Mit navn er Morten

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Re: Mit navn er Morten

Indlæg Skrevet: 6. jul 2018, 12:34

Coolness. Jeg står i lidt samme situation mht. at indspille. Har kørt med mit Audient ID14, og har været super glad for det, men den har kun 2 inputs så efter at have købt min Analog Rytm er jeg løbet tør for inputs. Har tænkt på enten at købe en mixer eller også en 8ch rack A/D med preamps. Tror nok det bliver en rack A/D da en mixer fylder for meget, og jeg skal ikke bruge eq, sends osv. Du må endeligt skrive lidt mere om Scarlett Octopre, når du har fået prøvet den mere af. Jeg er en smule loren mht. Focusrites billige produkter.
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg Skrevet: 6. jul 2018, 13:40

AvS skrev:Jeg er en smule loren mht. Focusrites billige produkter.

Ja, jeg har også haft nogle mindre gode oplevelser med Focusrites billige grej gennem tiden, men jeg er fuldt ud tilfreds med Scarlett serien, god bang for the buck. Driverne er super stabile hos mig og preamps og convertere har jeg intet negativt at sige om.
Kørte med et Native Instruments lydkort i en periode inden jeg fik Scarlett 18i20 og jeg havde virkelig følelsen af at der var mere hul igennem da jeg fik startet 18i20 op. Det er selvfølgelig umuligt at bedømme når man ikke A/B'er direkte, men havde ikke forventet nogen ændring i lyden, så overraskelsen var helt legit.

Jeg har nogle clocking issues med Octopre, når jeg indspiller glitcher lyden en gang imellem. Jeg havde dog ikke fattet at man skulle forbinde wordclock mellem enhederne, troede ADAT kunne klare det, så jeg håber det BNC kabel der er på vej i posten bare fixer det.
Ellers har jeg som sagt intet at udsætte på hverken 18i20 eller Octopre (som basicly er de samme kredsløb). Byggekvaliteten er også rigtig god til prisen.

Du er godt med på at du kan hente alle kanalerne ind på Rytm via overbridge, ikke? Det går selvfølgelig ikke hvis man gerne vil spille live på maskinen mens man indspiller.
Er du ellers glad for den?

Og hey, du kan da forresten også købe min A&H Zed18 :-D
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Indlæg Skrevet: 6. jul 2018, 15:45

Heh jeg har skam godt set på din A&H Zed18. Den er max lækker men er overkill, og fylder for meget på mit bord. Ja, jeg er ret glad for min Rytm MKII. Har slet ikke været hele vejen igennem alle dens features endnu, og har ikke helt knækket nødden mht. hvordan jeg smartest får den integreret i mit workflow med Ableton. Overbridge er ikke ude til Rytm MKII endnu desværre, men jeg er heller ikke helt sikker på at jeg vil have brug for overbridge. Måske. Det jeg egentligt bare gerne vil er at kunne starte de forskellige patterns jeg har lavet på Rytm, via ableton. Jeg kan godt sende pattern change beskeder til Rytm fra ableton, men det er ikke helt det jeg vil. Lidt svært at forklare hvad jeg har i tankerne, men det kan vi jo snakke om til Holgers grillfest. :)

Tilbage til "Blogs"