Bryla's blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Re: Bryla's blog – Tenerife Filmmusikfestival

Indlæg af bryla »

Tak, Christoffer! Ved ikke, hvorfor du husker så dårligt ;)
Christoffer I. N. skrev:håber du hygger dig i disse dage med MGK. :)
Hov, hvor har du luret det?

Jeg underviser i klassisk teori og hørelære på MGK i Esbjerg. Det hører under MGK-Syd (Kolding, Sønderborg, Esbjerg) hvor jeg udvikler e-learningsplatforme til teori, hørelære og musikhistorie og hvert år arrangerer jeg sammen med MGK-koordinatoren i Esbjerg og konservatoriet i Esbjerg et MGK-træf. Det ligger altid sidste weekend i oktober fra fredag til søndag. Jeg har nemlig lige taget afsked med 85 fantastiske unge musikere, som har haft workshops med nogle af landets fineste musikere og spillet og hørt en masse koncerter!

Fik denne hilsen til en af koncerterne:
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

bryla skrev:Hov, hvor har du luret det?
Har haft min kusine på besøg i denne weekend, I var til arrangement sammen i fredags. Hende jeg snakkede om til grillfesten. :)
bryla skrev:Jeg underviser i klassisk teori og hørelære på MGK i Esbjerg. Det hører under MGK-Syd (Kolding, Sønderborg, Esbjerg) hvor jeg udvikler e-learningsplatforme til teori, hørelære og musikhistorie og hvert år arrangerer jeg sammen med MGK-koordinatoren i Esbjerg og konservatoriet i Esbjerg et MGK-træf. Det ligger altid sidste weekend i oktober fra fredag til søndag. Jeg har nemlig lige taget afsked med 85 fantastiske unge musikere, som har haft workshops med nogle af landets fineste musikere og spillet og hørt en masse koncerter!
Super! Det lød også på Anette som en sjov weekend.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Christoffer I. N. skrev:Hende jeg snakkede om til grillfesten. :)
Der faldt ti-øren!
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

I dag har jeg indgået et samarbejde med GL Music Publishing, som jeg glæder mig til og glæder mig til at dele resultaterne af :)
skriver noder

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

bryla skrev:I dag har jeg indgået et samarbejde med GL Music Publishing, som jeg glæder mig til og glæder mig til at dele resultaterne af :)
Fedt. Du har mit kontonummer?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

bryla skrev:I dag har jeg indgået et samarbejde med GL Music Publishing, som jeg glæder mig til og glæder mig til at dele resultaterne af :)
TIl lykke med det. Det er jo mine gamle sal-kammerater på Njalsgade og jeg samarbejder med dem i ny og næ.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

SustainerPlayer skrev:
bryla skrev:I dag har jeg indgået et samarbejde med GL Music Publishing, som jeg glæder mig til og glæder mig til at dele resultaterne af :)
Fedt. Du har mit kontonummer?
Yes, det har jeg! Er det stadig 1967 FAT24CHANCE?
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Holger skrev:
bryla skrev:I dag har jeg indgået et samarbejde med GL Music Publishing, som jeg glæder mig til og glæder mig til at dele resultaterne af :)
TIl lykke med det. Det er jo mine gamle sal-kammerater på Njalsgade og jeg samarbejder med dem i ny og næ.
Tak! Ja, det var da også nostalgisk at være forbi. Jeg kunne bare ikke huske, hvor du sad. 21F?
skriver noder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

21G, 4. sal.

GL havde oprindeligt rummet to døre fra mig også 4. sal. Så fik de det store område inde bag på 4. sal og nu oppe på 5. sal (eller er det 6.?)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Javel ja! Det er ret kringlede opgange i hvert fald. De er på 7. nu.
skriver noder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ah, ok. Var oppe og se det for et par år siden i forb. m. noget studiebygningsråd.

Er det en generel publishingaftale eller projektbaseret?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Publishing.
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

EDIT: Det fik sin egen tråd istedet.. Undskyld forstyrrelsen. :-D
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=16&t=77811

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Så kom annonceringen også fra GL :)


Har lige travlt med andre projekter, men skal nok fortælle om det hele. I dag: indspilning i Budapest!
skriver noder


Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Købte tidligere i år starter editions af VSL for lige så stille at komme ind i deres system. Har været solgt til deres træblæsere især!

Nu er VI Pro 2 på tilbud så jeg købte det lige sammen med Teldex MIRx – det er fantastisk hvordan det kan løfte bibliotekerne! Sammen med Sonokinetics woodwinds ensembles er jeg godt sat i træblæserdepartementet :D
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

I aften spiller Copenhagen Philharmonic en 60 Minutes of Den Sorte Skole og Karsten Fundal. Har arejdet de sidste par måneder med orkestrering og nodeskrivningen af aftenens to koncerter og glæder mig som en lille dreng til at høre det!

Ellers en lille update: Har orkestreret Fundals seneste soundtrack til en tysk film. Soundtracket blev indspillet i Berlin. Orkestrerede en fransk/marokkansk produktion som blev indspillet i Budapest og en dansk dokumentar med musik af Jonas Colstrup i Budapest (et andet studie).

Udover al orkestreringen af andres musik, arbejder jeg med GL på mange forskellige ting med min egen musik.

Ellers er jeg lige gået i gang med et stort projekt med Sony/Columbia, som I hører mere om om et par måneder :)

På bandsiden har mit jazzorkester, Brassflavour, spillet en hyldestkoncert for Aretha Franklin med Nellie Ettison – fra Antonelli Orchestra, hvor jeg havde arrangeret al musikken. Sidste weekend var vi i studiet og indspille vores 10 års juilæumsplade, hvor vi havde besøg af Fessor og Nulle, som er to legendariske musikere indenfor den traditionelle jazz.
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Her et lille billede fra koncerten i går:
2019-01-31 22.54.55-1.jpg
2019-01-31 22.54.55-1.jpg (214.23 KiB) Vist 1548 gange
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Hvorfor har I så lille besætning på?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det er for at køre tre simultane koncertprojekter. Dagen inden var det Bisse med CPH og i morgen er det When Saints Go Machine. Med så beskåret besætning kunne de køre dobbeltprøver hver dag.

Dobbelt stryger- og slagtøjssektion ville være kærkomment!
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Giver mening. Tak for info - det skal hellere ikke være mindre strygerbesætning, hvis det skal give mening:)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

BUM! Har lige afleveret filer til et Bram Stoker's Dracula – Live In Concert. En live symfonisk opsætning af Francis Ford Coppola's film fra 1992, hvor jeg har transkriberet, arrangeret, orkestreret og gensynkroniseret Kilar's score i samarbejde med Don Davis (The Matrix, Jurassic Park 3, Toy Story 4 osv...) og Joe Rand (Titanic, Dum & Dummere, Captain America) for Sony/Columbia.

Filmen skal projiceres med dialog og lydeffekter fra originalen på en storskærm over et symfoniorkester, der skal spille scoret live. Musikken bliver dirigeret til det såkaldte streamers and punches, hvor dirigenten har sit eget video feed, hvor clicket blinker (punches):
Skærmbillede 2019-04-19 10.51.32.png
Skærmbillede 2019-04-19 10.51.32.png (1.11 MiB) Vist 1264 gange
og en 2-sekunders linje kører fra venstre mod højre (streamers):
Skærmbillede 2019-04-19 10.51.53.png
Skærmbillede 2019-04-19 10.51.53.png (1.13 MiB) Vist 1264 gange
Streamers viser et 'hit-point' 2 sekunder før det skal ske, så dirigenten ved, hvornår han fx skal være på næste takt, eller hvornår der kommer et hit eller sync-point.

Det viser sig, at musikken, som Kilar skrev og indspillede, er blevet klippet op til ugenkendelighed og sat sammen igen. Enten stykke for stykke en-suite eller ovenpå hinanden op til 4 stykker musik samtidig. Det har jeg skulle rette op på med alle de tempo-forvirringer, det har skabt, så jeg nu har partituret fra ende til anden fra starten af filmen til slut, så det kan spilles af et symfoniorkester.

Har planer om at få trykt det og bundet ind.

Første opførelse er til filmmusikfestival i Kraków om en måned, hvor Don selv skal dirigere og til september skal Diego Navarro dirigere og opsætte det med Tenerife Symfoniorkester til deres filmmusikfestival.

Men nu: påskeferie 8-)
skriver noder

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fedt. Tror i øvrigt lige, at den film skal ses igen.

God påske!

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Tak! Hvis det ikke ødelægger oplevelsen, så prøv at lægge mærke til klip/overgange i musikken.

Fik også lige (endelig) opdateret min credits-side: http://www.bryla.dk/credits/
skriver noder

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Jeg troede, at jeg er den eneste i Verden, der var vild med Keanu versionen!

Godt gået, Bryla! Det er nogle ret prominente projekter, du arbejder med, må man sige :)

Din credits side giver fejl i toppen btw
Warning: array_key_exists() expects parameter 2 to be array, boolean given in /var/www/bryla.dk/public_html/wp-content/plugins/weglot/src/services/class-private-language-service-weglot.php on line 65

Nyt svar