Razmo's Gear Rant tråd...

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Re: Razmo's Gear Rant tråd...

Indlæg af Razmo »

Man skal så bruge mindst et af hvert modul... både et input og output modul... men du kan daisy chain input modulet lige så mange du gider... power trækkes fra output modulet, så mixeren vil i alle tilfælde kun trække power fra én tilslutning hvilket også er nice så der frigøres en masse A-100 tilslutninger uanset hvor mange kanaler du vælger... skal jeg nogensinde bruge en performance mixer bliver det den jeg vælger i hvert fald, men kan ikke rigtigt se hvad jeg skal bruge den til lige pt... Jeg skal bare kunne mixe 1-4 synth-voice moduler og placere dem i stereo perspektivet... så det lille micro mixer modul er som skræddersyet... det eneste jeg havde ønsker var at der var CV input af både level og pan også... specielt pan... det er lidt øv der ikke er det.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hej, tak for svar, på job nu, men helt kort, min tanke var at samle funktionerne i dobbelte drejeknapper, som i de gamle pulte, to drejeknapper i en, f.eks (1)level/pan (2) mon 1/2 (3) bas/disk (4) parametrisk F/Q (5) ganske tynd gainpot eller trimmehul

8-kanaler, og en tynd master-sektion, extension moduler i 4 ch og 8 ch som passer på grund-mixeren

Det vilke koste kassen, men folk betaler jo vilde priser for nogle af tingene :-)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ville aldrig gide at konkurrere med de små Doepfer-ting :-)
/Dub

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Så fik jeg endeligt Tonestar og Nanozwerg Pro hjem... Nanozwerg er på vej tilbage igen, for sammenlignet med lyden af Tonestar så er det slet ikke i samme liga... er ret forundret over hvor godt den Tonestar lyder... virkeligt kraftig oscillator, og et vildt fedt ARP agtigt filter... samtidigt føles det bare mere af kvalitet... knobs er fastgjort til frontpladen og wobler ikke så meget som en mm, ikke engang de små sorte pots... pots virker også til at have gode ranges... ikke svært at indstille ting eller noget, eller knobs der "klistrer" når man bevæger dem.

Jeg har besluttet, at Tonestar er mere end rigeligt til mig, jeg behøver bare 2 stk. mere af dem, så jeg har tre "layers" at arbejde med... Køber en Tonestar 8106 så snart vi når d.1... desværre er der ikke lavet flere Tonestars med andre filtre endnu, men jeg håber der kommer flere, specielt en med SEM filter ville jeg gerne have. Jeg ved godt jeg kan få et SE filtermodul der er SEM klon, men jeg gider ikke enkeltmoduler... må erkende at jeg bare skal have et simpelt KB37 setup med de tre synth-moduler (kommer der flere i samme serie køber jeg også dem, og skifter ud efter behov).

Jeg er træt af at sidde og prøve at finde ud af hvilke moduler jeg behøver for dit og dat... synes altid der er noget der kan "føjes til", og jeg kan godt se skriften på væggen hvis jeg begynder... så selv om jeg måske får nogle begrænsninger med kun Tonestar modulerne, så kan jeg stadig lave meget elektronisk med dem, også percussion osv... det eneste andet jeg regner med at tilføre er lange optagelser fra min mobile optager, som kan routes direkte ind i Tonestar modulerne for tweaking... det kan være alle mulige underlige lyde, men de skal vare et helt nummer... f.eks. en optagelse af rindende vand der bare kører, eller lyden fra en skov, hvor jeg så tweaker noget live dynamik ind via Tonestars'ne... måske noget syntetisk skabt drone fra diverse computerprogrammer, eller lange taler... whatever I find interesting... FX bliver fra DAW, da der ikke er plads i KB37... men det er nok også bedst, for ellers kan jeg ikke dosere FX amount på hvert spor når det er optaget direkte med i sporet... samme gælder EQ på spor og andet Mix/Master halløj.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Væltede lige ind på side 10 i din blog og så dit trick med gummispray på lydkort-metalskinnen, er henrykt over at det løste det, håber ikke at den manglende stel giver problemer på sigt, men mega fedt!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Ingen problemer after gummisprayen... Hovedtelefon udgangen er dead quiet, og alt virker i skønneste orden
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Sidder og kigger efter moduler der kan tilføje noget Sample & Hold halløj til mit setup med tre TONESTARs... jeg har jo som sagt besluttet, at jeg ikke gider alt det Eurorack ræs med en hulens masse moduler... jeg har leget så meget med det ene TONESTAR modul jeg har, og er overrasket over hvor mange fede analog-lyde man kan lave med det ene modul, at jeg ved jeg ikke behøver andet end sådan en tre moduler for at kunne lave de ting jeg gerne vil... så langt så godt :)

Men der er 11HP tilbage i min KB37, så forsøger pt. at finde et modul (op til 11HP) der kan give mig noget Sample & Hold, da det stort set er det eneste jeg føler jeg mangler af modulationsmulighed (mest til brug på FX sounds)... så jeg har kigget grundigt på nogle forskellige random moduler, og jeg er kommet frem til at en MakeNoise Wogglebug vidst er det der tilbyder mest bang for the HP af flere... men vil gerne høre hvis nogle af jer måske kender til moduler jeg har overset på det punkt... jeg tvivler for jeg har kigget grundigt på ModularGrid... og Wogglebug lader til at være mest fuldendt som standalone modul, uden behov for andre moduler til at bruge det... jeg har ikke plads til flere moduler med mindre jeg udvider i fremtiden, og det vil jeg helst undgå hvis jeg kan nøjes med KB37 alene :)

En ting jeg kan lide ved Wogglebug er at den can clock'es fra en extern enhed... dvs. at jeg får mulighed for at syncronisere til min DAW som leverer clock til KB37... dermed kan jeg få de tilfældige modulationer til at synkronisere til tempo hvilket er yderst handy... samtidigt skulle man kunne sende gates ud for hver gang S&H ændrer sig hvilket jeg gerne vil kunne, så jeg kan trigger en envelope i takt med at random værdierne skifter (helt præcist er det jeg har i tankerne, at lave meget hurtige random skift der modulerer høje pitch toner i en oscillator, og hvor EG kan trigg'es med disse pitch skift... for at lave nogle "glitter rain" agtige high-pitched FX lyde).

Om jeg udvider senere ved jeg ikke rigtigt... finder først ud af det når jeg rent faktisk har lavet noget musik med dette system, og set om jeg løber ind i nogle ting jeg ikke kan fordi jeg mangler et eller andet... jeg ved godt at jeg vil kunne meget mere, med meget mere, men jeg har det faktisk fint med at tilfældighederne trækker mig fremad når jeg laver noget... altså dvs. at jeg arbejder indenfor begrænsningerne uden egentligt at føle det er begrænsninger... hvis det giver mening.

Mine projekter bliver derfor også 100% analog fremover, da jeg kun har analoge moduler... Mix/FX/EQ og evt. mastering er dog overladt til DAW'en... så helt analogt er det jo så heller ikke... men sound sources er. Jeg regner med også at bruge optagede lyde jeg har lavet med min mobile optager, hvor jeg simpelthen bare optager lange takes der varer i flere minutter, og tilslutter optageren direkte til inputs på TONESTAR modulerne for videre analog processing... så en god blanding af analoge lydkilder, med et tvist af akustisk optagede ting der er manipuleret til ukendelighed.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har ikke lige fulgt med her i tråden, så ved ikke om du stadig er på en Disting. Loopop's videoer plejer at være informative, han har lavet denne om Disting:


Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Christoffer I. N. skrev:Har ikke lige fulgt med her i tråden, så ved ikke om du stadig er på en Disting. Loopop's videoer plejer at være informative, han har lavet denne om Disting:

Noget i mig siger "go for it!!!!!!!!!" ... for helt ærligt.. det modul er jo simpelthen et plettora af funktioner i 4HP til en meget attraktiv pris...

... men en anden del i mig, den del der foretrækker real hands on control siger "stay away!" ... for der er en del gemt under det ekstremt lille display... man får sådan følelsen at Disting er lavet til kvinder... der som regel kan lide bittesmå fixe ting til håndtasken, og ikke til MÆND med ti tommelfingre :lol:

Jeg har valgt at gå udenom flere gange, men har inkluderet den tit også i mine mange ændringer på ModularGrid... men den er ude igen.

Jeg har det lidt sådan, at jeg vil undgå menu-diving, så jeg tager ikke springet endnu... hvis jeg overhovedet gør.

Jeg føler egentligt heller ikke at jeg behøver den, nu jeg har valgt, ikke at have nogen digitale oscillatorer overhovedet... jeg forøger at holde mig til analoge ting, hovedsageligt af den grund at det udelukker digital aliasing, noget der har pisset mig af flere gange med digitale synthesizere fordi jeg tit kommer op i de frekvenslag på effekter... jeg vil have krystalklar top-end så det lyder mere smooth end englestøv... if ye get me meaning? :lol:

Angående Wogglebug, så er den allerede taget af, for jeg stødte på Steady Stae Fate's "URA - Ultra Random Analog" alt i én random generator... en meget kompliceret generator, men i stand til at arbejde stand-alone... Wogglebug kommer tæt på, men URA vinder altså for mig på features, alsidighed, komplethed og ikke mindst dens design hvor alle I/O er nederst hvilket jeg foretrækker... Make Noise placerer deres I/O spredt over hele frontplate'en, blandet imellem underlige tegn, blinkende lygter og forvirring fra svært læselige bogstaver som jeg bestemt ikke bryder mig om :puke:

URA passer godt ind i TONESTAR designet, da disse også har alt i bunden... det gør det altså en del nemmere at nå knobs og switches... eneste jeg kunne ønske var at de så var placeret i toppen i stedet, men man kan jo ikke få det hele :lol:

Det færdige setup kan ses her: https://www.modulargrid.net/e/racks/view/614237

Jeg burde være færdig nu... desværre findes der ikke tre forskellige TONESTARs endnu, så må vente med den tredje til senere... kommer de rikke flere, må jeg jo så vælge en 2600'er mere...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Note: det dumme ved at linke to ModularGrid er, at inden folk læser hvad jeg har skrevet, og trykker sig ind, så har jeg allerede lavet ændringer :D ...

Bliver nødt til at udvide med et eller andet rack-ting beregnet udelukkende til modulation, for jeg skal have nogle utility moduler i KB 37... uden bufferet multiples kan jeg ikk edistribuere samme pitch signal til alle tre TONESTAR moduler, så der er ingen vej udenom der, plain and simple... og jeg er ved at undersøge hvilke andre småting der kan blive en nødvendighed, så som VCA'ere og Mixere...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Er blevet ret tilfreds med de moduler SSF/WMD laver, da jeg synes de har en hel del smart og gennemtænkte features i deres moduler, som samtidigt ikke fråser med HP pladsen... jeg sendte Doepfer mixer modulet tilbage igen, ikke fordi det ikke gjorde det som det skulle, men det var nok også det der var problemet... jeg vil have et mixer modul der kan andet end bare sætte volumen og pan statisk.

Så jeg har bestilt et SSF/WMD mixer modul - BLENDER , som skal klare mixning af de tre "layers" jeg kommer til at have i min KB37 (tre TONESTAR 2600). Noget af det jeg savnede var bla.a. CV controllable crossfading samtidigt med at modulet kan fungere som en basic 4 kanals mixer også hvis nødvendigt... BLENDER klarer det hele... crossfade og panning mulig via CV og normal standard mixning/panning/crossfade via statisk knob også hvilket passer mig fint til lidt live crossfade/panning...

Det var ikke et af de billigste moduler synes jeg... tre gange så meget som Doepfer modulet, men det er et essentielt modul jeg bare SKAL have i systemet.

Ud over det har jeg besluttet at købe nogle af de små 48HP cases fra doepfer til ekstra moduler (bla.a. det random modul jeg også lige har købt)... de er den bedste løsning jeg har fundet efter at have trawlet nettet tyndt efter noget der passer ind i min beskedne plads... de har indbygget power hvilket tiltaler mig, de fås i sort, kan stables oven på hinanden, og er ikke limited i dybden som de fleste skiff cases er... jeg kan have op til en 4-5 cases stablet på hver side af KB37 uden problemer, så jeg kommer ikke til at mange plads til fremtidige moduler... samtidigt kan jeg købe de cases løbende så jeg ikke skal af med en hulens masse penge på én gang.

Så ja... det bliver lidt mere omfattende end først beregnet, men det vidste i jo sikkert godt da jeg nævnte "eurorack" første gang ;)
Vedhæftede filer
Blender_1024x1024.jpg
Blender_1024x1024.jpg (63.7 KiB) Vist 1152 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Hvor er jeg glad for, at jeg aldrig har forstået fascinationen af eurorack. Men siger man ikke ikke, at summen af laster altid er den samme. Jeg har desværre udvidet min gear interesse med foto og så er vi vist samme sted - bare værre:).

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

gs-dk skrev:Hvor er jeg glad for, at jeg aldrig har forstået fascinationen af eurorack. Men siger man ikke ikke, at summen af laster altid er den samme. Jeg har desværre udvidet min gear interesse med foto og så er vi vist samme sted - bare værre:).
Jeg tror at fascinationen kommer når man prøver det af, frem for inden... Jo mere man leger med det, jo mere går det op for en hvor mange ting du kan lave som du aldrig ville kunne med en standard synth, uanset hvor dyb den ville være.. Specielt routing og modulation... Man får faktisk lyst til at eksperimentere jo mere man kommer ind i det... Men det er så også der det jo bliver farligt... Specielt hvis man ikke laver noget med det fordi man venter på flere moduler... Det er og bliver min største udfordring :-D

Ud over det, så er der den hands on feeling... Hvor jeg var træt af at programmere synth, så har patching en anden følelse... Det er spændende fordi man hele tiden kan prøve nye sammenkoblinger.. En ny synth er spændende i starten, lige ind til man kender dens signalflow, så bliver det lidt ensformigt synes jeg... Kan godt lide det eksperimentielle i modular, og det giver en følelsen af at have en ny synth hver gang... Jo flere moduler jo flere muligheder for at eksperimentere.

Men det er ikke noget jeg ville have troet virkede sådan på mig... Var bange for at alle mulighederne ville gøre det uoverskueligt, men det føler jeg ikke nu... Det eneste minus er at det er en dyr hobby, men på sigt bliver det nok nemmere, når man har anskaffet sig en god sjat moduler... Jeg tror ikke jeg vil ende med at hoster moduler, for jeg er meget kritisk med hvilke jeg vælger, men kun kb37 fyldt bliver simpelthen for lidt... Køber heller ikke et modul bare fordi det lyder spændende, men fordi det skal løse et problem og åbne nogle muligheder.

Er også vild med hands on performancen, og den rå analoge lyd... Svært at forklare, men bare en så simpel ting som at route en square LFO, til gate input på en envelope, og så tweake LFO rate er en fed feeling... En stor del af det tiltrækkende for mig er performance delen... Og alt er bare 100% rick solid i timing... Ikke noget jitter eller andet, og når det er analog kan man køre så højt i pitch man vil, ingen digital aliasing... Alt spiller bare.

Nå... Nok praising... Jeg er heldigvis positivt overrasket over modularverdenen, og det skal udforskes noget mere
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Jeg regner med at skulle have lidt forskellige filtre til mine "utility cases" ved siden af KB37, og stødte på dette filter på DBA til 450,- hvilket jeg synes er en fin pris... det er vidst et af de mere konfigurerbare Polivoks filtre derude, så nu er det filter snart hjemme... prisen skyldes at vedkommende har fået pillet ved kalibreringspots og ikke kan finde ud af at indstille det igen... men jeg har fundet byggevejledningen da det er et DIY modul, så det skal jeg hurtigt få kalibreret :)
Vedhæftede filer
150055_1.jpg
150055_1.jpg (77.48 KiB) Vist 1106 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Har bestilt et lille 4HP delay/chorus modul fra SSF/WMD som jeg har haft kig på et stykke tid... jeg dur ikke helt til 100% analoge delays da jeg synes de er for mudrede og uklare at høre på ved længere delay times, jeg er mere til hybrid typen hvor feedback routes igennem et analogt filter... jeg troede egentligt ikke at dette delay modul (DPLR) havde indbygget analogt filter, men der er to analoge lowpass filtre indbygget i de delay chips modulet er baseret omkring, en før og efter dens interne AD og DA convertere... faktisk bliver det tørre signal og delay signalet også mixet analogt inde i chip'en, så det er faktisk en hybrid delay, selv om firma'et slet ikke skilter med det... det kan også bruges som hybrid chorus, så et fint lille modul til mig... den eneste dårlige ting ved det er, at man IKKE kan undgå dry input bliver mixet med i output... du kan skrue op for "wet signal" til x2 gain, men ikke skrue ned for dry input... det ødelægger det lidt hvis man vil bruge modulet i feedback til andre steder i ens modular setup, men det går nok alligevel... alt i alt et fint modul som bliver nice at have i mit setup.
Vedhæftede filer
150267_2.jpg
150267_2.jpg (64.04 KiB) Vist 1048 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Razmo skrev:den eneste dårlige ting ved det er, at man IKKE kan undgå dry input bliver mixet med i output... du kan skrue op for "wet signal" til x2 gain, men ikke skrue ned for dry input...
Det er godt nok en underlig ting at mangle. :puke:

Mon den er konstrueret på en virkeligt syret måde, eller er det bare en mystisk design beslutning?
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Joachip skrev:
Razmo skrev:den eneste dårlige ting ved det er, at man IKKE kan undgå dry input bliver mixet med i output... du kan skrue op for "wet signal" til x2 gain, men ikke skrue ned for dry input...
Det er godt nok en underlig ting at mangle. :puke:

Mon den er konstrueret på en virkeligt syret måde, eller er det bare en mystisk design beslutning?
Ud fra hvad jeg kan se på datasheet for de delay chips der bruges, så er det en chip limitation... men nu har jeg fået modulet, og den kan blive 100% wet, så jeg fatter hat af hvordan det modul lige virker... men de må have lavet wet/dry knob'en selv... men forstår det bare ikke, for i datasheetene kan man se, at output ligger før den digitale DSP del, og bliver mixet med output fra DSP delen... så jeg kan ikke helt se hvordan man kan undgå at få dry signal med ud i alle tilfælde... men det kan modulet altså åbenbart, så jeg ved ikke hvordan de har fixet det... om de mixer udgangen med en fase inverteret version af dry signal for at fjerne det tørre signal... men jeg er godt tilfreds med at den kan være 100% wet... den støjer noget i de lange delays uden de indbyggede analoge filtre i chippen slået til, men det kan meget af et så lille modul at være, og jeg kan godt lide at det er hybrid... at den har analoge filtre indbygget i chippen...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Haha forvirringen er total. Men fedt du har fået det til at køre. :)

Og ja, hybrid virker faktisk som en fed ide. Jeg har selv lavet en ren digital delay hvor konceptet var at tilbyde så mange effekter som muligt, og have alle disse inde i feedback-loop'et. Der er mulighed for filtre, EQ med automation, detune, blød saturation og sågar kompressor.

Billede demoer
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

hybrid versionen i delay giver det bedste af to verdener, for ren BBD delay er alt for mudret til min stil... alt muligt analogt sat ind i feedback linjen kan give noget analog mojo, og det mest nærliggende er jo netop et analogt filter så repeats bliver mørkere og mørkere, men med analog sound over sig... men andre effekter er også brugbare... blandt andet et formant filter f.eks. som gør repeats stemmeagtige kan lyde ret fedt, men også distortion, chorus... ja alt muligt vel... selv pitch shiftere som jo blandt andet bruges i Shimmer Reverb feedback kan også bruges... det er kun fantasien der sætter grænser... men for at gøre det er man jo netop nødt til at modulet kan output'e KUN det våde signal, så det kan manipuleres, inden det ryger tilbage i indgangen igen... så jeg er ret glad for at det virker med 100 wet alligevel.

Men grunden til jeg ville have et delay ind i modulform, og ikke bare bruge et plugin er, at delays jo kan bruges andre steder i feedback paths der ikke nødvendigvis behøver at være lange delays, men bare for at fede et signal lidt op osv... specielt i modular verdenen, når man arbejder med få sound sources kan det være attraktivt at fede et signal lidt op tænker jeg... men har ikke leget med det på den måde endnu, jeg har kun prøvet det af som et gængs delay modul, og der synes jeg det er rigtig godt... det tillader både at lave stereo chorus og delays, og kan du smide lidt feedback tilbage i modulet med en attenuator burde det vel også kunne blive til en flanger... men det kan også lave forskellige pseudo stereo perspektiver og pingpong delays og meget andet... der er kun den hage, at uden de indbyggede analoge filtre, så er der en del hvid støj, men det må man se som lidt ekstra mojo :) ... når først filtrene er lagt på forsvinder det helt, og man har en lækker let "muffled" analog kvalitet over repeats, der dog ikke bliver komplet mudret ud som med rigtige BBD delays... og at modulet kun er 4HP bredt er jo bare nice... og både Delay, Spread og Feedback har CV inputs, så der mangler ikke noget synes jeg...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Så er der lidt moduler på vej... havde brug for noget sequencerværk der kunne klare nogle modulations "melodier" af diverse audio rate modulatorer (lidt i stil med det man gjorde på C64 SID chippen, hvor en oscillator spillede en melodi, men samtidigt blev synced/ringmoded af en anden oscillator der spillede en anden melodi)... og da jeg ikke er så meget til store sequencere der fylder en masse HP og bruger knobs, men mere er til at kunne indspille sequences via keys, valgte jeg at købe et "Shakmat - Bishop's Miscellany" modul ... den gør præcis hvad jeg vil, og kan også have sequences på op til 32 steps hvilket jeg foretrækker.

Så faldt jeg over et "Grendel Formant Filter" på DBA som jeg også synes ser interessant ud, da jeg gerne vil have noget robot agtig formant syntese ind over nogle ting.

Sidst men ikke mindst, ville jeg have et Wavetable modul... valgte at gå efter en SSSR - Koletnikov Wavetable Module... valget blev taget af flere grunde... det har indbygget analog modulator, og kan sync/FM/AM i audio rate for flere muligheder. plus at med seneste OS kan jeg bruge mine egne wavetables ved at afspille en lydfil ind i SYNC inputtet ... lidt som med Volca Sample...

Der er mange andre fine wavetable moduler derude, men mange af dem har ikke mulighed for at bruge egne waveforms, og har ikke specielt mange wavetables at vælge imellem, eller også er de alt for bredde i HP... så det blev altså en russer :)

Jeg mangler ikke så meget nu for at have fyldt KB37 op så jeg kan gå i gang... jeg skal have købt en TipTop Audio ONE til at få noget sample drone og mobil optager samples ind og mangle i systemet, plus en SSF/WMD - ModTools for at få et par LFO'er mere... så burde jeg også være klar :)
Vedhæftede filer
384005059.jpg
384005059.jpg (151.65 KiB) Vist 904 gange
130558_1.jpg
130558_1.jpg (45.94 KiB) Vist 904 gange
315x665_5511.jpg
315x665_5511.jpg (68.05 KiB) Vist 904 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Nyt modul på vej.. jeg mangler noget seriøs LFO modulation i mit setup, og har haft denne lille fyr på listen noget tid... er ret tilfreds med SSF/WMD moduler :)
Vedhæftede filer
196x826_10615.jpg
196x826_10615.jpg (40.25 KiB) Vist 857 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Så fik jeg et par filtre hjem... Doepfer SEM og WASP ... SEM filteret lyder rigtig godt synes jeg , WASP har jeg ikke testet endnu :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

:shock: Hvad sker der nu? Ser lige du har sat modular ting til salg på dba

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

mik_c skrev::shock: Hvad sker der nu? Ser lige du har sat modular ting til salg på dba
ok, så kunne det ikk eholdes hemmeligt længere :lol: ... har opgivet Eurorack... af årsager jeg var nervøs ved da jeg gik ind i det... polyfoni og presets... det er bare ikke rigtigt muligt for mig at arbejde intuitivt... det er som om modular ikke rigtigt egner sig til at lave musik med, snarere noget man laver eksperimentielle ting med... første track har jeg det fint med at lave, hvor det er sjovt at lave sound design og skabe et spor, men når det er lagt, så går jeg automatisk over i "composition mode" hvor jeg fokuserer mere på arrangementet og ikke sound design, og her skal jeg have presets at browse i, så jeg hurtigt kan finde noget der passer til... skal jeg til at hive alle ledninger ud, og patche helt forfra, går der simpelthen for lang tid... mister interessen.

Så jeg sælger hele molevitten... bestilte en DSI - REV2 keys igen i går som kommer mandag... her efter køber jeg INTET de næste 6 mdr. hvro jeg bare vil lave musik og lyde med det keyboard... når de 6 mdr. er gået vil jeg overveje om jeg skal have noget der komplimenterer REV2 (Prophet 12 og Prophet X sandsynligvis)...

Ved godt at flere sikkert lave facepalm over det her oplæg... men sådan er det åbenbart for mig... jeg skal fra punkt A til punkt B, og vejen dertil er "bumpy".... faktisk tror jeg jeg allerede er forbi punkt B, og er ved at løbe tør for bogstaver :roll: ... men jeg var egentligt meget tilfreds med REV2 sidst jeg havde den... blev bare fristet af Eurorack, og måtte prøve det af.... det har jeg gjort nu, og det er ikke mig... kun til evt. sound design jeg kan sample og bruge i f.eks. Prophet X med tiden, men det er ikk enødvendigt, og jeg skal ikke have modular stuff igen... never again...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Har også fulgt med på sidelinjen hele tiden .

Nu ved jeg ikke sp meget om priserne på hverken eurorack eller synths i helhed, brugt som nyt.

Men, kan det rent økonomiske hænge sammen og bytte sådan ud hele tiden ? Går det nogenlunde lige op ?

Håber virkelig du måske finder dig til rette denne gang og snart for gang i musikken igen :)

Nyt svar