SIDwave bloggen

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Re: SIDwave bloggen

Indlæg af MrBacon »

30k for mastering af andre artister? Må man høre noget af det, du har lavet for andre?

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

trolden kommer ud af æsken nu.

jeg er førtidspensionist siden 2007, og alle mine forsøg på at go real i lyd vil ikke blive til noget mere.
jeg kan bare ikke. det er for hårdt, jeg klarer det ikke. det firma kommer aldrig til at ske.

slut.

jeg kan ikke, har prøvet alt, det nytter ikke noget.
jeg har gjort hvad jeg kan og det er meget, men blive real, nej det sker ikke.

slut på den forfærdelige historie.

alle yderligere gratis mix/fix/master fra mig får en brat slutning.
jeg kan ikke.

slut

indtil nu

men udgive min egen musik, det kan jeg,
så længe jeg lever..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Du skal gøre det du har det godt med. :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

+1 ... Find det positive mindset frem, og vælg at fokusere på det der motiverer dig, og det du drømmer om! :)

Og hvis ikke du drømmer om noget, så er det på tide du kommer igang med det :-D Det koster ikke noget.. og kan føre til mange gode ting.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Der er jo altid boller i suppen, og idag viser det sig at netop idag, har jeg netop modtaget 2 nye spil som jeg skal lave musik+lyd til.
Så synthfabrikken er igang... som sædvanlig!

Og jeg kan tilføje, at efter over 30 års daglig musiceren på computeren, da er jeg blevet så god til mastering at jeg overgår mine egne forventninger. dog fatter jeg ikke, hvorfor hulen det er så svært at mix/master mit eget musik, men nemmere med andres ?

men nogen Kong gulerod, Kejser Holger af Danmark, det bliver man jo nok aldrig :)

måske er jeg bare hurtigt tilfreds med min egen musik, og udelader alle mulige eksperimenter, mens når folk skal have lavet noget specifikt, så handler det jo om at løse opgaven så bedst som muligt... og det gør hele forskellen ?

så gad vide... kan man bevare sin lalleglade composerglæde, og stramme geveldigt op i egne mix ?
eller kan jeg ikke ? :)

nogen som forstår hvad jeg mener, forslag modtages gerne.

nu de her 2 spil f.eks, det bliver topkvalle... men det er noget som tænder, det SKAL jo være topkvalle...
hvad så med alt det jeg laver ud af den blå luft for sjov ?

jeg har nemlig godt lagt mærke til at visse komponister, de lever bedst, når der er frit valg hvad de vil lave, mens bundne opgaver mangler deres fulde potentiale.. har bare lagt mærke til det... indenfor game audio biz.

:)

og så må jeg tilføje: jeg laver ALTID musik for sjov, uanset det er bestilt :) for det er min opgave at udtænke lyden, men dog er det jo rart når spilmageren har helt konkrete ønsker, så er det jo også fordi at de passer til spillet.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Hvis man vil bide skeer med et TYSK GRAFISK ADVENTURE på Commodore 64, med musik og lyd af Onebitman og mig selv, så er her spillet: http://csdb.dk/release/?id=140960

Plottet i spillet: menneskeracen er truet af udryddelse, og derfor har nogle ET beplantet et ukendt sted, med teenagere i en teltlejr.

MEN du er den første som ankommer i lejren, og er derfor helt alene.. så hvad nu ?
(se UFO grafik på side 3 hehe)

Så før eller siden, så kommer ET og laver interviews, hvordan livet i lejren former dig, til en overlevelsesdygtig person, som kan sættes tilbage i naturen :)

Jeg gentager lige: udover dette fantastiske plot, så er spillet PÅ TYSK!
men det er til at styre med et joystick.. :)

Det tog ca 1 md at lave musikken og lydene, faktisk lavede jeg alle lyde til det hele på en eftermiddag.
Jeg så intet, men fik blot beskrevet hvad musik/lyde der sku bruges. Det lykkes ret godt.

Musikken alene kan høres herfra: (størstedelen, som jeg har lavet)
intro musikken er et sammensurium af effekter og en "1950 scifi tema tingest" jeg fandt på :)

http://csdb.dk/release/?id=139681

Alle kan køre disse Commodore 64 spil+musik på VICE emulator.
I med disketten, og skriv LOAD"*",8:RUN - så er du igang!

VICE C64 emulator kan hentes her:
http://csdb.dk/release/?id=129317

Jeg vil lige undskylde vice screenshot, men det er en stor børnehave, alle de der som laver emulatorer og på 30. år roder med deres Commodore 64 :)

Jeg så et Helikopter billede/spil ? Holger havde haft gang i engang...
var det et spil ? kom nu op på nettet med alle de gamle disketter! :)


og her 2 stream/mp3:

The Camp, 1950 scifi lyd+musik alien tema skummelsuppe


The Camp, game complete (Gary Moore på en Commodore 64, ikke noget cover/remix) :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Gammel musik med ny mastering..

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hvordan går det med Japan-projektet? :) Har du overvejet at kontakte et major label?

Ved ikke lige hvor i landet du er baseret, men her i Aarhus er der for eksempel "Meet the talent" som giver mulighed for at pitche for forskellige musik-aktører, bl.a. labels.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Japan, jeg tager fat i GOTO80 som er vant til at rejse, og hører ham af hvordan det foregår.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Vojocan har hittet igennem længere tid, til trods for dens alder og lyde.


Den er nr 2 som jeg har lavet, dagen efter jeg fik pc i 1996.
Første dag lavede jeg en der hedder XM TECHNO, og altså Vojocan dagen efter!

Det ku da godt være jeg lige sku modernisere den, og se om jeg kan safte den helt op :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

nå.. der skal laves noget klassisk/barbarian movie style til et Commodore 64 spil..
så det er hvad jeg fik lavet i aften..



EDIT: færdig version

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

idag har jeg nået meget.
mine ufoer er fløjet rundt i verden og kommer hjem her i nat kl 4 med nye data om de forestående opgaver.

Japan tygger på det
USA venter
Tyskland... tja, jeg kan ikke finde min agent

Creditscrolleren er færdig.. det blev den første som kom ud.
Alle 3 film i trilogien er færdige..

Der er sendt en UFO ud og lede efter penge til at starte filminstruktøren + holdet.


Hvad sker der her i Odense ?
..det er mørkt og køligt, og jeg er ved at lave ingame tunes til spillet.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

jeg har skrevet til djævelen at jeg vil signe den kontrakt.. nu braser hele lortet sammen...
hvis det ender med at de ikke vil alligevel... så skal jeg til sverige i studiet i stockholm... men jeg har jo bare ikke nogen penge opverhovedet, så det bliver op af bakke med flybilletten.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg er ikke som de/i andre, det er jeg bare ikke, det var jeg bare ikke, og det bliver jeg bare ikke.
Mht. musik, der er jeg heller ikke som i andre herinde, jo måske har jeg fundet mine fæller.. jeg er selvlært.

Hvad jeg vil i livet ? jeg tror at 2 sønner, en datter og en dejlig kone er historie.. det er for sent nu..
Nu er jeg 46. og jeg er vant til, at det hele bliver styret af mig.

Jeg er i krise.. hvorfor ellers skrive dette ?
Det står fast, du finder ikke ret mange, så determineret og hårdsarbejdende som mig.

Som lydnørd der læser dette, hvad kan du bruge det til ?

Er det mastering, så kan du bruge mig, jeg bliver ved.
Også, særdeles som komponist. men lad os være ærlige, der kommer ikke nogen forbi her og leder efter komponister, til deres teater og film eller hvad det ku være.

Vi er en indspist lille familie her på lydmaskinen, og jeg ved nok, hvem der giver sig tid, og giver en skid for noget af det jeg skriver.

Eller har jeg taget fejl ?

Det er bare aftenen før EU afstemningen, og jeg ville bare skrive noget, istedet for at pjatte hele dagen væk, med noget som lige netop det jeg lavede idag. ud af den blå luft. :)



men det lader til jeg har genfødt en ide fra da jeg var 12 og sammen med min gode ven Rene lave vores egen comedy på båndoptageren.. nemlig.. DE FÆLE NYHEDER!

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Karsten og Ulf min bror spillede engang noget ovenpå mine Amiga musikker, og det var bla med en CASIO MT-40
som i kan de går det galt med TRUT MED RUTH, fordi Kaze ikke kan finde ud af hvad han skal spille på det fjollede samplefugle pip halløj som dette skøre nummer vil :)

al amiga musik her er mit gamle fra 1987-1989, jeg mener at tuneless er 1990, men den siger Ulf at det er bøsseAIRWOLF :)
haha, det var bare sjovt, disse kælderparties. normalt var det med computere. men de er ryddet af vejen her, det er vist aftenen før at vi går til vores C64 maskiner, og smadrer løs i kode, grafik og SID lyd.

anyway, lad os se på den video, jeg skriger af grin.. :)




Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Så fik jeg remastered en gammel 1997 techno/industrial ting, som er 18 år gammel, men snart fylder 19.
Den er nemlig lavet 13 januar 1997, og min fødselsdag er 12 januar 1969.

Så altså, 18 år gammel er denne techno!


Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Nå Jan... nu skal du gå den tunge gang, at registrere ca 500 numre hos KODA... (åh nej, og der er over 1000 flere i computeren)


argh, jeg har slidt og slæbt i 30 år, alt det computerbøvl! :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

nu har jeg sat mig for at lave et helt album med omnisphere 2, i lyntempo.
jeg sku gerne ku lave 1 nummer om ugen, og så kommer jeg jo hurtigt til 10-12 stykker.
udfordringen bliver trommer, for jeg vil gerne afprøve noget nyt..

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

er igang med album #7..
er hypet op! der er kommet 7 tunes på 10 dage, uden at anstrengelser.

jeg fokuserer på harmoni, og lidt minimalt - jo mere jeg gør som på min c64 hvor der kun er 3 tracks, jo bedre. komponerer mere, istedet for bare at smide det en track op efter det andet, sample loops og at springe over hvor gærdet er lavest :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Hvordan sørger man for at albummet bliver "homogent" ?
Tjo.. bruger samme VST på flere af numrene :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Denne lå og rådnede på disken, fordi Massive var gået i udu.. efter tilføjelse af lidt volume envelopes, og slette lidt hist og pist, så kom vi endelig af med den..


Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Denne musik er 29 år gammel, og er MIT ALLERFØRSTE stykke lavet på en Amiga 500, i 1988.
Navnet er Intrusic (intromusic)

Et yderst simpelt DAW som udkom i 1987, lavet af en tysk herre, Karsten Obarski.
Men crackerfolket overtog hans program, og forbedrede det!


Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

vaps! så har albummet 10 tunes!
lavede lige 4 i nat!

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

en opsamling af SID i 2016

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

idag sendte jeg så denne i omløb

Nyt svar