Andreas' blog med nørderi, erfaringer, reviews og andet gøjl

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Re: Andreas' blog med nørderi, erfaringer, reviews og andet gøjl

Indlæg Skrevet: 2. nov 2016, 17:44

Fik tilføjet denne fætter til mit setup for ikke så lang tid siden:

Billede

DJ TechTools Midi Fighter Twister.
Ganske lækker sag med et meget lækkert rubbery feel, på både knapper og kasse. Er pt. ved at finde ud af hvordan den smartest kan integreres i Ableton. Modsat min AKAI APC40mkII så er der ikke et default script til Live med mappings til den, så man sejler lidt i sin egen sø. Jeg er så begyndt at kigge lidt på de python scripts som Ableton bruger til control surfaces. Pt. har jeg ønsket mere kontrol med Instrument- og Effect Rack og her er den oplagt med sit 4x4 grid med knapper. Desværre kan Ableton ikke låse samme control surface til flere Effect/Instrument rack, men jeg har lavet et lille hack så man godt kan. :) Hacket er blot at lave to python scripts sådan at Ableton tror at de øverste to rækker af knapper er én kontroller mens de nederste to rækker knapper er en anden. Man kan så ændre farven på hver knap, så jeg har lavet det sådan at de 8 øverste er blå, men de 8 nederste er grønne, og inde i Ableton har jeg så farvet de to kanaler som jeg styrer med tilsvarende farve, så jeg lynhurtigt, når jeg åbner et projekt, kan se hvad jeg styrer. Den har så fire banker, man skifter imellem med knapperne på siden, eller via. midi cc, så jeg skal finde ud af hvad jeg skal bruge de sidste tre banker til; hvis jeg overhovedet skal bruge dem til noget.

Min APC40mkII kører egentligt meget godt nu efter jeg har lavet mit custom script, hvor jeg styrer levels med dens 8 encoders, istedet for faderne, som jeg så har mappet til et Effect Rack på min master, som har typiske master effeter, som HP/LP, Delay, Reverb, RateReducer, Phaser whatever. Jeg savner dog stadig nogle flere rækker launch knapper, samt især level meters, da det er møg svært at hurtigt se hvilke tracks som er hvad.
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg Skrevet: 2. nov 2016, 18:18

Jaaaaa, fedt! Custom scripts er altid sjovt at arbejde med, generelt custom alting, så man kan få det som man vil.

Har selv ofte kigget på midi fighter, den ser ret lækker ud. Er dog meget overrasket over at der ikke er nogen scripts til Ableton :shock:
Er der heller ikke noget Max for Live halløj til den?

Og jeg har stadig lige tilgode at få hørt de par numre du har smidt op, men det ene har jeg jo hørt lidt af på et tidspunkt tror jeg. Venter lige på en stille stund hvor jeg kan lægge øre til :)
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 3. nov 2016, 10:59

De har nogle scripts til Ableton på deres website, men det er lavet af deres brugere og ikke dem selv, hvilket jeg finder lidt underligt. Men det lader til at de generelt er mere fokuseret på DJ segmentet og derfor har mere fokus på NI Traktor.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 2. maj 2017, 12:11

Tillykke med dagen Andreas! :denmark:
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 7. maj 2017, 14:55

Takker! Er lige kommet hjem fra ferie på Gran Canaria. Ganske lækkert at fejre fødselsdag på stranden, med god spansk mad og gigantiske gin & tonics. 8-)

Tilbage til "Blogs"