Nikmanto's Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Re: Nikmanto's Blog

Indlæg af Christoffer I. N. »

nikmanto skrev:Hvordan Hvordan???
Kig nede i højre hjørne. horizontal zoom er den der ligger på bundlinjen, og vertikal zoom er den der ligger op af kanten af højre hjørne. :)

Medlemsavatar
Lawrence
Medlem
Indlæg: 161

Indlæg af Lawrence »

Altså jeg arbejder i cubase nu, og det finder jeg rimelig besværgeligt til at lave Techno musik så hver gang der er noget jeg ikke kan finde ud af så hopper jeg over til Fl studio igen. Synes Fl er meget nemmere. Men hvordan er det med logic? er der indbygget sampler og sådan i?
Nu ved jeg ikke hvordan din arbejdsmetode er, men jeg har hørt meget godt om FL når man snakker dance/trance. Det ekstremt simple MIDI-interface betyder meget i den sammenhæng. Jeg læste noget om at Deadmau5, som eksempel, foretrækker at starte sit arbejde i FL med midi, og derefter overføre det senere. (se link).

Personligt skiftede jeg fra FL fordi jeg blev træt af at "programmere" min musik.

http://flstudio.image-line.com/documents/deadmau5.html

Medlemsavatar
nikmanto
Medlem
Indlæg: 544
Sted: København, Amager

Indlæg af nikmanto »

Jeg tænker bare er det ikke ligemeget om jeg har Cubase eller Fl studio. Når jeg nu kun laver Techno og lidt hiphop. Og jeg aller bedst kan lide at arbejde i Fl studio?

Medlemsavatar
Lawrence
Medlem
Indlæg: 161

Indlæg af Lawrence »

Jeg tænker bare er det ikke ligemeget om jeg har Cubase eller Fl studio. Når jeg nu kun laver Techno og lidt hiphop. Og jeg aller bedst kan lide at arbejde i Fl studio?
Joda. Arbejdsprocessen er din egen, det er jo kun slutresultatet der betyder noget. Kvalitet og pris følges imidlertid ad, men det betyder ikke noget i kompositionsfasen, og man kan sagtens lave masser af musik med FL - se bare Basshunter; han har da ikke klaret det HELT skidt.

Medlemsavatar
Mikkel_J
Medlem
Indlæg: 585

Indlæg af Mikkel_J »

det handler 100% og arbejdsprocess ja.

og jeg skal love dig for at der er blevet lavet rigtig rigtig mange fede dupstep produktioner i fl. rigtig mange dubstep kunstnere bruger FL studio. det viser bare at det KAN lade sig gøre at lave noget mega fedt i fl.
Mikkel Juul Jensen

Nyt svar