Jimmi's "Jeg undrer mig for meget" Blog :)

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Re: Jimmi's "Jeg undrer mig for meget" Blog :)

Indlæg af david mondrup »

Jeg synes dit spørgsmål er meget beslægtet med din undren over at guitarsoloerne er på vej væk. Det handler om at publikum ikke i længden er imponerede af teknisk overskud og tonsvis af vellyd. Publikum går efter gode melodier og god energi, og hvis melodien er god nok, er de fleste ligeglade med hvordan den er pakket ind. En meget stor del af publikum i dag er tilfredse med at lytte til musik på de indbyggede højttalere i deres computere eller (endnu værre) mobiltelefoner.
Det er klart, at bedre gear kan gøre indpakningen af melodien mere lækker, og dårligt udstyr kan levere et så teknisk dårligt resultat at det står i vejen for formidlingen af musikken. Men selv et halvhæderligt laptop/M-audio/Behringer baseret hjemmestudie kan levere noget der kan præsentere en god melodi på fornuftig vis.

Så det er ikke nødvendigvis nogen dårlig idé at bruge godt udstyr - men det er ikke det, der skaffer dig succes og et gennembrud. Der skal du have en god melodi og god energi. Og det kan du ikke købe dig til.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Så Sandt, så sandt.
Giver dig ret på alle punkter. Jeg synes bare at det føles som om at "de gode melodier" er ved at forsvinde.... på en måde.. :)
Det er jo selvfølgelig smag og behag, men for 20 - 30 år siden var der da plads til sax eller guitarsoloer og der var melodierne da lige så gode... hvis ikke bedre.
Men stadig...... smag & behag :)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Hey Jimmi.
Har lige kæmpet mig igennem din blog.

Der er mange interessante indlæg.
Men jeg er langt fra enig i at der er mange kedelige sange ude idag.
Faktisk synes jeg der det sidste halve år har været rigtig mange gode sange, i forhold til året før.

Det skyldes flere ting:
1. Idag sætter man ofte dygtige sangskrivere sammen med dygtige producere. Rigtig mange af de hits du hører er ofte lavet af flere mennesker. Tankegangen er så vidt også til at følge: Jo flere ører, jo bedre. Der er også en klar forskel på at producere alene som jeg gør nu og så da jeg sad i team. Det var nemmere at være to.
2. Folk begynder at forstå at det handler om at være den bedste indenfor ET felt. Hellere en pissedygtig producer end middelmådig til det hele.
3. Det er billigere at købe brugbart udstyr. Det er helt rigtig som skrevet ovenfor, det handler om melodien. Set fra en producers rolle, så behøver man altså ikke ret meget mere end en mac plus logic, hvis man er kreativ. Set fra en sangskrivers rolle, så koster det nærmest kun et instrument og noget at smide dine ideer ned på. I Danmark mixer de fleste producere selv. Det er den proces der tager længst at mestre. Det kræver meget tid og dedikation at blive rigtig ferm til. Men selv med billigt udstyr kan man få virkelig god lyd.

Grunden til du ikke hører de lange guitarsoloer osv mere, skyldes også et par ting:
1. Radioerne har store udgifter og hiver pengene ind på reklamer. For at holde på folks interesse spiller de derfor helst sange indenfor en beskeden længde. Derfor er der ikke plads til instrumental passager mere i kommerciel øjemed.
2. Folk er ikke så nemme at imponere længere og de vil bare direkte til sagen. Det er ikke for sjov det kaldes zap kulturen. Og selvom du så lavede den vildeste solo ville de færreste falde i svime, fordi de ikke forstår de små nuancer i den.

Jeg kunne blive ved og ved, men nu hopper jeg i seng.
Held og lykke med det hele. Det er per defination en svær genre du bevæger dig i :wink:

Har du nogensinde brug for at vende noget smider du bare en pm.
Deaktiveret

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Synes godt nok at min inspiration er taget lige lovligt langt væk på ferie for tiden.. Motivation er stadig hos mig i DK, men Inspiration... Pist væk :?
Men igen, sådan er det bare engang imellem. :roll: Sidste gang var det Motivation, der endte med en druktur, som varede 14 dage..
Synes det er liiidt "aaaahhhrgg", når man sidder foran skærmen og er super klar.
Fuld smæk på drengen, så meget at KRK'erne har tømmermænd dagen efter.
Alligevel føles det ikke som om at der kommer noget brugbart ud af arbejdet.

Kender du det, når idéerne i hovedet lyder bedre i hovedet end når de kommer ud af højtalerne?

Det spildte jeg en hel aften på igår... hahahaha :lol:

Shila sendte mig en besked på Facebook. Hun spurgte om jeg havde set hendes optræden nede fra Montenegro og om jeg egentligt ikke havde en masse musik liggende, som skulle ud og alt muligt...
jeg sendte 4 idéer .. Bare lige hurtige idéer, så jeg håber hun holder på.
Lovede hendes Manager / Selskab / ?? at jeg ville skrive en duet til hende og Gero Ji Jaga. Der er heldigvis ikke en deadline på projektet, så jeg har ingen stress over det..... denne gang.
Der er kun lidt stress over at lyden, hvor jeg bor lige nu, ikke er til at holde ud.
I min gamle lejlighed havde jeg smidt lidt op på væggende og sådan lidt. Ikke perfekt, men godt nok til mig. Her er der bare vægge, store vinduer og det er det.. udenover en seng og en kommode og lidt flyttekasser selvfølgelig.
Jeg har tænkt lidt på at lave et "If U seek Amy" / "Elevator" track til Shila & Gero.
Bare semi-inspireret af de 2 tracks. Det skal vist være en del af en "salgspakke" til nogle "Big Shots" i Montenegro. Så der skal være god knald på, især hvis de vil prøve det af på Clubberne rundt omkring dernede. Hun har iøvrigt lige optrådt på Sunscale festivalen dernede..
Stemningen i tracket skal være sådan lidt "Shut Up" agtigt. Synes Black Eyed Peas ramte mig super godt med det track. Så har en idé om at Shila tager 1. & 2. vers, hvor hun synger om hvor træt hun er af ham fyren.. Omkvædet tager de sammen. 3.vers tager Gero + et styks omkvæd, hvor vi ændrer texten en smule, så det kommer til at lyde som om at han gør lidt grin med hendes brokkerier. Det er idéen til at starte med ihvertfald. Så må vi se hvor vi ender.. Tracket må bare ikke få en alt for negativ stemning ned over sig. Det skal være sådan lidt.. Humor / semi-negativ / positiv.... svært at forklare egentligt. :)
Idéen er blevet brugt en del gange før, så nu må jeg så bare gøre det til min idé...

Ellers må man da sige at dagene går af sig selv og jagten på den perfekte lejlighed er stadig igang. Må nok hellere vænne tilbage til mit arbejde :wink:

Hvis kærligheden ikke eksisterede, hvad ville Bon Jovi så skrive om?

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

jimmi abildgaard skrev:Hvis kærligheden ikke eksisterede, hvad ville Bon Jovi så skrive om?
Det skulle så være den ca. eneste grund til at ønske sig mindre kærlighed i verden ...

Jeg kan sagtens genkende din inspirations frustration. Jeg kender udmærket det med, at sidde en hel aften og gå i dybden med nogle nye lyde, for at lytte til det næste morgen og opdage, at efter at have sovet på det, rykker det ikke 8 mm. Jeg gemmer det dog altid alligevel. Jeg har flere gange oplevet, at hvis jeg åbner sådan et eksperiment et halvt år efter, så kan jeg høre hvor langt jeg egentlig var kommet, og hvad det mangler, og kan dermed gøre det færdigt.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Hvis man kigger lidt rundt omkring på nettet efter mine posts, vil du kunne se at jeg spørger en del til Rum-Akkustik. Og det pludselige interesse bunder i at jeg har fundet et sted at bygge et lille "studio" op :)
Eller.... Det bliver hovedsageligt til mixing, men vi bygger et par vægge på hjul, som vi smider sammen til demo-indspilning af vokal. Bare så man kan huske flow og energien i ens idéer. Men de "rigtige" indspilninger kommer stadig til at foregå inde på Njalsgade...... Ihvertfald indtil videre. ;)

Det blev til et 20 m3 stort rum i Glostrup og rummet er klart til at blive indtaget af mig og min "Partner in Music" d. 1. September.
Jeg har lavet en lille excel-fil, som viser hvordan lokalet ser ud.
På venstre side er der skråvægge, som begynder cirka 1/3 del op ad den "Normale" væg.
Ide til Rum.xls
(13.5 KiB) Downloadet 162 gange
I skråvæggen er der også 2 styks vinduer.. faktisk ret store vinduer. :)
Oppe i højre hjørne at der et hak ud, hvor mit bord faktisk godt kan stå, men så kommer der lidt problemer med min monitors. De bliver klemt inde i hakket. Og det var vist 38 cm. fra væggene, der var mest optimalt for sådan nogle. Og så var det vist også ret vigtigt med at man satte det op sådan at bagvæggen er så langt væk som muligt.?
Så nu står bordet sådan... indtil videre. Synes stadig at skråvæggene volder mig problemer. For lige meget hvad kommer væggene til at gå ind over monitors i den ene side og ikke i den anden. Så idéen indtil videre er at,

1) Sørge for at monitors får så meget "luft" som overhovedet muligt. Så langt væk fra væggene som muligt.

2) få løst problemet med de der skråvægge... Man må kunne rette til med Traps og alt muligt.

3) Få hængt Bass-Traps op. (de blå streger på tegningen )
Sørge for at hjørnerne bliver gjort til "ikke hjørner" med nogle hjemmegjorte plader eller hjemmegjorte traps...

4) loftet skal have en omgang traps også..

Men kan man "over-trappe"?

5) Købe KRK Ergo og håbe på at den ville kunne tage det sidste i lokalet med dens room-correction.

Optimalt for pladsen i lokalet ville være at sætte bordet i "udhakket".
Men det er vist ret slemt for lyden...
Jeg må rykke rundt på det og finde ad af hvordan det lyder rundt omkring

Men der kommer en opfølger på denne her om ikke så længe og ihvertfald efter d. 1. September... så skal der tages billeder ;)

Mit 1. DIY projekt.... Hold på Hat & Briller! :lol:

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Nøøøøøj, Hvad sker der lige dér!!??

Har lige været igennem min første "hater" oplevelse. :)
Det må siges at have været en "pussy" ( pudsig ) oplevelse.
Det hele startede da jeg kommenterede en "Fodbold-status" på Facebook.
Jeg er ikke fodbold-Fan overhovedet, men er ualmindeligt godt kendt som en spasmager, når det kommer til fodbold-snakke... Og har da diskuteret fodbold med min nye Hater før, så jeg så intet problem i at kommentere hans "ALLE FCK-TABER-SVIN SKAL SKYDES" Status lidt sjovt...
Aura for Laura en ballade det gav...
Hele Fodbold-snakken røg over i et lidt mere personlig-Bitcheri rettet mod mig og ikke mindst min Kæreste OG min Musik.. :shock:
Min Kæreste kender fyren, men snakker ikke rigtigt med ham.
Kun sådan hvis hun møder ham på gaden eller til noget Fælles Venne-Familie Gak & Gøgl noget.. Og det samme gælder for mig.
Men det hele ender ud i 2 trusler om røvfuld....... til min Kæreste! og en enkelt "kig dig over skulderen" til mig. + "Jeg vil personligt spytte jer i ansigtet, trampe på jer og bombe jer"...
+ + Endeløse beskeder i min Kærestes indbakke og en kæmpe "Facebook-Fight" på min væg mellem ham og mine venner, fordi tossen valgte at skrive samtlige trusler der...
I Guder...... men har valgt at lukke den tråd ned nu.. Følte at det blev et stort kaos derinde.
Trusler har jeg faktisk fået en del af før, så den kan jeg nu godt klare, men det er mere min dejlige Kæreste, som har fået én på opleveren her.
Nu er hun bange for "om jeg kommer hel hjem?"
Og "Hvad nu hvis?"
"Kan han finde på at opsøge hende, når hun er alene derhjemme?" osv. osv.
Sikke noget... :roll:
Jeg har prøvet at forklare hende at, Tossen skal være mere eller mindre godt blæst, hvis han skal til at lave sådan noget lort... At opsøge folk, smadre ting og mennesker fordi man ikke kan lide dem? Og det er goooooodt nok laaaang tid siden at, jeg var en ballademager... Men alligevel har jeg folk hængende i røret med tilbud om diverse ting, de kan gøre ved Tossen.
Jeg synes bare at, Jeg er alt for "gammel" til alt sådan noget.
Noget der er SÅ ubetydeligt og småligt, fylder lige pludseligt ALT for meget i mit liv. :evil: :cry:

Nøøøøøj, Hvad sker der lige dér!!??

Købte Beats by Dre for et par dage siden...
Er du gal man får noget for pengene...
Jeg ved ikke helt rigtigt om de vil være gode til Musik-Produktion, men de give da ihvertfald en helt anden tilgang til, hvordan man høre musikken. For Satan da, de giver dybde.
Jeg kan ikke forklare det, det skal høres.
Jeg har brugt weekenden på at høre de sidste 4 albums fra Michael Jackson.
Rhythm Nation med Janet Jackson
Celine Ree's Album ( :thumbup: )
Britney's Circus Album
Og selvfølgelig Nightwish's ONCE Album. ( :jam: :bow: :thumbup: )
Og så lidt løst og fast.....
Fuuuuuuuuuuuck!!!
Beats by Dre er ligesom iPhonen.
Fuldstændig Unikke og et perfekt makkerpar!

Nøøøøøj, Hvad sker der lige dér!!??

Var til møde igår hos et lille Selskab. :)
Vi skal skrive / indspille / mixe 5 sange til dem.
De vil så sammen med 5 andre sange blive udgivet.
Jeg skriver mere om det, når detaljerne er på plads....
Men det er fanme cool med lidt arbejde :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ville sgi gerne lytte et par BEATS på et tidspunkt. Har efterhånden noget af en reference-remme mht. hovedtelefoner, og jeg kunne forestille mig at BEATS lægger vægt på noget helt andet end de hovedtelefoner jeg tidligere har hørt (hovedsageligt diverse DJ-hovedtelefoner, som også lægger vægt på bunden, men nærmere kan beskrives som "højt-ydende").

Medlemsavatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Indlæg: 2450
Sted: Aarhus V, Danmark

Indlæg af Lars von Qualen »

Typisk fodboldfans at overreagere på den måde, det skal man sgu bare hoppe op og falde ned på med det samme, og hvis han vil noget kan han vel bare komme :wink:
Lars von Qualen
LydSky - [url]https://soundcloud.com/lars-von-qualen[/url]
LydSky Alter Ego - [url]https://soundcloud.com/schwarz-child[/url]
Random - [url]http://www.facebook.com/larsvonqualen[/url]
Web - [url]http://larsvonqualen.dk[/url]

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Har knoklet 2 tracks sammen indtil nu. Så mangler der bare 3 mere..
Jeg sender det videre til min super-Homie, som "topliner" det... ( mener det hedder det )
Jeg har en tendens til at smide aaaalt for meget på tracks, som jeg ikke selv skriver vokal til..
hahahaha
Så har haft de 2 første tracks hjemme igen for at barbere dem lidt ned.
Alle 5 tracks skal præsenteres for "Artisten" på et tidspunkt og jeg har virkeligt gjort mig nogle tanker vedr. dette..
Hvis jeg nu synger på sangene, vil hun så kunne fange stemning og idéerne?
Jeg synger nemlig ikke særligt godt.
Har fået at vide af selskabet at hun godt kan være liiiidt tung at danse med.
Eller skal jeg hive en sanger / sangerinde i boxen og få det gjort sådan?

Jeg har fået hørt en del musik efter BEATS købet.
Og jeg bliver nok nød til at indrømme at, jeg skal en tur ind i mig selv og rydde lidt op i mine tanker og idéer om hvordan musik fungere...
Især hvis jeg gerne vil lave musik til masserne...
Nøøøj, hvor er der meget "loop-baseret" musik... Det kører bare i det samme og det samme og samme og igen og igen og!
Måske er det mig, der er blevet lært forkert op af de musiklærere jeg har haft gennem tiden?

Men men men......
Nu er der kun 14 dage tilbage til at vi ( mig og min super-homie ) får vores lokale..
Glæder mig som en lille dreng, der ved at han skal i Fætter BR med sine Point-klistermærker og købe legetøj... Så skal der fanme bygges alt muligt til væggene og købes lidt extra gear i løbet af de næste par måneder!!

Yiiiiihaaaaaa :dollargrin:

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

For pokker da...
Har ikke skrevet i min lille blog længe nu...
Så igang med mig :)

Det kom jo så til at gå helt ad helvedes til med Studio-lokalerne i Glostrup.
Jeg er holdt op med at være vred, men er stadig utroligt skuffet over det.
Jeg er selvfølgelig skuffet over at det ikke blev til noget, men er mest skuffet over måden det blev gjort på.
Det var næsten ingen info om, hvordan hele situationen så ud..
Det hele endte bare med en besked, hvor der stod;
Det hele er endt i lort... ( eller noget i den retning )
Og det synes jeg bare ikke er nok. Ej heller den forklaring der også kom inde på Facebook-gruppen...
Og slet ikke 5 dage før man skal flytte ind. :!:

Men intet er så dårligt at det ikke er godt for noget. :)
Et par dage efter at nyheden om studioet var sluppet ud. Fik vi tilbudt et dele-studio inde på Njalsgade med indflytning d. 1. Oktober.
Jeg ser enormt meget frem til dette, da jeg har hørt enormt meget godt om dette sted.
Vi skal dele studio med Salar "Sirr". Han er en del af 8ball gruppen, som har lavet "Klunker" sangen. Ham ser jeg frem til at bruge lidt mere tid sammen med, da han er en super cool gut med benene nede på jorden.

Jeg har næsten holdt en måneds ferie nu. Både fra arbejdet og (næsten) fra musikken.
Der kom lige en haste-opgave. :)
D. 3. Oktober skal Shila M. spille på Luux og hun manglede et par tracks.
Jeg kunne kun give hende 1 track, så jeg håååååber at det er tilfredstillende nok.
Skal du ihvertfald lige et smut forbi Luux og høre hende optræde med det... og så skal det så indspilles derefter... Det er lidt den forkerte rækkefølge, synes jeg, men sådan er det bare.

Ellers er alt godt omkring mig og der er helt sikkert en masse, som jeg ikke lige får skrevet nu... MEN så gør jeg da bare det, når jeg er på næste gang.


Men intet er så dårligt at det ikke er godt for noget. :)

Medlemsavatar
don9c
Forum Donator
Indlæg: 41
Sted: Hirtshals, Danmark

Indlæg af don9c »

Lyder sgu da meget fedt..

Fortsæt i den stil... :lol:
[i]Jeps....[/i]

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Ja, det lyder super cool...
Men synes fanme at alt har stået stille længe, så jeg er spændt på om jeg kan få det til at rulle igen :)

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

jimmi abildgaard skrev:Ja, det lyder super cool...
Men synes fanme at alt har stået stille længe, så jeg er spændt på om jeg kan få det til at rulle igen :)
Det handler vel bare om at få den rigtige ide? :)
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Newp_16 skrev:
jimmi abildgaard skrev:Ja, det lyder super cool...
Men synes fanme at alt har stået stille længe, så jeg er spændt på om jeg kan få det til at rulle igen :)
Det handler vel bare om at få den rigtige ide? :)

Ja, den helt rigtige idé :-D på det helt rigtige tidspunkt :-D på det helt rigtige sted :-D
Satser også på det...
Lige nu tror jeg at jeg vil satse på en masse forskelligt og så prøve at finde den helt rigtige vej... Og så kan man jo også spændt vente på at finde ud af hvor det hele ender :)
Kunne jo være at det hele endte som ønsket......

(tjek lige den positive bølge der belv skabt der.... Takker )

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

Tror det er lettere at få den gode idé når man er positiv hehe :dollargrin:
Man giver i hvert fald ikke så let op på den ;)
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Så er én tilbage efter laaaaaaang laaaaaaang pause fra bloggen.
Synes ikke rigtigt at jeg har haft tid til det. :)

Der er sket en masse siden sidst.
Vi var så heldige at få plads i et studio på Njalsgade, hvilket vi er super glade for.
Vi er endt oppe på 6. sal i Studio med KBH Allstars. Til højre for os sidder Phase 5 og Daniel og til venstre sidder Thomas B.
Det er hyggelige mennesker at være i nærheden af og det betyder enormt meget for mig,
da det er vigtigt at der er en rar stemning.
Vi har været deroppe i en måned nu og så småt kommet helt på plads.
Jeg er super glad for at jeg fik købt KRK VXT monitors derop til.
Der er selvfølgelig meget snak om de nu er så gode.... jeg ved det ikk, men de passer rigtigt godt til mig, hvilket er det vigtigste.

Vi har snakket rigtigt meget om at, lave indspilninger rigtigt rigtigt billigt.
Her snakker vi om Rappere, Sangere etc, som lige skal have langt 1 track eller 2 ned.
Det som gik os mest på, dengang uden studio, var at vi ikke havde så meget mulighed for indspilning af vores idéer og tracks. Eller jo, masser af mulighed, men knap så mange knaster til det. Så nu fifler vi liiidt med idéen om Billig Indspilning til de usigneret..... eller hvad man nu kalder det..
Vi har haft 2 oppe i studioet. Den første var RAW. En ung fyr med et track, der skulle sendes til Atlanta. Han skulle lave en Co-Op med en fyr derovre. Hans reaktion, da han gik fra studioet, var at han ihvertfald nok skulle vænne tilbage.

RAW: ” at få det resultat jeg har fået til den pris…. Det er fanme klasse! ”

Og det var nøjagtigt samme reaktion fra DP2 crewet.
Og det blev til at de indspiller deres næste 5 tracks + får dem mixet hos os.
Vi gør dog kunderne opmærksomme på at det er timepris vi går efter.
Og at de selv må sige stop, når deres ”økonomiske smertegrænse” er nået..

Vi ved at vi nok ikke kommer til at blive rige på denne slags forretning, men vi kommer til at udvikle os som Teknikere & Producere. + vi får hjulpet en masse Artister videre i systemet.
Og endnu bedre, får skabt os et større netværk af, forhåbentligt, tilfredse kunder.


Så er vi i start-fasen på et projekt sammen med DixiStudio på Falster.
Det er Kokken4800 herinde fra, der har DixiStudioet.
Glæder mig til at finde ud af, hvor vi ender henne der.
Vi har allerede et track på tegnebrættet, men alt kan jo ændre i løbet af processen.
More to come later on…..

Så har vi endeligt fundet en sangerinde, som både kan synge, skrive og gå op i musik med liv og sjæl…. Ligesom os 
DET har været en laaang proces og med mange ”sangerinder på prøve”.
Shila Mariposa har fået den plads hos os nu.

Så har jeg fået anskaffet mig en MacBook Pro ( brugt )
Det er satme en fornøjelse at have sådan én i tasken, når man er ude en stor del af sin tid.
Og med MobileMe & Dropbox synced til den, så er det jo en drøøøøm uden lige.
Fungere fantastisk med Macbooken derhjemme og kærestens PC. Niiiiice!

Et EasyPark abonnement blev det også lige til… Har måtte betale alt for mange P-bøder inde ved studioet, når jeg har glemt at fylde flere mønter i P-Automaten.. Det har været en dyr lærestreg.

Ellers sker der ikke det store….
Vi går jo som alle andre og venter på ”the golden moment”.
Om det kommer eller ej bekymrer vi os ikke så meget om.
Vi har snakket om at der må være en masse andre måder at leve af musik på.

Man behøver vel ikke at blive kendt for at leve af det…..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke med studiet, og så er det et rigtig fedt initiativ I tager med at mixe amatør-folks ting og giver folk nogle chancer! :thumbup:

Medlemsavatar
kokken4800
Medlem
Indlæg: 2511
Sted: Nykøbing Falster

Indlæg af kokken4800 »

Godt indlæg Jimmi..!!

Blir fedt at lave Co med Jeres Gero og min Kommende Danmarksstjerne..!
http://www.diximusic.com - [b]International site for our label, and recording studio[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]

Medlemsavatar
Sangerinden
Medlem
Indlæg: 241
Sted: Nordsjælland

Indlæg af Sangerinden »

jimmi abildgaard skrev:Da jeg kørte på arbejde imorges ved en 5-tiden, kom jeg til at tænke lidt...
Hvilket i mange situationer kan være farligt. :-P
Men her er mine tanker:

Hvis man har super fede samples, outboard gear, plugs, SoftwareInstruments, Monitors etc. og er okay-god til at udnytte det hele, så er man vel på en måde garanteret en super cool sound.
Alt det software og gear koster knaster.. Mange knaster... Men chancen for at blive hørt er jo så okay stor.. ikk??

Så tager vi den samme Musiker / producer og sætter ham under de fattige vilkår, som mange unge lever under idag. Vores Musiker / Producer brænder ligeså meget for det, men har ikke samme muligheder.

Så kommer mit spørgsmål:

Vil den "fattige" musiker's chance for at slå igennem være meget mindre, måske ikke eksisterende? Og går verden glip af en masse monster-talent på den bekostning?
Det er ikke gear'et der gør'ed. Det er manden bag pulten der er styrken og/eller begrænsingen i produktionen.
Et million-set-up i sig selv er jo ikke en garanti for at produktionen kommer til at lyde i top.

Faktisk så havde jeg på et tidspunkt kontakt til en rigtig dygtig producer i København. Det var en ung gut der lavede Drum n' bass produktioner på sin Mac og i Logic. Hans ideer var forrygende, og han formåede virkelig at "tweak'e" noget god lyd ud af den smule han havde. Sidst jeg hørte fra ham, gik det rigtig godt og han havde fået signet flere af sine produktioner.

Default avatar
Zero

Indlæg af Zero »

+ 1 vil altid holde på at det ikke er gearet, men kreativiteten der gør'ed :-D

har sgu hørt meget musik i tidens løb der var optaget under kummerlige forhold og i elendig lydkvalitet, men som havde så megen nerve at det ikke betød noget...

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Christoffer I. N. skrev:Tillykke med studiet, og så er det et rigtig fedt initiativ I tager med at mixe amatør-folks ting og giver folk nogle chancer! :thumbup:
Tak :) og Tak igen.. Vi håber at få det bedste ud af det.
Sangerinden skrev:
jimmi abildgaard skrev:Det er ikke gear'et der gør'ed. Det er manden bag pulten der er styrken og/eller begrænsingen i produktionen.
Et million-set-up i sig selv er jo ikke en garanti for at produktionen kommer til at lyde i top.

Faktisk så havde jeg på et tidspunkt kontakt til en rigtig dygtig producer i København. Det var en ung gut der lavede Drum n' bass produktioner på sin Mac og i Logic. Hans ideer var forrygende, og han formåede virkelig at "tweak'e" noget god lyd ud af den smule han havde. Sidst jeg hørte fra ham, gik det rigtig godt og han havde fået signet flere af sine produktioner.
Men bliver ens chancer ikke større med bedre gear?
Ikke at det bliver bedre, men stadigvæk?
Eller det er måske slet ikke gearet og kreativiteten der gør det?
Men ens forbindelser og lidt held? :)

Medlemsavatar
Sangerinden
Medlem
Indlæg: 241
Sted: Nordsjælland

Indlæg af Sangerinden »

Hmmm, held og go´e forbindelser er altid en hjælp. Men du kan stadigvæk sætte en produktiv gut i et millionstudie, og jeg vil stadig sige at det ikke er en garanti for at der kommer noget fedt ud af det. :)
Det kræver en dygtig tekniker som ved hvad han skal gøre for at det færdige track får lige præcis den lyd og sammenhæng der skal til for at vi andre siger "aaaah". Der skal jo viden til om rytmik og klip og brugen af lydbanker, og der skal de rigtige ører på til at høre om et take skal tages om eller om det sidder lige i skabet.
Bagefter er der jo så hele den "nørdede" side af sagen :lol: , hvor der skal rigtig eq og mix og mastering til osv...
Og så må man håbe at ideen holder, og at der er et netværk klar til at tage imod projektet. Og jo! så er det da muligt at andre ører kan høre at tingene er optaget på et ordentligt gear, men jeg mener ikke at det er det vigtigste for en præsentation.

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Jeg skal altså tage mig sammen mht. denne her blog. :lol:

Hvad laver jeg for tiden?

Jeg er igang med et spændende projekt sammen med min music-homie, Gero Ji Jaga.
Genren er gået hen og blevet stille og rolig funky hip hop.. med noget vocoder-børge på og alt muligt. Projektet blev startet, da vi fik et tilbud om at komme ud og spille café-jobs i 2010.
Det sagde vi da selvfølgelig ja til :). Men det går ikke med gangsta'-club-boingboing-hiphop på de caféer..... og vi indretter os gerne efter det.
Vi har haft det enormt sjovt med at lave første track. Vi har fået prøvet en masse ting af og lært en del nye ting... Nu skal vi bare have gjort de sidste 6 tracks klar til det nye år :)


Har startet projekt op med Shila Marisposa.Indtil videre er vi ved at være klar med første track. Vi har fået et tilbud fra en privatsponsor.
Han var interesseret i netop det første track her og ville give et beløb på mellem 30000 og 40000 kroner for Shila's projekt. :) Det er jeg glad for, men regner ikk med noget før der er kontrakt og penge på bordet. :dollargrin:

Så har jeg indspillet og redigeret vokaler for diverse amatør og undergrundsnavne det sidste stykke tid. Det har givet et dejligt skub i den rigtige retning. Jeg var lidt nervøs for at, jeg nok havde glemt wokflow og små huske regler ved indspilning af vokal. Men "huskeren" virker sq da stadig. ;) Der er stadig liiiidt, som skal genopfriskes, men det kommer.

Så har jeg overvejet at tage lektioner hos Holger.
Troede at hans priser var skyhøje, men ak nej. Det er til at have med at gøre.
Jeg har brug for en genopfrisker mht. EQ og Comp. Når jeg har fået genopstartet "huskeren", så tager jeg måske også en gang Lektioner i Reverb & Delay, så jeg har det dele på det rene.
Da jeg er selvlært, så virker det måske meget godt at få lidt proff. lektioner. hvem ved? :)


Super lækkert at være en del af Lydmaskinen :-D

Yo Yo osv.
Jimmi

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Et hurtigt indslag på Bloggen..

Her er en lille sang, som jeg har arbejdet på med Shila & Gero.

http://dl.dropbox.com/u/1291146/Hvor%27 ... os%202.mp3


Vi ses i 2010 og tak for hjælpen herinde i '09. :dollargrin:

Nyt svar