Mit navn er Morten

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søvind

Re: En blog om at holde styr på sig selv.

Indlæg Skrevet: 19. okt 2010, 20:00

Har altid haft et lille crush på Róisín Murphy. Den stemme går lige i blodet på mig :)

Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Indlæg Skrevet: 21. okt 2010, 11:44

Fed stemme. Havde slet ikke forventet den lød sådan ud fra hendes udseende.

Og til lykke med din Dark Energy. Vi venter jo alle spændt på demoerne. :)
Kan så også berette at du er på spanden; Doepfer har nemligt lige lavet en analog sequencer i Dark Energy stilen: http://www.doepfer.de/Dark_Time_e.htm og man kan jo ikke have Dark Enery uden Dark Time. :)
Brugeravatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Aarhus V, Danmark

Indlæg Skrevet: 21. okt 2010, 21:43

Uncite skrev:Havde en vidunderlig dag i studiet i går. Har stort set ikke været hjemme og har slet ikke haft tid til musikken i 5-6 uger, så det var en befrielse endelig at kunne sætte mig ned bag knapperne i går.
Derfor besluttede jeg også at kreativiteten bare skulle ha' helt frie tøjler, hvilket der kom dette nummer ud af:

MP3:
http://www.daytrippermusic.de/music/Mecax.mp3

Wav:
http://www.daytrippermusic.de/music/Mecax.wav

Jeg smider det lige her i bloggen først da jeg ikke selv helt har fået fordøjet det endnu.

Det var fedt med en af de sjældne dage hvor følelsen af tid og omverden er forsvundet og man kan bygge sin helt egen nye verden op af lyd. Tror ikke jeg fik noget at spise før ved 5-6 tiden om aftenen (stod op kl. 7), men det var heller ikke nødvendigt :)
NÅ JA DET ER FEDT MAN!!! Rigtig fedt groove!! Må man downloade det?
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 24. okt 2010, 16:34

Mange tak. Ja, download endelig løs :) Free for everyone.
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 24. okt 2010, 16:36

@ AvS: Tro mig, jeg ved jeg er på skideren :dollargrin:

Er næsten færdig med et nummer hvor jeg har brugt doepferen til langt det meste. Håber det bliver færdigt i morgen, så smider jeg det selvfølgelig op her.
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 2. nov 2010, 09:41

Hold kæft hvor gad jeg godt ha' Studio One's automap feature i Cubase.
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 23. nov 2010, 16:24

Så blev der tid til at udføre en lille ide jeg længe har tænkt på. Sequencer minimalisme er kodeordet. Jeg ville prøve at se om jeg kunne lave et track med kun 4 samtidige spor, ligesom de første flerspors bånd maskiner. Jeg har dog "snydt" lidt da jeg tæller trommer for et spor (de blev dog samlet til en bus).

Anyways, her er resultatet, et råt og minimalt breakbeat nummer (det er vist den genre der kommer tættest på).
Det er et råmix, så der mangler lidt polering hist og her, men det synes jeg nu ikke gør så meget i dette tilfælde.

http://www.tonescape.de/Music/Noise%20treatment.mp3
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 24. nov 2010, 20:02

Sweet det holder! Sker mange interessante ting undervejs. Fed og anderledes wooble bass der kommer ind.
Synes ikke at der børe gøres mere ved mixet. Lyder fedt og beskidt. :thumbup:

Er det mon din Dark Energy der står for den første synth lyd?
Brugeravatar
AnotherDan
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 24. nov 2010, 21:10

hehe det er sq meget cool på en eller anden måde, hva er det for en bass du bruger til at lyde som en frø? :D
A fancy tagline goes here...
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 24. nov 2010, 23:31

Cool, mange tak for kommentarerne.

Ja, der er dark energy ud over det hele da jeg faktisk fik den imens jeg var igang med det her nummer, også den første synth lyd. Frø (eller wobble) bassen er også dark energy, der er overraskende god bund i den lille fætter, men på sin egen måde. Sådan lidt hul, men uden der mangler noget. Svært at forklare :)

Når jeg tænker over det, så er der faktisk kun to ting som ikke er dark energy. Den første bas der kommer på og så "akkord" stykket der kommer alene på et tidspunkt. Ellers er al bas, synth og de fleste effekter dark energy. En del af trommesporet er også fra den.
Nifty lille maskine.
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 30. nov 2010, 10:14

Billede

Desværre ikke min :(

En af mine gode venner fandt den i et gammelt skab på den skole hvor han arbejder. Den brummer dog ekstremt meget så jeg har fået den med hjem for at se om jeg kan fikse den.
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 30. nov 2010, 19:23

Seeeejt! :) Troede lige det var en 303'er først men stadig en super fedt fangst.

Jeg er lige kommet af med noget brum i en Yamaha CS-5 ved at udskifte elektrolytterne i PSUen; men 606'eren har sikkert en ekstern strømforsyning? Har i prøvet med en anden PSU?
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 30. nov 2010, 22:31

Ja, den har ekstern strømforsyning.
Har dog lige haft den sat til i dag og problemerne er værre end først antaget. Der kommer kun brum ud og det ser ikke ud til at sequenceren virker.
Men det kunne jo godt være et problem med dens interne spændingsforsynimg. Jeg frygter bare at det er en lidt for stor mundfuld for mig.
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 2. dec 2010, 20:49

Har fået taget nogle billeder til min kommende samplepakke og har lige leget lidt med det. Det er blevet et meget skrabet og rent udtryk og jeg er bestemt ikke sikker på at det er den endelige version. Selve billedet kan jeg dog rigtig godt lide :)

Billede
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 2. dec 2010, 21:18

Ganske lækker billede. :)
Gravity Assist - Transmission0517 - Mit 2. Ambient nummer/soundscape, fra 2016:
https://youtu.be/ynDEMHINWhI
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 2. dec 2010, 21:22

Ja, det synes jeg også vi slap heldigt fra :)

Er dog "bange" for at det bliver for afpudset i forhold til indholdet af sample pakken som selvfølgelig ligger tæt op af min musikstil.
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 2. dec 2010, 21:37

Lækkert retro billede, men manlger måske en smule kant? Jeg kender selvfølgeligt ikke samplepakken endnu, men jeg kender da din musikstil. :)
Når jeg ser billede tænker jeg umiddebart at det er en samplepakke med nogle semi clean retro synth lyde.
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 2. dec 2010, 22:03

Ja, og der er ikke særlig mange clean lyde på :)

Jeg må gemme billedet og lave en samplepakke der passer til når jeg er færdig med den første, hæ hæ.
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 2. dec 2010, 22:12

Heh. Du skal bare finde nogle fede grunge brushes og smudse det lidt til. Det billede er nemlig en rigtig fin start til en mere grungy smadder sample pakke cover. :)
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 3. dec 2010, 08:57

Jeg trænger også til at øve mig lidt på Gimp, har nemlig ikke photoshop herhjemme :(
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 4. dec 2010, 10:14

Er ret imponeret over mit nyligt indkøbte "Vintage Organs" bibliotek fra NI. Har lige brugt det i et nummer og det eneste jeg behøvede at gøre var at komprimere det meget ledt, så lå det lige hvor det skulle i mixet. Jeg har følelsen af "den" sound, selvom kendere selvfølgelig godt kan høre forskel, men det er tæt nok på til mig.
Nu ærgrer jeg mig bare over at jeg ikke købte flere samplesets :(
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 5. dec 2010, 14:13

Har leget lidt mere med nogle ideer til coveret.

Billede

Billede
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 6. dec 2010, 12:09

Fedest. Dog synes jeg de er for mørke; især det sidste. Det gør det for svært at se hvad det forestiller. Jeg synes det er vigtigt at man med det samme kan se at det er musik udstyr og pt. kan det nærmest være hvilken som helst maskiner med knapper og lamper.
Hvad med at beskære det grønne på samme måde som det aller første? Synes nemligt at beskæringen på det oprindelige var lige i øjet plus at man kan se roland logoet med det samme hvilket de fleste kender og associerer med musik. Navnet på samplepakken bør nok også være mere tydeligt.
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 6. dec 2010, 18:09

Ja, kan godt se nu at de er lidt mørke i det. Jeg må tilbage til tegnebrættet. Jeg kan dog ret godt lide udtrykket i det sidste billede (det lilla/barbie farvede), men jeg ved ikke om jeg kan få det til at træde mere frem uden der kommer for meget støj på.

Jeg fik ikke lige sagt at titlen ikke er bestemt endnu og at de derfor blot er ideer til hvordan det kunne se ud i den færdige version.

Mange tak for input.
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 7. dec 2010, 12:56

Har fået lavet en 30-35 loops til min sample pack, så nu føler jeg den er ved at være klar. Jeg "bare" lige ha' afsluttet den grafiske side, redigeret alle samples og konstruere en side til den :dollargrin:

Tilbage til "Blogs"