Casper // Jay Adams Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Casper // Jay Adams Blog

Indlæg af Inzider »

Ja det er jo så skide populært at lave blogs, og jeg vil gerne være med på moden så....

Mit navn er Casper og jeg er 25 år gammel. Jeg har lavet musik i en del år hvor det stille og roligt har taget fart.

Min musikalske "vej" til der hvor jeg er nu er ret spredt. Startede med at høre MJ, som jeg dyrkede EKSTREMT meget dengang jeg var mindre. Det gik så over i Guns N Roses og derfra til Hiphoppens verden hvor den stod på alt fra Snoop til Dre og 2Pac.

Derefter gik det over i den elektroniske verden hvor den stod på Goa fra starten og derfra tysker dance og hardstyle! Der var der jeg fik lysten til at lave musik selv... Det hele startede i Reason, som jeg købte for 2500 kr af mine surttjente avispenge. I starten var det hele meget uoverskueligt (Det er nu lettere her i Youtube tiderne!) men stille og roligt fik jeg hang i det.

Min første release var også fra Reason, men derefter viste en kammerat mig Cubase og kunne sagtens se mulighederne idet! Og der har jeg hængt lige siden!

Jeg har fået en hel del released, dog uden det store gennembrud (endnu!)...

Nu står den hovedsagligt på mit nye alias JAY ADAMS, som jeg fokuserer det meste af min tid på... Har dog indset at musikbranchen "kræver" at man spiller på flere heste (læs: genre) så kigger også i andre retninger.

Målet med projektet er at blive anerkendt som house/elektronisk producer og evt. kunne leve af det. Er udemærket klar over det ikke er let, men håber nu på at det lykkes, da det er drømmen at leve af musikken :)

Det betyder ikke at jeg KUN vil lave house osv. Jeg vil meget gerne forsøge mig i andre genre også og synes også jeg har "skills" til det.

Siden "fødslen" af Jay Adams engang i august har det taget fart. Den første produktion var en remix konkurrence som Asle Bjørn smed op herinde og det lykkedes mig at lave noget som han syntes var super fedt!

Lidt ping pong frem og tilbage med Asle og så blev min EP, Serenity, released på Blow Out Records!

Jeg lavede et remix i en konkurrence for Ministry Of Sound i Tyskland (Ida Corr - I Want You) som gik hen og vandt blandt 4-5 andre remixes..

Det er også blevet til endnu et remix for Asle, på hans track FOOL, som lige er udkommet.. Er rigtigt godt tilfreds med det faktisk!

Det seneste på programmet er et track som Asle og jeg er igang med sammen med en rapper der hedder Gisli. Det er en noget anden stil jeg har været vant til så det super spændende at se hvordan det bliver :) MEN GLÆDER MIG!

Jeg føler egentlig godt at jeg kan leve af det med tiden, da jeg selv synes jeg har evnen til producere musik på et højt niveau. Jeg har altid haft et godt øre for musik og har en "naturlig" forståelse for hvordan musikken skal lyde og sættes sammen. Har med tiden også fundet ud af at jeg faktisk har en god lyd. Er ikke noget jeg er gået vanvittigt op i, men det er rart at få at vide fra andre at det fungere godt. Tak for det! :)

Et lille billede af mit STUDIE:

Billede


Det var lidt om mig... Vil forsøge at holde den her blog up-to-date, men hvis folk har spørgsmål eller noget så fyrer de bare løs :)

Vi ses derude!

Casper // Jay Adams
Senest rettet af Inzider søn 21. feb 2010 18:54, rettet i alt 1 gang.
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Bliver, ligesom med de mange andre blogs, spændende at læse mere. :) Keep us updated. :)

Medlemsavatar
Daniel B.
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Lyngby

Indlæg af Daniel B. »

Så fik du endelig lavet din blog :-D Nice..

Glæder mig til at følge med
[color=#BF0000]Daniel Barylak

:: pronk@hotmail.dk ::
[/color]

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

Nyeste produktion:

Morten Hampenberg & Alexander Brown feat. Yepha - Skub til taget (Jay Adams & James Kayn Remix)

- Bliver udgivet på IDEAL promotion. ER selv godt tilfreds med remixet, hvor jeg har forsøgt at holde lidt samme dystre stemning fra originalen :)


Er også igang med et progressivt house track. Det er kun på begyndelses stadiet, men har en god fornemmelse for det :)
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
Lawrence
Medlem
Indlæg: 161

Indlæg af Lawrence »

Nyeste produktion:

Morten Hampenberg & Alexander Brown feat. Yepha - Skub til taget (Jay Adams & James Kayn Remix)
Årh, jeg ser frem til at høre dit remix. Er ikke synderligt begejstret for originalen. Det er ALT for meget suppe på gamle ben. :twisted:

Medlemsavatar
YoBilee
Medlem
Indlæg: 333
Sted: Kolding

Indlæg af YoBilee »

Inzider skrev:...men hvis folk har spørgsmål eller noget så fyrer de bare løs :)
Det vil jeg da drage nytte af, hvis ikke det ligger i dyb hemmelighed, ser i øvrigt også frem til Skub til taget - remixet, selvom jeg ikke er på Ideal, underligt nok :D

I Got Wood?, woodblocklyden, hvordan har du fået den til at lyde så godt, eq mm. og i det hele taget hvordan har du lavet den, jeg syntes ikke mine woodblock-lyde bliver specielt gode :? Både Serenity og Got Wood? er super fede numre! selvom jeg syntes de godt kunne bruge lidt mere punch i begyndelse/slut, men temaerne er super fede, hence spørgsmålet :-D
[color=#808080]Med Venlig Hilsen
Søren :-D[/color]
[color=#808080][url]http://soundcloud.com/soren-larsen[/url][/color]

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

YoBilee skrev:
Inzider skrev:...men hvis folk har spørgsmål eller noget så fyrer de bare løs :)
Det vil jeg da drage nytte af, hvis ikke det ligger i dyb hemmelighed, ser i øvrigt også frem til Skub til taget - remixet, selvom jeg ikke er på Ideal, underligt nok :D

I Got Wood?, woodblocklyden, hvordan har du fået den til at lyde så godt, eq mm. og i det hele taget hvordan har du lavet den, jeg syntes ikke mine woodblock-lyde bliver specielt gode :? Både Serenity og Got Wood? er super fede numre! selvom jeg syntes de godt kunne bruge lidt mere punch i begyndelse/slut, men temaerne er super fede, hence spørgsmålet :-D
Spørgsmål får svar :) hehe..

Wood-lyden er fra Virus TI. Tror det er en væsentlig faktor for at den lyder så godt som den gør. Det er drømmemaskine! Der er faktisk ikke ændret så meget på den. Mener kun der er noget Comp på den, og det er vidst det?
Jeg prøver så vidt muligt ikke at EQe for meget. Er mest hvis jeg skal cutte noget bund eller noget top + enkelte frekvenser der lige skal ændres, men ellers bruger jeg det egentlig ikke så meget?
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
YoBilee
Medlem
Indlæg: 333
Sted: Kolding

Indlæg af YoBilee »

Så må jeg jo skaffe mig sådan en :cry:
[color=#808080]Med Venlig Hilsen
Søren :-D[/color]
[color=#808080][url]http://soundcloud.com/soren-larsen[/url][/color]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

YoBilee skrev:Så må jeg jo skaffe mig sådan en :cry:
Heh, ja det må du. :) Kan kun anbefales.

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

kl. er næsten 1 og jeg har bare en tanke jeg har svært ved at få ud af hovedet:

Skal man satse på musikken?

hvis ja, hvordan?

Hvad gør jeg hvis jeg ikke kan leve af det?


Det er nogle spørgsmål som hærgrer mig meget for tiden...

Jeg er 25 år, studerende, boligsøgende for tiden, og VILD med musik. Ja, tænker faktisk utroligt meget på musik hver dag. Akkorder, beats osv. ryger gennem hovedet. Selv de dage og tidspunkter hvor jeg skal koncentrere mig om noget andet f.eks. skolen...

Det er en drøm at kunne leve af musikken. Jeg siger ikke at det er dans på roser, og det forventer jeg heller ikke, men det er bare noget jeg har det ufatteligt godt med! Jeg nyder at sidde og lade timerne gå med produktioner og andet musikrelateret...

Jeg føler selv jeg har "talentet" og gå-på-modet til det, og at jeg virkelig VIL det! Men er det nok?

Men hvis jeg føler dette, hvorfor springer jeg så ikke ud i det?

Det er et spørgsmål jeg stiller mig selv konstant! For føler jeg kan lave noget der kan bruges? Vil skyde på at 3 ud af 4 af mine produktioner jeg har sendt til pladeselskaber er blevet udgivet, så kan jo godt levere godt materiale? Jeg får ros for min lyd og for mine produktioner fra både professionelle og "lytterne".

Jeg har endda fået et super fedt tilbud på noget musiksamarbejde, som var rigtigt interessant. Jeg ville virkeligt gerne kunne sige at jeg STRAKS ville hoppe ud i det, men så begynder jeg at tænke for meget over konsekvenser, pros/cons, osv osv. Der var ikke nogen penge i det direkte, men ville få et fantastisk netværk meget tæt på mig og ville have mulighed for at evt. leve af det med tiden...

Jeg er blevet opdraget med en form for sikkerhed, og om at man "altid skal have en plan B". Det er nok derfor jeg ikke sidder i et studie nu og laver musik istedet for at skrive her...

Jeg prøver også at hitte ud af hvordan jeg skal gribe det an? Jeg kan jo ikke bare smide ALT og så satse på det. bliver jo nød til at tjene penge, så derfor er et job nødvendigt, men et fuldtidsjob ville ikke give meget tid til musikken... Hvor finder man den gyldne vej mellem disse 2 valg?

Som sagt, noget jeg har tænkt på længe nu. Jeg bliver ikke yngre, men omvendt er jeg jo heller ikke gammel, så er ret splittet for tiden...

Kunne være fedt at høre nogen af jeres tanker på det :) evt. hvis nogen går og har samme tanker, eller bare nogen der har lyst til at give deres besyv med!

ALT er velkommen! :) Godnat...
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
Dominic
Medlem
Indlæg: 79
Sted: CPH

Indlæg af Dominic »

Ham din kammerat der anbefalede dig at bruge Cubase.. det må vel være mig?... :dollargrin:
[b]Dominic[/b]

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Jeg har de samme tanker, men har valgt at gøre sådan her...

Jeg står op klokken 6 og tager på arbejde.
mellem 16 - 18 har jeg fri.
Så tager jeg i studioet og arbejder til 24 - 02.

Det er hårdt for mig personligt, min kæreste, min familie etc.

Men hvis jeg ikke arbejdede, ville jeg ikke have råd til "huslejen" i studioet, sådan som det ser ud nu...Men jeg ved at på et eller andet tidspunkt lever jeg 100% af musikken.

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

Dominic skrev:Ham din kammerat der anbefalede dig at bruge Cubase.. det må vel være mig?... :dollargrin:
hehe.. sorry Dennis. Er det faktisk ikke :( Det var Svenstrup
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

[quote="Inzider"]kl. er næsten 1 og jeg har bare en tanke jeg har svært ved at få ud af hovedet:

Skal man satse på musikken?

hvis ja, hvordan?

Hvad gør jeg hvis jeg ikke kan leve af det?


quote]

Jeg er ikke helt i samme situation som dig. Men dog i samme boldgade...

Men mht. din situation, så vil jeg nok forsøge mig med en variant af Jimmi´s forslag. - Personligt så laver jeg musik når jeg "har det godt". Dvs. at jeg har faktisk har svært ved at lave musik, når der er et eller andet der går mig på. Det kan være arbejde eller alt muligt forskelligt. - Derfor ville jeg personligt være rigtig bange for at jage drømmen 100%, men mere fokusere på at få det optimale ud af den tid du evt. ville have ud over arbejde osv. Det ka være man kan optimere workflow når man laver musikken. Men også måske have helt faste rammer for hvornår man laver musikken. Altså virkelig priortere den tid MEGET højt. Hvor mange timer bestemmer du selvf. selv.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Inzider skrev:Jeg er blevet opdraget med en form for sikkerhed, og om at man "altid skal have en plan B". Det er nok derfor jeg ikke sidder i et studie nu og laver musik istedet for at skrive her...

Jeg prøver også at hitte ud af hvordan jeg skal gribe det an? Jeg kan jo ikke bare smide ALT og så satse på det. bliver jo nød til at tjene penge, så derfor er et job nødvendigt, men et fuldtidsjob ville ikke give meget tid til musikken... Hvor finder man den gyldne vej mellem disse 2 valg?
Heh, jeg har det på præcis samme måde her. Jeg er så i den situation at jeg om 8-9 måneder når min uddannelse er færdig med 99% sikkerhed står med et tilbud om en fuldtids stilling der hvor jeg har været lærling, som jeg jo selvfølgelig siger ja til. Så kan jeg altid finde ud af hvornår jeg vil gå all in, selvom det jo gerne måtte være NU! :)

Tilgengæld har jeg det os lidt på samme måde som Henrik. Jeg ved sgi ikke helt om jeg bare ville kunne kværne 1-3 numre af om ugen ved intenst arbejde fra 9 til 16 hver dag (e.l.). Så kreativ/produktiv vil jeg slet ikke skyde mig selv til at være. Hvis man ikke kan være kreativ i det øjeblik man sidder foran maskineriet, er der jo altid et eller andet der kan udforskes, gåes i dybden med, men for mig ville det blive "for meget" lige nu.. Det tror jeg du skal overveje også.

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

Christoffer I. N. skrev:
Inzider skrev:Jeg er blevet opdraget med en form for sikkerhed, og om at man "altid skal have en plan B". Det er nok derfor jeg ikke sidder i et studie nu og laver musik istedet for at skrive her...

Jeg prøver også at hitte ud af hvordan jeg skal gribe det an? Jeg kan jo ikke bare smide ALT og så satse på det. bliver jo nød til at tjene penge, så derfor er et job nødvendigt, men et fuldtidsjob ville ikke give meget tid til musikken... Hvor finder man den gyldne vej mellem disse 2 valg?
Heh, jeg har det på præcis samme måde her. Jeg er så i den situation at jeg om 8-9 måneder når min uddannelse er færdig med 99% sikkerhed står med et tilbud om en fuldtids stilling der hvor jeg har været lærling, som jeg jo selvfølgelig siger ja til. Så kan jeg altid finde ud af hvornår jeg vil gå all in, selvom det jo gerne måtte være NU! :)

Tilgengæld har jeg det os lidt på samme måde som Henrik. Jeg ved sgi ikke helt om jeg bare ville kunne kværne 1-3 numre af om ugen ved intenst arbejde fra 9 til 16 hver dag (e.l.). Så kreativ/produktiv vil jeg slet ikke skyde mig selv til at være. Hvis man ikke kan være kreativ i det øjeblik man sidder foran maskineriet, er der jo altid et eller andet der kan udforskes, gåes i dybden med, men for mig ville det blive "for meget" lige nu.. Det tror jeg du skal overveje også.

Jeg er helt enig.. kreativiteten har jeg sjældent bøvl med. Tror ærligt at jeg kunne lave 2 tracks om ugen hvis det var. Har så mange idéer at jeg knap nok kan få dem på papiret :)

Og har det også som Henrik. Når der er nogen ting der går en på så er kreativiteten lig nul. Er også en af grundene til at jeg har den her tanke... For når der er så meget omkring en for tiden, så får jeg ikke lavet halvdelen af den musik jeg gerne ville lave.. desværre
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Jeg har tit tænkt på om min kreativitet vil bluse lidt ned, når jeg går på fuldtid med musikken.
Lige nu er det sådan at, jeg slet ikke kan vente med at komme i studioet... og så begynder alle de fede idéer at dukke op i løbet af dagen på arbejdet..
Jeg indspiller på min iPhone's diktafon og tester om aftenen i studioet.

Men hvis én nu sad deroppe hele tiden, hver dag? hva så?
:)

Medlemsavatar
Martin Winther
Medlem
Indlæg: 678
Sted: Midtsjælland

Indlæg af Martin Winther »

Jeg tror man kan sammenligne det lidt med f.eks. proffessionelle fodboldspillere. Du kan have 2 drenge på 17 år hvor den ene har et meget større tallent end den anden. Men går du 10 år frem i tiden og ser hvem af dem der er nået længst, ja så kan det være ham med det mindste tallent. Han havde måske en bedre psyke? Man høre tit om tallenter der aldrig blev til mere da de endeligt fik tilbudt "fuldtidskontrakten". Det press der kom da de pludseligt skulle præstere kunne de ikke klare.

Jeg tror at sammenligner du de scenarier med den verden vi musikere/producere lever i, så er det lidt de samme mekanismer der sker/foregår. Jeg læste om en producer der tog i studiet fra 9-17 hver dag og så arbejdede han der. Personligt en måde jeg synes lyder fantastisk, hvis man kan, men det tror jeg ikke jeg ville kunne. Mine kreative indslag kan komme af jeg får inputs ude fra og mens jeg er igang med noget "andet".
Jeg tror det er vigtigt at man kender sine begrænsinger på det område, såvel som sine forcer. Ud fra dem skal man finde ne løsning man kan acceptere og føle der fungere som en.

Men ellers spændende blog Casper:)

Jeg kan genkende mange af dine tanker! så jeg følger med for at få lidt inspiration:)

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

NEXT UP:


Medina - Ensom (Jay Adams Remix)


Tracket er færdigt og sender det til Providers (Rasmus) her om lidt.

Er selv ret godt tilfreds med det. En stille og rolig opbygning, men med et clubby breakdown :)

Synes også min lyd er blevet ret fornuftig på tracket, så er alt i alt godt tilfreds:) 1½-2 arbejdsdage er der brugt på det, men sådan er det jo når idéerne kommer til en :)

Jeg smider lige et preview op når jeg har fået clearing og thumbs up fra Rasmus! (håber jeg da at jeg gør!)
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt! Netop det nummer synes jeg godt kunne bruge et remix, da originalen er lidt slatten i det imo. Held og lykke med det. :)

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

Ja, synes den manglede lidt club stemning :)

Nu er den sendt, og håber da det ryger med i remix-puljen!
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

og her er så en lille snippet af remixet :)





Medina - Ensom (Jay Adams Remix)
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
Daniel B.
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Lyngby

Indlæg af Daniel B. »

Inzider skrev:og her er så en lille snippet af remixet :)
Det lyder sgu frækt, Casper! Super fed opbygning. Synes desværre "temaet" virker lidt anti klimaks. Det måtte gerne ha' været lidt vildere - jeg forventede i hvert fald noget mere sindsygt :)

Men jeg er sikker på det nok skal komme med i remixpakken. Kunne ikke forestille mig andet!
[color=#BF0000]Daniel Barylak

:: pronk@hotmail.dk ::
[/color]

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

Daniel B. skrev:
Inzider skrev:og her er så en lille snippet af remixet :)
Det lyder sgu frækt, Casper! Super fed opbygning. Synes desværre "temaet" virker lidt anti klimaks. Det måtte gerne ha' været lidt vildere - jeg forventede i hvert fald noget mere sindsygt :)

Men jeg er sikker på det nok skal komme med i remixpakken. Kunne ikke forestille mig andet!
Hey Daniel!

Ville gerne gøre temaet skulle være lidt mere minimalistisk end resten af tracket... og det lyder godt på et stort anlæg hvertfald :)
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Dét der tema får et dansk gulv til at gå amok, den er sikker, heh. :-D

Lyder rigtig lækkert ja. Jeg ville dog nok selv ha' foretrukket at fortsætte moog'en ind over temadelen. :)

Nyt svar