Baneskift - er frem og tilbage lige langt?

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Re: Baneskift - job søges (og tilbydes)

Indlæg af david mondrup »

Jeg er gået ind i et nyt projekt, der i høj grad udspringer af de samme ideer der fostrede mit første album, Folktronic. Projektet hedder Akka Makka Mia, og jeg har smidt nogle skitser op her: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=6&t=35193

Derudover går jeg i disse dage og venter på posten. Dels er der min nye Macbook Pro ... men så er der jo også lige trykningen af det album jeg har lavet sammen med Martin Høybye, som gerne skulle resultere i en pakke her én af dagene ... mere info følger.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Fragtmanden har været forbi her til morgen med en palle CDer. Hoybye feat. Monsdrum: Songtronica. Mastering af Torben (Luny Tune), grafisk design af Mikkel (Bechbox). Det ser godt ud, og det lyder dælme også godt, i al beskedenhed. Nu skal de stå her mens vi får lagt planer for release, som nok bliver lige henne omkring 1/2. Indtil videre tak til alle involverede.

Så er jeg gået i gang med at rydde op i studiet. Der står sørme mange ting, som jeg vist ikke rigtig får brug for igen ...

- og ellers går tiden med pasning af familien, undervisning på kons, søgning af jobs ... indtil videre er det blevet til en del pædagogmedhjælperansøgninger, og i dag fik jeg endelig taget mig sammen til at få skrevet en generel kortfattet ansøgning målrettet Post Danmark, så jeg kan søge nogle af de postbud jobs der kommer ind i mailen. Det første af dem er allerede ansøgt nu.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
madsdue
Medlem
Indlæg: 297

Indlæg af madsdue »

Hej David.
Jeg har fuldt med i din tråd - en vild historie. jeg kan godt forstå, at man gør sig nogle tanker efter sådan en oplevelse.

Jeg er fra Silkeborg og begår mig en del i musiklivet her. Her ligger bl.a. dagshøjskolen Performers House, som beskæftiger sig meget med musikken. Performers House har netop oprettet en linje for elektronisk musik. Måske er du klar over det dette, hvis ikke kan du jo lige tjekke det ud. Jeg aner ikke, om de overhovedet søger lærere, men det gør vel ikke skade at ringe og høre :-)

Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget, men tanken faldt mig bare ind, da jeg lige læste de nyeste blog-indlæg.

Mvh. Mads

deres WWW: http://www.performers-house.dk

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Nå, længe siden. Mads; tak for link til Performers House. Jeg kender dem udmærket, og har ikke ringet til dem - det nåede jeg ikke, før de ringede til mig. Så jeg har fået et par dage her i forårssemesteret som gæstelærer. Og så har jeg jo stadig mine diem praktikanter, som også tager derud i et par uger.

Derudover skal jeg lave en 2 dages workshop i billeder-til-lyd for videokunst studerende på Århus Kunstakademi (ikke at forveksle med Det Jyske Kunstakademi) her i næste uge. Så der sker lidt på arbejdsfronten.

Og så var det jo en erklæret målsætning for mig, at komme ud i noget arbejde der ikke krævede min opmærksomhed efter fyraften. Det er jeg også så småt kommet i gang med, som natarbejder for ISS. Natten til i går og i dag har jeg været nede på banelegemet bagved den gamle godsterminal i Århus, og gøre rent i IC3 tog. Allerede på min anden arbejdsdag (eller nat, må det vel være), er jeg nået dertil, hvor jeg kan begynde at slå hjernen fra, og foretage rengøringen på rutinen, mens jeg lytter til min musiksamling og interessante podcasts, hvorefter jeg kan tage hjem, vække mine børn så de kan komme afsted til skolen, og selv gå i seng og sove til tidlig eftermiddag. Det er på nogle måder meget perfekt, men det lyder måske umiddelbart mere romantisk end det egentlig er. Der er en akkord der skal overholdes, og det er temmelig hårdt arbejde. Skiftende døgnrytme kan også enten blive en belastning, eller noget jeg vænner mig til - det må tiden vise.
Og så er der selvfølgelig også den mentale proces; hvis nogle spørger mig hvad jeg laver, hvad lyder så mest prestigefyldt; "Jeg arbejder med ny, elektronisk musik som lærer og mentor" eller "Jeg renser lokummer på IC3 tog"? Jeg kan ikke sige mig fri for at have haft tanken inden jeg startede i forgårs aftes - men det giver nu god mening. Og nu er jeg jo i den heldige position, at jeg kan sige begge dele!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
rchr
Medlem
Indlæg: 9
Sted: 2400

Indlæg af rchr »

Så må det jo være Trafik og bane du er blevet ansat i. Velkommen. Der er jeg selv i København på 13. år. Jeg plejer at kalde det International Space Station i stedet for ISS. Det lyder ligesom af mere at sige at man gør rent dér. :wink: 8-).

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Når nu proppen alligevel er af, og jeg har sat nogle af mine nætter af til at forsørge familien, kan jeg jo lige så godt også gøre det med noget der ligger lige for, og endda også giver lidt mere end at tørre bræk op i togvogne. Derfor: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=23&t=38520

- hyr mig, hvis du skal have en erfaren pianist med ud at spille :wink: .
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

david mondrup skrev:... tørre bræk op i togvogne ...
I al fairness overfor jobbet; det er endnu kun sket for mig én gang, på de ca. 7-8 nætter jeg har haft med togene .. men lækkert, det er det ikke rigtigt.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
xenoep
Medlem
Indlæg: 515
Sted: Aarhus

Indlæg af xenoep »

David... Din generelle positive instilling er / burde være en inspiration for folket !! - Og tak for de mange gode indlæg.
[i]I´m the thought that never crossed my mind[/i]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Takker - jeg prøver ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Lige en hurtig update inden jeg drøner afsted til 7-9 weekendfestramte IC3 tog der skal se friske ud inden kl. 6 i morgen;

- Jeg har fået en tjans som bud for en restaurant. Så hvis du bestiller mad hos Det Franske Hjørne til levering i Århus C på en torsdag, er der en rimelig chance for at det er mig, der dukker op.
- Jeg venter på svar på en samtale jeg var til, om at blive handicaphjælper. Både den handicappede og jeg var enige om, at samtalen gik ret godt, så jeg er fortrøstningsfuld. Jeg får svar i morgen.

Så alt i alt går det fremad på beskæftigelsesfronten.

In other news: vor kat har skrantet det seneste halve år eller så. For et par måneder siden var han hos dyrlægen, der på baggrund af en blodprøve kunne konstatere, at kræet havde katte aids (http://www.netdyredoktor.dk/sw15547.asp). Så katte kan åbenbart få aids - det anede jeg ikke før. Der er ingen helbredelse, men snarere end at få ham aflivet med det samme, valgte vi at beholde ham indtil han blev for syg til at det var sjovt for nogle af os. Men i går gik den ikke længere; han havde ikke spist i flere dage, han lå bare hen, hans bughule var underligt hævet på nogle steder, og han havde alt i alt mistet gnisten. Så tilbage til dyrlægen med os, og han fik en sprøjte, der gav ham fred - faktisk døde han ret omgående efter at have fået den startdosis, der ellers bare skulle have bedøvet ham, så han har nok trængt til det.

Vi voksne i familien (inkl. teenageren) er triste over det, og skal nok lige bruge nogle dage på at komme ud af det. Men Ea på 7 har et helt andet forhold til det; hun syntes det var interessant hvordan han blev slap da han døde, var meget deltagende i hele processen, og forstår nok først rækkevidden af det der er sket med tiden. På vej i bilen til dyrlægen, hvor hun sidder og snakker lidt med katten, hører vi hende sige "Nåårhh, Sofus, du skal ikke dø i dag .... Aprilsnar!". Rimelig morbid humor.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
oesterby
Forum Donator
Indlæg: 1573
Sted: Frøstrup, Nr. Nebel

Indlæg af oesterby »

Trist med katten. Man kan godt blive temmelig knyttet til sine kæledyr.

Vores første kat hed faktisk også Sofus. Den døde af et hugormebid.
Nu har vi to katte. Hyggelige dyr og nemme at passe.
Anders Østerby [cand.mag. i musikvidenskab og dansk]
Forstander på http://www.frostruphave.dk

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

david mondrup skrev: På vej i bilen til dyrlægen, hvor hun sidder og snakker lidt med katten, hører vi hende sige "Nåårhh, Sofus, du skal ikke dø i dag .... Aprilsnar!".
:dollargrin:

(jeg kondolerer, men det der var altså sjovt)
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ja, vi havde også svært ved ikke at grine. Modbydeligt, men skægt.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
renekim
Medlem
Indlæg: 286

Indlæg af renekim »

Sad lige og stenede lidt på lydmaskinene. Så så jeg lige din blog david. Det er FEDT at hører du har det GODT !!!

Krammer og hippivibes

Rene
Mr. Rene Kim
[color=#FF0000][b]Protector of the F_R_E_E Spirit[/b][/color]
[color=#BF0040][b]Yearh !!![/b][/color]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Tak til Rene.

Jeg har sagt ja til et par dage som lærer på den nystartede elektroniske musiklinje på Performers House i Silkeborg. Så i morgen, og igen om 3 uger, går turen vestpå, og jeg vender for en kortere bemærkning tilbage til højskoletilværelsen.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Internalized Sun
Forum Donator
Indlæg: 842
Sted: Faxe

Indlæg af Internalized Sun »

Hold da op en fed humor din datter har :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin: !!!

Men har du ikke hørt tilbage om handicaphjælperjobbet? - det er da lidt længe at gå og vente på svar synes jeg?

Held og lykke!

Dennis
[b]HVEM [/b]har lagt en kage på min computer?!!?!!

Min musik: http://soundcloud.com/internalized-sun

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Der følges tæt med ...

Jo, jeg hørte tilbage på jobbet i ugen efter. Hun havde nogle flere til samtale i dagene efter mig, og det blev en af dem der rendte med tjansen - desværre. Så jeg søger videre.

Er lige tilbage fra en ganske finurlig og god koncert med The Books på Atlas i Århus. Dem kan man sagtens tage ind og se, hvis lejlighed skulle byde sig igen. http://www.thebooksmusic.com/
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Nyt om min tilværelse;

Jakob Bonderup, tidligere kollega og nyudnævnt forstander på Engelsholm ringede: Spejderrobot, der afløste mig da jeg sagde op sidste år, har travlt med at turnere, med møder i DJBFAs legatudvalg som han er kommet med i, og i det hele taget med mange forskellige ting. Han har brug for en makker der kan tage nogle timer for ham. Kender jeg nogen, eller endnu bedre, kunne jeg tænke mig selv at komme tilbage i en deltidsstilling?

Jeg overvejede det henover weekenden. Jeg ringede og snakkede med tidligere kolleger. Jeg snakkede med familien om det. Og til sidst sagde jeg ja. Ny leder betyder nye tider for personalet, og det var tiltrængt. At blive bedt om at komme tilbage selv om jeg havde valgt det fra, sætter mig i en position hvor jeg kan forhandle om de ting, som jeg syntes var træls ved at være højskolelærer da jeg sidst var det. Og sidst men ikke mindst; at den nye leder er en tidligere kollega betyder dels at han har vist sin commitment til stedet, ved ikke at stikke af da det blev træls (som jeg gjorde), dels at han har forståelse for de problemer der kan ligge i at være lærer.

Så nu giver jeg det en chance mere. Jeg har sagt mit job hos ISS op, og glæder mig til at komme i gang med unge (og knap så unge) håbefulde musikere og producere igen. Fra efteråret kan I finde mig tilbage på slottet, sammen med Manden Med De Usynlige Hænder aka Spejderrobot aka Mikael Elkjær.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt da, tillykke. :)
Der er jo ingen skade i at vende tilbage (jo, visse mennesker føler sig for stolte til sådan noget).


Medlemsavatar
Wega
Medlem
Indlæg: 618
Sted: Midtjylland

Indlæg af Wega »

Tiløk'! :-D

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

godt, mand :!:
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

Tillykke med det :D Håber du bliver gladere for det denne gang ;)
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
eskild
Medlem
Indlæg: 1686
Sted: Skovlunde / St. Lyngby

Indlæg af eskild »

Så er det lige før du skal rette overskriften med "solgt" :dollargrin:
.
SeeYou
Eskild



[size=85]www.facebook.com/bj.eskild?fref=ts[/size]

Medlemsavatar
Internalized Sun
Forum Donator
Indlæg: 842
Sted: Faxe

Indlæg af Internalized Sun »

LOL!

Fedt at du ikke er for stolt til at give det endnu en chance!
Tillykke med det - jeg håber det bliver bedre med positiv fornyelse med den nye chef!

Positiv hilsen
Dennis
[b]HVEM [/b]har lagt en kage på min computer?!!?!!

Min musik: http://soundcloud.com/internalized-sun

Nyt svar