Christoffers tanker

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Re: Christoffers tanker

Indlæg af Christoffer I. N. »

Iøvrigt kom jeg til at tænke på, gad vide hvordan min musik havde lydt i dag, hvis jeg var slået til, da jeg demoede Serum imens den var under intro rabat... Det er 4 år siden.. :shock:

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Christoffer I. N. skrev:f*ck jeg har lyst til at trykke køb på Serum.... :censored:
Jeg er pænt glad for min! [emoji16]


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:Har tidligere omtalt en gruppe på facebook som jeg er medlem af, Xtrah (Drum & Bass producer og label-ejer) står bag den. De laver forskellige udfordringer. Næste udfordring bliver en 31-personers collab, hvor hver person har 1 dag til at bidrage/ændre på parts man får tilsendt.
På trods af at jeg som måske den eneste i gruppen ikke laver DnB, er jeg alligevel blevet udtaget. Ret fedt. Glæder mig til at lave nogle mørke FX'es og glitchede tromme-edits.

:banan:

Har lige modtaget filerne og min dag er i dag (efter noget søvn) fredag. Hold nu KAJE det lyder godt. Eneste problem er nu, at jeg nok er for meget oppe at køre til at kunne sove sådan lige med det samme.. :-D
Men dejligt at have hørt nummeret ~1½ gang, jeg har idéer til hvilke præg jeg gerne vil nå at sætte på nummeret.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og det gik sgu bedre end jeg i løbet af dagen forventede. Nåede at bidrage med det jeg gerne ville. Så bliver det spændende at høre om der er nogle af mine lyde tilbage d. 1. November :dollargrin:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lækre distortion pedaler:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:Så blev lyden til LongAtmo10 færdiggjort, den med feedback-dronen. Blev tilpas minimal, og umiddelbart ramte jeg dynamik-niveauet bedre denne gang, iforhold til sidste måneds nummer. Har som tidligere skrevet en ret konkret idé til video-delen, og det bliver der nok taget hul på at lave imorgen.
Fik optaget ~45 minutters video-materiale til de 18 minutters soundscape i tirsdags, og her til aften har jeg så fået skruet en færdig video sammen. Denne gang skulle klip fra video til video synkroniseres med hvad der sker i lyden, og det var lidt af en udfordring. Svært at forholde sig til det her med 25 frames per sekund, når jeg fra lyd er vant til at arbejde med sekunder, millisekunder og temposynkronisering.. Men jeg synes jeg kom frem til et fint resultat. Bliver uploadet på torsdag og delt i den faste tråd:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=6&t=75653


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Købt Glitchmachines Subvert, og hentet de to gratis plugins.
Subvert er ret fed og de der 5 effekter i serie x3 parallelle kanaler gør det muligt at lave en masse blandet. Bit Crusheren lyder ret fedt. Generelt leder distortion delene af Subvert mig i retning af Unfiltered Audio Dent, som også har mange forskelligt-lydende muligheder for distortion og bit smadder.
Ang. de 2 gratis, Fracture er ret fed, og jeg skal helt bestemt have Fracture XT, hvis den også kommer på det her vanvids udsalg. Hysteresis er lidt tosset at finde rundt i. Lige der burde jeg nok ha' nærstuderet manualen... :dollargrin:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

f*ck Bazille er så fed at arbejde med. Der er stadig en del jeg ikke rigtigt har udforsket i den, eksempelvis forstår jeg ikke ordentligt sequenceren.

Det jeg nok er mest oppe at støde over - iforhold til andre synth plugins - er hvor lækkert den håndterer at bruge audio som CV, proppe en oscillator ind i filteret, ind i Phase på en anden Osc e.l., det er virkelig legeland for synthnørder.
Og så det med at forstå at bruge de indbyggede CV sources. +5V er ofte i brug her, til at få parametre ud i yderpunkter. I andre synths kan det godt irritere mig, at jeg ikke kommer længere ned i frekvens end C-2. Der er det fedt i Bazille at have adgang til over 4 oktaver længere ned i frekvens. Jaja, man kan bruge en LFO, men en Oscillator giver så mange flere muligheder.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

En lille opfølgning på ovenstående post. Her er hvad jeg efter 5-10 minutter i Bazille havde fået frem. Så er der jo efterfølgende EQ'et, proppet 3 verbs på osv...

til LM - LA11 Synth Sub exp01 full.mp3
(1.05 MiB) Downloadet 230 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Færdiggjort LongAtmo11 i dag. Det blev til endnu et "Escape" lydlandskab, så mere en skildring af et miljø, og har intet med reel musik at gøre. Har de sidste måneder arbejdet på at lave mere dynamiske mixes, og jeg bliver mere og mere tilfreds med mine resultater.

Den sidste 1½ måned af året ér planlagt hvad angår musik og lydarbejde. Nu må jeg se om jeg kan holde mig fra sagerne til Black Friday. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg ved ikke hvordan andre går til opgaven med at få grund-idéer og finde titler osv.. Jeg har i nok 14-15 år skrevet idéer til titler ned, og evt. en kort bemærkning omkring hvad lyd/stil/klang/"?" det kunne indeholde.
Man kan måske kalde det en indgangsvinkel til opgaven.
Somme tider kan det godt ende op med at begrænse hvad jeg kan proppe i nummeret, fordi en ny idé til et element ikke passer ind i konceptet. Tilgengæld har jeg et relativt defineret indtryk af hvad jeg vil ende ud med. Jeg har aldrig været god til at finde på titler, hvis nummeret er helt færdigt, og jeg ikke er kommet op med et udkast til titel i det mindste undervejs.

Nå men der jeg egenligt ville hen med den her post. Inden jeg skulle i seng fik jeg en idé til et nummer på min "navne-brainstorm-liste", så det er der lige blevet lavet lidt til. Jeg har absolut ikke tid til at skulle igang med det nummer lige nu, men nogle gange er det også bare med at gribe idéen når den er er.
Andre gange lader jeg en idé vokse i hovedet i op til flere måneder. Problemet med dét er, at hvad man kom på allerførst kan være glemt næste gang.
Men så igen, det er jo ikke idéerne i hovedet der laver de færdige numre.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg kan tilføje lidt supplerende til ovenstående..
Nogle ville måske sige: Jamen hvis du har en idé, hvorfor går du så ikke bare igang med den?
I løbet af at jeg arbejder på et nummer, kan jeg godt få flere idéer til andre numre. Jeg har de bedste erfaringer med at lave det jeg er igang med færdigt, før jeg starter på noget nyt.
Det nye kommer oftest til at være det mest interessante for mig, så det halvfærdige nummer ender bare som hvad det er - et halvfærdigt nummer - på min harddisk..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg er kommet igang med at gøre min demo til Ultimae færdig. Bliver forhåbentligt sendt afsted i løbet af den næste uges tid. Siden Juni har nummeret sådan set bare krævet en 3-5 dages ekstra arbejde, men det er blevet skubbet til side grundet de månedlige LongAtmo projekter, ferier og andet lydarbejde med en mere defineret deadline.
Men det er ikke så skidt at det ikke er godt for noget! Jeg får et noget bedre mix ud af at færdiggøre det nu kontra i sommers, da jeg virkelig har rykket mig de sidste måneder.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Uhh, titler. Jeg kan godt nogen gange være "i zonen" mht. til at finde på titler og sproglige ting i det hele taget, men det sker aldrig når jeg arbejder med musik. Min hjerne er lang tid om at skifte gear, og kan ikke multitaske. Så derfor render jeg også og skriver titler ned i en text fil.

Når jeg så en helt anden dag laver noget musik, er mit hovede i "musik mode" og kan ikke finde på titler. Så bruger jeg tekstfilen, og tager dét som rammer nærmest.

Det giver desværre ingen sammenhæng på tværs af flere numre, men album-konceptet er vel også døende efterhånden, så måske gør det ikke så meget.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Troede jeg var færdig med indkøb for nu, men Soundiron har lavet en version 2 af Imbibaphones (samplede vinglas), som jeg kan få for 5$.. Lige til at overleve. 1'eren er et af de Kontakt biblioteker jeg reelt har haft i brug, det er ikke meget jeg får brugt den slags instrumenter.
https://soundiron.com/products/imbibaphones

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

2x "ÅÅååååhhhh...." i dag..
Ååh RX Spectral Repair :banan:
Og ååå(rrr)hhhh volume automation :censored: ....

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Indenfor de seneste år har jeg skullet lede længere efter de rigtig gode tilbud fra 8DIO. Men 123 kr for så fede trommer her, det kunne jeg ikke sige nej til.


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

"We hear drums, drums in the deep. They are coming!"

Ok ... jeg går i seng ... :roll: :-P

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:"We hear drums, drums in the deep. They are coming!"

Ok ... jeg går i seng ... :roll: :-P
Og med den LOTR reference kan jeg kun anbefale at du sætter den her på til søvnen!


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

:-D



Godnat :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Er netop kommet igang med årets sidste nummer, og 12. LongAtmo stykke. Har haft grundidéen til lige det her projekt i over et halvt år, nemlig at kombinere nogle af mine favorit elementer fra de første 11, processere videre på dem, og forhåbentligt få dem til at passe sammen i et fedt tilbageblik. :)
Inklusiv i dag har jeg 6 dage til det skal være færdigt.... :roll: :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har ca. 6 minutters mere eller mindre færdigt til LongAtmo12, så nu er jeg mere optimistisk om at kunne nå det til deadline. Det er nærmest som at arbejde med samples igen, og dejligt hurtigt med færdiglavede og godt mixede lyde. Lidt nyt eller ekstra rumklang, noget EQ, noget comp.
Havde jeg længere tid gik jeg nok mere til den, med den sædvanlige mængde processering, men det må blive en anden gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lyder som et lækkert modul. Schlappi Engineering Angle Grinder:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lige haft 5 minutter med Glitchmachines Fracture XT, købt den anden dag for 6½ kr... Meget ligetil og god lyd. Jeg var lidt bekymret for at man skulle høre på både Buffer og Grains effekterne, men de to er parallelle og mødes i "In FX" slideren på delayet. Vil man ikke høre delayet skruer man bare dens mix ned. Tilgengæld skal man have den ene af de to parallelle effekter i kæden, men det er nok også dem man har købt plugin'et for, og ikke delayet.

Nyt svar