Mortens blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Re: Mit navn er Morten

Indlæg af bryla »

Der er vist en, der skal have sin modular med til grill :-D
skriver noder

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

bryla skrev:Der er vist en, der skal have sin modular med til grill :-D
Kan desværre ikke komme i år :( :( :(

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

For helvede da også... Lige som jeg er ved at være i mål med mit live setup, så beslutter min kærestes bror at låne os sine gode, gamle 1210'ere.

Farvel (igen) økonomi :censored:

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Hvad nu? :-D Er du begyndt at købe en hel masse LP'er da?
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Joachip skrev:Hvad nu? :-D Er du begyndt at købe en hel masse LP'er da?
Ja :? - I never learn! :lol:

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg har også lige fået fingrene i en Rega Planar-3 med en ret god moving coil pickup på, så når mit studie er på plads igen, skal jeg høre hele min pladsamling igen... og prøve at modstå fristelsen for at købe mig fattig i flere LPer. Og der er for nylig kommet hele to pladebutikker i nærområdet. I'm doooooooooomed.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

The struggle is real!

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Øøøh, ok, fact mag har lige postet en af mine videoer på deres instagram:



Det har lige tilføjet 80 følgere på en halvanden times tid :shock:

Tak fact mag!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Sådan! Lækkert. :-D

Og lækkert klip :banan:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fedt. Du har da også fået dig noget af et following.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Morten B skrev:Øøøh, ok, fact mag har lige postet en af mine videoer på deres instagram:



Det har lige tilføjet 80 følgere på en halvanden times tid :shock:

Tak fact mag!
Fedt ! Også lækkert clip !

Next up: Momec - Against The Clock :jam:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev:Sådan! Lækkert. :-D

Og lækkert klip :banan:
Tak tak :)
SustainerPlayer skrev:Fedt. Du har da også fået dig noget af et following.
Det går langsomt fremad, det er sgu en hel videnskab at få følgere, men fact mag hjalp da lige lidt :)
Jenkins skrev:
Next up: Momec - Against The Clock :jam:
Jo tak, den napper jeg gerne :dollargrin:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hey havde du ikke en H9?

Jeg så lige Richard Devine poste om en controller til den:

https://northernlightmodular.com/produc ... odel-euem/

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev:Hey havde du ikke en H9?

Jeg så lige Richard Devine poste om en controller til den:

https://northernlightmodular.com/produc ... odel-euem/
Årh, cool nok. Men til den pris kan man jo købe en ekstra H9. Så ved jeg godt hvad jeg helst vil have. Men fed ide :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Musikken har stået lidt stille på det sidste, men der er en årsag. Jeg er nemlig gået full on geek mode og er for alvor begyndt at dykke ned i kredsløbsdesign. Har allerede et par ideer til nogle moduler, som bliver live performance orienterede. Ikke noget vildt, men nogle gode værktøjer som skal gøre det lidt nemmere, mere fleksibelt og lidt mere overskueligt at spille live.

Det ene projekt er en oscillator. Det er et hyper satureret marked, men mit design har fokus på hands-on kontrol. Ideen lige nu er at have en analog oscillator bank med 3 oscillatorer, indbygget mixer (Med fadere) og muligheder for at switche modulation mellem de 3 oscillatorer. Jeg kigger lidt på at få en ringmodulator indbygget også, eller måske en wavefolder.

Jeg har også startet et lille projekt op sammen med en ven, hvor vi vil bygge billige begynder kasser. Første prototype er allerede oppe at køre. Vi har fået laser skåret kasserne på Godsbanen i Aarhus, strømforsyning er Meanwell RT-65 med filtreret bus board.

Her er et par billeder til deder kigger med:

Billede

Billede

Billede

Billede

Prisen lander lige omkring 1.500,- (Wow, det er billigt! :shock:).

Kassen er 1U+3U i 104HP, 100mm dyb (Ca 60mm over strømforsyningen). Sig til hvis du er interesseret eller kender nogen som er. Vi starter produktionen meget snart, mangler bare lige de allersidste dele som er på vej fra Kina :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt!!!


Hvordan kan det være at du vil designe moduler selv? Kan du ikke finde det du vil ha', eller er det bare af ren interesse for emnet?
Hvis du har lyst kan vi måske sparre lidt over PM/mail, jeg har dog ikke ordentlig forstand på almindelige/komplekse oscillator designs.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev:Hvordan kan det være at du vil designe moduler selv? Kan du ikke finde det du vil ha', eller er det bare af ren interesse for emnet?
Both! :)
Christoffer I. N. skrev:Hvis du har lyst kan vi måske sparre lidt over PM/mail, jeg har dog ikke ordentlig forstand på almindelige/komplekse oscillator designs.
På et tidspunkt kunne det godt blive interessant, helt klart, men skal lige bruge noget tid alene på at komme godt ind i emnet, lave lidt eksperimenter osv.

Du kigger mest på digitale ting eller hvad? (Ved godt du roder med noget, men er ikke helt sikker på hvad).

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg roder ikke rigtigt med noget, det forbliver idéer skrevet ned i tekstdokumenter. Jeg har ikke tiden til at dykke ordentligt ned i det.

Digitalt er jeg endnu mindre bekendt med. Måske handler min beskedne tiltro til mine evner mere om, at jeg har en grundviden fra uddannelsen, så jeg har en idé om hvad jeg ikke ved nok om.
Man lærer ikke reelt kredsløbs-design på uddannelsen.

Tom Whitwell fra Music Thing Modular har vist nok nævnt nogle interessante bøger til kredsløbs-design. Sig til, så finder jeg en liste jeg lavede.

Edit: nå den liste var nem at finde. Douglas Self - Small Signal Audio Design. Jeg er ret sikker på at det var den bog Tom skrev om.
Her er nogle links:
https://www.saxo.com/dk/small-signal-au ... 0415709736
https://books.google.dk/books?id=4G49BAAAQBAJ&hl=da

Og en anden der lød interessant:
https://www.saxo.com/dk/the-design-of-a ... 0240817385

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Yay for custom hardware. Jeg er også halvt færdig med mit trafo patchbay projekt nu (5 ud af 10 er monteret), og der er flere på vej.

Der er ganske enkelt monteret diverse trafoer inde bagved, og så plugger man ellers bare i som man har lyst.
Vedhæftede filer
trafopatchbay.jpg
trafopatchbay.jpg (108.75 KiB) Vist 697 gange
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Joachip skrev:Yay for custom hardware. Jeg er også halvt færdig med mit trafo patchbay projekt nu (5 ud af 10 er monteret), og der er flere på vej.

Der er ganske enkelt monteret diverse trafoer inde bagved, og så plugger man ellers bare i som man har lyst.
Fedt :thumbup: Er det så 1:1 trafoer kun, eller er det alle mulige ratios, og hvis: hvordan dealer du så med niveau forskelle?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det er slet ikke 1:1. Ja, det er faktisk slet ikke trafoer lavet til audio, så alt er "forkert". Og de er slet ikke så høj kvalitet som f.eks. de her fine Lundahl trafoer, som er så eftertragtede. Til gengæld gør de ting ved lyden, og det er dét jeg er ude efter. Og nej, niveauerne passer heller ikke, så der skal gaines korrekt før eller efter.

Kanal 2 og 3 er dog præcis ens, og gør at jeg kan lave stereo i ét hug. De andre er umulige at skaffe to af, og der er jeg nødt til enten at køre mono, eller køre stereo igennem over to omgange.

Jeg skal have sat nogen navne på...
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Joachip skrev:Det er slet ikke 1:1. Ja, det er faktisk slet ikke trafoer lavet til audio, så alt er "forkert". Og de er slet ikke så høj kvalitet som f.eks. de her fine Lundahl trafoer, som er så eftertragtede. Til gengæld gør de ting ved lyden, og det er dét jeg er ude efter. Og nej, niveauerne passer heller ikke, så der skal gaines korrekt før eller efter.

Kanal 2 og 3 er dog præcis ens, og gør at jeg kan lave stereo i ét hug. De andre er umulige at skaffe to af, og der er jeg nødt til enten at køre mono, eller køre stereo igennem over to omgange.

Jeg skal have sat nogen navne på...
Ok, spændende. Hvad er det så? Power trafoer eller hvad?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev:Jeg roder ikke rigtigt med noget, det forbliver idéer skrevet ned i tekstdokumenter. Jeg har ikke tiden til at dykke ordentligt ned i det.
Jamen hvad er så du roder med? :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Morten B skrev:
Christoffer I. N. skrev:Jeg roder ikke rigtigt med noget, det forbliver idéer skrevet ned i tekstdokumenter. Jeg har ikke tiden til at dykke ordentligt ned i det.
Jamen hvad er så du roder med? :)
Altså hvilke idéer til jeg har til moduler? Det vil jeg ikke ud med i det offentlige forum. Selvom det nok kan tælles på 1-2 hænder hvor mange der reelt interesserer sig for at designe eurorack moduler herinde.

Tiden går med at lave musik, langt størstedelen af tiden de månedlige numre, og lyd-eksperimenter jeg bruger, eller tager ved lære af.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hey det her ser da brugbart ud.
https://www.thonk.co.uk/shop/mtm-book/


Nyt svar