Doc Noiz blog...

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Re: Doc Noiz blog...

Indlæg af Doc Noiz »

Drømte i nat at man kunne få nogle Behringer Truth monitorer, som kostede næsten ingenting, men som var supergode. Særligt deres mellemtone var suveræn. Det var sådan en slags hemmelighed blandt nogle producere, men man skulle have den gamle serie. De havde lidt kult-status som NS10. Jeg købte naturligvis et par til at have ved siden af mine Adam S2A

Måske et tegn på, at jeg nørder for meget? :-D
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Rendte sgu hjem med en PS3 + Uncharted 1+2 + Snowboardspil + Force unleashed samt et par blue-ray titler i dag. Og nåja også Win 7. I sandhed en dejlig dag :)
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Doc Noiz skrev:Rendte sgu hjem med en PS3 + Uncharted 1+2 + Snowboardspil + Force unleashed samt et par blue-ray titler i dag. Og nåja også Win 7. I sandhed en dejlig dag :)
Shopping frenzy. :-D Det er dejligt sådan noget.

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Har installeret Win 7 og det er smoooooth :)

Men for fanden hvor er det en bet at skulle geninstallere Cubase og alle sine plug-ins. Især fordi man skal registrere alle sammen igen og alle har deres eget system. Dertil kommer alle de updates, der er kommet til siden man købte CD-rommerne. Nøi et arbejde :(
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Så er Trillian på vej til mig.

Har installeret Trilogy og Stylus RMX her i aften. RMX tog flere timer, da det sku opgraderes og det var pisse besværligt at få den til at finde SAGE bibliotekerne. Men nu er det klaret.

Håber så bare, at jeg kan installere Trillian oven i Trilogy, så jeg ikke skal installere hele lortet igen! :shock:
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Har lige bestilt en Coleman M3PH MKII monitor controller :)

Her er lidt om den: "Designed to be the control room monitor source selector. This unit's control room signal path is completely passive, with a four gang stepped attenuator, that tracks within ±.05dB. This ensures accurate, and repeatable stereo imaging at any level. Individual mute switches allow speaker isolation and a phase reverse switch helps you check the integrity of the audio path.
A four input source selector and three balanced outputs provide numerous monitoring options in any application."

Endelig fandt jeg en, som matchede mine krav og behov. Men så skal den også hentes hjem fra USA :)

Har ikke hørt andet end positive ord om Coleman. Nogen der har erfaringer med deres produkter?

Edit: Link: http://www.colemanaudio.com/cntrl.htm
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Dette er en lille update fra mig, som også vedrører min blog docnoiz.

Det er et stykke tid siden, jeg har skrevet på min docnoiz-blog. Det er der flere grunde til. For det første havde jeg et svært efterår, med opgaver til universitetet og meget sygdom. Jeg kom bagefter, og måtte først og fremmest prioritere at få min bachelor færdig. Den lagde jeg ret meget i, da jeg ønskede at udvikle en ny terminologi til musikvidenskabelig analyse af rum på fonogramproduktioner. Og jeg endte - meget kort defineret - op med et ikke-euklidisk sonisk rum, der er n-dimensionelt (man kan således blandt andet tale om forskellige akustiske dimensioner - i både tid og rum). Det var altså et lille stykke forskningsarbejde og nye tanker, der skulle på bordet - og den slags tager jo som bekendt tid.

Docnoiz-bloggen blev blandt andet derfor nedprioriteret. Men det skyldtes også frygten for at bevæge mig for meget i ring. Jeg beskæftiger mig jo primært med musikbranchen, nye tiltag og platforme i det digitale domæne. Jeg synes mange andre, der bevæger sig inde for det felt gentager sig selv igen og igen. Og SÅ meget nyt sker der altså heller ikke hver uge. Jeg ku selvfølgelig begynde at skrive om pladeudgivelser, festivaler, show-cases osv. Men så ville jeg ligne mange af de andre blogs. Det har jeg ikke interesse i. Og jeg kan bedre lide interessante problemstillinger end bare at formidle nyheder videre. Og da jeg ikke rigtigt har haft noget at sige, synes jeg det har været bedre at holde min kæft! :wink:

Til gengæld er jeg så småt begyndt at opruste rent kreativt og musikalsk igen. Synes jeg skrev for meget om musikken i stedet for at skabe den (som man kan se på min opdaterede gearliste). Venter desuden på at 2 CL1-B'ere skal dumpe ind af døren i løbet af marts. Arbejder på et trip-hop/pop-agtigt album med min kæreste, der er sangerinde.

Leder pt. efter en 4 værelses lejlighed i KBH/Frederiksberg sammen med min kæreste. Det ene rum skal herefter indrettes som studie. På sigt er planen at starte et lille studie op hvor singer-songwriters kan komme og indspille et par numre eller en EP. Men lige nu bor jeg i en et-værelses kollegie-lejlighed, såeh det....
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

f*ck hvor er det svært både at finde på gode idéer, indspille dem så de lyder professionelt, arrangere skidtet og til sidst men ikke mindst mixe dem!!!! Billede

Men jeg er så stædig og vil det hele selv! Men jeg bliver aldrig tilfreds tror jeg! Og jeg fatter ikke hvordan I andre kan??! Men der er vel ikke andet at gøre end at klø på, og så håbe på at blive "god nok" på et tidspunkt, så jeg selv er tilfreds, og produktet har en kvalitet, så det kan konkurrere med "det andet" på markedet.

En gang imellem er det hele bare så f*cking frustrerende Billede
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Så dumpede der lige en vintage U87'er ind ad døren i dag. Ikke dårligt :)
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~


Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Har indspillet speak med den danske skuespillerinde Heidi Keller til hendes nye hjemmeside: http://www.heidikeller.dk/

Det var ret underholdende for at sige det mildt! Alt fra tegnefilmsstemmer (mus, onde stedmødre, børn, italienske pizzabagere mm.) til oplæsning af reklameteksten fra en Smoothie-karton indenfor alle mulige genrer (som jeg skulle sidde og slynge ud, hvorefter hun læste det op indenfor den genre - en inder i David Letterman samt Muppetshow kom dog ikke med på hjemmesiden :dollargrin: ), og bogoplæsning om at knuse sin senseis boller :)

Tag en lytter - jeg havde svært ved at lade være med grine under optagelserne :-D
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Avatar + BlueRay + HDtv = mums!!! :P
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Doc Noiz skrev:Avatar + BlueRay + HDtv = mums!!! :P
Bah, det er jeg slet ikke misundelig på.. :)

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Er i gang med at spille DragonAge The Origins på PS3... synes sgu ikke helt det kan holde mig fanget. Tror det måske er grafikken og kampsystemet. Når man har spillet Assassins Creed I+II og Uncharted I+II og set HVOR FLOT og fedt det kan gøres, så skal der sgu noget til...

Er der nogen, som kan anbefale gode spil til PS3 i samme stil, som er i samme kvalitet som ovennævnte?
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Så har jeg lige gennemført Dragon Age:Origins + Awakening add-on pakken. Jeg blev slået ud af, at grafikken ikke var så fed. Men historien voksede helt voldsomt på mig, så jeg blev helt opslugt af universet. Tror jeg har brugt ca. 100 timer i alt sammenlagt på hard.

Og hvor var det dog forfriskende at spille et spil, hvor der både var plads til sex mellem karakterene, sex med prostituerede (både mænd og kvinder), homoseksualitet og bare bryster :)

Jeg kan stadig forundres over censur-lovgivningen. Meningsløs rå vold og mord må man gerne vise udpenslet på skærmen i både spil og film. Men et par bare bryster, kønsdele eller sex som kan være så dejligt og smukt, - ja så falder censur-dommerne bagover i stolene. Jeg forstår det simpelthen ikke!?! - Dejligt at lidt trods alt er sluppet igennem i Dragon Age - det var rart at se! - Og bare rolig - der er masser af meningsløs rå vold også! ;)
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg droppede at købe det bl.a. pga. grafikken. Men godt at høre historien og gameplayet holdt.

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Så dumpede der en Mackie Universal Control ind ad døren :) Mmmmm motoriserede fadere er nu guf!

Til gengæld har jeg været super uheldig med et Kurzweil PC3X, købt hos Thomann. Har nu haft to hjemme, som begge havde fejl. Øv :(

Omvendt må jeg sige, at jeg elsker Thomann for deres kundeservice og samarbejde med fragtfirmaet UPS. Første PC3x jeg fik hjem frøs under opstarten, selvom jeg opdaterede firmwaren. Jeg ringer til Thomann, de siger fint - du sender det bare tilbage og vi sender dig et nyt. Jeg skal bare skrive en seddel med fejlen og lægge ved og printe noget ud til UPS. Og så ringe til UPS og aftale hvornår de kan hente det. Det gør jeg, og de kommer et par timer efter.

Jeg får så det nye PC3X. Dette har en højlydt summen og starter ikke på default-programmet. Manualen har hakker i sig og flamingoen er knækket. Jeg for mistanken, at de er kommet til at sende mig en B-stock unit.

Jeg ringer til Thomann. Printer. Ringer til UPS. En time efter er keyboardet hentet og et nyt er på vej!

Det er super ærgeligt, at jeg har fået to units med fejl. Men Thomanns kundeservice (og UPS) er sgu i orden!! Ikke noget med, at man har haft keyboardet hjemme og opdaget at det er i stykker, og så skal man vente 2 måneder på at få det repareret (som det ellers er kotumen i mange danske butikker - ingen nævnt, ingen glemt :wink:)

Nu håber jeg på, at tredje gang er lykkens gang. For hold kæft det lyder fedt det Kurzweil!!!
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
madsdue
Medlem
Indlæg: 297

Indlæg af madsdue »

Doc Noiz skrev:Omvendt må jeg sige, at jeg elsker Thomann for deres kundeservice og samarbejde med fragtfirmaet UPS. Første PC3x jeg fik hjem frøs under opstarten, selvom jeg opdaterede firmwaren. Jeg ringer til Thomann, de siger fint - du sender det bare tilbage og vi sender dig et nyt. Jeg skal bare skrive en seddel med fejlen og lægge ved og printe noget ud til UPS. Og så ringe til UPS og aftale hvornår de kan hente det. Det gør jeg, og de kommer et par timer efter.

Jeg får så det nye PC3X. Dette har en højlydt summen og starter ikke på default-programmet. Manualen har hakker i sig og flamingoen er knækket. Jeg for mistanken, at de er kommet til at sende mig en B-stock unit.

Jeg ringer til Thomann. Printer. Ringer til UPS. En time efter er keyboardet hentet og et nyt er på vej!
imponerende! :)

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

@Mads... Ja, det er sgu i orden. Tysk effektivitet når den er bedst! :)

---

Så fik jeg rundet DocNoiz-bloggen af. Jeg har måtte erkende, at jeg simpelthen ikke har tiden til den længere, da der er så mange andre projekter, som presser sig på. Det har været noget af et eventyr, og den får lov at ligge som arkiv på nettet. Måske tager jeg den op på et senere tidspunkt igen, når jeg kan finde tiden til det. Lige nu er der dog andre projekter, som presser sig mere på.

---

Er næsten lige vågnet. Skal læse til eksamen de næste fire dage, men havde brug for at være kreativ. Så har indspillet guitar til kl. 3 i nat. Og mine fingre gør nas!!!! :shock:
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Så er min kæreste og jeg flyttet sammen i vores nye andelslejlighed på Frederiksberg. Dejligt. Og jeg får mit eget rum til studie. Nøii hvor jeg glæder mig til vi får det gjort. Der skal lige mures en mur op dog, så der går nogle uger endnu, før jeg kan flytte ind med mit gear.

Har lige købt God of War III til PS3 og min kæreste er lige gået igang med det. Jeg er fuldstændigt slået omkuld af grafikken. Det er nok det flotteste, jeg har set til dato. Er ikke så vild med hack'n'slash spil normalt, synes de hurtigt bliver kedelige, men vil spille det her igennem, bare for grafikkens skyld.

Igår gik vi igang med Street Fighter IV. En gammel kending, jeg ikke har spillet siden C64 dagene. Og det ligner lidt sig selv, på sin egen firkantede facon. Mit favorittæskespil er dog stadig Virtua Fighter serien, som jeg har spillet siden arkade-versionen. Nu er vi nået til nummer 5 i serien.

Jeg overvejer at lave en bytte-spil tråd under salg herinde. Jeg tænker, at der er en del PS3 gamere herinde, som måske kunne tænke sig at bytte spil med hinanden, i stedet for de ligger og samler støv. Og man få jo kun 1/20 del af prisen, hvis man går i Game-Stop eller noget. Så vi ville få mere ud af, bare at bytte med hinanden. Sig til hvis det har interesse? Jeg har nogle titler, jeg gerne vil bytte hvis det er, som jeg ikke får spillet længere.
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Her er lidt af gameplayet og grafikken for God of War III fra lige i starten af spillet. Så ikke så mange spoilers. Men det bør nydes i HD :)

~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Hmm... kan ikke sove. Stresser over en kommunikationsopgave, som skal afleveres mandag. Har ikke haft så forfærdelig meget tid til at kigge på den på grund af flytning til ny lejlighed her henover sommeren, som har vist sig at have fugtproblemer, som vi knokler for at komme til livs, inden vi overhovedet kan komme til at tage alle rum i brug. Så bor lige nu kun i et rum med flyttekasser sammen med kæresten. :S

Et af de andre rum skulle meget gerne blive til mit eget lille hjemmestudie på et tidspunkt. Jeg skal nok holde Jer opdateret :)

Har i den forbindelse fulgt med på brugtvognssektionen herinde - blandt andet efter et nyt studiebord. Det bliver nok noget Argosy eller tilsvarende - måske noget hjemmebyg. Har kastet snøren ud forskellige steder. Nu må vi se hvad det ender med jeg får halet i land ;)

Og hold da op hvor bliver der solgt ud af meget lækkert studiegear i øjeblikket :shock: Jeg nævner her i flæng hvad jeg mener at kunne huske, at være stødt på inden for den seneste måneds tid: To Argosy studieborde, Tube-Tech pre-amps og EQ, Manley Massive Passive EQ, Brauner VM-1 mikrofon, Adam S3A monitors, Focusrite ISA-428 preamp, NS10, Chandler TG2, SSL X – Desk, UBK Fatso JR, samt en hulens masse dyre guitarer, basser, forstærkere, mikrofoner med mere, som jeg har ikke har nævnt. Det er jo helt åndssvagt 8-) Havde man dog bare et pengetræ!!!!

Men ovenstående "sommerudsalg" fik mig også til at spekulere lidt. Det ser lidt ud som om, at en del studier sælger alt deres gear (eller næsten). Jeg ved en enkelt skulle til USA. Men hvordan kan det være, at så mange sælger ud? Går folk fallit her under finanskrisen? Er der for mange små studier i DK, så det simpelthen ikke kan køre rundt for dem alle, og de derfor må lukke og slukke? Eller er det bare fordi folk elsker at shoppe nyt gear, og derfor må skille sig af med nogle af diamanterne i deres samling?
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Så dumpede der et Panasonic 42" TX-P42G20E Plasma-TV ind ad døren her til aften, og jeg sidder nu og ser blu-ray på det. WOW!!! hvor er det nice!!! :shock: Et kvantespring i kvalitet over mit 3 år gamle 26" tommer "HD-ready" Philips LCD-tv. Er bare et stort smil. Tak for anbefalingen drenge :dollargrin:
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Til lykke og spørg mig endelig mht. kalibrering/indstillinger...

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Holger skrev:Til lykke og spørg mig endelig mht. kalibrering/indstillinger...
Tak for det. Indtil videre har jeg kun haft tid til bare at sætte det op. Er der nogle bestemte tips og tricks jeg skal vide da? :)
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Nyt svar