Mit navn er Morten

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søvind

Re: Mit navn er Morten

Indlæg Skrevet: 4. sep 2018, 09:08

Øøøøøøv... Mangler virkelig en clocked delay og havde glædet mig til finanserne kunne rumme en Audio Damage DubJr MK2, men nu er den selvfølgelig udgået og ikke til at finde second hand.
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 4. sep 2018, 14:20

Never mind, efter ti minutter i googles favn fandt jeg en polsk online store med en på lager :)

Yaaaiiii! No more hånd-synkronisering af delays i live situationer :banan:
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 4. sep 2018, 17:46

Øøøh er Audio Damage stoppet med deres modular ting?? Kan ikke finde dem på deres hjemmeside.

De kan findes ved at google sig til den her side:
https://www.audiodamage.com/collections/all

Men ikke i kategorierne på siden.
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 4. sep 2018, 17:55

Ja, det tror jeg måske de er. Har læst et sted at de ville tone det ned pga lavt salg, måske er det helt slut.

Jeg synes også deres priser er for høje. Lige mht. clockede delays er der ikke meget at vælge imellem, men ca 2.500,- for en mono delay er en anelse højt. Jeg gav under 3.000,- for H9'eren, ved godt det ikke kan sammenlignes 1-1, men alligevel!

Kom også til at bestille CGM mixer moduler fra frap tools, har længe ønsket mig at upgrade. CGM systemet er godt tænkt, og specielt en extra AUX bliver nice +CV kontrol af pan og sends er optur.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 4. sep 2018, 19:12

Ang. Audio Damage synes jeg det er synd, jeg ved godt det bare er digitale moduler, og nogle er ports af deres plugins, men alligevel nogle moduler der lyder fedt.
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 10. sep 2018, 09:12

Christoffer I. N. skrev:Ang. Audio Damage synes jeg det er synd, jeg ved godt det bare er digitale moduler, og nogle er ports af deres plugins, men alligevel nogle moduler der lyder fedt.

Ja, og de har nogle unikke ting, bl.a. DubJr. som jeg har købt. Der findes ikke andre clockable delays som passer til et live setup. Næste størrelse er Erica sunth's nye DIY delay med clock mulighed, den er 18 HP. DubJr. er kun 6 HP, så man må leve med prisen.
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 10. sep 2018, 09:18

Hjemvendt fra Wall of sound. Det var faktisk en ganske god succes all over. Kapaciteten var 3000 (officielt, reelt set var der nok plads til 5000) og der kom 2500, så hatten af for den debut. Det regnede helt sindssygt om Fredagen og hele lørdag formiddag, tunge byger, så det taget i betragtning er tallet er endnu mere opløftende

Jeg har været lidt usikker på om det ikke var overkill at bruge 3.500,- på den Pelican case, men den har allerede vist sig at være et rigtig rigtig godt køb, da jeg måtte slæbe mit gear gennem en tordenbyge i Fredags :lol: Kunne nok godt have fundet en løsning med at få det kørt ind på pladsen eller noget, men var sgu alligevel fedt at vide at gearet lå tryk og tørt derinde. Så den tror jeg jeg bliver rigtig glad for.

Det gik også fint med gigs, var noget spændt på hvordan silent disco delen fungerer, men var positivt overrasket. Det kunne jeg sagtens lokkes til igen :)
Brugeravatar
Peter
Producer
Producer
Sted: Kbh

Indlæg Skrevet: 10. sep 2018, 16:04

Morten B skrev:
Christoffer I. N. skrev:Ang. Audio Damage synes jeg det er synd, jeg ved godt det bare er digitale moduler, og nogle er ports af deres plugins, men alligevel nogle moduler der lyder fedt.

Ja, og de har nogle unikke ting, bl.a. DubJr. som jeg har købt. Der findes ikke andre clockable delays som passer til et live setup. Næste størrelse er Erica sunth's nye DIY delay med clock mulighed, den er 18 HP. DubJr. er kun 6 HP, så man må leve med prisen.

Ellers er der også Chronoblop fra alright devices. Den ser også ud til at være god til live brug.
Nu har du jo købt dubjr, men ville lige nævne den

http://www.alrightdevices.com/product/chronoblob
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 10. sep 2018, 16:30

Ahh ja selvfølgelig, chronoblob, det er rigtigt. Den overvejede jeg også, men synes DubJr lyder lidt bedre ud fra demoerne.
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 11. sep 2018, 00:49

Oslo! Oslo! Oslo!
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 12. sep 2018, 15:05

Lidt stemning fra Wall Of Sound:

Det er sgu lidt sjovere (og hurtigere) at klippe video når alting ikke skal synces, hvilket det jo af gode grunde ikke kunne nu hvor al lyden var i hovedtelefoner :-P
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 12. sep 2018, 15:35

Fedt!
Brugeravatar
bryla
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg Skrevet: 12. sep 2018, 17:18

Yeah, fedt!
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 12. sep 2018, 17:34

:banan: :thumbup:
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 14. nov 2018, 20:37

Øj, er sgu en glad julegris lige pt. efter at have bygget lidt om i euro kassen.

Er gået tilbage til MFB Osc-02 i stedet for Mutable Instruments braids. Må godt nok sige at det er noget mere tilfredsstillende at arbejde med Osc-02. Braids er nice, men jeg synes sgu bare der er et eller andet ved lyden som gør at den aldrig rigtig blender ordentligt. Nej, Osc-02 har ikke 100 forskellige modes, men den lyder bare f*cking lækkert og jeg føler slet ikke at det er nødvendigt for mig at bruge eq mere (Altså, når jeg kører det som live setup). Det er som om den bare sidder automatisk godt i højttaleren.

Og, så er jeg mega glad for at jeg tog chancen og skiftede min bas kanal ud med en Intellijel Atlantis. Den lyder meget bedre end jeg turde håbe på, og så er den bare sjov at bruge. Det er fedt at man kan kable sin egen rute gennem en modular, men Atlantis'en er skruet sammen på en måde så den bare er svær at få til at lyde dårligt. Helt klart en SH-101 vibe, det tør jeg godt sige selvom jeg aldrig har eget en.

Analog FTW!
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 10. dec 2018, 12:26

Skulle man gå helt pop på live kassen :-D :

https://www.modulargrid.net/e/doepfer-a ... controller
Brugeravatar
Jenkins
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Nordfyn

Indlæg Skrevet: 10. dec 2018, 12:43

Morten B skrev:Skulle man gå helt pop på live kassen :-D :

Kunne se vildt nok ud!

Er der ikke noget med du har led strips i dine traps og Cloud ? Eller er det kun i hvid ? :)
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 11. dec 2018, 08:01

Jenkins skrev:
Morten B skrev:Skulle man gå helt pop på live kassen :-D :

Kunne se vildt nok ud!

Er der ikke noget med du har led strips i dine traps og Cloud ? Eller er det kun i hvid ? :)

Ja, kunne være sjovt. Har alligevel tænkt mig at installere led strips i den næste live kasse jeg vil have bygget :)

Jo, jeg har led strips i super chunks og Cloud. Ikke rgb dog. Tænkte oprindeligt at det ville blive kikset med rgb, men nu gad jeg godt at jeg havde gjort det.
Jeg kunne jo bare pille det ned og skifte det ud, men det er en af den slags ting man aldrig lige får taget sig sammen til :?

Tilbage til "Blogs"