Razmo's Gear Rant tråd...

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Re: Razmo's Gear Rant tråd...

Indlæg af Razmo »

http://razmo.ziphoid.com/SFX.mp3

lidt forskellige SFX fra min lydbank til REV2 :)

Alien Cicadas
Bloodsuckers
Critters
Crystal Chimes
Dark Slasher
Faery Dust
Ice Shards
Sea Ghost
Sunstorm
Witch's Stew
Vedhæftede filer
goodwp.com_17479.jpg
goodwp.com_17479.jpg (471.2 KiB) Vist 1664 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Så er det snart tid til at begynde at eksperimentere i dybden med denne her fætter... mangler kun 8 lyde mere på REV2 lydbanken :)

Jeg har også lige fået skiftet knob-caps på den så den matcher min REV2 nu... egentligt komplet unødvendigt, men skulle alligevel have tilsendt nyt mainboard fra Sequential, så kunne lige så godt nuppe et sæt med på vejen... den ser nu bare bedre ud med de knobs... synes jeg :)

Er faktisk godt tilfreds med den, da den stort set er mint... jeg kan ikke finde nogen ridser eller knobs/pads/buttons der ikke virker som de skal... og jeg gav kun 7.900,- for den... så jeg er godt tilfreds.
Vedhæftede filer
49326540_376604723156539_2387497780688977920_n.jpg
49326540_376604723156539_2387497780688977920_n.jpg (366.74 KiB) Vist 1648 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Fire strygere fra min lydbank: http://razmo.ziphoid.com/Strings.mp3

En lille smule ValhallaDSP Übermod on top...

1. Dark Lord
2. Judgement Day
3. King's Return
4. Revelations
Vedhæftede filer
z6WEbQk.jpg
z6WEbQk.jpg (209.01 KiB) Vist 1631 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

http://razmo.ziphoid.com/Melancholia.mp3

Så blev jeg færdig... i dag kl. 14:22 præcis! ... 128 lyde lavet over de sidste 6 måneder, og det har været meget lærerigt og dermed en masse viden om sound design jeg kan bruge fremover i andre projekter.

Nu skal lydene bare finpudses de næste to dage, og så udgives de onsdag på diverse musik fora... er temmelig spændt på at se hvordan det går, men det har væltet ind med tilkendegivelser om brugere der vil købe dem, så mon ikke det går :)

Demo'en oven over er en af de sidste lyde lavet "Melancholia"...

Det næste stykke tid vil gå med at få lavet en demonstrationsvideo med musik lavet med lydene der kan smiddes op på YouTube og andre steder, og når det er gjort skal jeg have en lille pause inden de næste 6 mdr. skal gå med at lave perkussion til den nye trommemaskine der nu har ligget brak siden jeg købte den for en måned siden.
Vedhæftede filer
tumblr_ngn9dbx6TU1u3jedmo1_1280.jpg
tumblr_ngn9dbx6TU1u3jedmo1_1280.jpg (147.82 KiB) Vist 1601 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Så blev lydbanken færdig... langt om længe... den skulle have været udgivet i onsdags, men finpudsningen tog længere end jeg havde forventet... men nu er det jo heller ikke noget jeg har prøvet før :)

Der var et par presets jeg var utilfreds med, så måtte lave et par nye undervejs... dette er den absolut sidste jeg lavede:

"Darkest Hour" : http://razmo.ziphoid.com/DarkestHour.mp3

Lydbanken bliver sat op i en tråd på Sequential's forum for Prophet REV2 søndag aften, så nu er jeg spændt på om dem der har vist interesse også stadig har interesse eller ej... det må tiden vise :)

Nu skal jeg i hvert fald have en pause fra REV2, og begynde at se lidt på design af perkussion til Tempest, men først skal jeg lige have et nyt bord hjem der giver mig lidt mere plads til desktop moduler. Er lidt spændt på hvad mit Tempest projekt ender ud med, for vil helst lave noget fantasy perkussion, så skal lige finde ud af hvad det er :lol: ... normalt er jeg jo til Ambient uden perkussion, så det skal der lige tænkes over... men det bliver jo nok igen et forsøg på at skabe noget hybrid som ligger imellem syntese og rigtig akkusitisk...

Men jeg skal også have skrevet en .doc om min lydbank... så det må jeg hellere få gjort først, og en demo video til YouTube skulle også gerne laves, så det bliver nok ikke lige med det samme jeg får tid til Tempest alligevel :| ... jeg linker til video'en her inde når den engang er færdig.
Vedhæftede filer
46495377_2038748383082872_8570918667246632960_o.jpg
46495377_2038748383082872_8570918667246632960_o.jpg (73.22 KiB) Vist 1566 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fedt - noget af et projekt må man sige. Men sejt gået.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke med færdiggørelsen!

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Tak tak :) ... her er coveret til lydbanken.
Vedhæftede filer
FINAL.jpg
FINAL.jpg (388.86 KiB) Vist 1544 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg har lige genset et par afsnit af Stargate serien, og det der logo minder mig om det. ;)

Og de lyder sgu flot, de der presets.

Jeg har iøvrigt lige lånt en VIrus Indigo Redback af en ven, og jeg synes tit der er noget varme og sammenhæng i bassen som mangler i forhold til f.eks. dine fyldige pads og string-agtige lyde. Også selvom jeg virkelig prøver at få det frem.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Joachip skrev:Jeg har lige genset et par afsnit af Stargate serien, og det der logo minder mig om det. ;)

Og de lyder sgu flot, de der presets.

Jeg har iøvrigt lige lånt en VIrus Indigo Redback af en ven, og jeg synes tit der er noget varme og sammenhæng i bassen som mangler i forhold til f.eks. dine fyldige pads og string-agtige lyde. Også selvom jeg virkelig prøver at få det frem.
Hehe... jeg har faktisk lige tget billedet af både det inde i cirklen, men også selve cirklen selv, så det er noget af et sammentræf... jeg vill enetop undgå copyright bavl :D ... cirklen er lavet ved at tage et billede af et fyrfads-glas, taget lige ned ovenfra imens der var lys i det... alt andet end kanten af glasses er så pilet væk, og billedet sat ind...

Ang. lyden... der er jo folk der bliver ved med at kalde REV2 for "thin, cold, tinny" osv... men hemmeligheden ligger i at beherske filteret ordentligt... REV2 er ikke den bedst lydende analoge synth, men den er den mest fleksible efter min mening i sit prisleje... Pad lyde er også noget jeg har øvet mig meget på igennem de 7 måneder, og det er ikke helt nemt at få den rigtige "sound" nogen gange... een ting jeg ved er vigtigt er, at man husker at lade filteret følge keynotes... ellers bliver lyden meget kedelig og mat... det skal åbne jo højere du spiller på tangenterne... samtidigt er varmen på mine lyde kommet via den indbyggede reverb... et trick jeg bruger flere steder er at lukke lyden igennm reverb'en 100% wet... det virker på mange ting, og specielt pads fordi det får dem til at krybe om "bagved" i lydbilledet... så de ikke blander sig alt for meget med andre lyde... det er jo meningen med pads... at de skal fylde hullerne ud i lydbilledet :) ... en ting mere er måden du bruger de to oscillatorer på... bare at detune dem lidt for at få noget texture virker kun til så og så mange lyde, hvis de ikke skal lyde ens... jeg har jo brugt en del tid på at imitere stringer synths, og det er der de spændende strygerlyde kommer frem... i stedet for at detune oscillatorerne, så moduler dem i stedet via hver deres LFO i forskellige hastigheer, og også gerne i forskellig retning.... lej så med filter og resonans også, og endnu bedre; Filter Audio modulation, så kan du få mange typer af strygerlyde ind i pads... en delay FX brugt rigtigt kan også gøre underværker... specielt hvis du bruger en af den type der cross modulerer venstre og højre kanal... sådan at et delay i venstre side giver echo i højre og så i venstre osv... hvis du så samtidigt modulerer lyden fra venstre til højre via Pan, så vil echoene hvirvle rundt i stereo perspektivet... meget af "varmen" du hører er sikkert også til dels pga. stereo perspektivet tror jeg :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Der er også noget EQ-mæssigt som er lidt fesent ved den her Virus. Den dybe mellemtone bliver meget let usammenhængende og tynd, og jeg har ikke helt luret hvorfor.

Min Arp Odyssey er den komplette modsætning på det punkt: Den er ultra sammenhængende. Men okay, det er også en lidt far-fetched sammenligning af to apparater der ikke har vanvittigt meget at gøre med hinanden, andet end at de har tangenter.

Og så er mine lytteforhold lidt f*cked lige nu, så tag mine kommentarer med et gran salt. Jeg skal have en revanche / gen-lytter så snart det hele er sat ordentligt op igen.

Og er det et fyrfadslys? Festligt "hack"! :dollargrin:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Joachip skrev:Der er også noget EQ-mæssigt som er lidt fesent ved den her Virus. Den dybe mellemtone bliver meget let usammenhængende og tynd, og jeg har ikke helt luret hvorfor.

Min Arp Odyssey er den komplette modsætning på det punkt: Den er ultra sammenhængende. Men okay, det er også en lidt far-fetched sammenligning af to apparater der ikke har vanvittigt meget at gøre med hinanden, andet end at de har tangenter.

Og så er mine lytteforhold lidt f*cked lige nu, så tag mine kommentarer med et gran salt. Jeg skal have en revanche / gen-lytter så snart det hele er sat ordentligt op igen.

Og er det et fyrfadslys? Festligt "hack"! :dollargrin:
Min første tanke er at Virus'en er 100% digital... det er din Odyssey ikke... der ER bare et eller andet ved de analoge der gør at tingene "smelter" bedre sammen i en poly synes jeg... en anden ting er de absolut høje frekvenser som tit bliver med aliasing på de digitale... det slipper man for ved en polyfonisk analog synth som REV2 (dog kan den indbyggede FX engine som er digital godt blive lidt skinger når de høje frekvenser smides igennem den)... til gengæld har den let ved at mudre sammen i den lave ende fordi den netop er polyfon... når flere stemmer kører samtidigt bliver de lavere tangenter tit alt for fremtrædende pga. dette... det er en af grundende til at jeg nødigt vil have en polyfonisk synth med MOOG filtre, så bliver det endnu værre :) ... men dit eksempel med at den bliver tynd i den nedre mellemtone lyder "sjovt"... gad vide om det er noget fase cancellation der foregår der? ... for at komme den mudrede bund lidt til livs på REV2 laver jeg en modulation hvor volumen bliver lavere i den nedre ende, og gradvist højere jo længere op på keyboardet man spiller... det giver en lidt bedre fordeling... desværre havde jeg gerne set REV2 have et "per voice" HiPass filter som kunne have klaret bunden også... men sådan er der altid noget mere man ønsker sig :)

Ang. Virus... prøv evt. at slå alle FX fra og hør den rå lyd... giver det samme problem? ... tit kan effekter virkeligt smadre lyden, specielt fordi mange af dem jo mixes med original lyden, og det kan hurtigt give fase problemer med calcellations osv... specielt effekter som Chorus, Flanger, Faser osv... bare en tanke... når jeg laver lyde gør jeg det næsten altid uden FX ind til den tøre lyd lyder sit bedste, for med FX er tanken "Mindre er mere" ret vigtig synes jeg... hvis man er nødt til at pøse FX på er det enten fordi man laver Ambient, eller fordi grundlyden bare er ringe :dollargrin: ... FX putter jeg altid på til sidst, som var det "drys på toppen af isvaflen" :) ... og så et ordentligt skvæt reverb, men nu laver jeg også Ambient :lol:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg endte faktisk netop med at starte helt forfra med en preset. Jeg tog sådan en "init" preset som min ven havde lavet. Det var ren savtak waveform, og alt andet slået fra. Og så begyndte jeg derfra at lave helt simple ting som et enkelt lowpass filter med noget filter envelope på. Alle effekter slået fra. Men tænk, jeg synes stadigvæk der var et eller andet. Så prøvede jeg for sjov at bruge den indbyggede EQ hvor jeg dykkede alt under 32 Hz med en shelving eq, boostede et bredt bånd omkring 200 Hz, og lod diskanten være neutral. Det gav faktisk noget "varme", men gjorde naturligvis hele molevitten mindre lineær. Man kan ikke få i både pose og sæk.

Men nu skal jeg heller ikke svine den stakkels Virus til fuldstændigt. Den kan absolut også nogen ting i nogen genrer jeg ikke selv laver så meget af, specielt sådan nogen "her kommer jeg" gennemtrængende lead lyde, trance pads og goa arpeggios osv. Industrial bass lines er den også god til. Men nu laver jeg også mest ambient for tiden. :-D
Razmo skrev:en anden ting er de absolut høje frekvenser som tit bliver med aliasing på de digitale...
Det er en af mange grunde til at jeg altid kører alting i 96 kHz, for så bliver det problem mindre.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Joachip skrev:Jeg endte faktisk netop med at starte helt forfra med en preset. Jeg tog sådan en "init" preset som min ven havde lavet. Det var ren savtak waveform, og alt andet slået fra. Og så begyndte jeg derfra at lave helt simple ting som et enkelt lowpass filter med noget filter envelope på. Alle effekter slået fra. Men tænk, jeg synes stadigvæk der var et eller andet. Så prøvede jeg for sjov at bruge den indbyggede EQ hvor jeg dykkede alt under 32 Hz med en shelving eq, boostede et bredt bånd omkring 200 Hz, og lod diskanten være neutral. Det gav faktisk noget "varme", men gjorde naturligvis hele molevitten mindre lineær. Man kan ikke få i både pose og sæk.

Men nu skal jeg heller ikke svine den stakkels Virus til fuldstændigt. Den kan absolut også nogen ting i nogen genrer jeg ikke selv laver så meget af, specielt sådan nogen "her kommer jeg" gennemtrængende lead lyde, trance pads og goa arpeggios osv. Industrial bass lines er den også god til. Men nu laver jeg også mest ambient for tiden. :-D
Razmo skrev:en anden ting er de absolut høje frekvenser som tit bliver med aliasing på de digitale...
Det er en af mange grunde til at jeg altid kører alting i 96 kHz, for så bliver det problem mindre.
Ja... jeg har også opdaget, at bla.a. reverb plugins lyder bedre på en underlig "pacebo" agtig måde i 96KHz... det er også derfor jeg helt sikkert skal have en Novation - PEAK da den jo kører sindsygt meget hurtigere end 44.1/48KHz internt i dens FPGA chip... skull eogså give meget bedre lyd, uden aliasing, specielt når man begynder på FM modulation osv... så den er på min ønskeliste...

Generelt keder digitale synths mig bare... de skal VIRKELIGT kunne noget helt unikt før de fanger mig... det skal helst være analog eller hybrid... tror den eneste digitale synth der pt. godt kunne lokke er V-Synth som jeg altid har haft et Love/Hate forhold til... men det handler udelukkende om dens formant/timestretch syntese som desværre ikke findes i nogen hybrid form.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Netop. Og nu arbejder jeg jo ret meget med software, og efter at jeg begyndte at fjerne alle flaskehalse under 96 khz (hele vejen fra mikrofon til færdigt mixdown), så er der sket noget med klarheden af mit lydbillede. En lille smule lowpass filtrering i en converter gør jo ikke så meget efter et par generationer. Men hvis ens signalvej er meget lang, så begynder det at gøre en forskel. Nogen plugins lyder også federe i dobbelt rate. Og så er det også bare nice at kunne afspille sine samples eller mixdowns i halv hastighed og stadigvæk have flot diskant. Det giver nogen spændende muligheder.

Men jeg kunne ikke forestille mig at gå 100% software.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Joachip skrev:Netop. Og nu arbejder jeg jo ret meget med software, og efter at jeg begyndte at fjerne alle flaskehalse under 96 khz (hele vejen fra mikrofon til færdigt mixdown), så er der sket noget med klarheden af mit lydbillede. En lille smule lowpass filtrering i en converter gør jo ikke så meget efter et par generationer. Men hvis ens signalvej er meget lang, så begynder det at gøre en forskel. Nogen plugins lyder også federe i dobbelt rate. Og så er det også bare nice at kunne afspille sine samples eller mixdowns i halv hastighed og stadigvæk have flot diskant. Det giver nogen spændende muligheder.

Men jeg kunne ikke forestille mig at gå 100% software.
Ja det opdagede jeg også da jeg optog i 192KHz med min mikrofon... så kan man få nogle vildt pæne lyde når de er downpitched, uden at diskanten ryger... hvis du ikk ekender til PaulStretch btw. så er det værd at tjekke ud til ambient... den er i det gratis program "Audacity"... man kan få sindsygt fede ambient lyde med det bare ved at smide hvad som helst igennem og gøre det ti gange længere...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg bruger stand-alone udgaven af PaulStretch. Den er fantastisk!

Billede
Tidlig beta-udgave af PaulStretch.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nogen tips til Paulstretch? Hvilken window/analyzer type? EQ settings?
Den ene gang jeg har brugt den til et projekt, brugte jeg det meste af dagen på at tune dens parametre, inkl. indbygget EQ, så den resulterende wav fil ikke bare skreg af diskant.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Christoffer I. N. skrev:Nogen tips til Paulstretch? Hvilken window/analyzer type? EQ settings?
Den ene gang jeg har brugt den til et projekt, brugte jeg det meste af dagen på at tune dens parametre, inkl. indbygget EQ, så den resulterende wav fil ikke bare skreg af diskant.
Der er slet ikke en masse parametre i den i Audacity... der er kun to... en multiplier der fortæller hvor mange gange længere lyden skal blive og en der er en slags "window" som jeg ikk ehelt har fattet... jeg ved bare at alt man putter igennem bliver til lange og vildt smooth ambient toner... det er genialt til at lave lane choir agtige toner af stort set ALT sang og snak fordi det bliver trukket ud... og jeg kan ikk ehøre nogen som helst "ringing" eller andre periodiske fortyrrelser eller "echo"... det lyder fuldkomment som om det bare bliver trukket ud... ingen pitch shift eller noget... det er en utility der virkeligt kan bruges til mange kreative ting... selv fik jeg lyst til at lave laaaaange toner af stemmer i alle mulige forskellige timbres, og så encode dem på en V-Synth for at få en masse forskellige choir tone presets... og efter jeg har hørt den i funktion har jeg bemærket at meget dark ambient musik rent faktisk lyder som om deres mørke dystre droner er lavet med denne.... de lyder næsten som om tonerne er konstante, men du kan alligevel høre dem skifte og evolve meeeeeget langsomt... hvis jeg kommer til at rode med samples på et tidspunkt i fremtiden, så er det helt sikkert et program der er i værktøjskassen.... jeg anede i øvrigt ikke at det fås som standalone.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så kunne det da være jeg skulle prøve den i Audacity.

Den er også blevet lavet til VST og AU for nogle år siden.


Standalone udgaven er proppet med parametre, og det er en jungle at få et brugbart resultat ud af den.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Christoffer I. N. skrev:Så kunne det da være jeg skulle prøve den i Audacity.

Den er også blevet lavet til VST og AU for nogle år siden.


Standalone udgaven er proppet med parametre, og det er en jungle at få et brugbart resultat ud af den.
OK... det handler vel også om hvad man vil have ud af den mske... men den i Audacity giver gode resultater lige meget hvad man smider i synes jeg... men måske jeg lytter efter noget andet end andre... jeg ser det jo ikke som noget der skal bruges direkte, men som et styke værktøj til at lave nogle "byggeklodser" at arbejde videre med.... det har bare tit været svært for mig at finde lange toner af kor sangere man kan loope og bruge... altid svære at loope osv... men med PaulStretch bliver selv et halvt sekund jo til mange mange sekunder... og jeg synes det lyder fuldkommen som om tiden går i slowmotion... pitch er den samme, tonen i klangen ændres heller ikke og ingen underlige timestretch artifacts... derfor er den perfekt til at tage lange toner af ting og bruge som "sample oscillator" til mange forskellige sound design ting :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvad har du af sequencer? Jeg opdagede i sidste uge at Cubase 6's "Standard - Pads" timestretch gør det ret godt. Jeg stretchede til 4x længden, og de filer blev stretchet 4x igen. Ingen smearing eller deciderede artifacts. I Custom udgaven kan du indstille grain size, og den er nok bare sat tilpas højt i Pads presettet.
Men jeg prøvede ikke trommer. Det var nogle hjemmelavede sweeps igennem div. effekter.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Christoffer I. N. skrev:Hvad har du af sequencer? Jeg opdagede i sidste uge at Cubase 6's "Standard - Pads" timestretch gør det ret godt. Jeg stretchede til 4x længden, og de filer blev stretchet 4x igen. Ingen smearing eller deciderede artifacts. I Custom udgaven kan du indstille grain size, og den er nok bare sat tilpas højt i Pads presettet.
Men jeg prøvede ikke trommer. Det var nogle hjemmelavede sweeps igennem div. effekter.
Jeg kører Cakewalk... men har ikk eprøvet andre, eller plugins...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

En fin feedback besked fra en køber af min nye lydbank til REV2 i dag :)

Rart at vide at man har gjort det rigtigt, og at folk kan lide det de har købt. Jeg kommer ikke til at kunne leve af at lave lyde, og dette projekt var egentligt også et "labor of love" .. .lavet fordi jeg selv ville have de lyde.. .havde jeg ikke postet demo'er af lydene ville jeg aldrig have vidst at nogen ville købe dem, så det er jo dejligt at se at det vil folk gerne... har da heller ikke hørt en eneste gang kritik endnu.

Det har i hvert fald gjort at man får lyst til at gøre nummeret efter igen senere... om ikke med REV2, så med Tempest eller hvad end for en synth jeg får købt i fremtiden :)

"Those are really really fantastic sounds! The stacked presets even held their own without the B layer but wow! Now that i've heard them with I really know!

I am very appreciative that you decided to share these because there is no way my programming skills would have accomplished this.

Thanks Jess.

I hope you don't mind if I give a shout out on your thread. ;)

Time to get a pedal for my Rev2 I think."
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt!

Nyt svar