Christoffers tanker

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Re: Christoffers tanker

Indlæg af Christoffer I. N. »

Garh du er en bandit Morten, nu blev jeg lige nødt til at kigge lidt på lasere igen.
Jeg har 2 lasere med ILDA porte, resten/alle har DMX, nok med en 6-14 kanaler..

Man kan få en RGB laser fra Laserworld til kun 850 kr... Det er ret billigt.
https://www.thomann.de/dk/laserworld_el_230rgb.htm

manual:
https://www.laserworld.com/en/support/d ... 17-06.html

Tilgengæld er der sparet på motorerne, 2-5k scan speed. Min Laserworld RGY laser med ILDA har 20k scan speed. Den anden ILDA laser jeg har er en billig RGB med TTL modulation, dvs. du kan lave kombinationer af de 3(4?) dioder. Jeg husker det som 7 forskellige farver.

Sig til hvis det har interesse. Jeg har Daslight DMX software, og som sagt et ILDA program, som jeg aldrig er kommet ordentligt igang med. Jeg har også pdf manualer på det hele.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Skrevet i slutningen af Juni måned:
Christoffer I. N. skrev:Jeg har i de sidste 10 år(!) skrevet i et tekstdokument, når jeg har færdiggjort et nummer. Det har ikke altid været lige opløftende at se, at jeg i løbet af et år har lavet 4 færdige numre - det var dog i 2011.

Det er fedt at have 1 samlet liste over ens diskografi, uanset om det så er udgivet på et label eller ej.

I omtalte dokument skriver jeg fulde titel, start og slut-dato, og evt. en note.
Grunden til, at jeg fik lyst til at nævne dokumentet her på bloggen er, at jeg lige opdagede, at LongAtmo06 kun har taget mig 5 dage. Det gør mig bare endnu mere tilfreds med resultatet at vide, at jeg har lavet det på så kort tid.
Og jeg kan nu konstatere, at jeg, med de numre jeg indtil videre har planlagt at nå i år, kommer op på minimum 13 numre i år. Har ALDRIG været så produktiv før. Meget tilfredsstillende.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:
Og jeg kan nu konstatere, at jeg, med de numre jeg indtil videre har planlagt at nå i år, kommer op på minimum 13 numre i år. Har ALDRIG været så produktiv før. Meget tilfredsstillende.
Fedt. Du har også inspireret mig, til at få fingeren ud af gas-kanalen og få gjort noget ved det. :thumbup:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er så fedt at vide! Super.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Gået igang med Oktobers LongAtmo nummer i dag, udover at jeg har 2 lyde delvist på plads allerede (samplet vokal kørt igennem div. algoritmer og feedback dronen omtalt tidligere).
Fik derudover idéer til 2 konkrete elementer der skal prøves. Den ene fik jeg prøvet af her til aften, og jeg fik lavet den fedeste halvsmadrede downpitchede pad fra ReFX Vanguard, men lyden kommer ikke til at passe ind i projektet. Så jeg optog 3 minutters jam med lyden, og lagt den ind i playlisten, så patchen forhåbentligt kan bruges til et andet projekt. :)
Man husker bare et projekt så meget bedre, hvis man lige får lavet en eksportering man kan lytte til, istedet for at glo på listen af Cubase projekt-mapper.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tror mine indtil nu imaginære Dub Techno udforskninger snart skal realiseres.
Det ligner umiddelbart, at det er ~3½ år siden jeg har færdiggjort et rytmisk/trommebaseret nummer. Når jeg ind imellem har leget med rytmeprogrammering, har jeg da også kunnet høre, at der var en del rust at banke af.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:Orh jeg er fristet af at shoppe billige Behringer effekter....
https://www.thomann.de/dk/behringer_dr6 ... reverb.htm
https://www.thomann.de/dk/behringer_fx600.htm
Det ligner at Thomann er igang med at tømme lageret. Begge kunne skaffes da jeg postede, dagen efter var der leverings-tid på DR600, nu er den ikke længere i sortimentet. FX600 er nu "på anfordring", det skulle ikke undre mig om den var taget af programmet indenfor en måned.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev:Tror mine indtil nu imaginære Dub Techno udforskninger snart skal realiseres.
Ja!!!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Er vist lige kommet på et nyt månedligt format til næste år, så LongAtmo formatet ændres nok til "ShortAtmo" e.l.

LongAtmo numrene kan tage relativt lang tid at lave, selvom nogle af dem er lavet på 2-5 dage. Ved at forkorte formatet sparer jeg en del tid iforhold til at editere lyde, hvor meget indbygget variation der skal være m.m.
Eksempelvis har jeg omkring 300 udklip af 1 lydkilde til Oktobers udgave. Hvis det går hidsigt for sig, kommer jeg måske i nærheden af at bruge 40. Det er i skrivende stund rent gætværk, da jeg kun har placeret 3 udklip indtil videre. Ret overkill med så mange ekstra lyde der med 99% sikkerhed ikke bliver brugt til fremtidige projekter. Lav selv matematikken, når jeg i dette tilfælde laver 1 udklip i minuttet..

Ikke nok med at det kan blive lettere/hurtigere at lave et færdigt produkt, så bliver det også et andet produkt, og det tager jeg ikke skade af at prøve. Mange bliver nok også afskrækket af at en video er 14 minutter lang...

Jeg har dog stadig en del idéer til LongAtmo, så jeg skal ikke kunne afvise, at der vil komme sådan et afsnit hist og her. Nogle kan dog nok omsættes til mere relle numre end soundscapes, og forhåbentligt udgives på labels.

Nå men det er alt sammen idéer der rumsterer inden i hovedet. Nu skal resten af årets projekter lige færdiggøres først... :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har tidligere omtalt en gruppe på facebook som jeg er medlem af, Xtrah (Drum & Bass producer og label-ejer) står bag den. De laver forskellige udfordringer. Næste udfordring bliver en 31-personers collab, hvor hver person har 1 dag til at bidrage/ændre på parts man får tilsendt.
På trods af at jeg som måske den eneste i gruppen ikke laver DnB, er jeg alligevel blevet udtaget. Ret fedt. Glæder mig til at lave nogle mørke FX'es og glitchede tromme-edits.

:banan:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så blev lyden til LongAtmo10 færdiggjort, den med feedback-dronen. Blev tilpas minimal, og umiddelbart ramte jeg dynamik-niveauet bedre denne gang, iforhold til sidste måneds nummer. Har som tidligere skrevet en ret konkret idé til video-delen, og det bliver der nok taget hul på at lave imorgen.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg startede dagen ud med at installere den nye Eventide SP2016 rumklang, inklusiv sync'ing af iLok.
Fin rumklang, der nok godt kunne erstattes af div. UAD klange jeg allerede har, men der er jo nuancer i alle de her effekter, så jeg skal helt sikkert nok få den brugt.
Så ville jeg lige ha' en SoundToys Little MicroShift på en af lydene, men det brokkede sig over manglende licens. Selvfølgelig fordi iLok havde sync'et, og jeg havde byttet mine enkelte licenser til en samlet V5.2 licens.
blah blah installation blah.... TL;DR:
SoundToys Effect Rack er for fedt. :-D

Der er rigtig fede nuancer at finde i det globale feedback parameter. Og hvis det hyler uden input propper man bare en sidechained gate på efterfølgende.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Lidt et sidespor måske, men har du egentligt overvejet at starte en blog/nyhedssite ala synthtopia men bare mere generelt om lyd software/hardware? Virker som om du har ret meget fingeren på pulsen, med alle dine posts om nyt gear. :thumbup:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Heh, tak Andreas. Tanken om at have "sådan et job" har da strejfet mig en gang eller to, men det skulle være med fokus på at afprøve tingene, i så fald.
Jeg får normalt nyhederne fra facebook eller email, og jeg har mere eller mindre ubevidst skåret gevaldigt ned på facebook, så mine posts om nyt kommer lidt i bølger.. Jeg ville gerne følge bedre med, også hvad angår nye musik-udgivelser, men det vil man vel altid. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Søreme om Plugin Boutique ikke har et nyt Glitchmachines plugin til 5£
Denne gang er det Cataract "sampleren". Nu har jeg ikke prøvet den, men den bliver nok shoppet til den pris.

https://www.pluginboutique.com/product/ ... 3-Cataract

Mere info:
https://glitchmachines.com/products/cataract/
https://glitchmachines.com/wp-content/u ... _Guide.pdf

Billede



Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har gloet Cataract videoerne igennem flere gange, læst manual osv. Meget dybt plugin, hvis man vil det. Lige blevet shoppet for under 28 kr... Bliver fedt at prøve af.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

En smule uforudsigelig og så alligevel. Har fået eksporteret 1 times tid med den igennem Manipulator. En ret fed alternativ sampler at have i arsenalet.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Manipulator laver bare hifi SFX magi, eller, ihvertfald for mig..

Her er 2 udklip fra eksporteringerne igår.. Det er meget simpelt. Sample nogle vokaler, prop dem ind i Cataract, Eventide rumklang på ~50% Wet, ind i Manipulator.
2018-10-16 - Cataract test 2 - exp3 - 00m34s1.wav
(284.05 KiB) Downloadet 95 gange
2018-10-16 - Cataract test 2 - exp3 - 00m36s2.wav
(192.55 KiB) Downloadet 101 gange




Nu skal jeg bare igennem 3 eksporteringer og over en times lyd...

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Christoffer I. N. skrev:... Lige blevet shoppet for under 28 kr... Bliver fedt at prøve af.
Jeg fik den for 0,80 dkr ... lige til at overkomme! :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

:-D jeg fik også brugt lidt optjente point.
Jeg ved godt at nogle siger man skal holde sig fra steder, der laver den slags optjenings-rabat, men jeg har altid været glad for det hos Loopmasters, som jo kører helt samme system som Plugin Boutique.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

f*ck jeg har lyst til at trykke køb på Serum.... :censored:

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Du har rigeligt:)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja jeg har (også) rigeligt med synths, men ikke wavetable muligheder.... :surrender:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Gert, vi er jo nogle, der lister SAMTLIGE plugins på vores profilside... :dollargrin:

Nyt svar