SIDwave bloggen

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Re: SIDwave bloggen

Indlæg af SIDwave »

Der sker altså andre ting end musik.. for eksempel dette.


Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Glædelig Jul til alle herinde!


Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

jeg har udgivet et nyt album.. kalder det for synthwave :)

historien er, at min skærm døde i november, og jeg havde ikke penge til en ny.
derfor sad jeg med tv, og en bærbar der ikke har noget data eller kan ret meget (en sofasurfer computer)
efter 2 uger var det så kedeligt, at jeg fandt 2 gratis vst: tal noisemaker, og kairatune, og så en pakke gratis 80er trommer.

på kun 7 dage lavede jeg så 6 stykker ud af det, men har udeladt det ene af dem her, da der skal omarrangeres en masse.

jeg kan kun sige, det har været en positiv og kreativ oplevelse, at sidde med ingenting overhovdet.. og så bare lave noget med få gratis ting.
det gik meget bedre end jeg troede det ville.

albummet er også på spotify, itunes og alle andre steder.
(der er jo ingen der køber noget alligevel) :)
de fleste der har købt noget af mit på bandcamp, har overbetalt 2x og 3x og 4x, for at støtte mig.
så de få penge har jeg selvfølgelig brugt på nogle supergode vst i priklassen 50 dollars typisk. det er jo helt fint!


spotify
itunes
amazon
youtube music
100 ukendte

:)

jeg synes ikke det er godt mixet, men nu må det bare leve sit eget liv. jeg skal videre med noget meditationsmusik, og DET er der sjovt nok penge i! (Føniks Musik) :D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det lyder sku meget godt! :-)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

jeg vil dele noget videnskab, som jeg i mange år har brugt i det daglige.
og så vil jeg linke en helt ny artikel, fordi, nu er vi endelig så langt, at vi kan trykke på knappen. (det lærte vi for 5 år siden)

http://www.crystalinks.com/synchronicity.html
hvad er universet for noget :)

koblingen, der er årsag til at universet eksisterer:
http://www.sciencealert.com/a-giant-neu ... mitstart=1

videnskabsbogen du har ledt hele dit liv efter:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SIDwave skrev:jeg kan kun sige, det har været en positiv og kreativ oplevelse, at sidde med ingenting overhovdet.. og så bare lave noget med få gratis ting.
det gik meget bedre end jeg troede det ville.
Det er super dejligt at begrænse sig engang imellem! :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

nogen der har checket mine 3 videnskabelige links ? :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

nu kan alle direkte støtte min uendelige musikalske karriere og kommende super kreative projekter, via Patreon.
det er en spæd start, men rumskibet er lettet med albummet Future Spacewave, som nu kan downloades af alle Patrons!

https://www.patreon.com/user?u=4522389

følg med på min profil på Patreon, hvad jeg skaber nu og i nærmeste fremtid - DU FÅR SÅ MEGET FOR PENGENE!!!!!! :)

(og mine indkomster, bliver brugt til super instrumenter og opkvalificering (af mig))

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg har lavet en Patron, hvor man kan støtte mig i mine produktioner og min karriere som musik..
https://www.patreon.com/user?u=4522389

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg har idag startet min comedy youtube kanal, og vi begynder i 1930




Abefabrikken.... du har aldrig oplevet noget lignende!
grænsen i dansk comedy vil sprænges! (aberne sidder ovre i hjørnet og skriver manuskripter)

:D

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg har fejret mit 32 årige jubilæum som elektronisk komponist, ved at udgive en 30 års musik demo til Commodore 64.
Den kan køres i en C64 emulator, VICE. På windows og Mac osv.

Jeg vil senere sende den på youtube (kan tage sin tid)

disketten med J(46) - som den hedder!
http://csdb.dk/release/?id=157338

Billedet af mig, hvor jeg er udødeligtgjort som ægte C64 koala billede, er tegnet af svenskeren James Svärd (Joe) som er professionel grafiker og laver alt muligt som hænger i den svenske virkelighed, udenfor, tryksager, billeder, malerier og alt muligt!

Her billedet, med musik menuen ovenpå (overlay) med de 12 numre SID 6581 synthesizer :D


Billede

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Gammel soundcloud jeg lavede i 2001
Billede

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Da jeg var 20 år gammel..
Billede

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Karriere kanonen på Danmarks Radio har fået en halvstor opdatering
https://www.dr.dk/musik/karrierekanonen/artist/sidwave

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

jeg skal have et nyt liv, igen. og er startet med det vildeste af punkterne.
Jeg vil få min UFO til at lande på Odense rådhusplads!

du griner ?
det er skam alvorligt, og også muligt.
for at få ham til at gøre det, skal jeg remote view hver dag, så han kan finde mig.
han ved allerede hvad jeg vil.

hvem ?
det er en fyr, fra Sirius. det er den samme som var i egypten engang. han er 3 meter høj.

nej, jeg er hverken skør eller noget. alt det her startede i 1982 (og historien er med i min bog... som tager alt for lang tid at lave færdig)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

om 1 måned flytter jeg til mit nye lydstudie, og skal koble synthe til igen, og min midi master controller kan igen styre hele lortet så der er nul fejl!
her er mit gamle system! det nye er det samme som det gamle, men nu er midi controlleren 7 år gammel :)

Billede

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Hvad skal jeg gøre ? der er alt for meget musik!
Det skal bare udgives!!! :)

Billede

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Er der overhovedet nogen der læser min blog ud over Mike air ? :)

Nu vil jeg bare fortælle at jeg har lavet et nummer igår, og det har noget tilfælles med 2 andre numre, så nu er de 3 numre sat sammen på en EP jeg vil udgive. Men jeg skal lige vente på at min ven Andrew i New Zealand, laver et flot album cover til mig... øv jeg hader den ventetid, når jeg sidder her og vil uploade musik! :)

Jeg flytter ind det nye sted på Fredag, og får nøglerne idag kl 10!
Så skal der snart symfoneres, når synth igen bliver sat op.

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Jeg læser din blog af og til. Og jeg må sige at jeg særligt venter i spænding på en opfølgning til dit indlæg a 4. oktober! Lyder også nice med EP :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Hermed udgives SPACETRIP
Lavet i mørke vindblæste dage, tidlige morgenstunder med tendenser til rock trommeslageri!


Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

det er bare noget jeg optog den dag for 6 år siden, da jeg installerede KOMPLETE (den er igang på computeren)


jeg kan ikke helt bestemme mig for hvad det er.. måske er det lidt vangelis agtigt.. aner det ikke. havde bare øvet det 1 gang, lige inden jeg tændte kamera. ku da blive et godt nummer, hvis jeg laver den ordenligt.




husk den er 6 år gammel... jeg har tabt mig siden :) (føj jeg er fed i ansigtet på den video her) - store grødhoved! :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Hurra hurra!!! efter tørke i næsten et helt år, er der en lytter som har købt et af mine albums på bandcamp!

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

SIDwave skrev:Hurra hurra!!! efter tørke i næsten et helt år, er der en lytter som har købt et af mine albums på bandcamp!
Sådan:-) Der er også mange om budet nu om dage


/Dan
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg har fisket 15 næsten-færdige numre frem fra harddisken, som bare mangler ca. 1 times arbejde hver, så er de færdige.
Det bliver hoved projektet her i Januar, og så håber jeg at ku udgive endnu et album i midten af Februar, som en slags fødselsdags album, da jeg fylder 49 d. 12 Januar.. :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg sidder og lytter James Blunt..
vokaler siger mig ikke noget.. sange bliver autokonverteret til melodi i hovedet på mig..
men det er stemmen... den er tryg og nogen taler til mig, som da jeg var lille..
specielt Paul McCartney og James Blunt har denne evne på mig... deres stemme er som at være baby i mors arme.. :)
Men så lytter jeg da... men det er ikke noget jeg har gjort siden 80erne, inden jeg begyndte at lave en hulens masse instumental musik.

Nyt svar