Baneskift - er frem og tilbage lige langt?

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Baneskift - er frem og tilbage lige langt?

Indlæg af david mondrup »

Det er sommer, og familien kører med mig ved rattet ud af Szczecin, på en mangesporet motorvej undervejs i vores ferie udforskning af det nordlige Polen. På venstre side en bus, på højre side en lastbil lidt bagude, i det hele taget masser af biler - trafikken glider.
Ud af det blå beslutter chaufføren i bussen til venstre sig for at skifte bane, over hvor vi kører. Han kan umuligt have set os, for så ville han have vidst at han var ved at køre ind i os. Jeg har ganske få sekunder til at beslutte mig; blive liggende og blive vædret af bussen; bremse op og blive påkørt bagfra; eller lave et lige så hasarderet vognbaneskift som bussen er i gang med, og håbe at det går godt. Helt uden at tænke vælger jeg det sidste, og nogle sekunder ser det ud til at lykkes. Så lyder braget, og lastbilen der før lå på vores højre side, rammer vores Yaris lige over højre baghjul. I panikken når jeg ikke at tænke andet end at jeg bare skal videre, så der ikke er flere der kører ind i hinanden.
Cirka 2 kilometer længere henne er der en tank, og vi kører ind for at besigtige skaden. Kort efter holder lastbilchaufføren også ind bagved os. Han er skidesur - set med hans øjne havde jeg kørt ind foran ham uden at se mig for, og var kørt fra ulykkesstedet bagefter. Jeg gætter på at han ikke har nået at se hvad der i virkeligheden er sket, men det er svært at vide, da han kun taler polsk, og den tilfældige kunde vi finder på tanken der kan oversætte for os, er ikke helt skarp i det engelske, og har ret beset heller ikke nogen aktie i foretagendet. Vi er i situationen heller ikke helt pjattede med lastbilchaufføren, der er ophidset og prøver at slå os for 1000 zloty (ca. 2000 kr), men set i bakspejlet er vi ham kolossalt taknemmelige for at han reagerede hurtigt nok til at det ikke gik værre.

For det kunne være gået galt. Rigtig, alvorligt galt. Vi fik ikke en skramme, men vi er heldige at vi overhovedet kunne gå fra ulykken på vores ben. Og helt uundgåeligt fører det mange tanker med sig. Tanker, som udfoldede sig mens vi fortsatte videre ud ad de polske landeveje i de kommende dage, men som først kom til udtryk efter vi var kommet hjem og sad trygt i vores eget hus.

Jeg kan på ingen måde forsikre mig mod uheld som det der skete i Polen. Selvom jeg handlede rigtigt, ville vi uundgåeligt være blevet ramt af nogen den dag, på det tidspunkt. Og et eller flere af vores liv kunne sagtens have været slut lige der. Og så blev jeg nødt til at spørge mig selv, om jeg er tilfreds med min tilværelse, og hvordan den influerer på andre. Kan jeg være sikker på, hvis jeg dør nu, at det er dem, der betyder noget, der også får min energi og opmærksomhed, og dermed vil være dem der savner mig mest? Selv om det rationelt føles fjollet, kom mit eftermæle til at betyde meget for mig i de dage der fulgte lige efter ulykken. "Jeg vil ikke dø som en frustreret mand", var en sætning der rumsterede i mit hoved - og frustreret, det må jeg erkende at jeg var. Jeg bruger alt for meget af min energi på mit arbejde, og det er energi der går fra min familie, som ellers er dem jeg prøver at være god ved, ved at sørge for at få en nogenlunde fornuftig løn hjem. Jeg fører en tilværelse hvor mit arbejde har fået lov at blive meget tidskrævende, både i de timer jeg har på selve skolen, i de timer jeg bruger på at fragte mig de 85 km til og fra arbejde, og også i de timer hvor min energi derhjemme i virkeligheden er mere fokuseret på min forberedelse og mine elever end på dem, der er lige omkring mig.

Kort sagt: når jeg spurgte mig selv, om jeg er tilfreds, måtte svaret blive et "nej" - og det må jeg gøre noget ved.

Så nu er der gjort noget. Jeg har sagt mit job som lærer på Engelsholm Højskole op, og fra 1. oktober er jeg ikke længere at finde i den faste lærerstab. Jeg forestiller mig, at det føles lidt som at tage et hovedspring fra 3 meter vippen (hvilket jeg aldrig har prøvet - jeg er ikke nogen god svømmer): på mange måder foruroligende, men samtidig også forfriskende, og især en stor lettelse når det er gjort.

Og det fører så til den anden del af dette indlæg, der ikke kun skal bestå af mine private eksistentielle betragtninger. For jeg kommer til at mangle et nyt arbejde ...

Jeg er helt og aldeles åben over for at komme ud i noget helt nyt - at skifte bane. Jeg har rimeligt seriøst overvejet at gå i en institutions/pædagogisk retning. Det kan også være at nogle kunne se mig i andre typer af jobs.
Som dem der kender mig ved, så er jeg uddannet pianist, og har i de seneste 9 år primært beskæftiget mig som underviser i elektronisk musik på den ene eller den anden måde. Indtil videre holder jeg fast i mine bijobs - pædagogiklærer på DIEM og kirkesanger - men jeg er åben for alle forslag, og det behøver bestemt ikke være noget der relaterer til musik eller undervisning.

Med andre ord: hvis du hører om et ledigt job i nærheden af Århus, så send mig gerne en venlig tanke og en kontaktmulighed.

Og så den sidste del af indlægget: der er et ledigt job som lærer i Elektronisk Musik på Engelsholm Højskole pr. 1/10. Jeg ved, at mine kolleger meget gerne hører fra interesserede ansøgere. Kig på http://www.engelsholm.dk, for at finde ud af om det kunne være noget for dig, og for at finde skolens kontaktoplysninger.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Vildt nok... og til trods for situationen der satte gang i tankerne: til lykke og held og lykke med resten af dit "nye" liv!

Du kunne jo flytte denne tråd og gøre den til starten på en ny spændende blog...

Det er tydeligt at du har stærke pædagogiske evner, så et job i den retning er vel stadig relevant. Men du kunne også bruge disse evner ud i anden form for rådgivningsjob eller et kommunikationsjob selvom du måske ikke har en cand. com på papiret.

Husk at skrive dit moderatorjob på Lydmaskinen på CV'et ;-) Det er jo faktisk en ikke helt lille bedrift og vidner om engagement.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Hey David,

Jeg kan godt forstå at sådan en hændelse kan give anledning til disse tanker, men jeg synes ikke du skal totalt skifte bane.

Du får større glæde og success ved at lave noget du er rigtig god og erfaren med; jeg kunne ikke se dig som støvet gymnasielærer :D det er bare et eksempel..

Jeg sad med 20 års IT arbejde bag mig, og der var ikke flere udfordringer, så jeg havnede i et tomrum.. så gjorde jeg dette:

Skriv en liste over de ting du er knusende ekspert i
Skriv en liste over alt det du elsker at gøre
Skriv en liste over alt det du ikke gider at gøre

Så kør en process igennem, hvor der krydses af, hvad der kan kombineres fra de 3 lister.

Det giver altså noget ekstra at være meget bevidst om det, og derfor er det godt at skrive disse ting ned, med en pen på papir. Det er ikke det samme som at sidde og tænke i sofaen, det er det altså bare ikke.

Efter noget tid hvor du beslutter hvad du vil og ikke vil, baseret på hvad du rent faktisk kan, vil nye muligheder se indbydende eller uduelige ud, og løsningen vil komme til dig.

Bare tro på det, og så sker det!

Det tager tid, og jeg tror det vil være dumt bare at fare ud og tage det første arbejde der viser sig, jeg tror du skal køre den process hele vejen igennem, ihvertfald hvis du vil finde "det perfekte for mig".

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Og en anden ting, jeg tror du kan gribe livet lige derfra hvor du står.
Du skal ta et kig på hvd du har lige ved hånden, derhjemme, de næreste venner, kolleger. Og arbejde ud derfra.

Nu skyder jeg bare helt vildt, men det mest nærliggende for mig, hvis jeg vil ha mere tid med familien, og lave det du har lavet, så ville jeg sgu bare banke min egen lille skole op, i baghaven eller meget tæt på.

Ja jeg er ikke blevet rig endnu, men jeg ville lave en masse musik jeg havde på lager som ikke var blevet færdigt, så jeg satte mig ned herhjemme, og blev hjemme, og gik igang. Resultatet er at jeg får lavet alt det jeg ville, godt nok uden at tjene en skid, men jeg får gjort det jeg vil!

Mit mål er et studie i en landejendom, og så hive folk ind fra hele verden og lave nogle vilde ting, og det skal nok komme dertil, om 5-10 år. Jeg bliver ihvertfald bare ved med at arbejde i den retning.
(jeg er i "skrab en bunke penge sammen" fasen.. :)

Medlemsavatar
Freund
Medlem
Indlæg: 1519
Sted: Fyn

Indlæg af Freund »

SYRET........ jeg sidder og får total gåsehud....... :shock:




men du taler om at stoppe dit job på elektoniks-musik-undervisning (puha.... er det overhovedet et ord) nå....... men kunne det ikke lade sig gøre at gå ned i tid (da jeg går udfra at du stadig har lyst til det) og på den måde få mere tid til familien og så lave lidt der hjemme også?

det ville være trist for de mange der vil misse din viden og undervisning på Engelsholm.

held og lykke fremover Mondrup........ MAY THE ELEKTRONIC FORCE BE WITH YOU :thumbup:
[b][color=#40FF00]Det er bedre at fortryde noget man HAR gjort...........[/color][/b]

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Held og lykke David, jeg krydser fingre for din videre færd.
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg er både sørgmodig og lykkelig på dine vegne, David - begrundelsen og konsekvensen taget i betragtning - men jeg ønsker dig held og lykke for fremtiden, for projekter og for familien!

Og så håber jeg ikke, det ødelagde oplevelsen af Polen. Sidste sommer havde jeg min kæreste med for første gang, og oplevelsen blev ødelagt lidt, da hun endte på sygehuset i en uge - dagen før vi skulle hjem.
skriver noder

Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem
Indlæg: 1764

Indlæg af GeorgeHayduke »

Det er fandme i orden David! Godt du kunne bruge noget skidt til noget godt. Det er godt at handle på det man virkelig føler. Held og lykke med det, jeg skal nok sige hvis jeg ser noget spændende her i Åååårhus og omegn.

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem
Indlæg: 2559
Sted: Jutland denmark

Indlæg af Søren Bendixen »

Rystende historie

Held og lykke
Firma: Audiotect
[url]audiotect.dk[/url]
[url]http://twitter.com/SorenBendixen[/url]
[url]http://listn.to/soerenbendixen[/url]

Medlemsavatar
kokken4800
Medlem
Indlæg: 2511
Sted: Nykøbing Falster

Indlæg af kokken4800 »

Det er et stort spring at tage.. Men også flot synes jeg.

Jeg stod også i et dilemma på et tidspunkt mht arbejde..
Jeg er udd. kok, men gad ikke arbejde som kok (men elsker at lave mad). Derudover har jeg en PGU og har gået på Semi.
Valgte derfor at få et pædagogisk arbejde, hvor jeg samtidig kunne bruge min kunnen indenfor restaurationsbranchen..
Arbejdede på døgninstitution - primært med børn/unge med ADHD, hvor et af de pædagogiske grundlag for dette sted, netop var mad..

Fedt arbejde (og meget meget god løn).. Så man kunne som andre siger, måske arbejde lidt tværfagligt..

Men held og lykke fra mig..
http://www.diximusic.com - [b]International site for our label, and recording studio[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]

Medlemsavatar
nuktheking
Medlem
Indlæg: 445

Indlæg af nuktheking »

extrem historie...
Selvom det kan lyde dumt så tror jeg det der skete var skæbnen der hjalp dig til at få større indsigt. Det kan virke overvældende nu hvor du er undervejs i ændringen af din livsstil men jeg tror og håber at ændringen vil være til det bedre ;D
[color=#00FF00]Nuk The King[/color]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mange tak for kommentarer, hilsner og gode råd. Jeg holder det hele i baghovedet ... lige nu er jeg ret overbevist om, at jeg skal prøve mig selv af i en anden kontekst. Så kan det jo være jeg vender tilbage til en tilværelse i stil med den jeg har nu på et senere tidspunkt.

Her i eftermiddag var jeg på Århus Kunstakademi, for at fortælle om de samme ting som jeg skrev om her: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... 89&start=0 . Selv om det var temmeligt mindtwisting for de billedkunstnere der slet ikke er vant til at tænke på den måde, så fandt de det også ret spændende, og snakkede med det samme om evt. at hyre mig ind til nogle workshops - og det kunne godt være spændende, også selv om det på mange måder minder om det jeg laver nu.

Så jeg opgiver ikke nødvendigvis mit gamle jeg på langt sigt, men søger nok mere efter andre mulige facetter at tilføje.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

kæft, hvor er du f*cking sej, David.

Pøj pøj. Ville ønske jeg ku hjælpe dig, du var en sand inspirator på vestbirk dengang!
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
renekim
Medlem
Indlæg: 286

Indlæg af renekim »

Der er kun en ting at sige .:

YEARH David !!!! Tusinde tusinde tusinde millioner billiarder gange held og lykke fremover og husk.

4 Til GULVET !!!!!!!!


/ReneKim
Mr. Rene Kim
[color=#FF0000][b]Protector of the F_R_E_E Spirit[/b][/color]
[color=#BF0040][b]Yearh !!![/b][/color]

Default avatar
Kristofferb
Medlem
Indlæg: 672
Sted: Århus, Danmark

Indlæg af Kristofferb »

Det var en voldsom historie. Jeg håber du finder det du søger; det er en modig beslutning.
Musik jeg laver:
[color=#408000][url]http://soundcloud.com/dererensky/[/url][/color]

[color=#FF0000]J[/color][color=#FF40FF]u[/color][color=#80BFFF]n[/color][color=#40BF40]g[/color][color=#004000]l[/color][color=#4080BF]e[/color][color=#40FFFF]t[/color][color=#BF0040]r[/color][color=#FFBF40]o[/color][color=#4000BF]m[/color][color=#BFFFBF]m[/color][color=#408080]e[/color][color=#8000BF]r[/color]

Medlemsavatar
Delax
Forum Donator
Indlæg: 3640
Sted: København

Indlæg af Delax »

Ulykke eller ej så nærmer dig jo også den alder hvor man bliver bedre til at tænke på resten aflivet og ikke kun i nuet og det er aldrig en skam at prioritere. Som moderne menneske kan man jo godt stille krav til sit job og have den holdning at man skal kunne stå op om morgenen og glæde sig til jobbet eller droppe det og finde et andet.
Plugin presets @ https://www.16sounds.com/
.NET Development @ http://www.dotbuch.net/

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Delax skrev:Ulykke eller ej så nærmer dig jo også den alder hvor man bliver bedre til at tænke på resten aflivet og ikke kun i nuet og det er aldrig en skam at prioritere. Som moderne menneske kan man jo godt stille krav til sit job og have den holdning at man skal kunne stå op om morgenen og glæde sig til jobbet eller droppe det og finde et andet.
Det er så sandt som det er sagt. Jo mere jeg nærmer mig dagen hvor jeg stopper her på skolen, og det begynder at blive konkret for mig i form af f.eks. denne tråd, jo mere går det op for mig at ulykken bare er et skub til at få gjort hvad jeg længe har gået og sparet op til, rent mentalt.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Delax
Forum Donator
Indlæg: 3640
Sted: København

Indlæg af Delax »

Ja livet er jo fyldt med alle mulige triggers. Sommerferie er i sig selv en trigger for mange tror jeg. Når man har været væk fra jobbet og opdager hvor lidt man egentligt gider tilbage til samme job igen efter 3 ugers ferie.

Dermed mener jeg at du kunne have siddet i et idyllisk sommerhus på samsø langt fra polske ulykker og kommet frem til nøjatgtig samme konklussion. Du havde bare ferien til at tænke over det.
Plugin presets @ https://www.16sounds.com/
.NET Development @ http://www.dotbuch.net/

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Delax skrev:Dermed mener jeg at du kunne have siddet i et idyllisk sommerhus på samsø langt fra polske ulykker og kommet frem til nøjatgtig samme konklussion. Du havde bare ferien til at tænke over det.
Det har jeg nu gjort i et par sommerferier i træk. Men der skulle åbenbart lige et lidt kraftigere skub til i mit tilfælde.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
lovesquad
Forum Donator
Indlæg: 734
Sted: København

Indlæg af lovesquad »

Respekt for dine valg og refleksioner. Det er underligt at der nogle gange skal ret voldsomme begivenheder til førend man ændre kurs. Dog er det rart at vide at kriser som regel ender med at gøre ens liv bedre. Har selv været igennem en vinter/forår med arbejdsrelateret stress. startede op på arbejde igen (det samme) i slutningen af april, og har aldrig været så glad for det som nu. Det var en sej proces at være sygemeldt, men hold da op hvor har jeg lært meget af det. Held og lykke mondrup og tillykke med valget.
Så længe det er sjovt.....
http://www.myspace.com/lovesquad

Medlemsavatar
Raller
Medlem
Indlæg: 218
Sted: København N

Indlæg af Raller »

Held og rigtig mega mange gange lykke!!!

Vild historie og stor respekt herfra.
analog for altid.
Indspilning og mix og alt det andet
[url]http://www.kaelderlyd.dk[/url]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev:Du kunne jo flytte denne tråd og gøre den til starten på en ny spændende blog...
Da jeg startede tråden her, overvejede jeg at gøre den til en blog. Men jeg var ikke sikker på at der var stof nok i den til mere end OP og et par uddybende poster, som det har været indtil nu .. men nu prøver jeg alligevel.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Siden sidst; livet går fortsat sin vante gang på Engelsholm Slot, og selv om jeg ved, at det er en stakket frist, er det svært ikke at lade sig rive med. Det betyder, at det trods alt stadig er et inspirerende sted, hvilket jeg håber (og tror) at mine elever også kan mærke og nyde godt af.
Jeg har fået dato på min afslutning; jeg tager med eleverne på studietur til New York, og kommer hjem sammen med dem den 11. oktober. Derefter er det sørme slut for denne gang med at være højskolelærer.
Det er en tanke, som det selvfølgelig er noget nemmere at vænne sig til, når jeg er hjemme (som nu), end når jeg er på skolen. Jeg har engageret mig en del i at hjælpe med at finde min afløser, og det er lykkedes til UG. Hans navn er afsløret overfor eleverne, og de var ret begejstrede, og med god grund. Jeg har dog lovet ham, at jeg ikke vil afsløre ham herinde eller andre offentlige steder endnu (så Rene, Nikolaj og hvem der ellers måtte være med her - vær søde at tie stille), da han har noget andet job han skal have lov at afslutte på en ordentlig måde først - men en af de nærmeste dage skulle der nok komme navn på manden, og jeg kan vist kun sige at Engelsholm har gjort det igen. Jeg kommer nok til at anbefale stedet i et stykke tid fremover. Dels af gammel vane, men også fordi stedet er dét værd.

Livet som højskolelærer fylder meget i ens bevidsthed. Det går op for mig nu, hvor jeg oftere og oftere griber mig selv i at tænke på fremtidsperspektiverne for skolen og mig selv i skolen i alt hvad jeg gør, inden jeg kommer i tanke om, at hvad der sker på Engelsholm efter d. 11/10 ret beset ikke er min hovedpine. Jeg har sagt til mine kommende exkolleger, at de er velkomne til at ringe til mig hvis de får brug for mig til en workshop e.l., og så skal jeg se om der er plads i kalenderen og om jeg har lyst. Men det tager tid at vænne mig til, at det ikke er op til mig at sørge for, at der stadig er behov for mig på skolen. I de øjeblikke hvor det lykkes at befri mig fra tanken om hele tiden at skulle arbejde på at skabe min egen jobfremtid, er det en stor befrielse.

Og hvad skal jeg så til nu; det er helt naturligt den anden tanke der presser sig mere og mere på ...
En af mine gamle partners in crime, Mia Guldhammer der synger på mit Folktronic album, har længe gået og presset på for at vi skulle genoptage samarbejdet. Hun synger de gamle viser helt fantastisk, hendes mand, der er en af mine gamle venner fra kons-tiden, har gode arrangementsideer, og så må jeg sige at jeg nyder at producere musik, der ikke behøves at indeholde en pædagogisk pointe, men bare er fedt og spændende og en udfordring til mig selv. Den første meget ufærdige skitse mellem os lover godt for samarbejdet:

http://dl.dropbox.com/u/2732416/Hjaelp% ... skitse.mp3

(Mia myrder mig, hvis hun opdager at jeg har delt linket med nogen ... det skal siges, at den skitse fra hende, jeg har arbejdet på, er optaget på en billig mobiltelefon, så lyden af vokalen skal ikke være så lofi).
Der mangler helt åbenlyst stadig masser af arbejde på nummeret. En udfordring jeg har givet mig selv er, at jeg skal kunne performe det live med laptoppen - så der er en vis chance for at vi på et tidspunkt tager ud og spiller nogle jobs. Det er godt nok længe siden jeg har optrådt sidst.

Og så er det jo også rart at kunne tage hjem og lade være med at tænke på arbejdet når jeg er hjemme, og rent faktisk gøre nogle helt andre ting, jeg også har lyst til.
For nogle måneder siden begyndte min kone og jeg at afholde noget så gammeldags som kunstsaloner herhjemme. Indtil videre har deltagerne primært været venner og familie, men det må meget gerne brede sig ud til større kredse med tiden. Det skulle have været månedligt, men i praksis er det kun blevet til 2 saloner på 4 måneder, så frekvensen bliver nok snarere hver anden måned. Og denne aften er blevet brugt til at lave en wordpress blog, der præsenterer konceptet og salonerne for de interesserede. http://danyssalon.wordpress.com/. Hvis du tænker "hvad hulen er en kunstsalon?", så har vi forklaret hvad vi forstår ved begrebet her: http://danyssalon.wordpress.com/about/.
Selvom jeg har siddet med næsen i computeren hele aftenen, og min aften derfor set udefra ikke har været så hulens forskellig fra hvordan mine aftener har set ud i de seneste 7 år, hvor jeg har arbejdet som højskolelærer, så er det i det mindste en stor personlig tilfredsstillelse, at jeg med god samvittighed har siddet og arbejdet på noget der kom vore hjemlige projekter til gode, i stedet for noget der handlede om min arbejdsplads.
Det kan jeg godt vænne mig til, det her.

Det ændrer jo så ikke ved, at jeg stadig søger noget arbejde. Pædagogmedhjælper, lagermand, butiksekspedient (jeg forespurgte faktisk på Eplehuset, der lige har søgt personale i Århus, men var desværre for sent ude), pakkebud ... hvis du hører om noget, så tager jeg stadig gerne imod. Jeg er selvfølgelig skrevet op med CV og interesser på alskens jobsøgningssites, men en personlig kontakt er jo ikke at foragte.

Og så er det da vist også sengetid. Jeg skal op og undervise på DIEM i morgen, så det er vist ikke et øjeblik for tidligt. Godnat og sov godt.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Så lakker det mod enden ... jeg sidder i New York, på den tur der markerer afslutningen på min foreløbige højskolekarriere. Det er helt OK - eleverne er søde og gode (ja I er - og det siger jeg ikke kun fordi jeg ved, at nogle af jer læser med), og jeg er parat til at tage videre. En af jer her på forummet har været så rar at henlede min opmærksomhed på en ny jobmulighed - tusind tak for det - så jeg bruger en del af min tid herovre på at producere en ansøgning, og det føles fedt. Men det er jo ikke sikkert det lykkes, så tænk endelig gerne stadigvæk på mig hvis I hører om noget.

In other news, så var jeg i Apple Store på 5th Avenue i går. Syret sted ..

Billede

Et relativt stort lokale med Apple produkter overalt, og måske 200 mennesker på det tidspunkt hvor jeg var der - heraf var mindst de 50 ansatte. Stemningen er lidt elektrisk. Jeg havde ikke regnet med at købe noget, men gik alligevel derfra næsten 3000 kr. fattigere, på en logic update (så jeg nu er med på logic 9) og en ipod touch 32gb til knægten, aftalt med ham over sms/skype. Han har ikke råd, men stemningen må have smittet gennem telefonen; han var i hvertfald parat til at afstå fra et halvt års lommepenge for at få den ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mødte du den meget emsige vagt uden for an.. børn må IKKE lege i nærheden af springvandet ;-)

Nyt svar