Mortens blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Re: Mit navn er Morten

Indlæg af Morten B »

SustainerPlayer skrev:
Morten B skrev:Så fik jeg oprettet en bandcamp profil og har smidt det første prøvetrack op:

https://momec.bandcamp.com/
Prøvede lige at søge dig i app'en. No dice. Eller jeg gør måske noget forkert ...
IMG_0246.png
Øøøøøh, pas. Har lige uploadet nu her, måske der går lidt tid. Har ikke engang fået installeret app'en endnu, men kigger lige på det.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hmm, kan generelt ikke finde mig selv ved søgning, heller ikke via browser, måske der går lidt tid før det er indekseret...

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Morten B skrev:Ja, har også det track oppe på Orfium, men er nu landet på at give Bandcamp en chance, så det var bare lige for at teste.

Har fået lavet en front til controlleren på cotter.dk, venter med spænding på den kommer frem. Selve kassen har jeg bygget af 6mm MDF og er ved at male den nu, glemte selvfølgelig at tage før billeder, men den er blevet overraskende god.

Det er sjovere at lave den slags ting efter jeg har fået en rundsav :smash:

Det skal så lige siges at det er en proto kasse. Jeg ender med at bygge controlleren direkte ind i min live kasse når jeg når dertil, og der skal jeg så have lavet en front i aluminium med print på, ligesom min 1U strip som jeg tidligere har smidt billeder op af herinde. Det er dog en fin måde lige at teste om det fungerer godt inden og den skal nok bo i min proto kasse i minimum 6 måneder, så det ca 350,- jeg bruger på kassen kan jeg fint leve med.
Cool. Men sig lige til hvis du skal bruge en nice kasse i noget lækkert træ. Har shoppet en del seriøst snedker grej sidste år, og søger lidt nogle projekter af den art til at raffinere mine save, høvle, bygge skills.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

AvS skrev:
Cool. Men sig lige til hvis du skal bruge en nice kasse i noget lækkert træ. Har shoppet en del seriøst snedker grej sidste år, og søger lidt nogle projekter af den art til at raffinere mine save, høvle, bygge skills.
Hæ hæ, tak, men har selv gjort det samme :)

Det er så nice at arbejde med træ.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

SustainerPlayer skrev:Prøvede lige at søge dig i app'en. No dice. Eller jeg gør måske noget forkert ...
Så er jeg indekseret, det tog åbenbart lige lidt tid.

Jeg figurerer dog stadig ikke under discover hvilket jeg undrer mig lidt over, men giver det lige lidt mere tid før jeg hiver fat i support eller lignende.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Er virkelig oppe at køre over mit lille midi projekt, specielt pga. OpenDeck platformen.

Havde et lille problem med Transport Controls funktionen, skrev til Igor ved 11-tiden og for en halv time siden sendte han et link til en ny firmware version som fixede det. Det er fandme i orden.

Stor anbefaling herfra hvis du selv skal ud i sådan et projekt: www.shanteacontrols.com

OG! Har lige fået en mail om at frontpladen kommer i morgen, så nu mangler jeg bare at samle skidtet og så er det go go go. Lang tid siden jeg har glædet mig så meget til at få et stykke gear op at køre.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Sjovt, har fået mit første salg på Bandcamp. Har sat det til "Pay what you want" og vedkommende har valgt at give 12 kr, hvilket er dobbelt så meget som jeg ville have sat den til.

Nu skal jeg "bare" finde ud af hvordan jeg får lidt trafik derind og så er jeg praktisk taget millionær :party:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Morten B skrev:
SustainerPlayer skrev:Prøvede lige at søge dig i app'en. No dice. Eller jeg gør måske noget forkert ...
Så er jeg indekseret, det tog åbenbart lige lidt tid.
Cool. Jeg lytter i morgen.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

DSC_0094-03.jpeg
DSC_0094-03.jpeg (308.59 KiB) Vist 1617 gange
:party: :peace: :smash:

Så spiller det hele. Er faktisk ovenud tilfreds, glæder mig til at inkorporere den i mit workflow og se hvor meget det giver.

Jeg håber på en del mere overskuelighed i live situationer, men specielt det at have Performance modes på fadere kommer til at gøre en forskel i forhold til transitioner fra det ene beat til det andet.
Forskellen på Scene og Performance modes er nemlig at performance modes forbliver aktive når man skifter beat, det gør scenes ikke, så jeg kan nu programmere mere flydende overgange ved at bruge performance i stedet for scenes som jeg gjorde før.

Mangler bare lige knapper til faderne, så er den helt hjemme.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

:banan:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Fedt. Ser godt ud. Hvad har du givet for det hele? Kan det passe at boarded koster 150eur? Synes det virker lidt pebret.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

AvS skrev:Fedt. Ser godt ud. Hvad har du givet for det hele? Kan det passe at boarded koster 150eur? Synes det virker lidt pebret.
Ja, boardet koster 150,- Jeg købte det for lang tid siden til 100,-.

Jeg vil ikke sige det er dyrt for et plug-and-play board med moderne programmerings interface, men det er bestemt heller ikke billigt.
Hvis man kan programmere lidt selv ville et arduino board være oplagt. Tror et Teensy koster omkring 20 euro? Jeg gad bare ikke bruge 3-4 dage på at få softwaren til at spille max.

Har nok brugt omkring 1.500,- kr samlet set, men har købt delene ad mange omgange over et par år så er ikke helt sikker.

Kunne jo sagtens have købt en færdig controller til billigere end det, men jeg bliver åbenbart nødt til at have alting custom og nu havde jeg jo alligevel købt boardet, bare fordi det så fedt ud.
Jeg vil så også sige, at hvis muligt så vil jeg helst optimere grejets layout i forhold til mit workflow, end at optimere mit workflow i forhold til grejet.

Det er så også meningen det hele skal bygges sammen i en kasse på et tidspunkt og der er det klart en fordel at det er DIY.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Tror sgu lige jeg nailede et "perfekt" take i et hug. Det var alligevel overraskende, må være fuldmånen der hjælper mig.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Whoop whoop, så er der ep :banan: :jam:

Billede

Find denher: momec.bandcamp.com

Damn, det føles dejligt at få noget ud for en gangs skyld :-D

Masteret af Joachip herinde fra (Robotplanet.dk).

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Og endda med kemi-tema!? Det kunne jeg ikke se ud fra arbejdstitlerne, men jeg er fan af det. (Lidt nørd er man vel altid.)

Lidt om elementerne: Argon, Krypton, Xenon, Lithium. :-D Men det var et sidespring.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fedt. Den er cue'ed op til togturen i morgen.

Er nok ikke fan af den Band Camp app. :censored:

Kemi? ... huh?

Argon - det ham fra Ringenes Herre
Krypton - Der blev Superman født.
Xenon - den bedste flippermaskine ever.
Lithium - kunne ikke redde Kurt Cobain.

:-D :-P

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke, glæder mig til at høre! :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

SustainerPlayer skrev:Argon - det ham fra Ringenes Herre
Krypton - Der blev Superman født.
Xenon - den bedste flippermaskine ever.
Lithium - kunne ikke redde Kurt Cobain.
Nu bliver de nødt til at genindspille de der Periodic Videos. Det her er bedre. :dollargrin:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Joachip skrev:Og endda med kemi-tema!? Det kunne jeg ikke se ud fra arbejdstitlerne, men jeg er fan af det. (Lidt nørd er man vel altid.)
.
Ja, det blev lidt konceptuelt, men når det nu skal være, så synes jeg da at det periodiske system er et godt udgangspunkt :)

SustainerPlayer skrev:Fedt. Den er cue'ed op til togturen i morgen.

Er nok ikke fan af den Band Camp app. :censored:

Kemi? ... huh?

Argon - det ham fra Ringenes Herre
Krypton - Der blev Superman født.
Xenon - den bedste flippermaskine ever.
Lithium - kunne ikke redde Kurt Cobain.

:-D :-P
Ha ha, fint spottet. De første 3 er lidt tilfældigt navngivet efter hvad jeg synes så godt ud på skrift, men Lithium er bevidst valgt, da det sidste track er lidt anderledes end de andre.

Hvad er der med app'en? Har ikke rigtig selv fået brugt den...
Christoffer I. N. skrev:Tillykke, glæder mig til at høre! :)
Tak :thumbup:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Morten B skrev:
Hvad er der med app'en? Har ikke rigtig selv fået brugt den...
Når man har hørt et nummer eller album nogle gange, så kommer der en nag-screen, der spørger om man vil købe. Fint nok.

Men hvis man ikke køber, så bliver det ved, så man f.eks ikke kan høre et album kontinuerligt længere. Så bliver det bare irriterende og så finder man en anden tjeneste at lytte musik fra.

Ikke særligt elegant. Og lidt counter produktivt i forhold at holde på potentielle kunder.
IMG_0273.png

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:
Morten B skrev:
Hvad er der med app'en? Har ikke rigtig selv fået brugt den...
Når man har hørt et nummer eller album nogle gange, så kommer der en nag-screen, der spørger om man vil købe. Fint nok.

Men hvis man ikke køber, så bliver det ved, så man f.eks ikke kan høre et album kontinuerligt længere. Så bliver det bare irriterende og så finder man en anden tjeneste at lytte musik fra.

Ikke særligt elegant. Og lidt counter produktivt i forhold at holde på potentielle kunder.
Nu ved jeg godt at du bruger deres app. Men alternativt kan man tilgå bandcamp i en browser med en inkognito fane, eksempelvis i google chrome. Så logger den ikke antal afspilninger.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:
Nu ved jeg godt at du bruger deres app. Men alternativt kan man tilgå bandcamp i en browser med en inkognito fane, eksempelvis i google chrome. Så logger den ikke antal afspilninger.
Kan man være logget ind inkognito?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fisk. Prøv det ad.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Men overall en uskøn løsning, selv hvis det virker. Svarer lidt til at skulle se DR via VPN.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Helt enig.
Oftest er musikken på Bandcamp så billig at man nærmest får det smidt i nakken. Det er efter min mening den bedste platform for salg af musik på nuværende tidspunkt.

Nyt svar