hvilket styrkemæssigt burde være tilsvarende hvad I ellers har på prøve - altsammen for under 200k.

Husk at checke dem ud på Frankfurt. Jeg er der dog først fredag.
http://www.blackburst.dk

Er inhabil på følgende områder:
- Forhandler af Danley Sound Labs.
- Affilieret med Yamaha.

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

Hej Mester

Jeg lover at tjekke dem ud på messen ;-)
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

Åh, jeg håber bare ikke i ender med de SB28. De lider desværre under samme kedelige skæbne som deres forgængere SB218... De er SLET ikke kontante nok i min bog. Så hellere de små SB118, altså single 18" og så dobbelt antal. Der er meget mere hug i. Men hvad med deres nye Kara system? Det burde da ligge i jeres prisklasse.

Michael, hvis du har tid, så burde du ringe til Næstved Kultur Kaserne, og tage over og tage en lytter på deres Audio One line array. Det er størrelses mæssigt sammenligneligt med Godset, og jeg synes simpelthen det lyder så pissehamrende godt. Jeg har sjældent hørt noget så kontant og in your face som det. De har også et unikt godt rum, men det anlæg, som iøvrigt havde 4 x dobbelt 15" i hver side, lød bare helt ualmindeligt godt. Og de er rigtig flinke, så er sikker på du kunne få en lytter.

Iøvrigt vil jeg til enhver tid gå efter noget 15", evt. kombineret med 18". Det er bare så dejligt kontant at arbejde med, især på et vellydende sted som jeres, hvor man kan få rigtig godt hug i bunden :)

Mvh

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

Aura koncert på Godset gik rigtig fint og lød ganske udmærket.. Dog synes jeg toppen var lige hård nok, hvilket jeg synes ARCS II i det heletaget er, som det er sat op nu.
Må sige til Godset lyder de SB28 faktisk rigtig godt.. Kan sagtens forstille mig det skal være dobbelt 18" bunde igen, ligesom vi har i vores gamle EV-setup.. Men først og fremmest tror jeg vi vil vurdere de forskellige systemer ud fra topkasserne og så kigge på de forskellige bundkasse muligheder når vi har bestemt os for et mærke.

På Mandag har vi metal hvor min kollega skal lave lyd.. Så må vi se om han "bøvler" lige så meget med toppen :-P
Senest rettet af Longhorn søn 18. mar 2012 11:10, rettet i alt 1 gang.
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

hehe. Jeg tror bare du har vænnet dig til de dovne kasser ;) De gamle EV er sgu også noget sløve i optrækket :D

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

vilddyr skrev:hehe. Jeg tror bare du har vænnet dig til de dovne kasser ;) De gamle EV er sgu også noget sløve i optrækket :D
Du har muligvis ret.. Men kan altså godt lide en god "gammeldaws" dyb bund :-P

Her er lige et par billeder fra d. 14 Marts, hvor vi hængte ARCS II op.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
mester
Medlem
Indlæg: 1081
Sted: København

Indlæg af mester »

Longhorn skrev:Hej Mester

Jeg lover at tjekke dem ud på messen ;-)
Jojo - det skulle jo ikke mindst være for jeres egen skyld :)
http://www.blackburst.dk

Er inhabil på følgende områder:
- Forhandler af Danley Sound Labs.
- Affilieret med Yamaha.

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

mester skrev:
Longhorn skrev:Hej Mester

Jeg lover at tjekke dem ud på messen ;-)
Jojo - det skulle jo ikke mindst være for jeres egen skyld :)
Jamen det bliver sgu nok svært at overbevise min kollega og bossen i huset at vi skal kigge på et mærke kun få kender.. Personligt tror jeg næppe det slår det vi allerede har prøvet, men skal som sagt nok tjekke det ud ;-)
Som det ser ud nu ER der penge til det "dyre setup", så prisen betyder mindre. Haha.. Rart, for en gang skyld, at forvalte andres penge :-P
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
mester
Medlem
Indlæg: 1081
Sted: København

Indlæg af mester »

Longhorn skrev:Personligt tror jeg næppe det slår det vi allerede har prøvet,
Bare af ren nysgerrighed: Baseret på hvad?

Og hvis pengene ikke er nogen høj prioritet, så tag et kig på JH90 - den eneste løsning, mig bekendt, hvor hele spektret (dvs. inkl. bund) kommer korrekt i tid/fase for alle publikummer. Det er da lidt unikt. Måske en smule overdimensioneret - men stadig mere kompakt end de fleste andre anlæg i jeres størrelse.
http://www.blackburst.dk

Er inhabil på følgende områder:
- Forhandler af Danley Sound Labs.
- Affilieret med Yamaha.

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

mester skrev:
Longhorn skrev:Personligt tror jeg næppe det slår det vi allerede har prøvet,
Bare af ren nysgerrighed: Baseret på hvad?

Og hvis pengene ikke er nogen høj prioritet, så tag et kig på JH90 - den eneste løsning, mig bekendt, hvor hele spektret (dvs. inkl. bund) kommer korrekt i tid/fase for alle publikummer. Det er da lidt unikt. Måske en smule overdimensioneret - men stadig mere kompakt end de fleste andre anlæg i jeres størrelse.
Tænkte nok du ville reagere på den sætning :dollargrin:

Jeg må ikke udtale mig før messen, men har hørt et system som også er noget af det mest fasekorrekte der kommer på markedet snart. Det er det bedste PA jeg til dato har hørt, men jeg har selvfølgelig heller ikke hørt ALT hvad der er på markedet 8-)

Når vi kommer på messen tjekker vi selvfølgelig andre mærker ud også.. Og skulle der dukke noget interessant op vil vi selvfølgelig overveje at prøve det af når vi kommer hjem.

Skal du selv derned Mester?
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
mester
Medlem
Indlæg: 1081
Sted: København

Indlæg af mester »

Longhorn skrev:
mester skrev:
Longhorn skrev:Personligt tror jeg næppe det slår det vi allerede har prøvet,
Bare af ren nysgerrighed: Baseret på hvad?

Og hvis pengene ikke er nogen høj prioritet, så tag et kig på JH90 - den eneste løsning, mig bekendt, hvor hele spektret (dvs. inkl. bund) kommer korrekt i tid/fase for alle publikummer. Det er da lidt unikt. Måske en smule overdimensioneret - men stadig mere kompakt end de fleste andre anlæg i jeres størrelse.
Tænkte nok du ville reagere på den sætning :dollargrin:

Jeg må ikke udtale mig før messen, men har hørt et system som også er noget af det mest fasekorrekte der kommer på markedet snart. Det er det bedste PA jeg til dato har hørt, men jeg har selvfølgelig heller ikke hørt ALT hvad der er på markedet 8-)
Spændende. At det hele kommer ud i korrekt tid kræver jo at det hele kommer ud samme sted - altså inkl. bunden, og jeg kender ikke rigtig til nogen, der laver en fuldtonekasse på samme måde som Danley pt. Er det det, der er tale om?
Longhorn skrev:
Skal du selv derned Mester?
Jeg er dernede fredag, ja. Skal rundt over det hele (dvs. pro audio og lys) men kommer da nok til at bruge en del tid hos Danley.
http://www.blackburst.dk

Er inhabil på følgende områder:
- Forhandler af Danley Sound Labs.
- Affilieret med Yamaha.

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

mester skrev: Spændende. At det hele kommer ud i korrekt tid kræver jo at det hele kommer ud samme sted - altså inkl. bunden, og jeg kender ikke rigtig til nogen, der laver en fuldtonekasse på samme måde som Danley pt. Er det det, der er tale om?
Nej ikke fuldtone, så ikke på samme måde du beskriver.. Men deres målinger er fantastiske og de lyder som sagt også fantastisk.. Men er da spændt på at høre en rigtig fuldtone kasse :-)
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

Nu kan jeg endelig tillade mig at vise det første system vi prøvede.. D&B's nye V-serie, som jeg personligt synes er det bedste bud indtil nu.

Billede

Billede

Billede

Billede

Vi fik lavet en aftale med Meyer om at de også skal komme forbi med et bud
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
mester
Medlem
Indlæg: 1081
Sted: København

Indlæg af mester »

Et line array? - ah, sådan lidt retro-00'er stil? :twisted:

I siger stadig bare til, hvis vi skal lave en gratis demo.
http://www.blackburst.dk

Er inhabil på følgende områder:
- Forhandler af Danley Sound Labs.
- Affilieret med Yamaha.

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

mester skrev:Et line array? - ah, sådan lidt retro-00'er stil? :twisted:
Jep, line array virker perfekt til godset.. Det dækker salen max og man har ikke et træls beam i sweetspot :wink:
mester skrev:I siger stadig bare til, hvis vi skal lave en gratis demo.
Jeg var forbi Danleys stand og snakkede også med ham fyren, faktisk lyd det på ham som om Danley mest var til store steder hvor der skulle spilles højt og langt og ikke til mindre klubber.. Men jeg tog et par billeder og viste dem til min kollega.
Problemet er stadig at mærket ikke er udbredt nok til at vi tør forsvare det. Nu nåede jeg ikke høre det, men det lyder sikkert fint ligesom mange andre systemer.. Vi er bare nød til at holde os til et mærke som er anerkendt.

Og nu vi snakker retro, så har jeg ikke set noget der ser mere oldschool ud end Danley (Måske lige Funktion One) :-P
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
mester
Medlem
Indlæg: 1081
Sted: København

Indlæg af mester »

Longhorn skrev: Jeg var forbi Danleys stand og snakkede også med ham fyren, faktisk lyd det på ham som om Danley mest var til store steder hvor der skulle spilles højt og langt og ikke til mindre klubber.. Men jeg tog et par billeder og viste dem til min kollega.
Problemet er stadig at mærket ikke er udbredt nok til at vi tør forsvare det.
Jeg forstår det ikke rigtig - man vælger da ikke et spillested fra fordi de ikke har et system, der står på ens rider? Man bruger da det der er? Og I ville naturligvis aldrig købe noget I ikke havde hørt og ikke troede på selv og i en andedam som DK ville der jo ikke gå lang tid før folk vidste, at det var i orden? Så hvis ikke et spillested skulle, hvem skulle så?
Longhorn skrev: Nu nåede jeg ikke høre det, men det lyder sikkert fint ligesom mange andre systemer..
Tja, jeg kender nu ikke mange andre systemer, der også bruges af hifi-entusiaster i privaten... :)
http://www.blackburst.dk

Er inhabil på følgende områder:
- Forhandler af Danley Sound Labs.
- Affilieret med Yamaha.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

mester skrev:Jeg forstår det ikke rigtig - man vælger da ikke et spillested fra fordi de ikke har et system, der står på ens rider? Man bruger da det der er? Og I ville naturligvis aldrig købe noget I ikke havde hørt og ikke troede på selv og i en andedam som DK ville der jo ikke gå lang tid før folk vidste, at det var i orden? Så hvis ikke et spillested skulle, hvem skulle så?
Der er altså absolut ingen logik at finde, på Sjælland køber man det som Poul Erik nede fra Portalen er blevet overtalt til at købe, og beder resten om at pakke sig! 8-) - i det her tilfælde så ligger der et firma i Løsning som også går i V-serien!


--sd

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

mester skrev: Tja, jeg kender nu ikke mange andre systemer, der også bruges af hifi-entusiaster i privaten... :)
Haha.. Det går konen sku ikke med til :lol:
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

Har i dag haft besøg af Miguel Lourtie og Klaus Hansen fra Meyer.
Vi fik snakket frem og tilbage om hvilket system der ville passe bedst fra dem.. I følge deres speaker-software ville "Mina" nok være det bedste bud, så efter påske kommer de fra PA-syd og hænger et system op vi kan prøve en uges tid.
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
mester
Medlem
Indlæg: 1081
Sted: København

Indlæg af mester »

Prøv at gå på den side der hedder "Google" og skriv: "Danley jericho Meyer Mina" :dollargrin:
http://www.blackburst.dk

Er inhabil på følgende områder:
- Forhandler af Danley Sound Labs.
- Affilieret med Yamaha.

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

Så er der endelig nyt i sagen :)

I dag blev der bestilt pult og det endte med en Souncraft Vi4 med to stageboxe så vi kan bruge den både i salen og i Cafféen.

Billede

Det skal ikke være nogen hemmelighed at den har været min foretrukne pult hele vejen, så jeg er en glad mand :dollargrin:

Næste stop: PA, monitors og alt det løse..
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

Så blev det Meyers tur til at vise deres line Array "Mina" frem. Vi har systemet hængende en uges tid (eller mere) så vi kan "lege" lidt med det.

OBS!! Vi har lukket for flere bud.

Mina bliver det sidste system vi skal prøve, og da vi allerede har fravalgt L-Acoustic, bliver valget mellem Mina og D&B V-system.

Billede

Billede

Billede

Billede
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Nyt svar