SIDwave bloggen

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Re: SIDwave bloggen

Indlæg af SIDwave »

Nånå, 5600+ plays på Spotify i denne uge!

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Fedt!

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg har nu 7 numre til mit næste album, som er en blanding af synthwave/techno.. nu må jeg se om jeg kan vride 3 numre mere ud af en hjerne, som konstant laver musik (der aldrig bliver realiseret)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke med den runde dag, Jan! :denmark:

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Så blev jeg 50..

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Tillykke tillykke!

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg har købt BASSMASTER og det er fantastisk at lege med, og så har det også verdens fedeste slapbass til funk!
Og i forhold til MASSIVE, er det meget let at lave skøre dubstep basser.



Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Mens vi venter på distrokid..

Billede

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Kort efter min 50 års fødselsdag, ny spontan EP som er opsamlet fra harddisken

Duckstep Revolution, (C) 2019 SIDWAVE



Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Så har jeg lige fået min første mastering kunde på fiverr.. 4 numre elektronisk pop
Ønsker mig flere kunder :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg gennemgår mine gamle numre fra 1996-2000, som ikke er udgivet.
Der er nogle gode, men de kræver en VST modernisering.. jeg ved ikke hvornår jeg gider lave noget.. men de er for gode til at ligge der

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

I 1991 remixede min ven Kaze og Wizz dette nummer



Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Så.. pga at jeg uden frygt proklamerede at en trommesample var en 909, fik jeg smidt i hovedet af kong guleroden at jeg har et psykologisk syndrom, at jeg overdriver mine kompetencer og er en nybegynder.

Nu må jeg altså derfor bare protestere lidt, af flg. grunde:

# Jeg har bearbejdet samples i 31 år
# Jeg er uddannet systemudvikler (EDB assistent), samt Datafagtekniker og IT Supporter
# Jeg kunne lave mit eget computerspil da jeg var 16 og ikke havde nogen uddannelse
# Nu har jeg seriøst arbejdet med mix og master siden VST kom på markedet
# Jeg har brugt 4 synthesizere siden 1991
# Når du sidder og dit hjemmelavede kodegejl ikke virker, så finder jeg altid fejlene

# Jeg skulle høre på Janteloven hele livet, specialt at jeg skal indordne mig efter andre menneskers regler, så de kan opretholde kontrol over mig
# Jeg skulle tvinges i min bordtennisklub, at sige "undskyld" til en ny dame i klubben, fordi jeg var "heldig" at ramme nettet og så få point.
Jeg modsatte mig at hun skal køre jantelov og uskrevne regler ned i halsen på mig, men så fik hun hele lokalet imod mig, og folk jeg troede var venner, stod nu alle og sagde "hvis du ikke siger undskyld, så gider vi ikke spille med dig mere." Man skal holdes for nar, til den dag det viser sig at alle vil have mig som underdog!

Det gider jeg ikke. Jeg er den evindelige underdog, og hver gang jeg vinder noget, bliver jeg mobbet.
Hvor andre bliver elsket for deres gode tennis spil, eller andre bedrifter, bliver jeg hver eneste gang generet, af folk der har ondt i røven af at jeg er god til noget.

Så er det bare sagt. Jeg ved ikke hvem der læser her i denne uinteressante blog :)

Nu kan det lyde at jeg bare vil pumpe mig op, men sådan var jeg slet ikke før.
Jeg begyndte bare automatisk på det, fordi jeg blev holdt for nar, misbrugt, og drevet rundt i manegen af vores tåbelige jobcenter system, istedet for en eneste gang at komme med noget reelt! ikke en eneste gang er det sket.

Så når man ikke for lov at bevise noget på arbejdsmarkedet, begynder man at tale om hvad man kan.
Men man må ingenting. Man skal være dum og holde kæft.

Det førte til at når jeg er i byen, så spiller jeg dum og holder kæft. Så elsker de mig! :)

Der er ikke noget ballade Holger, du skal bare regne med at jeg har gang i meget mere end som er nævnt her. Og definitivt fejler jeg ikke den der psykodiagnose. Jeg oplever ligesom bare det samme som altid: at når jeg er selvsikker, så rakker folk ned. Det er universet.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

Det er der kun een løsning på :)
Man in the Mirror !

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

raoul skrev:Det er der kun een løsning på :)
Man in the Mirror !
jeg kender godt hemmeligheden :)
jeg var engang magisk..

jeg skal bare holde kæft.
og hvad folk ser at du gør, så kommer de allesammen "jan, kan du hjælpe mig med x ?"

det sker automatisk.
men man skal holde sin kæft og bare gøre :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Hmm, bare en konstatering..
Jeg har nu været betalende Spotify bruger i 3 år.
I disse 3 år har jeg fundet en masse gammelt, som jeg ikke fik fat i i gamle dage, og det er jeg virkeligt glad for.
Og jeg har fundet en masse ny musik..
Min gamle samling af rippede CD har jeg snart ikke hørt på i 10+ år.. jeg har ca 500 CD som er købt 1993-2004.
Ud af dem er ca 200 filmscores. Jeg har ikke hørt det i over 10 år, jeg kan det hele udenad..

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Min samling af 1992-2000 goa techno og andet elektronisk, lyder bedre og bedre..
Der er så mange mangler ved moderne elektronisk. Det er ofte minimalt, og totalt underkomponeret.
Lige nu har det gamle ihvertfald en revival hos mig!

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg ved når jeg har et hit
Der er snart 7-8 stykker
Det er ligemeget de er gamle
De skal bare laves på den "hippeste" pop formel metode, og der skal sang på
Melodierne kommer ud af munden på mig automatisk uden at tænke
Min hjerne har brugt 20 år på at omsætte synth leads til sangtekster

Nu skal det bare ske

Og alle mobbesvin kan bare tie stille, jeg har hørt på deres ævl hele mit liv

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

1970erne, Ferritslev friskole, Midtfyn:

Matematiktime;
jeg får sølle 1 mere rigtig i opgaverne, og når man laver 0 fejl får man en guld hestesko, man kan dekorere sine hæfter med, så vi alle kan se hvem der fører. konkurrence er sundt, og man gør sig umage. det er genialt af Bente at finde på dette med klistermærkerne.

Så sker det: jeg er ikke den bedste til matematik, det er Mette, men Jimmi vil ikke mobbe en pige, så derfor bliver det mig..
Jeg "vinder" få gange over Jimmi i matematik, og så begynder han; "dumme professor!!!", og så løber han efter mig.
hele klassen går i selvsving og synes det er sjovt, selvom de er mine venner.

12 stk 6 klasser jagter mig, udenfor, efter mig, med Jimmi forrest.
Han vil bare fange mig og skubbe mig omkuld. det lykkes, og jeg ligger på maven i perlesten på parkeringspladsen.
Så planter han et lille dansk flag han har snuppet i skolekøkken, som er til lagkager, i røven på mig.
og siger et eller andet pis, og så griner de allesammen

Det er børn der er gået i selvsving..
og så efterlader de mig der og går ind igen allesammen.

Oh f*ck, så¨skete det EN gang mere....

Jimmi kan ikke tåle at være god til noget, så skal han have kontrol over andre mennesker
det er fordi i Rolfsted fodbold klub får de ordentlig træning, og vinder derfor det meste.
Bare fordi at jimmi kunne have kommet på landsholdet, så skal ha nhave kontrol over andre mennesker

Desværre blev han så Politibetjent... :)
Og han er aldrig blevet mere end færdselsbetjent.

HOLD KÆFT EN TABER! :)

Jeg er blevet førtidspensionist, pga alle de dumme mobbesvin og tævebøller, og tvangsarbejde ved kommunen for at få nogle penge, og helt ødelagt og smadret af aktiveringer, der intet har at gøre med min IT viden og uddannelse at gøre, men udelukkende er gratis arbejdskraft i 6 mdr, hvorefter man "løslades" fra tvangsarbejdet.

Og så en dag brød hjernen sammen og jeg blev skizofren af alle de mobbere, tævebøller, og det kommunale kommunist tvangsarbejde i en lejr i sibirien.

og så tog jeg 30 kg på, pga medicin der hedder psyprexa, og så fik jeg en depression oveni jeg skulle gå nu med i 19 år.
jeg er bare helt totalt smadret,

OG DERFOR KAN JEG TÅLE ALT! :D

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Damn Sid

Det er jeg sgu ked af høre det der!!! Bare husk at man nogle gange skal slutte fred med fortiden for at nyde nuet. Husk at det var børn, og selv om det ikke er en undskyldning, så kan det være en forklaring. Måske Jimmis far slår mor, og mor er i et misbrag af en art? Måske han ikke har nogle forældre mv. Jeg siger bare at der ofte er en grund til at man behandler andre dårligt. Du virker som et kærligt og rummeligt menneske, så måske du skal prøve at slutte fred med fortiden og tilgive de mennesker.

Alt godt herfra <3

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

jeg har lukket fortiden, og jeg har det godt.
jeg fik det godt ved at få en computer og kunne programmere på den og lave min egen stil af musik.
og musik blev mit liv, og jeg ville gerne samle klassen fra gamle dage, fordi jeg har ikke set dem siden 1983. og jeg har skaffet alle deres adresser og tlf numre, men der er noget som halter...

pga jimme mobbede tina i smadder, og ødelagde det for hele klassen, så har jeg svært ved at se at jeg ikke vil tvære dette op i jimmis fjæs.
selvom fortiden er begravet, og jeg forstår hvorfor jimmi gjorde som han gjorde, så har jeg svært ved at se at jeg ikke skal konfrontere ham med det.

fordi vi får ikke tina med til denne komsammen, hun vil på ingen måde mindes sin skoletid. det er et mareridt for hende. jeg har talt med hende.
så af respekt for tina, så laver jeg ikke den klasse komsammen.

jimmi kan bare rådne i helvede, som den latterlige færdselsbetjent han er.

mht. vrede og frustration, nej der er ikke noget mere.
jeg vile bare fyre det af i min blog, som et indslag.

og jeg ville pointere, at alt det lort som har ramt mig, har gjort mig til superman! :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Damn, og jeg troede jeg havde en dårlig tid i folkeskolen, men det der er fandme hardcore. Det kan ingen holde til. Jeg ved ikke engang hvad der er det rigtige at gøre i din situation. Måske bare begrave det og tænke på noget andet?

Men stor respekt for at du klør på og bliver ved med at lave musik, og endda tør fortælle om det her! Det kræver mod.

Jeg har ikke selv haft den mindste lyst til at opsøge min fortid eller deltage i eventuelle folkeskole-nostalgi møder. Det kapitel er overstået.

Så jeg ser fremad i stedet. Nu handler det om musikken. Det er sgu en federe ting at fylde sit hovede med. Jeg håber det også virker for dig. :)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Der er faldet ro på siden jeg blev 50. og jeg vidste det i forvejen.
En livsændring er sket, og jeg er i et nyt stadie. med fred og ro. nul ambitioner, nul stress.
Jeg ved hvem jeg er, og jeg ved HVORFOR.
Jeg ser alt tydeligt.
I flere år har jeg været clairvoyant, og jeg ser hvordan A er forbundet til B.

Men da jeg ingen ambitioner har, går jeg ikke mod et mål, og konstaterer at jeg kommer nogle trin op.
Jeg sidder lidt fast i det, og ligesom tygger på sagen.

Det handler om at tage en af ønskerne der er, og manifestere dette ønske. fremskridt.
men jeg har netop lukket min dating profil, fordi jeg gav op... ihvertfald for nu..
jeg føler at personen jeg søger, ikke er på internettet..

Jeg er meget ensom, jeg har altid været ene enegænger... det eneste jeg har er det jeg har skabt selv.
Der sker aldrig noget uden at det er mig selv der har udløst det.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg har samlet et Top 20 album, som ligesom opsummerer de sidste 10 års musikproduktion.
Så kan jeg altid linke det album til nye fans, og så kan de selv dykke dybere ved at udforske alle de andre albums, hvis de vil..
Men nu mangler jeg noget cover art!

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Fra idag, er stilen lagt om.
vi skal allesammen videre i livet :)

Nyt svar