Christoffers tanker

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Re: Christoffers tanker

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har i dag købt opgradering til Tonsturm Whoosh version 1.5. Havde version 1, fra da den var under MeltedSounds, men havde aldrig fået den brugt. Med Reaktor 6 er det jo blevet noget lettere at bruge egne samples.
Har indtil videre tilgode at prøve egne lyde i Whoosh 1.5, men har da fået Reaktor Blocks til at styre den manuelle sweeping, det giver mange fede muligheder.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og nu har jeg fået afprøvet load af egne samples, og gemt presets. Havde ikke prøvet at gemme presets i Reaktor før..
Begge dele virker super og meget ligetil! Så allerede nu kan den sådan set tages i brug. Glæder mig til at få brugt den.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har lavet et 2 minutters klip med lidt af det jeg har eksperimenteret med her til aften, kan downloades og der står beskrivelse på Soundcloud.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:Har lavet et 2 minutters klip med lidt af det jeg har eksperimenteret med her til aften, kan downloades og der står beskrivelse på Soundcloud.
Lålålå! Endnu engang reagerer Xtrah positivt på noget jeg deler. Fedt :banan:
Kunne sgu godt finde på at lave noget mørkt atmo-noget og sende til ham. Jeg tror dog trommer og generel rytmik er et krav for at få noget udgivet hos Cyberfunk.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Er igang med at eksperimentere med timestretch til brug i granular synths (bliver nok Dust) til næste LongAtmo. I bund og grund tror jeg ikke man må sample det jeg sampler, men det bliver ikke at til at genkende.. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Udover at Dust stadig er super buggy, lader det til at virke helt efter hensigten. Så jeg ender endnu engang ud med 200-500 filer eller noget, som nummeret kan stykkes sammen af.

Jeg ender altid med at lave aaaalt for meget materiale... Tilgengæld kan det så udbygges. Ikke at det er sandsynligt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Er kommet godt videre med denne måneds LongAtmo nummer.
Indtil videre er projektet proppet med Epure, Decimort og rumklange, og lidt andre ting og sager. 3 af mine favorit-rumklange er i brug, Eventide Ultrareverb, UAD Lexicon 224 og UAD AMS RMX16.
Har fået et meget subtilt vokal-lag på plads her til aften, og i denne anledning hev jeg 2C Audio Aether frem. Den er meget sjældent i brug, men jeg har 1 meget god grund til at den skal bruges noget mere, og det er at den følger stereo'en i det input den får. Ihvertfald i det preset jeg fandt og brugte. Det havde jeg brug for til vokalen.
Så den skal helt klart udforskes nærmere.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Elsker Decimort!!!

Har du prøvet Softube TSAR-1? Den er sikkert ikke sci-fi nok til dit behov, men jeg er på røven over hvor godt den blender i et mix.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nu du også er glad for Decimort, ville du nok ikke blive overrasket over hvor meget jeg bruger den. Oftest er den nærmest bare EQ/Filter evt. med samplerate ringning, og så mixet med inputtet.

Har ikke prøvet TSAR-1. Det får mig til at tænke over hvilke reverbs jeg har. Jeg burde prøve Uhbik-A og Protoverb fra U-He noget mere, de har begge virket interessante de få gange jeg har haft dem på skærmen.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Protoverb er spændende, og kan lyde for vildt! Glæder mig til at se når de kommer med en færdig rumklang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg er igang med at eksportere et par lyde for at frigive cpu.

her er et eksempel på den ene af lydene:
2018-09-02 - ga-la09 - Bazi 1 +40dB exp 18 f1.wav
(1.4 MiB) Downloadet 285 gange




Der er noget tone-skift glitch et stykke inde i filen, mit gæt er at det er fra SoundToys Little Alterboy, fordi det lyder som den.
Beskrivelse af kæden:

HF filter-resonans sweep i Bazille (modulated af 2 oscillatorer), ind i:
*17 bånd EQ fra Epure, 4 instanser i alt, for at fjerne forskellige frekvenser
*Soundtoys Little MicroShift, til lidt stereobevægelse og pitch drift
*Soundtoys Little Alterboy, Transpose algo Linked +7, 20-30% wet
*iZotope Trash 2, Convolve med Brittle Chip IR, 100%
*D16 Decimort 2 samplerate reduktion, Images Filter og Approx. Filter slået til, uden SR ringning, udfra hukommelsen formål at filtrere lyden
*15 EQ bånd mere i Epure til cut af div.
*Little Alterboy Robot algo Linked -12, 100% wet
- Indtil den sidste Alterboy var lyden en oktav (eller lignende) lysere. Robot algoritmen opfører sig fedt og glitchet, hvis man ellers er til den slags

Dette signal sendes til en rumklangs-kanal, derudover outputtes den til en gruppe, i mit projekt kaldet Bazi 1 Grp 2. Derudover sendes signalet til sidechain på rumklangs-kanalen.

Rumklangs-kanalen består af:
*UAD AMS RMX16, Kevin Killen Warm Hall preset, Decay vist hævet lidt iforhold til presettet
*Epure EQ, stejlt cut ved 300 hz, lidt dæmpning med blød Q omkring 500 hz, lidt hævning med blød Q omkring 2k hz
*FabFilter Pro C 2, Mastering algo, tager godt ved og hæver halen af rumklangen fordi den er sidechained fra det tøre spor
*iZotope Trash 2, kun gaten i brug, for at fade rumklangen ud. Har skrevet omkring støj på AMS RMX16 herinde før.
- Rumklangs-kanalen outputtes også til Bazi 1 Grp 2.

På Bazi 1 Grp 2 sidder der en FXPansion Bloom, det eneste formål er at give noget samplerate lignende effekt, fra dens BBD algo. Jo længere delay-tid jo lettere er det at fintune ringningen med "BBD Stages".


Det var egenligt ikke meningen at jeg ville skrive så lang en post her, men jeg fortsatte for måske at kunne give et indblik i min proces iforhold til at skabe lyde.
Det oprindelige formål med posten var at dele den her ene eksportering med lidt glitches og "fejl" i. Den her slags indbyggede eller programmerede fejl og tilfældigheder er jeg i dag glade for, når de kommer med, fordi det bidrager med liv til mine numre. For 5-10 år siden ville jeg nok have kylet filen ud og betragtet det som spild af tid.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

f*ck yes lige optaget 33 minutter af den vildeste feedback drone. :jam:

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Fedt! Ærgerligt at optage 30 og det så går galt :)
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja det er altid lidt risky at trykke record, og gå igang med at tweake med ting der kan stikke helt af og rumklange osv.
Jeg har da ihvertfald 20-25 minutters sammenhængende lyd fra det som kan bruges, så kan der fades ind, og så ellers en ordentlig omgang comp og/eller volume automatisering til at udjævne de største udsving.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Wow det her er da en instabuy/såkaldt nobrainer for mig:
https://www.pluginboutique.com/product/ ... 4-Quadrant

Mere info hos Glitchmachines selv:
https://glitchmachines.com/products/quadrant/


Billede



Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det blev 37 kr. Det var sgu billi billi.
Bliver spændende at lære at kende.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Haha, kunne godt bruge 8 modul-slots mere... :-D
Rigtig sjov at arbejde med. Det ér vitterligt en nobrainer, hvis man er til den slags plugins.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

tak for tippet !

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Den opfører sig mega fedt og choker når man giver den for meget input!!! (ja bare post den i den store...) :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:f*ck yes lige optaget 33 minutter af den vildeste feedback drone. :jam:
Ofte omkring lyd, der relaterer sig til min LongAtmo serie, er min fremgangsmåde at filme noget test-video, sætte lyden/nummeret til at spille, og se om min idé virker.
Har lige fået lavet noget testvideo og afspillet samtidigt med feedback dronen, og jeg har vist allerede den grove idé klar der. Jeg fik processeret noget samplet vokal til ukendelighed, som jeg tror kommer til at passe godt indover dronen. Så skal der måske 2-6 små ekstra lag på, men så er Oktobers afsnit vist også klaret.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:Wow det her er da en instabuy/såkaldt nobrainer for mig:
https://www.pluginboutique.com/product/ ... 4-Quadrant
Den er faktisk ret fed. :thumbup: :party:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fik lige testet Quadrant lidt mere. Virker også godt til at lave relativt pæne pitchede delays. Efterfulgt af (reverbs og) Grain Delays kan man lave en stor pitch sky, igen kan det styres så det ikke bare er mudder.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

OK, nok snak. Fik lavet en patch med audiorate modulation af LP og HP eller BP filter i Quadrant, efterfulgt af 1176 og UAD Moog XL. Lyder mega lækkert (og smadret).

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »



Hva' så laser-boy, skal du snart med på eurorack tåget :dollargrin:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Vildt nok.
Jeg har så vidt jeg husker 1 laser med ILDA port, så det ér da en mulighed. Og nok noget sjovere end det software jeg har til det.

Dig og VJ skal ikke lige bruge en billig laser eller 3?

Nyt svar