Tue Finds Start til slut blog.

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Tue Finds Start til slut blog.

Indlæg af T.Find »

Jamen så må det da være min tur til at få mig en blog. Den allerførste ever! Det er nu ik fordi jeg lider af flok-mentalitet så "fordi andre gør det så skal jeg også!" Næ, jeg tænkte at nu hvor alt ser ud til at falde i hak med hensyn til min musik produktion, ville det være et passende sted at starte og så fordi jeg godt kan li at læse andres blog. Valget faldt på lydmaskinen fordi jeg , i takt med alt ser ud til at skride frem, bruger mest tid her nå jeg er online.
Lidt om mig selv: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... &start=275

Menningen med blogen vil være at dele mine daglige tanker/ideér, hovedsagligt vedr. musik/produktion men det kan da godt tænkes at der liiige sniger sig 1 afstikker eller 2 ind. :)

Nå, men for at starte et sted så købter vi hus i Rødovre for snart 1 lille år siden. Det var lidt af et stort skridt at for os da konen læste til sygeplejeske ( hun er så endelig blevet færdig 19/01-10, juhuu) og vi havde en pige på 2, så der var nogle ting at ta stilling til. Det må være gået ok for der er gået 1år og vi er der stadig :dollargrin: Da vi i sin tid var ude og kigge på vores hus havde den daværende ejer et hjemmestudie i kælderen, kæmpe +!
Vi flyttede ind og jeg fandt mig til rette dernede men jo mer jeg læste her på siden kunne jeg godt se at det ikke var optimalt. Han havde bygget "et rum i rummet" men jeg ville egentlig gerne ha udnyttet pladsen noget mer og tænkte på at rive det ned. Der var ca 50cm til ydervægge så der gik jo en smule kvm tabt. En dag vi havde været på forlænget weekend her i oktober kom vi hjem og opdagede at der var vand i kælderen! Fedt. :puke: Det goe var at gipspladerne i rummet havde suget vandet og da de var beklædt med noget skumgummi opdagede jeg først senere at der var fugt/mug i store dele af det. Det korte og det lange er at forsikringen betalte pænt og jeg fik renoveret rummet, isoleret ydervægge, lagt fliser og shinet lortet op! Dejligt! Musikrummet blev vi så enige om at rykke så det lå tæt på trappen, så mjeg kan høre vores datter hvis hun eventuelt vågen om aften/natten og jeg er alene hjemme.
Det er jeg så ENDELIG gået igang med og skulle det have interesse kan udviklingen følges her:
http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=15&t=26932

Ja, så lige så snart skidtet er ffærdigt går produktionen igang. Inspirationen er i høj grad midimiliz, x-dream, fuzzion, ja der er mange. Jeg ved ikke helt om det komme til at ligge tæt op af men det er noget i den stil. Lidt tech-agtigt. Ellers er jeg begyndt at lytte til en del dubstep og electro house. Vi må se:)

Nå, det var lidt at starte på, smid endelig spørgsmål eller andet godt. Cheers!! :wink:
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Glæder mig til at lytte noget når det er klar. :)

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Indlæg: 903
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »

Synes ideen med at du skal høre datteren hvis hun vågner er super moder-agtig, fedt at laver musik. Må man spørge hvilken uddannelse og job du har?

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

christoffer: Helt sikkert :) Glæder mig til at få lidt ris/ros.

Pelle: arh, super moderagtigt ved jeg nu ikke helt om det er :) Jeg vil i højere grad sige det var uansvarligt hvis jeg IKKE kunne høre hende. Jeg er uddannet elektriker men jeg har egentlig mest arbejdet med telecom. Her for 1,5år siden fik jeg så job som netværksoperatør og der har jeg en masse lange vagter men også meget fri. Dag og nat. Konen er lige blevet færdig som sygeplejeske og når hun engang får arbejde ( dejligt med nedskæringer og sparerunder inden for sygehusvæsnet :puke: )så vil hun højst sandsynligt også få skiftevagt. Derfor også en af grundene til at rykke musikrummet, for der blir nok en del nætter jeg er home alone med den lille. :)

Nå ja, jeg vil da lige dele den her, fantastisk nummer!
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Indlæg: 903
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »

- Du er egentlig super cool! :)

Fed speciel sang også .. Jeg digger dig!! :)

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

Jo tak pelle B :wink: Og lige over! Ja det er cool nummer. Nå men anyway jeg får ikke skrevet så meget lige pt. pga studie byg. Der er endelig nye billeder, tjeck det ud Pelle B :)

EDIT: Billeder her: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... 82#p276082
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

NÅ, så slap mine gyldne fridage op hvor jeg har kunne knokle med studiet. Nu er det surt nat arbejde á 12timer igen man-tors. MEN, jeg fik da noget det jeg skulle, sådan da. Jeg mangler pt nogle absorbere/diffusere og 2 basstraps til hjørnerne og måske en cloud til. Det må blive fredag. Jeg håber jeg kan komme helt på plads i næste uge og så må jeg opgradere stille og roligt med difussere bag mine speakers, bagvæg og siderne. When money comes....indtil da må jeg bygge mine egne

Jeg har fået fjernet mit crap fra stuen så konen er glad. Nu er det sat op midlertidigt i mit eget rum, jeg kunne bare ikke vente. Jeg har ikke fået lavet noget musik på det endnu men min datter har da fået danset lidt stopdans men jeg launchede clips fra min launchpad. Det er sgu underholdende! haha

- Ellers sker der ikke meget her på musik fronten, der er faktisk ret stille. Jeg lytter en del til WhiteLies for tiden, fantastisk album!!!
Jeg håber der kommer mer gang i min blog når jeg får gang i musikken så til dig der gider læse med: Hang on! :wink:
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

Arhh, så sidder man IGEN her på en laang 12timers nattevagt uden noget at lave ( netværks overvågning) og tjekker youtube for diverse og falder ogver nogle gamle klassikere og noget lidt nyere. X-dream-psychomachine, Atmos-Klein aber doctor er nogle af mine all-time favorites. hold fest hvor har jeg rystet røv til de numre!! Nå, men her er lidt jeg fik støvet op. Giv det en lytter hvis i lyster. Ohh, lad mig liige tilbede Arne Schaffhausen Wayan raabe, Marcus Christopher Maichel & Jan Müller. At kunne lave musik i samme kaliber og med samme enorme mængde energi ville være en drøm der går i opfyldelse, De er f...... guder! :please: :bow: :









- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

- her er lidt fler:



- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Åh nej, der er jo lidt for mange prog/minimal-ting at lytte på herinde nu. Godt at se navne som Vibrasphere og Atmos. :)
Nu når du er inde på den her genre, hvilke labels lytter du så mest til af det her prog psy og lignende? Mine favoritter er Iboga, Tribal Vision, Iono og Blue Tunes.

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

ja, atmos. Han har lavet meget go musik, især meget af det nye. Vibraspheres gamle er jeg nok mer til end deres nye, ikke at det er dårligt:)
Jamen af labels, puha, det må nok hovedsagligt være boshke beats & horns and hoofs. Det er egentlig ret sjældent jeg lytter til mine plader mer. Jeg satser på at blive bedere til det nu her når "produktionen" går igang. Jeg tjekker lige op på de andre labels, der er et par mer jeg kan bare ikke lige huske hvad de hedder. Det er lidt ældre dato:)

Iboga kan jeg godt nikke genkendende til. Stilen har ændret sig meget i forhold til deres første cd tabernathe. Lurifax-theif, er stadig et af mine favoritter. Cden ryger på en gang imellem:) Iono er vist vokset ret hurtigt er de ikke? Fed stil ellers men ikke noget jeg høre så meget.
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jo, Iono er vokset hurtigt, og til at starte med så jeg det label som en form for label der gav de mindre og ukendte en chance, men efterhånden er de sgi ret godt fremme mht. lyd og stil. De har til og med også en god tilknytning af dansker artister (Centrino (Hvor Jaiz herindefra er med), Timedrained, Time In Motion og Phaxe).

Der er faktisk mange fede Prog Psy labels. Glemte lige Spintwist og Spiral Trax.


Hvad med sådan et album som Antix's Lull? Er helt pjattet med den simple og minimale sommer-lyd der summer ud af højtalerne.. :)

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

Ja det er rigtigt, de har en del danske kunstnere med. Nasa har også lige udgivet på iono. Lige og lige, mener det er for nylig :)
- Jeg har det liggende men det er godt nok lang tid siden jeg har hørt det. Jeg syntes at kunne huske det er rigtig godt. Tilgengæld er jeg rigtig pjattede med albummet efter, mener jeg det var, Twin coast discovery. DET har jeg hørt meget. Hvad er du egentlig mest til Christoffer? fullon/psy ( du ved hvad jeg mener :) ) eller prog? Laver du begge dele?
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

Endnu en nat på job. Endnu et nummer til lé blog. Den første er den originale og dernæst et kanont remix:
- arhhhh, det vækker minder!

- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

T.Find skrev:Ja det er rigtigt, de har en del danske kunstnere med. Nasa har også lige udgivet på iono. Lige og lige, mener det er for nylig :)
- Jeg har det liggende men det er godt nok lang tid siden jeg har hørt det. Jeg syntes at kunne huske det er rigtig godt. Tilgengæld er jeg rigtig pjattede med albummet efter, mener jeg det var, Twin coast discovery. DET har jeg hørt meget. Hvad er du egentlig mest til Christoffer? fullon/psy ( du ved hvad jeg mener :) ) eller prog? Laver du begge dele?
Ja, ingen tvivl om at Twin Coast Discovery er et langt federe album, men jeg tænkte bare at den minimale stil fra Lull mere var dig. :) De er begge røvfede albums. Der er desværre kun et par gode numre på Wanderers, og jeg bryder mig ikke rigtigt om deres udvikling, iforhold til hvad de kom fra. Det er lidt det samme med Vibrasphere. Exploring The Tributaries var jo et sindssygt fedt album (har ikke hørt de tidligere albums), men deres nyeste album Lungs Of Life er jeg heller ikke meget for.

Jeg er mest til lidt af det hele. Har klart allermest psy i min samling (over 100-150 compilations og albums), men er kommet godt efter det med prog'en de sidste 3-4 års tid vil jeg tro. Jeg laver for det meste mit eget full on i bpm omkring 138-145, men under mit Laguna Blue alias udkommer der snart et remix som er kraftigt inspireret af Vibrasphere, blandet med Prog House lyd. Skal nok spamme med links m.m. på min egen blog når det er udgivet. :)
Så kort sagt laver jeg lidt af hvert. :)

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

arhh, okay på den måde :) Jeg må liiige ned og hive det frem. Jeg har ikke hørt deres sidste album. Ang. Vibrasphere så syntes jeg, modsat deres første album, også de er gået til mere, ja hvad kalder man det? Ikke pop men det er ihvertfald blevet mere "blødt". Stadig fedt album, altså "exploring.." men fortrækker helt sikkert deres første. Det må du høre.

Ja, det er sjovt ik? Jeg startede med at høre meget minimalt/tech, så blev det prog. også psy. Men jeg høre også det hele. Jeg håber på at kunne komme igang med noget tech-inspireret.

Fedt at du lave forskellige stile, det holder. Jeg glæder mig til at høre dit remix:) Hvordan har du det med tech stilen?
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Techy ting og sager er generelt fint. Er der noget bestemt du tænker på? Tech kan jo sættes på mange genrer i dag. :)

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

tjaa, det har du nok ret i. Jeg tænker i stil med feks. boshkebeats udgivelser?
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg lyttede lige We Interface og Standby. Kender ikke Boshke Beats udover af navn, men tænkte at de to numre måske kunne give mig en idé om det. :)
Nu aner jeg jo ikke om det er X-Dreams normale stil, men umiddelbart rimelig poppet og dansegulvsvenligt nummer.
Standby lyder rigtig lækkert. Ud fra dybden i mixet osv. kan man godt høre at den er fra 2001, men det har lige netop det der skal til i sådan noget semi-tonser psy, superfed atmosfære. Bank det af ude på Halvandet eller Amager bio og der er fest. :) Kunne godt lyde som om at jeg skulle tjekke The Delta ud.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Åh, det der Delta fik mig til at tænke på Ticons første album, som banker løs i mine HDJ-2000 nu. Der er virkelig noget fedt over det der 2000-2002 nord-europæiske psy. :twisted:

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

ja tak:D Det meste fra den tid har jeg på vinyl. Også en del med ticon ep & album's, det eneste problem er at jeg har solgt mine pladespillere....øv :(
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

Jeg glemmer helt det her blog ting. Der sker alt for meget rundt om mit hoved lige for tiden syntes jeg og så'en har det egentlig været, så vidt jeg husker, siden vi fik vores datter. Børn tager jo helt vildt meget af ens tid! Det var jeg forberedt på men man kan nok aldrig forberede sig helt, kan man? Jeg må hellere lige slå fast at det altså ikke er brok. Det er dejligt at bruge min tid sammen med familien og nu hvor vores datter, my, er blevet 3år er der sket så meget siden hun lå og kravlede på gulvet. Snakketøjet går jo som aldrig før, jeg tror alle med børn ville kunne citere dem for deres guldkorn de kommer med næsten hel tiden. Det er SÅ sjovt! Der er baare så mange at man ikke kan huske det og man burde jo skrive det ned. Fantastisk!

Nå, men ihvertfald er jeg næsten blevet færdig i min kælder, med musikrummet. Det er blevet rigtig lækkert og jeg nyder at gå derind. Der er bare rimelig køligt selvom jeg har smidt en radiator op. Jeg må finde noget alternativt. Jeg mangler pt. noget skum(diffusere) men det må vente til pengene lige er til det. I mellemtiden har jeg erstattet det med 100mm rockwool i ramme med stof og hængt på vægge og bag højtalere. Jeg mangler 1-2stykker til væggene og så skal jeg ha skiftet skummet i min cloud ud med rockwool batts også men jeg kan godt allerede høre forskel nu syntes jeg, så tilsammen har det en god effekt :)

Jeg mangler også at få smidt en hylde eller reol op, jeg tror det bliver en reol men der skal jo også bruges penge så lige nu står der en midlertidig. Den passer egentlig fint nok meeen jeg har kig på en anden som passer ENDNU bedere :) Det næste der skal købes må være et tæppe. Der er lidt fodkoldt, det er jo et kælderrum :roll: , så et tæppe ville være godt. Ligeledes skal det siges at min datter har slæbt legetøj derind som egentlig var blevet pakket væk. Det er resultatet af at ha hende til at gå på opdagelse i kælderen alene med en lygte :lol: "se far, jeg har slet ikke kunne finde det her!" hmm, det gir vel lidt charme at ha noget legetøj liggende i en kurv i studiet??

Mine gamle pladespillere solgte jeg så jeg kunne få penge til monitors for noget tid siden. Jeg havde ikke plads til dem i vores gamle lejlighed så de stod i kælderen og samlede støv sammen med mine højt elskede plader, som ikke blev hørt hvilken var en skam. MEN NU!!!! Jeg fik en ældre spiller af svigermekanikken for den skulle smides ud og fik sat mine plader ind, en reol, fandt min gamle forstærker frem og fik sat den til sammen med pladespilleren, satte en af mine gamle ynglingsplade på og for første gang i jeg ved ikke hvor mange år kunne jeg lukke øjnene og nyde tonerne af: http://www.discogs.com/viewimages?release=263719
Åhhh, det er simpelthen et af de fedeste numre jeg har hørt! Så sad jeg der kl.21.00 og fandt den ene efter den anden "ejj, fedt den skal jeg sku lige høre...og den her og den her og den h....." og det forsatte til klokken 22.20 ca. Det var så fedt! Jeg fik intet lavet, jeg havde ellers planer om at få startet op på et projekt eller bare få leget lidt hvis i forstår. Men computeren stod bare tændt og ventede og ventede indtil den blev slukket og jeg var blevet endnu mer motiveret og inspireret. Så det var egentlig fint nok. Bare ærgeligt man er nødt til at gå i seng fordi man skal op kl.05.00 :(

Hvilket bringer mig tilbage til det med børn. Tidsrøverne, på den go'e måde altså. Problemet er at tiden til sig selv og ens hobby-projekter blir sat i bagrunden. Også fordi jeg har 1000 andre projekter kørende ved siden af. Et hus som, i etaper heldigvis, skal renoveres i mindre grad. Forbedres er nok ordet for det er nu fint som det er men lidt malling og forbedringer hist og her hænger på mine skuldrer. Så det er det med at prioritere jeg skal blive bedre til, få organiseret min tid så jeg når det meste af det jeg vil. ved siden er børn, hus og arbejde kommer jeg også kvalitet's tiden med sin dejlige kone. Hun skal jo heller ikke forsømmes :wink: for så blir der da først ballade!! Jeg overvejer at stå tidligt op de dage jeg møder klokken 8 og så være i kælderen kl.0.500 og så ha et par timer til produktion. Det kunne være en ide.

Igår fik jeg så taget mig lidt tid til at sidde foran computeren. Jeg var så træt at jeg næsten faldt i søvn foran skærmen. Klokken var så også 22 - 23 stykker så det var nok for sent.Men, det er da dejligt at ha en hobby og et tilflugt sted, et skal bare bruges lidt mer.


Ja, så kom der da lidt på bloggen. Det skulle ikke ha været så meget men det blev det vist :) Jeg er gået igang med noget 134bpm trance/techno i midimiliz stil og kæmper med at lære min liquidmix at kende. Jeg syntes den lyder rigtig godt men jeg har jo heller ikke noget at refferere til :) Lidt sjovt var det da jeg skulle bruge eq'en. Jeg skruede opg skruede og der skete ikke en skid! Jeg var ved at blive sindsyg!!! liige indtil jeg så nogle "knapper" under eq'en. Jeg trykkede på den ene og voila!!!! Det var jo så der man aktiverede det forskellige "kanaler/frekvensbånd" i ved. blæret hvis jeg havde postet et indlæg "min liquidmix virker ikke" hahaha, kønt syn! Nå, men jeg knokler på så jeg kan få uploadet lidt i kan høre. Glæder mig til at få ørene i maskinen, det er lidt spændende...

- opsummering & status: Jeg skal blive bedre til at udnytte den tid jeg har. Forslag er velkommne :-D
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

Jeg har en halvfærdig tidsmaskine til salg?
:sweden:

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

haha, ja den kunne være interesant. Har du også stumperne? :wink:
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

T.Find skrev:- opsummering & status: Jeg skal blive bedre til at udnytte den tid jeg har. Forslag er velkommne :-D
Det beskriver nok situationen for alle hobbyproducere der gerne vil gøre det bare en lille smule bedre fra det ene nummer til det næste. :) Sådan tror jeg alle har det. Derfor glæder jeg mig altid til mine 2 og 4-ugers ferier, hvor jeg regner med at sidde hele ferien lang og lave musik dag ud og dag ind, men at det så måske sammenlagt bliver til 3-4 dages tid ud af 20 dage.. :/ :)

Nyt svar