Casper // Jay Adams Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Re: Casper // Jay Adams Blog

Indlæg af Inzider »

Christoffer I. N. skrev:Dét der tema får et dansk gulv til at gå amok, den er sikker, heh. :-D

Lyder rigtig lækkert ja. Jeg ville dog nok selv ha' foretrukket at fortsætte moog'en ind over temadelen. :)
Jeg prøvede det faktisk, men det blev for rodet :(

GOTTA LOVE MOOG!
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
Daniel B.
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Lyngby

Indlæg af Daniel B. »

Christoffer I. N. skrev:Dét der tema får et dansk gulv til at gå amok, den er sikker, heh. :-D
Helt sikkert. Det svinger jo fedt, så det skal nok hitte på clubberne. Men når man tager producer-brillerne på synes jeg tema'et er en smule letkøbt :) Personligt havde jeg forventet lidt mere. Det er bare min mening.
[color=#BF0000]Daniel Barylak

:: pronk@hotmail.dk ::
[/color]

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

Daniel B. skrev:
Christoffer I. N. skrev:Dét der tema får et dansk gulv til at gå amok, den er sikker, heh. :-D
Helt sikkert. Det svinger jo fedt, så det skal nok hitte på clubberne. Men når man tager producer-brillerne på synes jeg tema'et er en smule letkøbt :) Personligt havde jeg forventet lidt mere. Det er bare min mening.
Det er helt i orden, Daniel :) Hver sin smag! :wink:
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

Så må det være tid til en update!!!

1. Musical Suspects Writer Camp #2

Fan-f*cking-tastic oplevelse!! 4 dage med en masse talentfulde mennesker og en masse musik. Det har været en vild oplevelse at skulle levere 4 tracks på 4 dage på ca. 8-9 timer. Presset, men også skide sjovt! Det har også fået mig til at overveje den musikalske vej endnu mere. Det var skide hårdt men virkeligt sjovt. Mindes ikke jeg har prøvet noget som var så hårdt og samtidig var så sjovt at lave. Det har givet blod på tanden hvertfald, og jeg er helt klart at finde der igen næste gang!

2. Nyt track med Asle Bjørn og Gisli Gislason

Idéen startede for nogen måneder siden, og Asle har også lavet originalen færdig her for noget tid siden, men jeg er først blevet færdig med mit Club Mix nu. Er noget anderledes end hvad jeg plejer at lave, men er virkelig godt tilfreds med det!!! Nu skal den pitches og så må vi se hvem der tager "pakken" :) Stilen er Hip House med en ordentlig omgang electro bassline :) Har fået god feedback på det rundt omkring indtil videre...!

3. Nyt studie

Er flyttet tilbage til studiekomplekset i Skovlunde (Musical Suspects) som ledes af Adam Powers og Morgan Jalsing. Et fantastisk studiemiljø derude og glæder mig til at få det brugt endnu mere i fremtiden. Er allerede faldet godt til derude, så det skal nok blive godt :)
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

UPDATE TIME


Nye Remixes

Der kommer snart nye remixes ud:

- Kon:trast feat. Niarn - Nitro

- Svenstrup & Vendelboe feat. Karen - I nat

Der er ingen release date endnu, men det er nok ikke mere end en måneds tid!


Ny EP

Jeg arbejder efterhånden efter at release en nye EP. Planen er 3 tracks, hvor det ene track bliver en vokal version af et tidligere track, Serenity. Jeg har fået den dygtige Clara Sofie med på tekst og vokal på denne EP! GLÆDER MIG!
Release date: forhåbentligt inden sommeren for alvor bryder igennem.


Writer Camp #3


Der er endnu engang writer camp i Skovlunde (www.musicalsuspects.com). Glæder mig til at møde en masse nye og gamle bekendtskaber. Det var skide hyggeligt og sjovt sidst :)
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

Efterhånden et stykke tid siden jeg har smidt noget op på bloggen.

Nye remixes

Jeg har fået produceret et par remixet på det seneste:

Safri Duo feat. Velile - Helele (Jay Adams Remix) som kommer ud på Universal Germany

Svenstrup & Vendelboe feat. Karen - I Nat (Jay Adams Remix) Er ude på Label:made

Kon:trast feat. Niarn - Nitro (Jay Adams Remix) som er ude på CPH Elite

Alle mixes kan høres på min soundcloud!


Nye egen-produktioner


Der er et par egen produktioner i støbeskeen, men grundet eksamener har jeg ikke lige haft tid til dem :( too bad, da det er dem jeg virkelig brænder for. Målet for resten af 2010 er at komme ud med flere egen-produktioner og skære lidt ned på remixes.

Writer Camp #3

Var på Writer Camp 3 i mit studie i Skovlunde. Det er Musical Suspects der står bag (Adam Powers og Morgan Jalsing). Endnu engang super fed oplevelse!!! Glæder mig til næste camp, som finder sted i september... www.musicalsuspects.com
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

De 3 nævnte remixes, har de alle været bestillingsarbejde fra labels/kunstnere?

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

Christoffer I. N. skrev:De 3 nævnte remixes, har de alle været bestillingsarbejde fra labels/kunstnere?
Safri Duo har ikke været...
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke med dagen. :) :denmark: :party:

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

Ja, det har stået lidt stille det seneste stykke tid, men nu synes jeg det var tid til en update:

DEEPER PEOPLE


Har indgået samarbejde med min gode ven, Alonso Gonzalez, og Denis Benjamin. Til sammen udgør vi Deeper People. Idéen om at indgå i dette stammer egentlig fra vores første single, Missing, hvilket er en cover af Everything But The Girl's super hit fra 90erne. Deraf valgte jeg at hoppe med i "bandet" da det var der var mest nærliggende :)
Det har modtaget meget ros og har toppet som 3er på Dancecharten og har ligget i top de sidste 7 ugers tid.

Udover det har vi lige færdiggjort et remix af Ida Corrs nye track + der er remixes på vej af Faustix og Svenstrup og Vendelboe.

En 2. single er også på tegnebrættet.

MANAGEMENT

Har indgået samarbejde med Zoo Production (jesper green). Jeg føler jeg var nået dertil hvor det var nødvendigt, og hvor jeg ikke kunne sælge mig selv godt nok til diverse clubber og events, så havde ikke rigtigt noget at tabe på dette.
Jeg har i første omgang remixet Morten Breums "Every Time", som gjorde det rigtigt godt på dancecharten!

DIRTY DUTCH RECORDS

Fedeste "oplevelse" so far var min release med Simon Gain på Chuckies label, Dirty Dutch Rec. Jeg har også endnu et track klart til vol. 4 af serien Dirty Dutch Digital Sampler...
Bazooka (som det første track hedder) har gjort det rigtigt godt på Beatport og har toppet som nr. 18 på Electro Charten. det 3. mest populære track på sampleren...

NYE TRACKS

Jeg har et collab på vej med Clara Sofie, som jeg glæder mig til at vise frem + der er ny single fra Jay Adams (hollænder trut!) og så har jeg gang i Deeper People også.
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
SMP
Forum Donator
Indlæg: 2164
Sted: ˙٠•●CPH●•٠˙

Indlæg af SMP »

Lyder sgu spændende, Casper! Glæder mig til at lytte med.

Du må hilse Alonso fra en kollega fra de gamle Orange dage :)
“Music is what feelings sound like.”

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det virker trist at skrive Tillykke !!! :party: , kun 2 posts længere nede end den fra sidste år. Men jeg tager det som et positivt og arbejdssomt tegn fra dig at vi ikke hører mere her på din blog. :)

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

Christoffer I. N. skrev:Det virker trist at skrive Tillykke !!! :party: , kun 2 posts længere nede end den fra sidste år. Men jeg tager det som et positivt og arbejdssomt tegn fra dig at vi ikke hører mere her på din blog. :)

Haha, ja har været lidt "fraværende" på det seneste ;)


Men så skal der da lige smides en update:



Jeg har rimelig travlt med både Jay Adams produktioner og Deeper People produktioner. Jeg er begyndt at få lidt hul igennem til udlandet via bla. Kontor Rec / Warner og Dirty Dutch i Holland.

Jeg har for nyligt produceret Erann DDs single i samarbejde med Nexus Music og Erann selv!

Jeg skal en smuttur til Kina med Jules og Sisse her d. 20. juli til d. 1. juli! Glæder mig SINDSYGT meget....!


I den mere private sfære skal jeg starte på Cand. merc. til september... Har valgt linien: Marketing Communication Management.


Følgende er på vej fra mig:

Mikael Weermets feat. Max C - Let It Go (Jay Adams Remix) (KONTOR REC)
DONS - Searching For You (Jay Adams Remix) (TBA)
Jay Adams - Bastard (DIRTY DUTCH REC)
TooManyLeftHands & Jay Adams - TBA
"Simon Gain & Jay Adams EP"
Faustix - Inner Freak (Feat. Jay Adams)
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt at der er så meget gang i butikken! :)

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Ja man fristes til at sige tillykke mere end en gang :-D

Flot!!



EDIT: et ekstra k :oops:
Senest rettet af SAPPY søn 17. jul 2011 23:18, rettet i alt 1 gang.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Og hip hip hurrah igen 8-)
Deaktiveret

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

... :denmark: :-D

Nyt svar