Mortens blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Re: Mit navn er Morten

Indlæg af AvS »

Coolness. Jeg står i lidt samme situation mht. at indspille. Har kørt med mit Audient ID14, og har været super glad for det, men den har kun 2 inputs så efter at have købt min Analog Rytm er jeg løbet tør for inputs. Har tænkt på enten at købe en mixer eller også en 8ch rack A/D med preamps. Tror nok det bliver en rack A/D da en mixer fylder for meget, og jeg skal ikke bruge eq, sends osv. Du må endeligt skrive lidt mere om Scarlett Octopre, når du har fået prøvet den mere af. Jeg er en smule loren mht. Focusrites billige produkter.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

AvS skrev:Jeg er en smule loren mht. Focusrites billige produkter.
Ja, jeg har også haft nogle mindre gode oplevelser med Focusrites billige grej gennem tiden, men jeg er fuldt ud tilfreds med Scarlett serien, god bang for the buck. Driverne er super stabile hos mig og preamps og convertere har jeg intet negativt at sige om.
Kørte med et Native Instruments lydkort i en periode inden jeg fik Scarlett 18i20 og jeg havde virkelig følelsen af at der var mere hul igennem da jeg fik startet 18i20 op. Det er selvfølgelig umuligt at bedømme når man ikke A/B'er direkte, men havde ikke forventet nogen ændring i lyden, så overraskelsen var helt legit.

Jeg har nogle clocking issues med Octopre, når jeg indspiller glitcher lyden en gang imellem. Jeg havde dog ikke fattet at man skulle forbinde wordclock mellem enhederne, troede ADAT kunne klare det, så jeg håber det BNC kabel der er på vej i posten bare fixer det.
Ellers har jeg som sagt intet at udsætte på hverken 18i20 eller Octopre (som basicly er de samme kredsløb). Byggekvaliteten er også rigtig god til prisen.

Du er godt med på at du kan hente alle kanalerne ind på Rytm via overbridge, ikke? Det går selvfølgelig ikke hvis man gerne vil spille live på maskinen mens man indspiller.
Er du ellers glad for den?

Og hey, du kan da forresten også købe min A&H Zed18 :-D

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Heh jeg har skam godt set på din A&H Zed18. Den er max lækker men er overkill, og fylder for meget på mit bord. Ja, jeg er ret glad for min Rytm MKII. Har slet ikke været hele vejen igennem alle dens features endnu, og har ikke helt knækket nødden mht. hvordan jeg smartest får den integreret i mit workflow med Ableton. Overbridge er ikke ude til Rytm MKII endnu desværre, men jeg er heller ikke helt sikker på at jeg vil have brug for overbridge. Måske. Det jeg egentligt bare gerne vil er at kunne starte de forskellige patterns jeg har lavet på Rytm, via ableton. Jeg kan godt sende pattern change beskeder til Rytm fra ableton, men det er ikke helt det jeg vil. Lidt svært at forklare hvad jeg har i tankerne, men det kan vi jo snakke om til Holgers grillfest. :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

f*ck me altså, Panorama Musikfestival var noget af det fedeste jeg har været til i Danmark i lang lang tid.

Hold lige øje med det næste år, tror det kommer til at blive en rigtig solid lille festival.

Super god stemning og en genial location. Tysken er altså bare gode til at smide en fest.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Morten B skrev:f*ck me altså, Panorama Musikfestival var noget af det fedeste jeg har været til i Danmark i lang lang tid.

Hold lige øje med det næste år, tror det kommer til at blive en rigtig solid lille festival.

Super god stemning og en genial location. Tysken er altså bare gode til at smide en fest.
Hva saten! Så har du spillet med nogle af mine gamle kompis! Feuersenger og Horwath?

Har du billeder eller video fra dit show? :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Mike-air skrev:
Morten B skrev:f*ck me altså, Panorama Musikfestival var noget af det fedeste jeg har været til i Danmark i lang lang tid.

Hold lige øje med det næste år, tror det kommer til at blive en rigtig solid lille festival.

Super god stemning og en genial location. Tysken er altså bare gode til at smide en fest.
Hva saten! Så har du spillet med nogle af mine gamle kompis! Feuersenger og Horwath?

Har du billeder eller video fra dit show? :)
Hov hov, Christian Feursenger er min gamle nabo fra Flensborg! Men ja, det var ham der bookede mig :)

Har ikke selv optaget noget denne gang, men der var en gut som skød en hel del video, skal lige se om jeg kan støve ham op.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Morten B skrev:
Mike-air skrev:
Morten B skrev:f*ck me altså, Panorama Musikfestival var noget af det fedeste jeg har været til i Danmark i lang lang tid.

Hold lige øje med det næste år, tror det kommer til at blive en rigtig solid lille festival.

Super god stemning og en genial location. Tysken er altså bare gode til at smide en fest.
Hva saten! Så har du spillet med nogle af mine gamle kompis! Feuersenger og Horwath?

Har du billeder eller video fra dit show? :)
Hov hov, Christian Feursenger er min gamle nabo fra Flensborg! Men ja, det var ham der bookede mig :)

Har ikke selv optaget noget denne gang, men der var en gut som skød en hel del video, skal lige se om jeg kan støve ham op.
Svedigt! Det vidste jeg ikke. Så kender du vel også hans seje dj-mor.

Hvad med Matt Horwath? Vi har lavet en del små events indenfor techno/house da jeg boede i Sønderborg.

Btw. Bliver godt at ses i næste uge :-D :drunk:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Ja, det var reelt set hans mor der var vores nabo, hun boede i samme hus som os, men Chrischi boede der også i perioder. Hun er rigtig cool, ja.

Matt snakkede jeg lige kort med dernede, men kendte ham ikke forudgående. Virker som en fin fyr. Snakkede også med din gamle wet'n'dirty makker Dennis.

Jah mann, glæder mig til griller :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Håber du har en god spiller! :banan:

Jeg glemte helt at sige tak til dig. Du har for ~7 år siden skrevet herinde, at firmaet Surround SFX står bag Deep Freq og Deep Reconstruction til NI Kore. Via Surround SFX's facebook og manualerne kan man se, at det er Denis fra Zynaptiq der stod bag firmaet, og at han vel nærmest afsluttede Surround SFX med at starte Zynaptiq sammen med ham den anden programmør. Dét gjorde at jeg bare måtte give de to pakker et skud igår, og det er 110% lige min boldgade, med det slags lyd jeg arbejder med nu.
Så jeg har genopdaget 7-8-9 år gammelt software-køb. Fed gave at få. :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev:Håber du har en god spiller! :banan:

Jeg glemte helt at sige tak til dig. Du har for ~7 år siden skrevet herinde, at firmaet Surround SFX står bag Deep Freq og Deep Reconstruction til NI Kore. Via Surround SFX's facebook og manualerne kan man se, at det er Denis fra Zynaptiq der stod bag firmaet, og at han vel nærmest afsluttede Surround SFX med at starte Zynaptiq sammen med ham den anden programmør. Dét gjorde at jeg bare måtte give de to pakker et skud igår, og det er 110% lige min boldgade, med det slags lyd jeg arbejder med nu.
Så jeg har genopdaget 7-8-9 år gammelt software-køb. Fed gave at få. :)
Ja, var også ret imponeret af Deep Freq, har en licens et eller andet sted, kunne være jeg lige skulle se om jeg kan grave den frem. Ved dog ikke om jeg gider bøvle med at få Kore 2 op at køre, det er en af de ting der er f'in nederen ved software løsninger, når en platform bliver afskåret udvikling og support.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tjek min tråd for nyeste installer, hvis det er:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1&t=77131

Du kan finde licens til begge dele under din NI konto, der er bare ikke installer til Kore 2/Kore Player 2, det skal man finde på det link MrBacon var så god at finde.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Pfffeeeewwww. What a week... What a month.

Der har sgu været fuldt tryk på, det er fedt, men har også været lidt presset til tider.

Skiftet tilbage til DAW mixing har taget lidt tid at vænne sig til, men det er uden tvivl den rigtige beslutning. Har efterhånden fået sat Reaper fornuftigt op og har lært det nok at kende til at jeg kan arbejde ret flydende. Tror de næste par produktioner kommer til at gå noget hurtigere end hidtil.

Nå, men har for 5 minutter siden sendt premasters af to numre til et Italiensk pladeselskab (This is not), pladeselskabet er en udbygning af et større fest arrangør team, og disse to udgivelser ligger i forlængelse af et gig jeg skal spille sidst i September.

Næste weekend står den på gigs både Fredag og Lørdag på Wall of sound festival i horsens. Et dub og et techno set, til et silent disco område på festivallen.

Weekenden efter har jeg et fælles gig med M€rcy på kulisselageret i horsens, med fede live visuals også.

Efter det skal jeg til at arbejde på en ep for et nyopstartet aarhusiansk label +et par remixes for to andre labels.

Så flere gigs og så..... VERDENSHERREDØMMET :jam:

Så undskyld til alle de folk jeg ikke lige altid får svaret i god tid :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Morten B skrev:Skiftet tilbage til DAW mixing har taget lidt tid at vænne sig til, men det er uden tvivl den rigtige beslutning. Har efterhånden fået sat Reaper fornuftigt op og har lært det nok at kende til at jeg kan arbejde ret flydende. Tror de næste par produktioner kommer til at gå noget hurtigere end hidtil.
Og her kunne der jo ligge noget værdifuld viden; hvad var årsagen til du er gået tilbage til det? hvad er pros and cons ved den ene versus den anden?

Godt at høre der er gang i biksen! :)

Ps. Jeg er nu selv endt på et skrabet setup der hedder Ableton Push + Min lille Roland synth. Simpelt, men det er bare det min hjerne arbejder bedst med. De to tools er nærmest indlært i hænderne, så der ikke er langt fra tanke til action. Har du gjort dig lignende erfaringer med noget af alt det absolut fede grej du har haft?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Mike-air skrev:Godt at høre der er gang i biksen! :)

Ps. Jeg er nu selv endt på et skrabet setup der hedder Ableton Push + Min lille Roland synth. Simpelt, men det er bare det min hjerne arbejder bedst med. De to tools er nærmest indlært i hænderne, så der ikke er langt fra tanke til action. Har du gjort dig lignende erfaringer med noget af alt det absolut fede grej du har haft?
Ja, tak det føles sgu godt lige nu, er på vej i den rigtige retning.

Årsagen til mit "tilbagespring" har flere grene, men primært frustrationen over en enkelt lille mix detalje hist og her som stak i mine ører og ikke kunne korrigeres efter indspilning. Ikke uden alle mulige tricks i hvert fald, og hvis jeg alligevel skulle bruge tid i en DAW bagefter, så tænkte jeg at jeg lige så godt kunne køre fuld multitrack.

Var heller ikke helt tilfreds med de mix jeg fik lavet, selvom det kan noget. Min ep på bandcamp er indspillet og mixet helt analogt, og de numre har da en egenlyd, det kan vist ikke diskuteres :)

Jeg gik jo hardware vejen i et håb om at kunne færdiggøre numre hurtigere, men i realiteten er det lige så hurtigt for mig at mixe i computeren, så alt i alt flest fordele, for mig, ved at gå den vej.

Angående setup, så er det da ikke skrabet. Whatever works og kan få dig hurtigst muligt til et resultat.

Er selv virkelig kommet under huden på mit setup og har kun få tweaks jeg vil have lavet, og min beslutning om både at producere OG performe med det samme setup har virkelig gavnet. Netop muscle memory er en stor del af det, det er meget hurtigt for mig at bygge en grund ide, og derfra kan jeg jamme mig til et nummer. Det er helt klart også sundt med begrænsning for sådan en type som mig der ovrrtænker alting :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Super spændende Mårten. Vi lærer jo hele tiden :-)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Præcis, det er jo det der gør det spændende at arbejde med musik, neural networks eller andre u-udtømmelige emner :)

Edit: kommer faktisk muligvis til Oslo og spiller, på Kafè hærværk. Ikke done deal endnu, men har en dialog igang.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Morten B skrev:Præcis, det er jo det der gør det spændende at arbejde med musik, neural networks eller andre u-udtømmelige emner :)

Edit: kommer faktisk muligvis til Oslo og spiller, på Kafè hærværk. Ikke done deal endnu, men har en dialog igang.
Holy shitsmokes, så er det fandme bare med at sige til i god tid! Så tar jeg min "gjeng" med :-D

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Mike-air skrev:
Morten B skrev:Præcis, det er jo det der gør det spændende at arbejde med musik, neural networks eller andre u-udtømmelige emner :)

Edit: kommer faktisk muligvis til Oslo og spiller, på Kafè hærværk. Ikke done deal endnu, men har en dialog igang.
Holy shitsmokes, så er det fandme bare med at sige til i god tid! Så tar jeg min "gjeng" med :-D
Din "gjeng"? Sorry, altså, jeg synes du er en rigtig fin fyr, men er ikke til den slags. Ikke at jeg er homofob eller noget, men det tænder mig bare ikke. Ikke sexuelt i hvert fald!

PS. - Hvad er en "gjeng"?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »



https://translate.google.com/#no/da/gjeng


gjeng.mp3
(20.41 KiB) Downloadet 111 gange

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Morten B skrev:
PS. - Hvad er en "gjeng"?
Det er vist norsk for entourage :lol:

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg troede nordmænd kaldte det 'påhrssi' :D
skriver noder

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

gjeng.jpg
En gjeng er en gang, så kan du selv tænke dig til hvorfor billedet er relevant :-D

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Altså en gang, ligesom ind til et dark room?

Billede

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Neeeej.. en bande/gruppe :-D

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Nåeee, gruppe, jeg forstår. Vi er mere ovre i noget godt gammeldaws swinger miljø.

Nyt svar