Jimmi's "Jeg undrer mig for meget" Blog :)

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Re: Jimmi's "Jeg undrer mig for meget" Blog :)

Indlæg af jimmi abildgaard »

Lidt kort og Godt fra mig...... .hmmmmmmmm 8-)

Jeg skal være Far til August. Forhåbentligt til en Pige, men en dreng ville absolut heller ikke være dårligt... hehe.. Har jo en dreng i forvejen, så en Pige, tak... hahahahaha
Vi har allerede snakket navne og Pigenavnet er blevet valgt: Kayla Mira
Drengenavnet er vi ikke blevet enige om, så det er godt der er lang tid til endnu. :)

Vi har været ude og kigge på et Andels-Rækkehus, som vi er blevet lidt forelskede i.
Andelen er 510.000, men hvis vi køber nu får vi den til 199.000. Hvilket jo er ganske godt egentligt. Huset er fra '07 og er et Øko-Designer-Spar på Miljøet-Store Vinduer-Hus.
Lige vores stil, så bankenmødet er allerede sat til 2. Februar. Det eneste jeg er lidt ked af er huslejen. 10.500 om måneden, men så er de andre udgifter forholdsvis lave, da det er et energi-venligt hus.

Musikken kører også bare derud af. Ville ønske at jeg havde mere tid og energi til den. Jeg er i studioet 3 gange om ugen, hvilket min Kæreste godt kunne tænke sig blev til 1 gang om ugen :lol: . Jeg arbejder på noget dansk hip-hop-pop noget med Gero Ji Jaga stadigvæk. Synes det er svært at ramme lige nøjagtigt det vi sigter efter, men vi prøver indtil den er der.
Kan være at jeg smider nogle af vores forsøg ud her på blokken. Vi har været lidt omkring indtil videre. :)
Vi har valgt at gå stille med dørene mht. vores nye projekt, så det vender jeg tilbage med på bloggen senere på året.

Håber i alle har det super derude :-D

Medlemsavatar
kokken4800
Medlem
Indlæg: 2511
Sted: Nykøbing Falster

Indlæg af kokken4800 »

Lyder sku godt min ven
http://www.diximusic.com - [b]International site for our label, and recording studio[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Har endelig fundet den helt rigtige bolig til Kæresten-min, Min Søn, Den lille (der er på vej) og mig selv. Det har føltes som en hård kamp og det har taget et godt stykke tid, men nu er den der. Vi sagde ja tak til den i foregårs og flytter ind den 15. Maj. :)
Så nu skal vi snart ud og købe møbler og andet godt til lejligheden ( andet godt er blandt andet en MacMini til brug som mediacenter ). I løbet af det sidste års tid har vi fået banket tæt på 60.000 kr op til Møbler og div. Så det skal nok blive godt. :)

Fakta:
By: Glostrup
Kvm: 99
År: 2007
Sal: 3.tv. med lækker lækker elevator. ( ved godt det lyder åndsvagt, men det betyder meget for mig, hvordan opgangen og områderne omkring lejligheden ser ud. :luny: )
Varme i gulvet overalt m/ termostat til hvert rum.
P-Plads i P-Kælder. Jeg får fjernbetjeningen til porten i Maj.

Håber at i alle har det super :)
b24_big[1].jpg
b24_big[1].jpg (59.13 KiB) Vist 4625 gange
Vedhæftede filer
b18_big[1].jpg
b18_big[1].jpg (46.15 KiB) Vist 4623 gange
b16_big[1].jpg
b16_big[1].jpg (47.62 KiB) Vist 4620 gange
b15_big[1].jpg
b15_big[1].jpg (50.14 KiB) Vist 4626 gange
b12_big[1].jpg
b12_big[1].jpg (53.68 KiB) Vist 4622 gange
b11_big[1].jpg
b11_big[1].jpg (51.02 KiB) Vist 4625 gange
b10_big[1].jpg
b10_big[1].jpg (49.53 KiB) Vist 4625 gange
b5_big[1].jpg
b5_big[1].jpg (49.46 KiB) Vist 4616 gange
b2_big[1].jpg
b2_big[1].jpg (49.51 KiB) Vist 4618 gange
b1_big[1].jpg
b1_big[1].jpg (91.29 KiB) Vist 4622 gange

Medlemsavatar
kokken4800
Medlem
Indlæg: 2511
Sted: Nykøbing Falster

Indlæg af kokken4800 »

Top nice min ven..!!

Så kommer mr. kok og laver indflytter-middag :D
http://www.diximusic.com - [b]International site for our label, and recording studio[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det ser rigtig lækkert ud, tillykke. :)

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Takker :dollargrin:

Minsandten om man ikke var til 12 ugers skanning her forleden..........
Gik hjem med Nyheden om og Chokket over at det er Tvillinger vi skal have......

Hold kæft jeg var forvirret, da jeg gik derfra...... hahahahahahaha

Medlemsavatar
kokken4800
Medlem
Indlæg: 2511
Sted: Nykøbing Falster

Indlæg af kokken4800 »

Det er SÅ fedt for dig min ven..!!

Glæder mig til at oplære 2 små producere sammen med Gero :P
http://www.diximusic.com - [b]International site for our label, and recording studio[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Wow. Tillykke. Og held og lykke. Du skal nok være beskæftiget de næste par år så :)

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

1000 tak.. :)

Ja, der kommer gang i den... ingen tvivl der.
Nu må vi så se hvad næste overraskelse bliver .... hahahahahaha

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Så er man tilbage efter en lille pause :)
Der var lige 2 små døtre, som til verden. :-D

Men tilbage i studioet jeg er og Nøøøøj, hvor dejligt. :)
Er gået igang hvor jeg slap med endnu et track, hvor Gero Ji Jaga lægger vokal på.
Jeg føler selv at jeg har fået lidt af en mission. Sådan en slags " keep it simple" mission.
Jeg har en tendens til at smide aaaalt for meget Percussion på mine tracks, så det i sidste ende ender ud med at man overhovedet ikke kan koncentrere sig om det vigtigste i tracket. Vokalen og det gode hook.

Hvor om alting er:
Nu sidder jeg med det her herlige track og synes det er ret så cool og alt muligt ;)
Har meget inspiration fra min "ferie fra musikken".
Der er godt smæk på tracket, hvilket var meningen fra starten af.

Bassen er meget dominerende og har fået en lidt funky 70ér stil over sig.. ( ikke sound-mæssigt, men selve feelingen )
Det tog lidt tid at få den til at sidde helt som planlagt, men nu er den der og synes den rocker for hårdt. :)

Synth´s i omkvædet skulle have en slags super posititiv fest og ballade feeling over sig.
Og jeg synes at jeg har opnået det jeg sigtede efter der også. Faktisk er jeg på nippet til at sige, at de lyder liiiidt for fjollede
Men det er jo en smagssag. Sounden i dem er ihvertfald der hvor den skal være. :)

Beat / Percussion er blevet til "keep it simple".
Der er kun BD, 4 forskellige claps, en bongo og en hihat i starten. I andet vers kommer der en tamborin på og en indisk tromme, som følger BDén.
Hihatten har fået et filter på, så den laver nøjagtigt den rytme jeg vil have. Hihatten fandt jeg som loop i min samling, men passede ikke helt præcist til beatet. Så på med filter og så bare "tweake" til man er tilfreds.
BDén er ligeledes fra arkiverne. Den har fået lidt EQ ( dog ikke tilfredsstillende, men det kommer lidt længere ned ) og det er faktisk det. :-D
4 claps er det blevet til. Et "standard" Clap på 2 og 4. Så et lidt offbeat clap, der har været gennem en bitcrusher. Så kommer der et extra clap på i omkvædet på 2 og 4. Sidst men ikke mindst et "Klap Klap" Clap i omkvædet også.
Allesammen har selvfølgelig fået lidt EQ og Comp. :-D

Vokalerne har Gero Ji Jaga lagt hurtigt ned for mig. Så idéerne bliver husket. Han inspillede faktisk hele skidtet i "One Take".
Fik ham også til at lægge dubs og ad-lips. Jeg har det bedst med at have vokalen indspillet så tæt på det jeg gerne vil have, selvom det alligevel skal tages om. Så kan jeg gå og høre det og få flere idéer til vokalerne skal lægges for alvor.
Men på vokalerne er der lidt EQ, Comp, Reverb og Delay. Autotune er der røget på i omkvædet på nogle af vokalerne. Bare for at prøve det af. Og så "tlf-EQ" på ad-lips i vers.

Det hele er mixet let og elefant.
Jeg plejer at mixe henad vejen. og lige nu er det musikken der står for skud. Vokalerne skal jo tages om, så det ville være fjollet at give den gas der.
Mit største problem lige nu er at, jeg synes det "buldrer" for meget. Jeg tror at jeg kan fjerne det ved at lave lidt fis og ballade i EQén på BDén, men synes ikke rigtigt at jeg kan finde det helt rigtige sted at cutte.
Så enten kræver det liiiiidt mere tålmodighed ellers er jeg forkert på den.

Her er et link til tracket, så kan du jo selv bedømme det. :)
Der mangler stadigvæk en del, men når det kommer og det hele bliver rettet til og vokalerne er på plads, så bliver tracket sat på i "Din Musik".
Introen er liiiiidt lang. En af de ting der lige skal rettes ind også ;-)
Du skal være meget velkommen til at bedømme, komme med idéer og være kritisk i både negativ og positiv forstand her. :-)


http://dl.dropbox.com/u/1291146/Giv%20m ... mere...mp3


Tak fordi du læste med :dollargrin: :-D :)

Medlemsavatar
kokken4800
Medlem
Indlæg: 2511
Sted: Nykøbing Falster

Indlæg af kokken4800 »

He's back - wuhuuuu
http://www.diximusic.com - [b]International site for our label, and recording studio[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Idag kommer der ikke den store blog-status-opdatering :)
Jeg er, som skrevet ovenover, i fuld gang med "Giv Mig Lidt Mere" tracket.
Men er så også gået igang med et af mine andre tracks. Ihvertfald er jeg begyndt at skrive lidt text og andet sjov til det.

Det er et lidt dystert track, synes jeg. Men jeg er blevet ret så glad for det.

I kan følge med her via dropbox-linket.
Lige nu er det kun musikken.

http://dl.dropbox.com/u/1291146/Track%202.mp3

Kom endeligt med jeres meninger og sådan :)

Glædelig Søndag til jer alle herinde.

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Indlæg: 903
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »

Elsker dine percs på det nummer. og dine 8bit (eller 16bit) distortion!

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

PelleB skrev:Elsker dine percs på det nummer. og dine 8bit (eller 16bit) distortion!
Thank U very much ( sagt med Elvis stemme )
:dollargrin:

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Jeg har ikk posted noget på min blog i lang tid nu. Jeg har simpelthen været hængt op med 2 nye prinsesser, som dukkede op for 9 måneder siden. Det at blive Far til 2 små piger på en gang har været "breath taking".
Så det har endt ud i at jeg knapt nok ville tage i studioet og arbejde, fordi jeg ikkehavde lyst til at køre fra dem.
Men nu er der så småt gang i mig igen og det har resulteret i dette track.
Det er ganske standard Hip Pop hvad angår text og beat. Intet Nyt i det.

Vokalen er indspillet med en SE Titan igennem en Gyraf II.
Enzo har leveret Nintendo lydene og grund ideen til beatet.
Jeg tilføjede derefter bas, crashes og hele c - stykket.
Jeg strukturerede derefter tracket og fik indspillet vokalerne med Gero Joshua bag Mic'en.
Og til sidst ordnede jeg mixin.
Nu mangler vi bare Mastering og så er vi færdige.

Det er ikke opfindelsen af den dybe tallerken, men det er nu blevet et fedt track

Hvad synes i?

http://db.tt/fELJgO6

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke med dagen Jimmi :denmark:

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

1000 tak :-D
Føler mig mega gammel. Hahahaha

Nyt svar