Bryla's blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Re: Bryla's blog – Arrival

Indlæg af Christoffer I. N. »

bryla skrev:
Christoffer I. N. skrev:Hey Thomas, jeg kom lige på et spørgsmål relateret til dit arbejde med Arrival.
Hvor meget af musikken havde du hørt før?
Jeg tænker på, at Johann måske står for visse indspilninger selv, og disse kunne sagtens være dem der ender med at blive brugt. Altså går jeg ud fra, at dit arbejde "kun" vedrører det musik, der skal indspilles af et symfoni orkester, er det korrekt?

I så fald må mængden af synths eller "mærkelige, utraditionelle" lydkilder have en stor del at sige, iforhold til hvor meget du skal oversætte.
Men hvad så med "hybrid" numre, som både indeholder orkester og eksempelvis synth lyd?


Nå det blev lidt mere end ét spørgsmål.. :-D
Hej Christoffer,
Du har fuldstændig ret i, at der er meget hybrid i scoret. Mit arbejde vedrører kun symfoniorkestret. Dvs i hybrid cues, er elektronikken lagt i stems ved siden af mit arbejde, som orkestret så indspiller oveni.

Håber det giver mening!
Det giver helt fin mening. :)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Har arrangeret musikken til musicalen om Ole Henriksens liv: http://www.tv2nord.dk/artikel/ole-henri ... sk-musical
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt!



.... Hvad med liiiige at nævne at Arrival soundtracket er nomineret til en Golden Globe? Det er for sygt! :-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

:thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Haha :) tror de næste par måneder bliver på den måde ;) men jo, Golden Globe og vist også et par andre nomineringer for score, screenplay og Amy Adams :)
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja hva' er det for en omgang BS..

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Sure regler godt nok.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

For snart 3 år siden oprettede jeg mit firma i orkestrering, da min momspligtige indkomst oversteg tærsklen. Jeg sendte ikke én eneste faktura i de første 7 måneder og frygtede for, jeg havde begået en fejl. Lige så stille begyndte projekterne dog at rulle og jeg kan nu se tilbage på et 2016, hvor jeg på intet tidspunkt har haft en ufrivillig ledig tid.

Selvom Arrival i medierne nok har fyldt allermest, har den dog ikke taget meget af min egen tid. Derudover har jeg orkestreret for en del albumindspilninger, koncerter og andre film – ligesom jeg har komponeret lidt musik til internet og TV. Ligesom jeg troede, jeg skulle holde juleferie, orkestrerede jeg sidste uge en russisk gyserfilm og i denne uge orkestrerer jeg for MEW og When Saints Go Machine til deres koncerter til foråret.

For første gang kan jeg også sidde her til nytår og se frem mod en del henvendelser fra folk i ind- og udland med spændende projekter for det kommende halvår – alle dem glæder jeg mig til at fortælle mere om, når vi kommer så vidt!

Vigtigst af alt mødte jeg i august de fedeste mennesker på jord til vores årlige Lydmaskine-grill, som bliver afholdt hvert 5. år. Det var fedt at møde jer og jeg glæder mig til næste grill :D

Må alle der hænder at læse dette have et godt nytår og lave en masse dejlig musik!
skriver noder

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det er sku godt at høre. Og det var mindst lige så fedt at møde dig!

Godt nytår og god vind med dit firma i det kommende år :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Godt nytår Thomas! Fedt at kalenderen er booket.
Jeg kommer lige fra biografen og har langt om længe set Arrival, og dit navn i rulleteksterne. Det var sgu fedt! Godt gået. :)

Grill-dagen var alt for kort, især nu jeg fik lov til at slå dig i petanque. :-D Virkelig en sjov dag.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Tak, guys! Vi skal snart ses igen :) og jeg skal have trænet mine kugler.

Christoffer jeg er beæret over du blev :) hvordan var filmen?
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg synes den var super, har skrevet mere om oplevelsen her:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?p=616778#p616778

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Godt nytår, Thomas. Fedt at høre du på den måde kunne plotte et nyt firma ind på landkortet! God optur i 2017!

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Hej Thomas,

godt at høre at det går dig godt. Det var rigtigt hyggeligt hos Holger i sommer, håber at se alle igen.

Godt nytår!

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Christoffer I. N. skrev:Jeg synes den var super, har skrevet mere om oplevelsen her:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?p=616778#p616778
Fedt! Det havde jeg overset :)
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

the songcabinet skrev:Godt nytår, Thomas. Fedt at høre du på den måde kunne plotte et nyt firma ind på landkortet! God optur i 2017!
Mange tak og i lige måde! På den måde er det jo meget en nichebranche ;)
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

MarkBass skrev:Hej Thomas,

godt at høre at det går dig godt. Det var rigtigt hyggeligt hos Holger i sommer, håber at se alle igen.

Godt nytår!
Tak i lige måde, Mark! Vi ses forhåbentlig snart igen :)
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Har orkestreret Karsten Fundals musik til Last Men In Aleppo som blev indspillet for ikke så længe og havde premiere på Sundance for en uge siden.

Nu har den modtaget Grand Jury Prize for bedste dokumentar.

http://english.ahram.org.eg/NewsContent ... nt--t.aspx

Thomas=mega stolt!
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

:banan: :thumbup: Det er sgu fedt.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Hov hov :) Som jeg lige luftede for en måned siden: Copenhagen Philharmonic spiller en koncertrække kaldet '60 minutes of...'.

I dag spiller de to koncerter med When Saints Go Machine og på torsdag to med MEW. Jeg har været inde og arrangementerne på begge af disse.

Koncerten med WSGM bliver også sendt på P2 den 8. februar kl. 19.30.
skriver noder

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

- og på fredag med gode ex-studerende og et stk. nuværende kollega i Lowly. Har du også været med der?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Nej desværre. Har kun arbejdet på de to første. Håber dog Lowly får en fed koncert!
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Har ligget vandret i arbejde det sidste lange stykke tid. Ser frem til et par fridage efter en indspilning i går i Berlin og endnu en i morgen i Budapest. Meget pudsigt to kinesiske film som kommer ovenpå en produktion jeg lavede for et selskab i Hong Kong ugen før. Ingen af projekterne har noget med hinanden at gøre, men er bare en af de tilfældigheder der sker.

Desuden startede arbejdet på I Love It - In Concert forleden. En musikalsk fortælling om Ole Henriksens livsrejse, som man kan læse lidt om her: http://www.iloveitinconcert.dk/single-p ... r-musikere (pst: det er ham til venstre, der er kendt fra Lydmaskinen-grill/petanque)
skriver noder

Nyt svar