Garcia's kedelige og intetsigende blog.

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Låst
Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Garcia's kedelige og intetsigende blog.

Indlæg af garcia »

Prolog:

Jeg husker det tydeligt. Lugten af døde kyllinger, saltvand og indvolde. Jobbet på fjerkræslagteriet i Skovsgård, udenfor Brovst, havde kun ET formål: Tjene penge til musikinstrumenter. Der skulle efterhånden mere en fasttracker II til for at komme videre. Og klaver undervisningen skulle tjene et formål.

Tiden gik, grej blev købt og man lyttede musik af, så alting sad i skabet. Vores faste holdested, sidegaden i Jomfru Ane Gade, blev skiftet ud med kontrakter og pludselig skulle man fordele roller. EN skulle jo skrive tekst og melodi. Det man egentlig påtog sig som den sure tjans, blev pludselig til et foretrukken våben og de små ideer man førte ud i livet, blev så store succes'er at man aldrig rigtig forstod det. Iron maiden flaget med skiftet ud med 4 x platin plader og pludselig handlede det ikke om de gode ideer og sange, men om repetition og presets der solgte guld.

Til sidst var der ingenting. Ingen følelse tilbage. Ingenting der virkede. Selv et arbejde i træindustrien, med faste tider fra 8 - 16 virkede mere lukrativt. Og dermed blev det.
Senest rettet af garcia lør 20. jun 2009 11:15, rettet i alt 1 gang.
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Efter at have trukket stikket, ikke forlænget mine kontrakter og solgt min andel fra, var der ingen bånd tilbage til branchen. Det der skulle være en fade out blev istedet til en slope, et brat stop, gjort op med en nyttesløs diskussion med min manager om alt andet end ting der berørte mig. Træt af både branche og mit liv, lagde jeg alt på hylden. Ikke en akkord, ikke en strej af melodi, ikke så meget som et par linier tekst. Ingenting. 100 % musikstop.

Prøvede at være far for mine børn, en god ægtemand, betale mine regninger og være normal på alle de områder det overhovedet var muligt. Men en samtale skulle ændre alt dette. Muligheden for at sidde på den anden side af bordet, på samme side som selskaberne, som en del af en stor koncern tilmed. Så tog jobbet som promotor for cmc, et job jeg fandt utrolig spændende. Kreativ på en anden måde og en indsigt i hvad man kunne have gjort anderledes, hvorfor nogle ting ikke blev signet og hele processen der sker efterfølgende når folk har betalt for et stykke musik. For de penge du er blevet betalt skal jo tjenes ind igen. Men hvad nu Mr. Garcia? Hvilken lejr vælger du?
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Så vi begynder fra status quo.
Datoen siger d. 10/3 og klokken er ikke engang en halv time til fyraften.

Projekt studiet er snart klar, der er taget initiativ til at scoute nye talenter og jeg er signet til Warner Chappell. Arbejder sammen med andre sangskrivere/musikere/producere om nogle spændende ting. Så nu kører toget snart igen. Denne gang vil jeg sørge for at JEG er fyrbøder og bestemmer farten.
Deaktiveret

Medlemsavatar
Martin Frederiksen
Medlem
Indlæg: 991
Sted: Odense

Indlæg af Martin Frederiksen »

Interessant læsning Thomas :) Lad os håbe kapitel 2 bliver som du ønsker.

Alt godt her fra.
Venlig hilsen
Martin Almind // Producer & Sangskriver
https://www.facebook.com/MartinAlmindMusic

Medlemsavatar
stjernemusik
Medlem
Indlæg: 906
Sted: København

Indlæg af stjernemusik »

garcia skrev:Så vi begynder fra status quo.
Datoen siger d. 10/3 og klokken er ikke engang en halv time til fyraften.

Projekt studiet er snart klar, der er taget initiativ til at scoute nye talenter og jeg er signet til Warner Chappell. Arbejder sammen med andre sangskrivere/musikere/producere om nogle spændende ting. Så nu kører toget snart igen. Denne gang vil jeg sørge for at JEG er fyrbøder og bestemmer farten.
Man lærer af sine fejl, og af andres fejl mod en. Jeg husker et citat fra marketingstimerne: "The genius was not the man who invented the first, but the 2'nd and 3'rd." Reinvent yourself ;) Gi' den gas..

Medlemsavatar
fjolle
Forum Donator
Indlæg: 1369
Sted: Amsterdam

Indlæg af fjolle »

Held og lykke! Glæder mig til at læse mere om din fremtidige success.
Senest rettet af fjolle tirs 10. mar 2009 18:23, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Held og lykke, og go' vind!



...noget siger mig at du har været med i BB(tv) engang.........?! kan godt være hukommelsen der spiller et puds. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

lakris skrev:...noget siger mig at du har været med i BB(tv) engang.........?! kan godt være hukommelsen der spiller et puds. :)
Jeg husker noget der hed Baren, som jeg mener var på TV3..

Medlemsavatar
Bo Schrøder
Forum Donator
Indlæg: 403
Sted: Thisted / Denmark

Indlæg af Bo Schrøder »

Held og lykke Thomas, og fedt du for alvor er kommet igang igen !!
Når først man har fået musikken under huden, så slipper man den aldrig helt - det er
du jo et rigtigt godt eksempel på.
[url]http://soundcloud.com/smellycat-1[/url]

Logic Studio * Mac G5 2.0 Dual * RME Digi 9632 * Gyraf G9 DIY * Gyraf LN1176 DIY * Brauner Phantom Anniversary Edition Mic * ADAM S2.5-A Monitors

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Tak for de positive indlæg :)

Arbejder pt. på flere ting.
Bla. 2 egne ting: Garcia Sound System & Thomas Garcia. Forhåbentlig ligger der noget klar senest maj.

Udover det samarbejder jeg pt. med et par stykker og slutresultatet skal jeg nok poste mere om. Holder kortene tæt ind til kroppen indtil noget er signet 8-)

Har desuden fået styr på hvad jeg mangler i mit setup, så jeg kan arbejde på at få det på plads.
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Er snart færdig med et remix til en kommende single fra Iceberg Records.
Ingen garanti for at den er på, men skyder fra hoften alligevel.
Har lagt vægt på at det svinger, totalt mainstream og har gjort en del ud af at tilføje noget ekstra til vokalen.
Et remix jeg selv ville sætte pris på at have på en single.

I næste uge påbegynder jeg en større remix udgave, som er et shot til et større dansk pladeselskab.
Det er næsten så langt ude at I ikke ville tro mig, men der kommer flere oplysninger hvis det resulterer i udgivelse :)
Mange vil rulle med øjnene, men hey, så er alt ved det gamle :dollargrin:
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Lasso herinde fra, er en ren radiorock maskine.
Hvis ikke han har solgt minimum 2 sange inden efteråret, byder jeg på lydmaskinen julefrokost.
Imponerende drive i musikken og gode melodier. Yderst spændende hvad der sker på den front.

Den kære Daniel fra Starmusic er mit bud på den næste pilfinger/nexus. Arbejder konstant og søger hele tiden nye udfordringer. Spændt på hvad det ender med, men ser et break indenfor et års tid eller to.

Det er fedt at være så heldig at få lov til at arbejde lidt sammen med et par fyre, i hver sin musikalske boldgade. Endda i hver sin ende af det jeg laver normalt også. Og det bedste af det hele: De er begge to nogle utrolig rare fyre. Så nu ender det med at min gamle Xantia skal indenom både Fyn og Sjælland :dollargrin:
Deaktiveret

Medlemsavatar
oesterby
Forum Donator
Indlæg: 1573
Sted: Frøstrup, Nr. Nebel

Indlæg af oesterby »

garcia skrev:I næste uge påbegynder jeg en større remix udgave, som er et shot til et større dansk pladeselskab.
Det er næsten så langt ude at I ikke ville tro mig, men der kommer flere oplysninger hvis det resulterer i udgivelse :)
Mange vil rulle med øjnene, men hey, så er alt ved det gamle :dollargrin:
Birthe Kjær? :lol:
Anders Østerby [cand.mag. i musikvidenskab og dansk]
Forstander på http://www.frostruphave.dk

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

oesterby skrev:
garcia skrev:I næste uge påbegynder jeg en større remix udgave, som er et shot til et større dansk pladeselskab.
Det er næsten så langt ude at I ikke ville tro mig, men der kommer flere oplysninger hvis det resulterer i udgivelse :)
Mange vil rulle med øjnene, men hey, så er alt ved det gamle :dollargrin:
Birthe Kjær? :lol:
Haha, nej. Men det er sgu ikke skudt langt fra :wink:
Deaktiveret

Medlemsavatar
Martin Frederiksen
Medlem
Indlæg: 991
Sted: Odense

Indlæg af Martin Frederiksen »

Creamy i en voken udgave ? :lol:
Venlig hilsen
Martin Almind // Producer & Sangskriver
https://www.facebook.com/MartinAlmindMusic

Medlemsavatar
oesterby
Forum Donator
Indlæg: 1573
Sted: Frøstrup, Nr. Nebel

Indlæg af oesterby »

garcia skrev:
oesterby skrev:
garcia skrev:I næste uge påbegynder jeg en større remix udgave, som er et shot til et større dansk pladeselskab.
Det er næsten så langt ude at I ikke ville tro mig, men der kommer flere oplysninger hvis det resulterer i udgivelse :)
Mange vil rulle med øjnene, men hey, så er alt ved det gamle :dollargrin:
Birthe Kjær? :lol:
Haha, nej. Men det er sgu ikke skudt langt fra :wink:
OK, jamen så må jeg hellere lade være med at gætte mere... for jeg har et godt bud :-)
Anders Østerby [cand.mag. i musikvidenskab og dansk]
Forstander på http://www.frostruphave.dk

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Martin Frederiksen skrev:Creamy i en voken udgave ? :lol:
Nej, heller ikke.
Og nu er der lukket for skud :-P
Deaktiveret

Medlemsavatar
unklekarma
Medlem
Indlæg: 2418
Sted: København

Indlæg af unklekarma »

Men hvad så med mit KANDIS hjørnespark?

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Der bliver linket til aktuelle ting i den nærmeste fremtid :-P
Deaktiveret

Medlemsavatar
Snagglepuss
Medlem
Indlæg: 227
Sted: København

Indlæg af Snagglepuss »

Lyder spændende med din historie. Jeg tror lige jeg skal følge den her blog i fremtiden. Altid godt med folk fra Aalborg der har godt gang i den! Held og lykke i fremtiden med projekterne :-D
iMac 2.4GHz Intel Core 2 Duo, 2GB RAM og 320GB HD, Logic Pro, Apogee Duet

Medlemsavatar
stjernemusik
Medlem
Indlæg: 906
Sted: København

Indlæg af stjernemusik »

garcia skrev: Den kære Daniel fra Starmusic er mit bud på den næste pilfinger/nexus. Arbejder konstant og søger hele tiden nye udfordringer. Spændt på hvad det ender med, men ser et break indenfor et års tid eller to.

Det er fedt at være så heldig at få lov til at arbejde lidt sammen med et par fyre, i hver sin musikalske boldgade. Endda i hver sin ende af det jeg laver normalt også. Og det bedste af det hele: De er begge to nogle utrolig rare fyre. Så nu ender det med at min gamle Xantia skal indenom både Fyn og Sjælland :dollargrin:
Mange tak, Thomas. Det varmer :)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Efter at have været lidt nede i den kreative kulkælder et godt stykke tid, begynder der endelig at ske lidt.

Der har været rigtig meget rod i mit liv, som har fyldt så meget at jeg ingenting kunne overskue når det kom til musikken.

Nu begynder det heldigvis at lysne, er begyndt at se fremad.

Så mon ikke der snart kommer en del fra min side af igen! :twisted:
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Ah, forår. Når solen skinner og tøserne finder deres kjoler frem. Fantastisk tid.
Men hov, hvad skete der der!? Mit blik valfarter fra skørterne og hen på diverse brugtsalg. Hvad er der sket?

Gearliderlig. Åh nej, den dyreste af alle former for afhængighed. Havde det bare været liderlig, men nej.
Først på listen: Rme kort. Næst på listen: 2 x skærme. Så tæt på at jeg næsten kan mærke dem.

Men hvad så derefter? Ja, så tager jeg tråden op ang. hardware drømme og går målrettet efter gyraf comp, gyraf eq og gyraf channelstrip. Så er min verden stort set komplet. Men hov, hvad med mic og din chandler?

Ja, nu må vi se om pekka vil handle :dollargrin:

Heldigvis skal der præsenteres projekter for selskab i næste uge. Tænk hvis man kunne få dækket sin gearliderlighed og gå videre til "bare" at være liderlig. Krydser fingre.
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Så fik man afholdt møde med selskab idag. Det endte som det tit gør: Med endnu et møde :)

Der blev dog smidt nogle forslag på bordet, som jeg ville være utrolig beæret over at være involveret i. Så nu må vi se hvad vej vinden vender.

Og hvor må det træls at læse sådan noget her, uden at vide hvem jeg refererer til og hvad jeg i det hele taget snakker om. Men med tiden bliver sløret løftet. Så hold øje med min blog :twisted:

Har desuden smidt nummer afsted, som blev lavet af mig & Darwich for et stykke tid siden, til et andet selskab.
Håber de rykker på det, så det kan nå at komme ud. Skulle have været på gaden i sidste uge, hvis det stod til mig. Der kommer ligeledes mere info, hvis der sker mere.
Deaktiveret

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

En spændende blog Garcia... Nu må du snart kunne lække noget mere konkret info :) Og held og lykke med det - jeg følger ihvertfald med...
A fancy tagline goes here...

Låst