Baneskift - er frem og tilbage lige langt?

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Re: Baneskift - er frem og tilbage lige langt?

Indlæg af david mondrup »

Tak skal I have. Jeg havde jo lidt en tanke om at bruge fødselsdagen som anledning til en Hitchhikers Guide temafest, men sygdommen gav mig ikke overskud til at få det arrangeret. Det er jo selvfølgelig ærgerligt, men sådan måtte det jo være.

Men et par timer efter jeg havde skrevet min sidste post her i bloggen, inviterede min kære kone mig ud på en gåtur for at strække benene lidt. En gåtur, der endte i en bunker i nærheden, hvor et skønsomt udvalg af venner ventede iført badekåber og med håndklæder (giver mening hvis man kender bogen), og hvor vi fik endnu en HHGTTG kage, peanuts og te, inden vi tog hjem og holdt fødselsdagsfest.

Surpriseparty - så har jeg prøvet det med. Som jeg skrev før:
De er sgu søde, min familie!
- især også fordi, fruen ikke har temperament og smag der tillader hende at dykke ned i HHGTTG, men hun har alligevel tvunget sig til at gøre det for at kunne arrangere festen. Jeg bliver jo helt rørt.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem
Indlæg: 2559
Sted: Jutland denmark

Indlæg af Søren Bendixen »

og forsinket tillykke
og god bedring

MVh
Søren
Firma: Audiotect
[url]audiotect.dk[/url]
[url]http://twitter.com/SorenBendixen[/url]
[url]http://listn.to/soerenbendixen[/url]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Har været på hvad der muligvis bliver årets sidste visit i hovedstaden i dag. Mine forældre inviterer deres børnebørn på en uges ferie i en europæisk storby når de bliver ca. 10 år gamle, og i år er turen kommet til Ea, der efter at være blevet afleveret ved hovedbanegården netop nu sidder i en flyver på vej til en uges efterårsferie i Barcelona. Jeg spurgte hende hvad hun glædede sig mest til, og det kulturelle væsen svarede "Picasso og Miró". Hmmm ...

Så dagen er stort set gået med at rasle i bil på de danske motorveje. Nu er jeg ankommet til Engelsholm, hvor jeg har vagten i morgen, og hvor der netop om 4 sekunder er afgørelse i dagens kagekonkurrence. Meget passende tidspunkt at ankomme på efter 6 timers E45 og E20.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Og nu, 25 minutter og 4 stykker kage senere:

Der er rykind på slottet i morgen af et DJBFA kursus kurateret(/arrangeret/hvad man nu skal kalde det) af pianisten Søren Møller: http://www.djbfa.dk/aktuelt/1309-kompos ... tober.html. Det er for professionelle komponister indenfor jazz, sangskrivning og electronica, og det er med de for tiden hotte klassiske komponister Daniel Bjarnasson, Gavin Bryars og Bent Sørensen, der skal inspirere ind i crossover feltet mellem rytmiske genrer og kontemporær kompositionsmusik (eller "moderne klassisk", om man vil). Jeg regner med selv at hænge med i yderkanten af kurset som repræsentant for skolen her først på ugen - det er i høj grad et interessant oplæg.

Senere på ugen drager mit kor på koncert/social tur til Malaga. Det bliver min første tur til Spanien, og jeg ville lyve hvis jeg sagde at jeg ikke glæder mig. Også selv om min stemme er noget slidt ovenpå de seneste 10 måneders hals- og lungelidelser, og jeg derfor nok ikke kan deltage på fuld styrke.

Således blev I opdaterede på mit liv. Spændende, ikke? Det er det i hvert fald for mig.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Dagen i dag blev lige pludselig og uforvarende til en mærkedag i mit liv som far. Min ældste søn, Lukas på 19 år, postede på sin FB profil dette billede af en SMS han har modtaget for en times tid siden:

Billede

Tænk, med et slag at føle sig 10 år ældre, og have det helt OK med det. Pudsig fornemmelse.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Af andre nyheder fra mit liv, skal det da også lige nævnes, at jeg har fået ryddet lidt op i min online presence, og fået slettet min myspace. Skulle Bandbase komme online igen, ryger min profil derinde den samme vej. Overvejelserne kan læses her: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=16&t=57817

Til gengæld har jeg langt om længe fået oprettet:

http://monsdrum.bandcamp.com/

- det er så tæskelet at bruge, at jeg håber at kunne gøre det til en lidt mere jævnlig foreteelse at få samlet nogle numre og udgivet et album der end det ellers har været. Indtil videre kan man lytte/downloade/købe "Tid Nok" - et gammelt album fra 2005, som ikke rigtig har været tilgængeligt som salgbart album før nu, men som alligevel af og til har fundet vej til enkelte lyttere der har responderet relativt begejstret. Jeg er egentlig også selv ret glad for det. De næste planer er at samle nogle andre løse numre til et album mere - det sker forhåbentlig inden alt for længe.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

david mondrup skrev:relativt begejstret
Det må du lige uddybe ;)
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Newp_16 skrev:
david mondrup skrev:relativt begejstret
Det må du lige uddybe ;)
Det er vist bare jysk understatement. Det er et album, der går ganske upåagtet henover en hel del lyttere. Jeg postede det som en af de allerførste poster der blev lavet i "Min musik" da lydmaskinen i sin tid startede, tilbage i 2006, og fik lige præcis ingen som helst respons. Men Bandbase's anmelder var meget begejstret, ligesom 2-3 andre brugere. Og jeg har hørt meget positive tilbagemeldinger fra nogle ganske få andre mennesker IRL. Jeg synes selv at det er en af mine mere vellykkede produktioner, men den kræver at man lige sætter en lille times tid af til gennemlytningen.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

I så fald er vi i samme båd ;)
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

Hvordan var det nu med dig og Bandbase? Havde du slettet din bruger? Jeg troede egentligt, de havde nedlagt siden, men nu den er tilbage. Skrev du ikke noget om det på et tidspunkt?
http://www.bandbase.dk/monsdrum/
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Minsandten, nu er den åbenbart tilbage igen. Det gav mig mulighed for at slette mig, så det er hermed gjort. Tak for heads-up.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

Velbekomme. Det kan være, jeg skal slette mig selv også :)
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

D. 20-21. januar får jeg min debut som lærer på Sonic College. Der er oprettet et modul i pædagogik, og her vil de have mig ind over til noget praktisk og fagspecifik undervisning, inden eleverne skal ud og prøve en lille praktik på bl.a. Engelsholm Højskole. Sjovt bliver det!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

david mondrup skrev:D. 20-21. januar får jeg min debut som lærer på Sonic College. Der er oprettet et modul i pædagogik, og her vil de have mig ind over til noget praktisk og fagspecifik undervisning, inden eleverne skal ud og prøve en lille praktik på bl.a. Engelsholm Højskole. Sjovt bliver det!
Det bliver du lige ved med et par årgange ikk? ;) Tillykke med det!
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Billede
Holder digitaliseringslørdag i selskab med gamle LPer, der er for gode til at blive glemt, men ikke længere er på markedet. Nogle af dem forstår jeg godt at jeg ikke kan finde på itms, på CD eller andre steder på det digitale marked, men ærlig talt; Lone Kellermann? Lars Hug?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Tegn på at skægget har nået en betydelig længde;

I dag, da jeg hentede datteren fra karate, blev jeg hilst af en ca. 9-10 årig mørklødet dreng fra karateholdet med et skævt smil og et salaam aleikum. Umiddelbart efter havde han svært ved at tro min datter, da hun på hans forespørgsel bedyrede at vi skam ikke er afghanere. Well, så har man prøvet det med.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

:dollargrin:

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Derudover er der helbredsnyt: for dem der husker det, så gik jeg sidste efterår i gang med en binyrebarkhormonbehandling for sarkoidose. Det trækker ud det skidt, men jeg er på en ret langsom nedtrapning, og synes også jeg kan mærke en (tilsvarende ret langsom) bedring.

Som det vil fremgå af mit profilbillede har jeg nået brillealderen. Ikke at de er så voldsomt stærke, men det var nok til at det generede mig. I dag har jeg så været hos Louis Nielsen igen for at bestille yderligere et par skærmbriller, da de nuværende på billedet hjælper mig til at se skarpt på lang afstand og læsefeltet giver mig skarpheden tæt på, men i lige præcis den afstand som min computerskærm typisk er på, der er jeg stadig lige f*cked. Det bliver godt at få dem også.

Og endelig er jeg hoppet på den så forkætrede 2-5 kur. Den har den klare fordel at den er helt vildt nem at overskue; ikke noget med at tælle kalorier, undgå dit og dat og spise ekstra af jeg ved ikke hvad - i stedet spiser jeg helt normalt 5 dage om ugen, og faster 2 dage om ugen. På en dag som i dag hvor jeg har fastet er det således ret nemt at overholde, for hver gang jeg føler trang til noget mad skal jeg ikke tænke på hvad jeg må spise for kuren; jeg skal bare tænke "nej". Her hen mod aften er jeg selvfølgelig pænt sulten, men det er mest en mental overvindelse at vinde sig til at man ikke dør af ikke konstant at være stopmæt. Og en pudsig observation er, at jeg faktisk føler mig mere energiforladt på dage hvor jeg spiser end på fastedage - selv om det selvfølgelig ikke holder hvis jeg bliver ved med at faste mange dage i træk.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

Så et tv-program, hvor det blev hævdet, at hjernen producerer et protein, der gør den mere skarp, når man faster. Så det er nok et godt valg for dig ;)
Hvor lang tid har du været i gang?
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

3 uger so far. Det er godt.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

Sejt nok. Meld gerne tilbage med erfaringer, når du når lidt længere hen i processen :)
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Har flyttet for min søn i dag; han blev træt af den bande der lurede udenfor hans dør i Gellerup for at holde øje med hvornår den sidste forlod lejligheden så de kunne komme til at lave indbrud i fred. Det betød at han skulle pakke en rygsæk med sin laptop + andre værdigenstande hver gang han skulle ud og ikke var sikker på at nogle af lejlighedens andre beboere ville blive hjemme indtil han kom tilbage. Lidt belastende i længden. Bortset fra indbruddene, og så det faktum at der generelt er møgbeskidt på fællesarealer, er Gellerup sådan set et udmærket sted - han nævnte at han ville komme til at savne det leben der er udenfor på varme weekenddage. Men nu har han skaffet sig en anden kollegiebolig i Hasselager, som ligger tættere på hans skole, og der er han så flyttet ind i dag. Det er et lille étværelses rækkehus, der er pænt og fint i området hvor det ligger, og der er en lille fælles have for beboerne i kollegiehusene. Jeg snuppede dette billede af ham og hans lillesøster lige efter vi var færdige med at bære alt ind:

Billede
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Der er Plugout på højskolen i næste weekend, og I er alle velkomne: . Den opmærksomme læser vil bemærke, at der bl.a. står "monsdrum" i lineup'et. Jeg er i gang med at forberede et sæt bestående udelukkende af effektbehandlinger af lyd der inputtes direkte i computeren på stedet. Altså sådan at forstå, at jeg tager en transistorradio, sætter en mikrofon op foran den, sætter den mellem kanaler på et FM bånd, og så lader computeren arbejde med det med diverse effekter og automatiseringer. Det er ret interessant arbejde - især fordi det giver mig nogle spændende rammer at arbejde op imod. Og så er det spændende at prøve at variere inputtet til computeren ved at slå over på et af de andre bånd og dreje på kanalvælgeren. Det giver et samspil mellem det jeg selv har bestemt, og så en del jeg ikke selv er herre over. Jeg lægger muligvis en snas af det online i løbet af weekenden. Men ellers må man jo komme ud på slottet på fredag aften og opleve det live.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det lyder som et sjovt projekt. :)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Nyt svar